Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.6 i.e NIE PALI NA CIEPŁYM SILNIKU
Autor Wiadomość
kamilionaire 



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-05-2012, 12:01   Tipo 1.6 i.e NIE PALI NA CIEPŁYM SILNIKU

Witam serdecznie

Mam problem z moim Tipo 1.6 55kW na monowstrysku bosha.
Objawy są następujące. Gdy silnik jest zimny pali na dotyk. Problemy zaczynają się gdy silnik się nagrzeje (90 stopni) i go zgaszę. Ponowny rozruch jest już wtedy niemożliwy (totalna mogiła). Rozrusznik kręci, ale silnik nie odpali aż nie ostygnie, wtedy znowu odpala na dotyk.

Straciłem dwa dni na czytanie forum T/T i tak jak radzili koledzy w postach sprawdziłem:
-CPW (oblałem go zimną wodą gdy silnik był gorący i nie palił) wynik taki - nadal mogiła nie pali.
-czujnik temperatury płynu - gdy silnik ciepły odłączyłem czujnik. Nadal nie pali
-cewka i przewody zapłonowe - każda świeca sprawdzona, jest iskra. Wynik - nie pali.

Zdziwiło mnie troche, że podczas testów świece były suche (mimo że wcześniej silnik pracował) więc pomyślałem że może nie dostaje paliwa (no ale wtedy nie palił by też na zimnym silniku). Przewody sprawdzone - paliwo leci gdy włączę zapłon.

Panowe pomocy, nie mam już pomysłów co z nim robić. Nawet na stację nie mogę jechać zatankować bo już nie odpale go.
Mój mechanik też już łąpie się za głowę, i jedyne co mu przychodzi na myśl w tych okolicznościach to uszkodzony wtrysk. Dodam jedynie że pare razy miałem takie zjawisko gdy podczas stania dłuższego w korku zapalała mi się czerwona kontrolka wtrysku, i nie gasła dopóki nie rozgoniłem autka (min 100km/h).

Bardzo byłbym wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę bo już mi ręce opadają z moim Tipolotem :(
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-05-2012, 12:25   

Sprawdziłeś termostat, na forum VW kolega miał podobny problem, posprawdzał dokładnie wszystkie opcje jakie wymieniłeś w swoim poście. Wyszło na to, iż rozrusznik sprawiał psikusa, podmienił i problem ustał.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kamilionaire 



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-05-2012, 12:27   

wczoraj wymieniłem rozrusznik na nowy. a jak sprawdzić termostat?
_________________
Obecnie Tipo 1.6 i.e SX 75KM 93 rok 'smoczyca' + LPG Autronic
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-05-2012, 12:35   

Opis znaleziony w sieci ;) Nawet, przyzwoity jak na internetowe realia. Cytuje...

Po wyjęciu termostatu i obejrzeniu, czy zakleszczania nie powodują jakieś śmieci (np. resztki uszczelek) lub kawałki kamienia kotłowego należy wrzucić go do gorącej wody i obserwować, czy się on otworzy. Powinno to nastąpić już przy mniej więcej 75-80 stopniach. Gdy termostat pozostanie zamknięty nawet we wrzątku, a nie udało się znaleźć w nim żadnych zanieczyszczeń, które mogły spowodować jego zacięcie się, należy go zastąpić nowym, pełnosprawnym, pamiętając, aby włożyć go na miejsce starego dokładnie w tym samym położeniu (zazwyczaj mieszkiem ku głowicy silnika).
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
kamilionaire 



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-05-2012, 12:45   

termostat jest ok, odpaliłem silnik, nagrzałem do 90 stopni, było słychać tak termostat zadziałał i temperatura spadła do 70-80 stopni.
_________________
Obecnie Tipo 1.6 i.e SX 75KM 93 rok 'smoczyca' + LPG Autronic
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-05-2012, 13:08   

Skoro zapalila Ci sie kiedys czerwona,,marchewa"tzn ze sterownik zapisal blad.jesli miedzyczasie nie odpinales akumulatora mozesz sprawdzic to podpinajac pod komputer.Ja bym to zrobil w pierwszej kolejnosci.

Sprawdz na goracym kiedy nie pali czy jest iskra na swiecach.Moze rozgrzana cewka szwankuje.Lub modul zaplonowy ale on w tym silniku znajduje sie chyba w sterowniku silnika.Mozesz zdjac obudowe filtra i jezeli nie pali na zimnym obserwowac podczas uruchamiania czy wtryskiwacz podaje paliwo.Ustal wiec najpierw czego brakuje silnikowi gdy nie pali.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilionaire 



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-05-2012, 13:35   

napisałem, że iskra jest na wszystkich świecach także wykluczam cewke i przewody.
dodam, że gdy jest ciepły i nie pali to na tzw pych można go uruchomić

** Dodano: 25-05-2012, 17:18 **
Problem został rozwiązany. Cały dzień dzisiaj spędziłem na główkowaniu i grzebaniu pod maską. W końcu zdesperowany koniecznością wymiany wtryskiwacza zacząłem się przyglądać całemu zapłonowi począwszy od stacyjki idąc kablami. I dotarłem do takiej dziwnej puszki na grodzi między silnikiem a kabiną która była przykręcona dwoma śrubkami. Otwieram a tam parę kabli, 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki. Jeden przekaźnik o oznaczeniu 841 30A, a drugi niestety nieczytelny z napisem BOSCH też 30A. A z racji, że niedawno wymieniałem spaloną skrzynkę z bezpiecznikami to zostało mi sporo przekaźników. niestety takiego 'bosha' nie miałem, ale ten drugi podmieniłem przekaźnikiem 541 30A z takim samym schematem jak ten 841. No i nareszcie mój problem zniknął. Odpala jak szalony nawet na 90stopniach :D

A teraz ide po piwko :P
_________________
Obecnie Tipo 1.6 i.e SX 75KM 93 rok 'smoczyca' + LPG Autronic
  
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-05-2012, 18:43   

kamilionaire, to nie wcale taka dziwna puszka, a wręcz rzekł bym to norma ;) Poszperaj na forum, to się dowiesz co ujrzałeś.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-05-2012, 21:42   

Jeden przekaźnik jest od pompy paliwa a drugi od sondy lambda :) Dobrze, że udało się usunąć usterkę :> Niech śmiga długo i szczęśliwie :P
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 26-05-2012, 08:23   

Kajlon, a jak ten przekaźnik od sondy walnie to może palić wtedy dużo bo u mnie pali jak smok i nie wiem czego to wina a z tym przekaźnikiem to nie kombinowałem jeszcze
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
kamilionaire 



Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Krapkowice
Województwo: Opolskie
Wysłany: 26-05-2012, 13:58   

flor16 napisał/a:
, to możesz mieć walnięta sonde. Lepiej sobie ją sprawdź
_________________
Obecnie Tipo 1.6 i.e SX 75KM 93 rok 'smoczyca' + LPG Autronic
  
 
flor16 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 27-05-2012, 08:18   

sonda jest git bo jak stara i nowa która wsadziłem podaje takie same parametry tak jak miernikiem sprawdzałem ale nie wiem jak to sprawdzić czy ten sygnał trafia do kompa
_________________
ma być ogień na każdym biegu bo jak nie to będziesz se jeździł golfem sdi
  
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load