|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Nie odpala jak jest ciepły |
Autor |
Wiadomość |
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 22:00 Nie odpala jak jest ciepły
|
|
|
Witam.
Od zimy nie mialem kłopotwo ze swoja Temperka. Az do niedawna...
Problem tkwi w odpaleniu na goracym silniku. Rano "cyka" za pierwszym razem, jak zlapie 90 stopni i wiecej, po zgaszeniu niechce odpalic i na gazie i na benzynie. Musi przestygnać do ok 70-80 stopni i dopiero odpali.
Zaczelo sie od momentu, kiedy chlodnica przestala sama sie wlaczac(mam ja teraz podlaczona na krotko, kablami - wtedy dziala)
Co moze miec na to wplyw?
Czyscilem juz styki na przewodach do chodnicy i wtyczki do czujników temperatury. |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-07-2008, 17:30
|
|
|
Witaj togre
Po swoich doświadczeniach sugeruję sprawdzić działanie czujnika temperatury płynu chłodniczego (niebieska kostka), który warto wykręcić i zagotować w garnku mierząc jego oporność, a przed tą akcją namawiam do poczytania:
http://forum.tempra.org/t...-17-vt11516.htm
Pozdrawiam i życzę sukcesów
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 18:14
|
|
|
poszukaj też postów o CPW (czujnik położenia wału) to co opisujesz to jedne z jego standardowych objawów |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-07-2008, 18:55
|
|
|
yoyo
Gdyby walnął CPW, to silnik gaśnie, a tu (jak u mnie) kręci się niezależnie od temperatury i tylko zgaszony na ciepło nie odpala. Optuję za czujnikiem temperatury.
Pozdrawiam
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 19:18
|
|
|
kajuja, z tego co wiem to uszkodzony CPW nie pozwala uruchomić ciepłego silnika, a jak wystygnie to znów pracuje...
oczywiście zastrzegam sobie prawo do pomyłki |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 19:57
|
|
|
CPW szczegolnie ze masz gaznik :-) |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 21:36
|
|
|
kajuja, daliśmy ciała
togre, to nie ma nic wspólnego z chłodnicą,
gaźniki miały digiplex? do ustawiania zapłonu, czy mechaniczny rozdzielacz? bo właśnie w zapłonie szukałbym przyczyny |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 21:57
|
|
|
yoyo moze i niema nic wspolnego.., tak mi sie poprostu zgrało ze wiatrak przestal sam sie zalaczac a samochod odpalac na goracym silniku, zastanawia mnie tylko, czemu jak kupowalem go zimą, mial wypieta wtyczke od czujnika temp. i przycisk do wlaczania wiatraka na krotko |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-07-2008, 22:13
|
|
|
może ten czujnik szwankował, ale nie ma co tego ze sobą wiązać |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
kajuja
Pomógł: 2 razy Wiek: 76 Dołączył: 16 Mar 2008 Posty: 82 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-07-2008, 13:36
|
|
|
yoyo / togre / MupiK
Przyznaję nie analizowałem budowy silnika kolegi togre, a raczej chciałem go namówić na przeczytanie historii, w której uczestniczyłem i z której w sumie czegoś można sie dowiedzieć.
Rozumiem każdego, kto został dotknięty kataklizmem braku odpalania - on zawsze chce takiej porady, która pozwoli mu wybrnąć szybko z opresji (sam się przecież na tym forum pojawiłem z tego powodu i na początku dokładnie tego oczekiwałem).
Natomiast co do CPW, to gdy na pracującym silniku (ja mam wersję z wtryskiem na MonoMotronicu MA1.7) wypnę CPW to silnik gaśnie - bez CPW nie zapala, ani nie pracuje.
togre - życzę sukcesów i cierpliwości do takich doradców jak my. A swoją drogą to dociera do mnie teraz jak istotne jest przy pytaniu się o coś podawanie wszystkich informacji dodatkowych pozwalających od razu na właściwą lokalizację problemu - mam na myśli te informacje o silniku, zapłonie, komputerze itp.
Pozdrawiam
kajuja |
_________________ Kazimierz, Ford Fusion 1.4 TDCI |
|
|
|
|
maciekt8
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2005 Posty: 165 Skąd: Żyrardów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-07-2008, 21:44
|
|
|
Kolega ma gaźnik więc prawdopodobne jest że ma digiplex jak piszą przedmówcy więc tam jest słynny CPW. Proponuje zrobić próbę o której szeroko już było pisane na forum. Jak na ciepło przestaje palić to trzeba go polać wodą i sprawdzić.
Rozumiem że tak podstawowe sprawy jak masa na podłużnicy pod akumulatorem, wszelkie połączenia we wtyku od digiplexa są ok. Piszę o tym bo miałem taki przypadek że upaliła się masa w w/w module zakupiłem na szrocie drugi podpinam i zonk nie odpala wyjąłem moduł wyczyściłem na szybko benzyną ekstrakcyjną i pędzelkiem gniazdo i od razu odpalił.
Pozdrawiam |
_________________ F/I/A/T Tempra 1.6ie 159A3.048 |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-07-2008, 22:31
|
|
|
Hmmm,.....tak czytam i czytam, ja mam tempre 1,6 wlasnie z gaznikiem i modulem digiplex i powiem, ze moim zdaniem najpredzej przyczyna bedzie wlasnie CPW, kolega wyzej dal swietny pomysl na sprawdzenie tego - polej go woda i sprawdz, jesli odpali - wlaniety CPW. Moze to mylic, poniewaz silnik pracuje, gasisz i nie chce odpalic. Druga opcja, mialem kiedys ten problem moze byc w przypadu, kiedy masz lpg. Mam u siebie instalacje LPG 1 generacji i gdy gasilem rozgrzany silnik nie chcial ponownie zapalac, ostygl troszke i palil... Okazalo sie, ze na poczatku wystarczylo przeczyscic styki na elektrozaworze od gazu, a pozniej calkiem padl i jezdzil tylko na benzynie. Objaw byl taki, ze na moim "przelaczniku" gaz-beznyna sa dwie kontrolki, jedna to power, a druga jest pomaranczowa i sygnalizuje podawanie gazu, czyli otwarty elektrozawor. Gdy krecilem rozrusznikiem, pomaranczowa kontrolka sie nie swiecila, czyli nie dawalo gazu. Jak troszke ostygl, wszystko wracalo do normy. Wystarczylo wtedy wylaczyc zaplon, wlaczyc ponownie, jesli nie pomagalo, jeszcze raz wlaczyc zaplon az w koncu ta kontrolka zaskoczyla - wymiana elektrozaworu i problem zniknal...to tyle od siebie, moze komus to pomoze. Dla siekawskich, LPG firmy emmagas. Pozdr |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
togre
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 79 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 22-07-2008, 12:48
|
|
|
Maniutek, zrobie jak mowisz, przeczyszcze styki od elektorzaworu, na pierwszy rzut oka zasniedziale, pozniej wezme sie za cpw.
** Dodano: 22-07-2008, 20:08 **
Zanlazłem przyczynę.
Z racji tego ze mam zepsuta pompke paliwa, auto nie chodzi na benzynie, wiec nie mialem mozliwosci odpalenia na niej...
Tak jak wspominal maniutek, chodzilo o elektrozawor od gazu, wyjalem styki, dokladnie wyczyscilem, przy okazji zmienilem filterek lpg, teraz "cyka" za 1 razem nawet jak jest zgrzany |
_________________ Siała... spustoszenie powyżej 3000 obr |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|