|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jaki model kompa w 1,8? |
Autor |
Wiadomość |
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 26-03-2007, 12:43 Jaki model kompa w 1,8?
|
|
|
Powiedzcie jeśli to mozliwe czy dobry model komputera mam: IAW 4U7 ,
poza tym przepustnica 52 CFL 94, potencjometr przepustnicy PF 09/04 , czujnik temp. powietrza ATS 04 , czujnik temp. cieczy chłodzacej BOSCH 864...czy to standardowe wyposarzenie 1,8 czy 2,0 czy może jeszcze inna konfiguracja powinna być ....
Pozdrawiam
Ps. mój 1,8 wyglada jak 2,0..... |
|
|
|
|
pypenciusz
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2006 Posty: 15 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 31-03-2007, 11:42
|
|
|
Czy masz dwie cewki zapłonowe?
Czy masz aparat zapłonowy?
Jeśli nie, to masz silnik 1.8.
Z wyglądu się niczym nie różnią, poza tymi cewkami i aparatem. Tipo 1.8 nie ma aparatu zapłonowego i ma dwie cewki wysokiego napięcia.
Mam taki sam. W wolnej chwili sprawdze, czy mam takie oznaczenia na komputerze.
Pozdrawiam
Ja śmigam Tipkiem 1.8 z 1993r. To moje drugie tipo i nie mam co narzekać. Jedynie mam problem z obrotomierzem w digitalu. Wsześniej miałem 2.0 16V SEDICIVALVOLVE - To dopiero był samolot.
POZDRAWIAM WSZYSTKICH POSIADACZY FIATÓW !!!!! |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 31-03-2007, 13:22
|
|
|
1.8 i 2.0 to ta sama rodzina silników. Z wyglądu praktycznie się nie różnią.
1.4 i 1.6 też są wspólne tylko one są jednowałkowe, zaś 1.8 i 2.0 są DOHC. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 15:11
|
|
|
W sumie pytałem tylko o osprzet? generalnie mój 1,8 wygląda i ma osprzet jak w 2.0 dlatego pytam....np właśnie nie mam 2 cewek zapłonowych tylko jedną i rozdzielacz....przepustnica tez z zaworem obejściowym a nie z silniczkiem krokowym jak podobno powinno byc w 1,8...
a 1,4( i 1,6) juz przerabiałem w poprzednim tipku którego dalej uzytkuje mój tata |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 16:31
|
|
|
Były dwa rodzaje silników 1.8 8V (159 A.4000) i (835 C.2000) ten drugi ma komputer 8F-52 i dwie cewki ,niestety nie powiem ci jaki posiada ten pierwszy.A w 2.0 były 4Q5-P8 i 4U3. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 10:40
|
|
|
ja mam 159A.4046 ( 1.8) z jedna cewka jak juz pisałem....ciekawi mnie strasznie czy mój silnik to składak jakiś czy poprostu były takie wersje?? |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
lordabarth
Pomógł: 33 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2005 Posty: 582 Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 14:36
|
|
|
W związku z innym postem znalazłem listę ECU z której wynika że było 5 modeli do silnika 1.8 8v :4T3 , 4U7 , 8F-52 , 8F-5M , 8F-5W .Wiec twój jest w 100% oryginał. |
_________________ Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów. |
|
|
|
|
moto77
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 19 Gru 2006 Posty: 185 Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-04-2007, 15:06
|
|
|
dzięki ...odszukałem listę i faktycznie jest tam taki .... |
_________________ Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG |
|
|
|
|
bichon
witamy nowego
Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 2 Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 17:00
|
|
|
lordabarth napisał/a: | W związku z innym postem znalazłem listę ECU z której wynika że było 5 modeli do silnika 1.8 8v :4T3 , 4U7 , 8F-52 , 8F-5M , 8F-5W .Wiec twój jest w 100% oryginał. |
Witam, występuję tutaj gościnnie, na co dzień jestem na forum lancii.
Szukam tutaj informacji na temat komputerów (ECU) do fiatowskich silników 1.8 8v. W delcie ten silnik występował w 2 wersjach, o mocy 66KW i 76KW (90 i 103KM). Nie znalazłem żadnych różnic w tych silnikach poza zastosowanym ECU (tak przynajmniej mądrzejsi prawili). Szukam więc, jak do tej pory bezskutecznie, które ECU były montowane w wersji słabszej, a które w mocniejszej.
Mam plan podmienić ECU w swojej delcie. Czy ktoś tutaj jest w stanie mi pomóc?
Dla utrudnienia powiem jeszcze, że nie wiem jaki mam symbol ECU zamontowanego w mojej delcie, do tego jestem baaardzo daleko od domu i nie mam jak sprawdzić jeszcze przez jakiś czas. |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-05-2012, 19:55
|
|
|
A nie lepiej wkładać od razu od 2.0 + ew. zmiana przepustnicy i wtryskiwacze, myślę że dało by to parę km więcej a osprzęt podobno identyczny/ |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Dziąbal
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 237 Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 31-05-2012, 21:03
|
|
|
Ja mam Tipo 1.8 103 km 2 cewki. Mialem pomysł podmienić kompa od tempry która była na jednej cewce i vae ale to raczej kiepski pomysł musiał bym zmienic osprzet a dla 2 koni nie warto. |
_________________ TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8 |
|
|
|
|
bichon
witamy nowego
Dołączył: 31 Maj 2012 Posty: 2 Skąd: Wieliczka
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2012, 02:09
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Moim celem jest podniesienie mocy minimalnym kosztem - jeżeli tylko da się to zrobić. Dlatego myślałem o wymianie samego komputera na ten z mocniejszej wersji, ale tylko wtedy, jeżeli nie wiązało by się to z wymianą innego osprzętu. Nie chcę z tego samochodu robić zabawki do szaleństw (od tego mam 200-konną kappę), ale jeżeli dało by się podnieść moc samochodu o 15 koni kosztem, powiedzmy 50zł (średnia cena podobnych ECU na allegro), to dlaczego by nie spróbować?
Pytanie o ilość cewek trochę dało mi do zastanowienia, ile właściwie mam u siebie, ale szukajka na formum pokazała mi to:
Cytat: | silnik 835... z kolei - to produkcja 93-96 ( moc 105KM - de facto pochodzący z Lancii Dedry ) różniący się na wygląd zapłonem bezrozdzielaczowym : na przedłużeniach wałków są zamocowane cewki . Jedna zasila świece na cylindrach 1-4 , druga 2-3 . |
Więc sprawa wyjaśniona, mam dwie cewki.
Jeszcze jedno - staram się usystematyzować wiedzę, jakie ECU były zamontowane w jakich silnikach (90/103KM, cały czas o 1.8 8v). Przeszukałem połowę internetu i nigdzie nie trafiłem na rozpiskę. Jeżeli macie dostęp do danych, to napiszcie, jaki komputer (symbol) siedzi w jakiej wersji tego silnika. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|