|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Swap i napęd na tył |
Autor |
Wiadomość |
PABLITO
Wiek: 38 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-03-2018, 13:19 Swap i napęd na tył
|
|
|
Ktoś z was przerabiał tipo pod kątem tylnego napędu? |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2018, 20:10
|
|
|
Jeździ ( jeździło ) kilka czterołapów , z czego kilka lat temu jeden nieźle sobie poczynał na "ćwiartkę" .
O przeróbkach tylko na tył - nie słyszałem . Zresztą - wbrew pozorom operacja byłaby bardziej skomplikowana , niż napęd na 4 koła! |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
PABLITO
Wiek: 38 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 06-03-2018, 22:09
|
|
|
Bo niewiem czy tunel szukac z czegos innego czy budowac samemu. |
_________________ Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2018, 12:46
|
|
|
PABLITO napisał/a: | Bo niewiem czy tunel szukac z czegos innego czy budowac samemu. |
Tu nawet nie o tunel chodzi.
W Tipo zawieszenie jest mocowane do ramy pomocniczej ( "sanek" ) . Już w czteronapędówkach zbudowanych w obrębie tej samej rodziny aut ( Tempra, Dedra, Alfa 155 ) - obie ramy - przednia i tylna - miały wykonane przetłoczenie na wał napędowy , a w tylnym zawieszeniu dodatkowo była inna konstrukcja wahaczy - z miejscem na przeguby i półosie.
Tutaj w przednich sankach musiałbyś zrobić nie przetłoczenie , ale wielki łuk ( jak ? ) - żeby zmieścił się dzwon skrzyni , a przy okazji wyszłaby kolizja z przekładnią kierowniczą . |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
PABLITO
Wiek: 38 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 08-03-2018, 10:45
|
|
|
Sanki i cały naped mam od innego auta takze niebedzie problemu .najbardziej chodzi mi o tunel bo musi dobrze zrobiony do przeglądu ... I mysle skad i jaki dopasowac |
_________________ Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2018, 11:31
|
|
|
PABLITO napisał/a: | I mysle skad i jaki dopasowac |
Najlepiej z auta , z którego z kolei będzie pochodził układ napędowy.
To ci od razu rozwiąże problem z otworem na lewarek , ewentualnymi mocowaniami skrzyni itp.
A z czystej ciekawości - z czego masz sanki i z czego chcesz przeszczepiać napęd ? |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
PABLITO
Wiek: 38 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 08-03-2018, 11:47
|
|
|
No własnie problem bo miałem całe auto a zabrałem podzespoły tylko i mocowania budy niezabezpieczyłem i zjadło ją... silnik 4.2 litra supercharger z jaguara 396 kucy seryjnie |
_________________ Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-03-2018, 14:54
|
|
|
PABLITO napisał/a: | No własnie problem bo miałem całe auto a zabrałem podzespoły tylko i mocowania budy niezabezpieczyłem i zjadło ją... silnik 4.2 litra supercharger z jaguara 396 kucy seryjnie |
A sanki z czego ? Skrzynia automat , czy ręczna ?
Pytam nie tylko z ciekawości, ale jako, że miałem okazję obserwować dwa podobne projekty - z autentycznej troski .
Mianowicie starszy z moich synów wpadł na obłąkańczy pomysł zrobienia driftowozu z BMW 3 kompakt ( rocznik ~90, do dziś gubię się w tych E- ... ) . Pomysł o tyle trudny, że oparty o V8. Po długich i ciężkich bojach projekt udało się nawet skończyć i auto jeździło , ale pełnej "gotowości bojowej" nie osiągnęło - na tor nie wyjechało. W stosunku do twojego pomysłu syn miał dużo prościej , bo wkładał spory silnik do komory , która była pod to przygotowana . I tak nie obyło się bez przekładania osprzętu na silniku, stworzenia od podstaw płaskiej "suchej" miski olejowej , przerobienia przekładni kierowniczej .
Drugi , nie ukończony do dziś projekt - to przeszczep silnika , skrzyni i tylnego mostu z BMW M5 do PF 125. I tu największym problemem okazała się szerokość komory silnika.
U ciebie natomiast problem może wyjść z długością komory . - Jaguar ma maskę mniej więcej dwa razy dłuższą od Tipo . W krańcowym przypadku lewarek ręcznej skrzyni wypadnie ci przed tylną kanapą ... |
_________________ Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4 |
|
|
|
|
PABLITO
Wiek: 38 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 08-03-2018, 15:01
|
|
|
Spokojnie wszystko wymierzone no i to automat jest. W niedzielę zacznę przerabiac ścianę grodziową takze wrzuce jakies fotki |
_________________ Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-03-2018, 15:28
|
|
|
Chłopaki do FC wsadzili silnik z bmw razem z mostem, poszukaj dobrze na necie |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
PABLITO
Wiek: 38 Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 47 Skąd: Kamień Pomorski
Województwo: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 08-03-2018, 21:09
|
|
|
http://forum.tempra.org/imgshack/_f/f_0019044.jpg pomalowany ładnie będzie wyglądac .
** Dodano: 10-03-2018, 06:22 **
|
_________________ Pierwsze bylo Tipo 1.4 sx pierwsza miłosc
W miedzy czasie jeszcze było pare Tipolotów
A jest - Reno Espace 4 2.2 dci
Ford transit 2.4 dti
Tipo 1.8 Gt 5dr
Tipo 1.8 Gt 3dr
Citroen Cactus |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|