Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Alternator ledwo zipie
Autor Wiadomość
Piterro 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2004
Posty: 181
Skąd: Scunthorpe - UK
Województwo: Other
Wysłany: 29-11-2005, 21:22   Alternator ledwo zipie

Już od ponad tygodnia alternator mi nie ładuje. Muszę brać akumulator na noc do domu i ładować, oraz zapalam go na pych czasami.

W niedzielę, znalazłem chwilkę czasu, żeby go wymontować i przyjrzeć się mu, bo już łozyska tak buczą, jakbym miał turbinę.

Nie udało mi się go do końca rozebrać, bo i tak nie miałem łożysk na wymianę. W związku z tym, co stwierdziłem wewnątrz nasunęły mi się pytanka. Proszę kolegów, którzy mają jakieś doświadczenia w tym temacie, o odpowiedź.

1. Jakie są łożyska w alternatorze, jakie modele, rozmiary itp. Chodzi mi o to, czy w samochodowym sklepie coś takiego dostanę i jakie parametry trzeba podać, żeby kupić właściwe.

2. Czy szczotkotrzymacz, kupuje się cały, czy można kupić same szczotki (jak oglądałem ten szczotkotrzymacz, to wyglądał na nierozbieralny) więc przeczyściłem tylko szczotki.

3. Czy od razu kupować regulator napięcia?

4. Czy szlifuje się ten element po którym ślizgają się szczotki, jeżeli tak to ile i do jakiego momentu??

Alternator to Magneti Marelli
AA125R-14V-55A
_________________
In UK at this moment - workin'
Fiat Tipo 1.4 S 1995r., LPG - Forever
     Moneta
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-11-2005, 21:35   

Piterro napisał/a:
1. Jakie są łożyska w alternatorze, jakie modele, rozmiary itp. Chodzi mi o to, czy w samochodowym sklepie coś takiego dostanę i jakie parametry trzeba podać, żeby kupić właściwe.

Chmm a jest sens szukac po sklepach? W ASO okolo 50 moze max 60zł zaplacisz za 2 łozyska SKFu. Bynajmniej ja tyle jak pamietam placilem w wakacje w ASO w Koninie.

Choc mowie! nie wiem ile zamienniki kosztuja, bo ja odrazu lecialem do ASO.


Piterro napisał/a:
2. Czy szczotkotrzymacz, kupuje się cały, czy można kupić same szczotki (jak oglądałem ten szczotkotrzymacz, to wyglądał na nierozbieralny) więc przeczyściłem tylko szczotki.

3. Czy od razu kupować regulator napięcia?


Ja osobiscie kupilem zamiennik - 36zł - regulator odrazu z szczotkami.
Ktos kiedys na forum pisal o tym, ze te szczotki mozna wymienic. Choc tak jak ty piszesz mi tez sie wydawalo ze to jest nie rozbieralne i kupilem calosc (tak jak pisalem 36zł kosztowalo mnie to)


Piterro napisał/a:
4. Czy szlifuje się ten element po którym ślizgają się szczotki, jeżeli tak to ile i do jakiego momentu??

Chmm nigdy nie slyszalem zeby ktos szlifował. To sa juz moje 3cie wymieniane szczotki od nowosci i nigdy nie szlifowałem tego.

Mozesz tez zobaczyc tutaj: http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=2849
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-11-2005, 22:03   

U mnie alternator Bosha łożyska 6201 i 6203

Ja wymieniałem same szczotki wystarczy je rozlutować a ślizgacze wyrównałem wkręcając wirnik w wiertarkę i za pomocą płaskiego pilnika a później papieru ściernego
     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-11-2005, 19:50   

Pierścienie ślizgowe najlepiej przetoczyć. Jeśli nie mozesz to zrób jak arek tylko kończ zawsze gładziutkim papierem np: 600 i tak aby tej miedzi zostało tak z ponad pół milimetra.

Jak byś lutował szczotki to rób to szybko bo linka "ciągnie" cynę (szybko się zabiela) i twardnieje przez co potem szczotka może się blokować. Ogólnie najlepiej kupić cały regulator już ze szczotkami.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2005, 20:38   

Pitero, w Katowicach przy ul. Warszawskiej 60 jest Firma Johnny, która zajmuje się regeneracją i sprzedażą części zamiennych do alternatorów i rozruszników.
Tel. 206 97 93
Jak tam dzwoniłem to za łożyska chcieli coś 25zł.
Części mają na miejscu, więc nie ma problemu z zamawianiem i czekaniem, wystarczy jak podasz typ alternatora.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-11-2005, 20:40   

jabko napisał/a:
"ciągnie" cynę (szybko się zabiela) i twardnieje



No comments ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 30-11-2005, 20:49   

Emf zbereźniku !!
Nic z tych rzeczy [-X
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-12-2005, 00:19   

Piterro

Łożyska powinny być specjalnie przeznaczone do alternatorów. Te łożyska posiadają dodatkowy luz wewnętrzny dla kulek znajdujących się pomiędzy bieżnią wewnętrzną a bieżnią zewnętrzną łożyska. Cena tych łożysk jest conajmniej czterokrotnie większa niż "standartowych" o tych samych rozmiarach. Na tych łożyskach alternator przetrzyma samochód. Na "standartowych" problem powróci po 10 tyś.km.
W oryginalnym nie naprawianym alternatorze są łożyska specjalne. Odczytaj ich numery i poszukaj odpowiednie od innego producenta.
Pasek naciągaj z taką siłą aby nie zniszczyć łożysk. Pasek jest tańszy! W tym widzę przyczynę takiego stanu alternatora.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load