Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
kilka pytań do :)
Autor Wiadomość
Lamie 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 18
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2007, 14:36   kilka pytań do :)

Daje tu temat bo mam kilka pytań a bez sensu żebym tworzył kilka tematów.

1. Pan diagnosta podczas przeglądu powiedział mi że muszę podciągnąć sprzęgło bo sie posypie. Od czego mam zacząć i jakie klucze będę potrzebował.
2. Gdzie idą wężyki (czy jak to sie nazywa) do tylniego spryskiwacza? poprzedni właściciel pozbył się spryskiwacza z tyłu? :sciana:
3. Jak chce słuchać jakiejś stacji radiowej to gdy silnik jest wyłączony wszystko jest si ale gdy włącze zapłon to same szumy;/
4. Mam jakiś badziewny druciarski filtr powietrza czy wymiana na orginalny jest trudna? Od czego zacząć.? no to chyba wszystko :)
_________________
Digital to je to :D
  
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 26-04-2007, 14:47   

2. U mnie wężyki idą pod samochodem (są poprzyczepiane w plastikowe obejmy), a potem wchodzą do budy, idą lewym tylnym słupkiem aż do łączenia z klapą.

3. Te szumy może powodować - kabel od anteny, który jakimś cudem dotyka karoserii (gdzieś nie jest zaizolowany). Drugi powód to także karoseria, a właściwie masa do radia z niej brana. Podepnij radyjko do masy z aku i powinno grać,

4. Jeżeli masz standardową obudowę do tego filtra to wystarczy ją rozkręcić i zmienić filtr (nei podałeś jaki silnik). Jeżeli masz inną obudowę to tylko odkręć ją z gaźnika/ wtrysku i załóż taką jaka powinna być razem z filtrem.
_________________
     Moneta
 
Lamie 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 18
Skąd: Bytom
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-04-2007, 14:52   

silnik 1.4 mam teraz taką badziewna obudowe do filtra
foto
czyli nie ma problemu wystarczy przełożyć :) a orientuje sie ktoś jaki koszt nowej /używanej obudowy,
_________________
Digital to je to :D
  
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2007, 18:56   

Podpinam sie pod temat odnośnie radia,po przekręceniu stacyjki nie da rady słuchać radia.Podpiąłem już radio pod całkiem inny aku i działało niezależnie od instalacji samochodu ale po przekręceniu stacyjki to samo,szumy i brzęczenie.O jakimś dotykaniu przewodu antenowego o karoserie nie ma mowy.Doszedłem do tego że odpowiedzialny za to jest komputer wtrysku bo po jego odłączeniu(lub odłączeniu jego zasilania)radio pięknie gra nawet po przekręceniu kluczyka stacyjki.Ale co dalej?,bez komputera nie pojedzie... :sciana: Miał już ktoś coś takiego?Lamie a regulacje sprzęgła masz pod akumulatorem na skrzyni biegów, potrzebne klucze to chyba 10 i 17...
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 28-04-2007, 08:22   

Qmaty napisał/a:
O jakimś dotykaniu przewodu antenowego o karoserie nie ma mowy.


Przewód antenowy mas zmasowany z karoseria na dachu, tam gdzie jest mocowana antena.

Czy zakluca Ci radio tylko przy sluchaniu FM czy tez np z CD?? Jesli i na CD to masz jakies trefne radyjko i trzeba pomyslec nad odsprzegnieciem zasilania, jesli znasz sie troche na elektronice to sam zmajstruj sobie filtr z cewki, i dwoch kondensatorów. A jesli nie to mozesz poszukac w miescie sklepu handlujacymi antenami i radiami CB, u nich napewno dostaniesz taki filtr, ale i tak najwazniejsza sprawa jest dobra masa dla radia, przy slabej masie dzieja sie takie jajka bardzo czesto.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-04-2007, 10:15   

sprawdź łącza masy faktycznie, stan klem na akumulatorze, a poza tym aż takich zakłóceń komp nie powinien 'puszczać' w instalację, może coś mu się nieco dzieje...
podobne zakłócenia może też generować np rozdzielacz zapłonu, cewka,świece, jak mają przebicia a także słaby alternator jak np szczotki siadają czy regulator napięcia... to wszystko jednakże , wszelkie skoki i spadki w instalacji, a najczęściej pisk, piszczenie zależne od prędkości obrotów silnika (więc i alternatora więc i impulsw zapłonu) wychodzi jak masz złe kontakty na zasilanmiu a i w radiu brak lub lipne filtrowanie zasilania i jeszcze np pętlę masy między głośnikami i jakimś dodatkowym wzmakiem i masą zasilania, niby różne masy a gdzieś zwarte... ogólnie albo dobre radio na to albo za 5 zeta dobry filtr z porządną cewką i kilkoma pojemnościami dać na we zasilania radia, w większości wytnie zakłócenia...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-04-2007, 11:14   

Z dotykaniem masy przez kabel antenowy to chodziło mi o to że nie jest nigdzie poprzecierany,niezaizolowany...Niestety moje pojęcie o elektronice jest raczej marne sam takiego filtra nie zrobie ale bede musiał kupić.I co mnie zastanawia to to że próbowałem już zasilić radio z całkiem innego aku (nie tego w aucie) i to nic nie daje,po przekręceniu stacyjki połowa stacji w radiu znika,zaczyna szumieć i brzęczeć.Zakłucenia są tylko na radiu,z CD jest ok.Wymieniałem już różne radia i ogólnie jest żle tzn.na jednych mniej szumiało na innych więcej ale szumiało....a ile przecież można jeżdzić i słuchać płyt :sciana: Popróbuje z tym filtrem,mam nadzieje że pomoże...acha...komputery też zmieniałem i bez różnicy było
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load