Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czym się objawia pęknięta uszczelka pod głowicą ??
Autor Wiadomość
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 25-04-2005, 06:22   Czym się objawia pęknięta uszczelka pod głowicą ??

Chodzi mi o standardowe objawy ... zuważyłem coś niepokojącego u siebie ale na razie nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika i mam przypuszczenie ze nic się z uszczelką głowicy nie stało ale chciałbym wiedzieć czym generalnie taka awaria się objawia ??
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-04-2005, 07:21   Re: Czym się objawia pęknięta uszczelka pod głowicą ??

Jagi napisał/a:
Chodzi mi o standardowe objawy ... zuważyłem coś niepokojącego u siebie ale na razie nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika i mam przypuszczenie ze nic się z uszczelką głowicy nie stało ale chciałbym wiedzieć czym generalnie taka awaria się objawia ??


Np. wzrost cisnienia w ukladzie chlodzenia, rozcieczanie oleju plynem chlodzacym...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
danek 


Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 10
Skąd: Biecz
Wysłany: 25-04-2005, 07:24   

u mnie bylo tak:
bialy dymek caly czas z rury wydechowej (para wodna) i znaczny ubytek plynu chlodzacego, a co za tym idzie przegrzewanie sie silnika..

prawdopodobnie w zbiorniku wyrownawczym, podczas przygazowania pojawiaja sie babelki powietrza (cisnienie z cylindrow wywala do ukladu chlodzenia).

moze tez dosc do rozszczelnienia na laczeniach przewodow ukladu chlodzacego do bloku, do nagrzewnicy..

acha, jeszcze jak postal chwilke moj Tipek, to po odpaleniu nie chodzil na jeden cylinder... bo bylo tam pelno plynu chlodzacego.. ;)
     assistance
 
 
Nazir 


Wiek: 49
Dołączył: 12 Mar 2005
Posty: 36
Skąd: Głogów
Wysłany: 25-04-2005, 07:33   

Może też się pojawić charakterystyczny nalot (żółta piana) na wewnętrznej części korka wlewu oleju.
_________________
Już nie Tempra - teraz Honda
     Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 25-04-2005, 10:55   

Witam. pytanie do Danka, jak znaczny byl ten ubytek plynu chlodzacego? zauwazylem u siebie ze dosyc dlugo puszcza bialy dymek( koncowka mokra od pary wodnej) i zastanawiam sie czy to poprostu tak dziala katalizator i przez to ze mam krotkie trasy(same miasto) to uklad wydechowy nie zdazy dobrze sie rozgrzac i dlatego tak dlugo puszcza dymki;) nie jest to dymek po spalaniu oleju bo jest bialy czysty i po dluzszej trasie nie byla czarna lub mocno siwa koncowka. mam nadziej ze to normalny objaw i na razie pozostaje mi kontrolowac stan plynu chlodzacego bo temperatura nie przekracza 90' jedynie na dluzszym postoju wlaczy sie wentylator przy 95' i po chwili wylaczy.
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-04-2005, 18:44   

U mnie waliło ciśnienie do układu chłodzenia do tego stopnia że aż mi pękały zawory przy nagrzewnicy po szybszej jeździe. Jak odkręcałem korek ze zbiornika wyrównawczego to ciśnienie schodziło z 20 sekund.
Zobacz mój post o uszczelce , pisałem jak szybko mechanik mi sprawdził czy to uszczelka
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
danek 


Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 10
Skąd: Biecz
Wysłany: 26-04-2005, 07:31   

bicart napisał/a:
Witam. pytanie do Danka, jak znaczny byl ten ubytek plynu chlodzacego? zauwazylem u siebie ze dosyc dlugo puszcza bialy dymek( koncowka mokra od pary wodnej) i zastanawiam sie czy to poprostu tak dziala katalizator i przez to ze mam krotkie trasy(same miasto) to uklad wydechowy nie zdazy dobrze sie rozgrzac i dlatego tak dlugo puszcza dymki;) nie jest to dymek po spalaniu oleju bo jest bialy czysty i po dluzszej trasie nie byla czarna lub mocno siwa koncowka. mam nadziej ze to normalny objaw i na razie pozostaje mi kontrolowac stan plynu chlodzacego bo temperatura nie przekracza 90' jedynie na dluzszym postoju wlaczy sie wentylator przy 95' i po chwili wylaczy.


u mnie byla juz znaczna dziura w uszczelce, to na odcinku okolo 60 kilometrow musialem 3 razy dolewac po okolo 2 litry plynu chlodzacego.. ale jak mowie, to byly ostatki tamtej uszczelki i po sciagnieciu glowicy w jednym cylindrze bylo pelno wody.. ](*,)


po odpaleniu zimnego auta normalne jest dymienie na bialo para wodna, jednak nie dluzej jak jakies 3-5 minut. przynajmniej ja tak teraz mam..
     assistance
 
