|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Alternator ledwo zipie |
Autor |
Wiadomość |
Piterro
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2004 Posty: 181 Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
|
Wysłany: 29-11-2005, 21:22 Alternator ledwo zipie
|
|
|
Już od ponad tygodnia alternator mi nie ładuje. Muszę brać akumulator na noc do domu i ładować, oraz zapalam go na pych czasami.
W niedzielę, znalazłem chwilkę czasu, żeby go wymontować i przyjrzeć się mu, bo już łozyska tak buczą, jakbym miał turbinę.
Nie udało mi się go do końca rozebrać, bo i tak nie miałem łożysk na wymianę. W związku z tym, co stwierdziłem wewnątrz nasunęły mi się pytanka. Proszę kolegów, którzy mają jakieś doświadczenia w tym temacie, o odpowiedź.
1. Jakie są łożyska w alternatorze, jakie modele, rozmiary itp. Chodzi mi o to, czy w samochodowym sklepie coś takiego dostanę i jakie parametry trzeba podać, żeby kupić właściwe.
2. Czy szczotkotrzymacz, kupuje się cały, czy można kupić same szczotki (jak oglądałem ten szczotkotrzymacz, to wyglądał na nierozbieralny) więc przeczyściłem tylko szczotki.
3. Czy od razu kupować regulator napięcia?
4. Czy szlifuje się ten element po którym ślizgają się szczotki, jeżeli tak to ile i do jakiego momentu??
Alternator to Magneti Marelli
AA125R-14V-55A |
_________________ In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 21:35
|
|
|
Piterro napisał/a: | 1. Jakie są łożyska w alternatorze, jakie modele, rozmiary itp. Chodzi mi o to, czy w samochodowym sklepie coś takiego dostanę i jakie parametry trzeba podać, żeby kupić właściwe. |
Chmm a jest sens szukac po sklepach? W ASO okolo 50 moze max 60zł zaplacisz za 2 łozyska SKFu. Bynajmniej ja tyle jak pamietam placilem w wakacje w ASO w Koninie.
Choc mowie! nie wiem ile zamienniki kosztuja, bo ja odrazu lecialem do ASO.
Piterro napisał/a: | 2. Czy szczotkotrzymacz, kupuje się cały, czy można kupić same szczotki (jak oglądałem ten szczotkotrzymacz, to wyglądał na nierozbieralny) więc przeczyściłem tylko szczotki.
3. Czy od razu kupować regulator napięcia? |
Ja osobiscie kupilem zamiennik - 36zł - regulator odrazu z szczotkami.
Ktos kiedys na forum pisal o tym, ze te szczotki mozna wymienic. Choc tak jak ty piszesz mi tez sie wydawalo ze to jest nie rozbieralne i kupilem calosc (tak jak pisalem 36zł kosztowalo mnie to)
Piterro napisał/a: | 4. Czy szlifuje się ten element po którym ślizgają się szczotki, jeżeli tak to ile i do jakiego momentu?? |
Chmm nigdy nie slyszalem zeby ktos szlifował. To sa juz moje 3cie wymieniane szczotki od nowosci i nigdy nie szlifowałem tego.
Mozesz tez zobaczyc tutaj: http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2849 |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-11-2005, 22:03
|
|
|
U mnie alternator Bosha łożyska 6201 i 6203
Ja wymieniałem same szczotki wystarczy je rozlutować a ślizgacze wyrównałem wkręcając wirnik w wiertarkę i za pomocą płaskiego pilnika a później papieru ściernego |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 19:50
|
|
|
Pierścienie ślizgowe najlepiej przetoczyć. Jeśli nie mozesz to zrób jak arek tylko kończ zawsze gładziutkim papierem np: 600 i tak aby tej miedzi zostało tak z ponad pół milimetra.
Jak byś lutował szczotki to rób to szybko bo linka "ciągnie" cynę (szybko się zabiela) i twardnieje przez co potem szczotka może się blokować. Ogólnie najlepiej kupić cały regulator już ze szczotkami. |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 20:38
|
|
|
Pitero, w Katowicach przy ul. Warszawskiej 60 jest Firma Johnny, która zajmuje się regeneracją i sprzedażą części zamiennych do alternatorów i rozruszników.
Tel. 206 97 93
Jak tam dzwoniłem to za łożyska chcieli coś 25zł.
Części mają na miejscu, więc nie ma problemu z zamawianiem i czekaniem, wystarczy jak podasz typ alternatora. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Emf
Pomógł: 26 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Sty 2005 Posty: 2668 Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-11-2005, 20:40
|
|
|
jabko napisał/a: | "ciągnie" cynę (szybko się zabiela) i twardnieje |
No comments |
_________________ Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.
|
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-11-2005, 20:49
|
|
|
Emf zbereźniku !!
Nic z tych rzeczy |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-12-2005, 00:19
|
|
|
Piterro
Łożyska powinny być specjalnie przeznaczone do alternatorów. Te łożyska posiadają dodatkowy luz wewnętrzny dla kulek znajdujących się pomiędzy bieżnią wewnętrzną a bieżnią zewnętrzną łożyska. Cena tych łożysk jest conajmniej czterokrotnie większa niż "standartowych" o tych samych rozmiarach. Na tych łożyskach alternator przetrzyma samochód. Na "standartowych" problem powróci po 10 tyś.km.
W oryginalnym nie naprawianym alternatorze są łożyska specjalne. Odczytaj ich numery i poszukaj odpowiednie od innego producenta.
Pasek naciągaj z taką siłą aby nie zniszczyć łożysk. Pasek jest tańszy! W tym widzę przyczynę takiego stanu alternatora. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|