|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moja Temperówka :) |
Autor |
Wiadomość |
matias
Wiek: 33 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 00:06 Moja Temperówka :)
|
|
|
Witam wszystkich .Nie zacznę od przywitania się gdyż już wcześniej miałem wielką przyjemność gościć na forum jednak nie udzielałem się za bardzo.Jednak teraz z pewnością to zmienię .Niewiem czy pamiętacie posiadałem TIPO 1.9Td.Niestety mimo dziesiątkujących go awari (wszystko udało mi się naprawiać samemu w ,,przydomowym"warsztacie)ostatnia rozłorzyła go na ,,łopatki".Moja głupota,i zaniedbanie....strzelił pasek rozrządu.A właściwie nie sam pasek a rolka napinacza się rozpadła.Miał 355.000tys km .Nie opłacało naprawiać się silnika-wszystkie zawory pokrzywione.czyli głowica do roboty.do tego padnięta turbina i pompa ropy-wrak.do tego rozchodząca się podłoga.Sprzedałem go na części .Jako iż jestem fanem tylko i wyłącznie WŁOSKICH MAREK.Zakupiłem Fiacika 126p(jest do teraz ).Ale w między czasie zbierałem CIĘŻKO zarobione pieniądze na auto mojich marzeń TEMPRE.I udało się dwa tygodnie temu 10 lutego stałem się posiadaczem tej o to TEMPERÓWKI:
Temperka to rocznik 1995.Jak widać ,,kultowe" czarne blachy.Zakupiona od 2 właściciela który nabył ją w 1998roku.Ogólnie bardzo zadbany egzemplach.nie zniszczony w środku i na zewnątrz.2 lata temu robiona podłoga.ogólnie wszystkie remonty przeprowadzane na bieżąco w znanym warsztacie.stała u mnie na dzielnicy zakurzona i nie używana.długo się ,,czaiłem" na nią.Właściciel sprzedał mi ją za 2000tys zł.Jest to standard 75km z 1.6 ie. Podobno identyczne tempry w tamtym czasie zakupił BOR.W każdym razie męczy ją odpoczątku jeden mankament i myślę że właściciel równierz dla tego się jej ,,pozbył".Pali ok.20l na 100km benzyny.Przerobiłem wszystkie tematy na forum.Dziękuję za tabele wartości dla czujników i ewidentnie wyszło że to sonda ,,lambda".Podepnę się jeszcze w warsztacie pod komputer dla pewności,ale na 99% to ona jest winowajcą.Podsumowując Pozdrawiam wszystkich FIATOMANIAKÓW. . |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 25-02-2010, 00:11
|
|
|
wszystko ładnie pięknie ale na przyszłość wrzucaj fotki na nasz server
matias napisał/a: | Podobno identyczne tempry w tamtym czasie zakupił BOR |
a nie mieli czasem 1.8 albo 2.0 ?
Dbaj o nią żeby nie skończyła jak poprzednik |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 00:13
|
|
|
matias napisał/a: | Pali ok.20l na 100km | to jest wersja z cewką zapłonową, czy klasyczny rozdzielacz? jak cewka i silnik pracuje chociaż odrobinę nierówno to tu bym szukał przyczyny, sam to przerabiałem |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
matias
Wiek: 33 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 00:20
|
|
|
mówisz????.jesto wersją z cewką zapłonową.Ale co ma cewka do spalania.Fakt pracuje odrobinkę nie równo.czasem obroty leciutko skaczą.Pozatym jak jest nagrzany potrafi czasem poprostu zgasnąć.Ale co ma do tego cewka???i czy komp to pokaże??? |
_________________ F I A T <---- Moja Marka , Moja Pasja
--Fiat 126p
--Fiat Panda Mk1 1991
--Fiat Tempra 1995 ,,paliwożerca"
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 00:29
|
|
|
matias, niestety, z diagnozą nie pomogę, oddałem do warsztatu i w szczegóły nie wnikałem, ale po wymianie z kablami i świecami wszystko wróciło do normy. Co ma cewka do spalania? więcej niż ci się wydaje, kiedy jedna ze świec nie dostaje iskry, albo jest za słaba to komputer podaje więcej paliwa, żeby nadrobić utratę mocy. Przynajmniej tak mi to tłumaczył mechanik. Ja doprowadziłem cewkę do takiego stanu, że nie działał 1 cylinder i w tym czasie paliła 24L. Po wymianie jak ręką odjąć wróciła do około 10L
Ps.: jak coś to opisz dokładnie problem w dziale mechanika |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
matias
Wiek: 33 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 00:56
|
|
|
ok dzięki .Czyli podsumowując mówisz że wymiłeś u siebie przewody i świece i to pomogło???czy jeszcze tą cewkie?.Przewody sprawdzę w ciemności w garażu.świece...już i tak się nosiłem z zamiarem więc kupie nowe. |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 25-02-2010, 01:01
|
|
|
matias, głównie cewkę, ale jak tylko odrobinę nierówno chodzi to może być coś innego |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
matias
Wiek: 33 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 15 Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2010, 01:29
|
|
|
No więc nowe Fakty.Wymieniłem filtr powietrza,świece (francuskie),zrobiłem ,,twardy" reset kompa przy okazji tak jak podawaliście.Muszę przyznać że silnik zupełnie inaczej się zachowuje .Te stare świece były w stanie tragicznym.Odrazu nabrał mocy.Lepiej pali ,przyśpiesza,nie szarpie.Silnik chodzi o wiele ciszej.Zwalczyłem przyczyne gaśnięcia takiego ,,samoistnego".Wyrobiła się wtyczka którą podłącza się do korpusu wtrysku i nie łapała na 1,2 piny przez co gasł.Teraz testuje spalanie chociaż podejrzewam że Sonda i tak będzie jeszcze do wymiany .Pozatym odkręciłem obudowe paska i poluźniona była rolka napinacza tak że prawie mógł przeskoczyć pasek.Dzięki za podpowiedzi .Z takich wizualnych rzeczy odświerzyłem felgi na czarny pół-połysk.Odrazu inaczej...dziś wstawię fotki.Pozdrawiam |
_________________ F I A T <---- Moja Marka , Moja Pasja
--Fiat 126p
--Fiat Panda Mk1 1991
--Fiat Tempra 1995 ,,paliwożerca"
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|