 
Tomek 



Dołączył: 14 Lut 2005
Posty: 36
Skąd: WOŁOMIN
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-04-2005, 12:17   

Czy ktoś orientuje się jaki jest koszt wymiany uszczelki głowicy na nową? (uszczelka, robocizna)
  
 
wesol



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 62
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27-04-2005, 16:20   

Zapłaciłem za materiały i wymianę w sumie 300 zł . W tym jeszcze wymienił mi szpilkę od głowicy bo była pęknięta i jakiś uszczelniacz do rozrządu .
_________________
Wesol
TIPO 1.4 ie
Wrocław
  
 
 
Jagi 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 252
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 27-04-2005, 23:47   

a sama uszczelka to jakies 50 - 60 ... teszta to robota ktorej jest nie malo
_________________
KIA Clarus 1.8 SLX DOHC
     Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-04-2005, 14:39   

A ja mam czarny płyn w chłodnicy. Ubywa go średnio w zasadzie to w normie (około 80gr na 1000km) ale płyn jest czarny więc chyba mi sie dostaje olej do płynu.
Chyba trzeba uszczelke wymienić ale wymienie ją sam. Czyli z ojcem he he

pozdrawiam
jabko
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
danek 


Dołączył: 18 Kwi 2005
Posty: 10
Skąd: Biecz
Wysłany: 29-04-2005, 07:02   

ja tez z ojcem wymienialem.. koszty to okolo 100 zeta za same uszczelki.. a robocizna, to musialem kilka piwek postawic.. 8)

powodzenia!
     assistance
 
 
pomine 


Wiek: 45
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 19
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-05-2005, 17:12   

U mnie leciała woda z rury wydechowej i bardzo szybko ubywał płyn do chłodnicy w zbiorniku wyrównawczym :-) Pozdrawiam
  
 
 
misiak 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 110
Skąd: Bory Tucholskie
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-06-2005, 01:07   

wymieniałem uszczelkę
objawy: para wodna z rury wydechowej, dużo wyższa temperatura pracy silnika (zimą ponad 90 st), nie palił na jeden garnek, ubytek płynu chłodzącego około 1,5 litra na 100 km :evil: Do tego dziwny smrodek
Koszt to 60 zł sama uszczelka do Tipo 1.6 8V 2 wałki '90
Ale zdecydowałe się gruntowniejszy remont i doszły zimeringi 17 zł za sztukę (potrzeba 3), uszczelka pod miskę olejową 12 zł, pasek rozrządu 60 zeta, filtr oleju, olej i takie tam.
Przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba pamiętać o przeszlifowaniu głowicy
Mnie to uczyniło 30 złotówek
_________________
Trzymajmy się w kupie...
...kupy nikt nie ruszy...
     Moneta
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 08-06-2005, 16:46   

Biały dymek a właściwie biały dym wyraźnie widoczny (nie sposób tego nie zauważyć) z rury wydechowj oraz "smrodek" miałem jak nalało mi się płynu chłodzącego do cylindra gdy zdejmowałem kolektor ssący.
W kolektorz ssącym są kanały "cieplne" połączone z układem chłodzenia auta.

Dlatego ze względu na powyższe objawy warto też zwrócić uwagę na szczelność tej uszczelki pod kolektorami.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 09-06-2005, 21:38   

Ja robiłem niecały miesiąc temu. Objaby były następujące. Po dłuższej przerwie w jeździe auto w pierwszym momęcie nie odpalało na wszystkie gary przez jakieś 2 sekundy potem wszystko ok. Lekko się przegżewał i delikatnie ubywało płynu chłodzącego. Poza tym jeździło jak burza.
     assistance   Moneta
 
 
jarecki.wr 
witamy nowego


Dołączył: 08 Sty 2005
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 14-06-2005, 09:16   

objawy zupełnie takie jak u wszystkich, robiłem to tydzień temu i mam taką uwagę: przy wymianie uszczelki KONIECZNIE planowanie głowicy, ja chciałem zaoszczędzić i rozbierałem drugi raz ](*,)
W przypadku kiedy auto ma przejechane jakieś 200tys.km warto wtedy odkręcić miskę olejową, panewki, wyciągnąć tłoki i przyjrzeć się pierścieniom, wcale nie muszą być popękane,wystarczy że są po prostu starte (szczególnie olejowy) i przegrzane, warto to zrobić przy okazji ściągania głowicy
_________________
Tempra kombi `91 1.6 gażnik+gaz
  
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2005, 16:03   

ale glowice da rade sciagnac nie wyjmujac silnika a reszte chyba nie bardzo

zreszta poki auto trzyma kompresje raczej nie ma sensu ruszac tlokow
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load