Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap i napęd na tył
Autor Wiadomość
PABLITO 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-03-2018, 13:19   Swap i napęd na tył

Ktoś z was przerabiał tipo pod kątem tylnego napędu?
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2018, 20:10   

Jeździ ( jeździło ) kilka czterołapów , z czego kilka lat temu jeden nieźle sobie poczynał na "ćwiartkę" .
O przeróbkach tylko na tył - nie słyszałem . Zresztą - wbrew pozorom operacja byłaby bardziej skomplikowana , niż napęd na 4 koła!
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
PABLITO 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 06-03-2018, 22:09   

Bo niewiem czy tunel szukac z czegos innego czy budowac samemu. :?
_________________
Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-03-2018, 12:46   

PABLITO napisał/a:
Bo niewiem czy tunel szukac z czegos innego czy budowac samemu. :?

Tu nawet nie o tunel chodzi.
W Tipo zawieszenie jest mocowane do ramy pomocniczej ( "sanek" ) . Już w czteronapędówkach zbudowanych w obrębie tej samej rodziny aut ( Tempra, Dedra, Alfa 155 ) - obie ramy - przednia i tylna - miały wykonane przetłoczenie na wał napędowy , a w tylnym zawieszeniu dodatkowo była inna konstrukcja wahaczy - z miejscem na przeguby i półosie.
Tutaj w przednich sankach musiałbyś zrobić nie przetłoczenie , ale wielki łuk ( jak ? ) - żeby zmieścił się dzwon skrzyni , a przy okazji wyszłaby kolizja z przekładnią kierowniczą .
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
PABLITO 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-03-2018, 10:45   

Sanki i cały naped mam od innego auta takze niebedzie problemu .najbardziej chodzi mi o tunel bo musi dobrze zrobiony do przeglądu ... I mysle skad i jaki dopasowac
_________________
Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2018, 11:31   

PABLITO napisał/a:
I mysle skad i jaki dopasowac

Najlepiej z auta , z którego z kolei będzie pochodził układ napędowy.
To ci od razu rozwiąże problem z otworem na lewarek , ewentualnymi mocowaniami skrzyni itp.
A z czystej ciekawości - z czego masz sanki i z czego chcesz przeszczepiać napęd ?
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
PABLITO 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-03-2018, 11:47   

No własnie problem bo miałem całe auto a zabrałem podzespoły tylko i mocowania budy niezabezpieczyłem i zjadło ją... :sciana: silnik 4.2 litra supercharger z jaguara 396 kucy seryjnie 8)
_________________
Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-03-2018, 14:54   

PABLITO napisał/a:
No własnie problem bo miałem całe auto a zabrałem podzespoły tylko i mocowania budy niezabezpieczyłem i zjadło ją... :sciana: silnik 4.2 litra supercharger z jaguara 396 kucy seryjnie 8)

A sanki z czego ? Skrzynia automat , czy ręczna ?
Pytam nie tylko z ciekawości, ale jako, że miałem okazję obserwować dwa podobne projekty - z autentycznej troski .
Mianowicie starszy z moich synów wpadł na obłąkańczy pomysł zrobienia driftowozu z BMW 3 kompakt ( rocznik ~90, do dziś gubię się w tych E- ... ) . Pomysł o tyle trudny, że oparty o V8. Po długich i ciężkich bojach projekt udało się nawet skończyć i auto jeździło , ale pełnej "gotowości bojowej" nie osiągnęło - na tor nie wyjechało. W stosunku do twojego pomysłu syn miał dużo prościej , bo wkładał spory silnik do komory , która była pod to przygotowana . I tak nie obyło się bez przekładania osprzętu na silniku, stworzenia od podstaw płaskiej "suchej" miski olejowej , przerobienia przekładni kierowniczej .
Drugi , nie ukończony do dziś projekt - to przeszczep silnika , skrzyni i tylnego mostu z BMW M5 do PF 125. I tu największym problemem okazała się szerokość komory silnika.
U ciebie natomiast problem może wyjść z długością komory . - Jaguar ma maskę mniej więcej dwa razy dłuższą od Tipo . W krańcowym przypadku lewarek ręcznej skrzyni wypadnie ci przed tylną kanapą ... :lol:
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
PABLITO 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-03-2018, 15:01   

Spokojnie wszystko wymierzone :D no i to automat jest. W niedzielę zacznę przerabiac ścianę grodziową takze wrzuce jakies fotki
_________________
Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus
  
 
Maciek 



Pomógł: 21 razy
Wiek: 33
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1468
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-03-2018, 15:28   

Chłopaki do FC wsadzili silnik z bmw razem z mostem, poszukaj dobrze na necie
_________________
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części
     Moneta
 
 
PABLITO 


Wiek: 38
Dołączył: 31 Gru 2012
Posty: 47
Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 08-03-2018, 21:09   

http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0019044.jpg pomalowany ładnie będzie wyglądac . :)

** Dodano: 10-03-2018, 06:22 **
_________________
Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load