|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
obroty przy zaplaniu i akumulator |
Autor |
Wiadomość |
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-11-2005, 00:51 obroty przy zaplaniu i akumulator
|
|
|
Witam.
Mam taki problem od niedawna ... zapalam auto na benzynie ... odrazu kiedy zapali to sam sobie dodaje gazu dzisiaj az dodal do 3 tys. PONAD ... A przypomne ze Gaz (LPG) wlancza mi sie przy 2 tys. i jak dodam SAM lekko gaz to oczywiscie odrazuprzechodzi na LPG i obroty spadaja... dziwna sprawa...
I kolejne pytanie...
Kupilem nowy akumulator z tego co pamietam 45Ah (chyba tak sie pisze) i hmm.. przy zapalaniu nieraz niechce zapalic ... mieli mieli i nic z tego pali mi z benzyny ... miele miele nic przelanczam na gaz to samo na gazie probuje troche dodac tam gazu i cos tam lapie ledwo cos zapala az wreszcie zapali ... i sobie mysle co do cholery ? nie zawsze tak jest ... ale zdaza sie ... ZADKO A JEDNAK...
I jeszcze jedno zwiazane z akumulatorem... jest nowy jak wspominalem ... nieraz ciezko zapala przymieli i zapali zamiast odrazu lapac elegancko ... i raz mi sie zdazylo ze akumulator PADL ! nowy ... mrozu nie bylo a padl ... musialem go LADOWAC. Czy to moze byc wina klem ? kupilem klemy bede montowal dzisiaj (19.11.05) moze cos pomoze ...!!!!!!!
P.S. Sprawdzalem alternator (chyba) i ladowanie jest bardzo dobre... sprawdzane bylo jeszcze na starym akumulatorze...
Ufff mam nadzieje ze wszystko sprawnie napisalem ! |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
Vipera
Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 44 Skąd: Cyców
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-11-2005, 08:54
|
|
|
gary napisał/a: | Witam.
Mam taki problem od niedawna ... zapalam auto na benzynie ... odrazu kiedy zapali to sam sobie dodaje gazu dzisiaj az dodal do 3 tys. PONAD ... A przypomne ze Gaz (LPG) wlancza mi sie przy 2 tys. i jak dodam SAM lekko gaz to oczywiscie odrazu przechodzi na LPG i obroty spadaja... dziwna sprawa... |
Podobny problem mieliśmy czas temu.
Naprawiliśmy go w ten sposób:
1. Zdemontowaliśmy elektrozawór biegu jałowego
2. Przemyliśmy go naftą oczyszczoną (taką do lamp naftowych)
3. Znów zamontowaliśmy elektrozawór.
Najpierw obroty "skakały" z 800 do 1800, ale po przejechaniu ok. 100 km wszystko wróciło do normy, tzn na zimnym silniku mamy obroty od 800 do 1200, a na ciepłym 800 do 1000
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
gary napisał/a: | I kolejne pytanie...
Kupilem nowy akumulator z tego co pamietam 45Ah (chyba tak sie pisze) i hmm.. przy zapalaniu nieraz niechce zapalic ... mieli mieli i nic z tego pali mi z benzyny ... miele miele nic przelanczam na gaz to samo na gazie probuje troche dodac tam gazu i cos tam lapie ledwo cos zapala az wreszcie zapali ... i sobie mysle co do cholery ? nie zawsze tak jest ... ale zdaza sie ... ZADKO A JEDNAK... |
Mieliśmy coś podobnego, odwiedziliśmy wielu mechaników, serwis i nic się nie poprawiło.
Postanowiliśmy działać we własnym zakresie, wymieniać wszystko pokolei co dotyczy sterowania pracą silnika. Zaczeliśmy od wymiany przekaźnika wtrysk-gaz.
Pierwsza próba okazała się udana . Ponad rok auto zapala bez tzw. "mielenia-szatkowania"
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
gary napisał/a: | I jeszcze jedno zwiazane z akumulatorem... jest nowy jak wspominalem ... nieraz ciezko zapala przymieli i zapali zamiast odrazu lapac elegancko ... i raz mi sie zdazylo ze akumulator PADL ! nowy ... mrozu nie bylo a padl ... musialem go LADOWAC. Czy to moze byc wina klem ? kupilem klemy bede montowal dzisiaj (19.11.05) moze cos pomoze ...! |
Też się z tym borykaliśmy. Po oczyszczeniu biegunów akumulatora i klem oraz sprawdzeniu masy akumulator-samochód- wszystko wróciło do normy. |
_________________
|
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-11-2005, 15:11
|
|
|
Ten elektrozawór biegu jałowego to nie jest przypadkiem Silnik Krokowy ? Jak tak to mam zalozony nowy ...
A ten wtrysk - gaz tzn. co to jest ? i mniejwiecej ile moze to kosztowac ? |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
Vipera
Wiek: 33 Dołączył: 17 Wrz 2005 Posty: 44 Skąd: Cyców
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 19-11-2005, 16:56
|
|
|
Tak, ten elektrozawór to silnik Krokowy. Jeżeli po wymianie w\w części prędkość obrotowa biegu jałowego jest niestabilna (za wysoka) proponujemy sprawdzić szczelność wszystkich przewodów oraz przyłączy przewodów powietrza.
gary napisał/a: | A ten wtrysk - gaz tzn. co to jest ? i mniejwiecej ile moze to kosztowac ? |
Jest to standartowy przekażnik sterujący wpięty w wiązke kabli prowadzących do wtryskiwaczy, a co do ceny to ok 10 zł . (Z tym że my posiadamy instalacje LPG bez kompa) |
_________________
|
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-11-2005, 19:22
|
|
|
Vipera napisał/a: | Tak, ten elektrozawór to silnik Krokowy. Jeżeli po wymianie w\w części prędkość obrotowa biegu jałowego jest niestabilna (za wysoka) proponujemy sprawdzić szczelność wszystkich przewodów oraz przyłączy przewodów powietrza.
|
Niezgadzam się z kolegom bo silnik krokowy to silnik i ma całkiem inną zasadę działania niż elektrozawór a na pewno elektrozawór nie reguluje obrotów.
Przy jednopunkcie 1.6 mamy tylko do czynienia z elektrozaworem pochłaniacza par paliwa.
Działa to tak:
Wlew paliwa jest szczelnie zamknięty korkiem i połączony przewodem z pochłaniaczem par paliwa, wypełnionym węglem aktywowanym. Otwór w zbiorniku pochłaniacza łączy go z atmosferą. Pary paliwa ze zbiornika przedostają się do pochłaniacza, gdzie są absorbowane przez węgiel aktywowany. Pochłaniacz jest połączony także z obudową przepustnicy. podczas pracy silnika panuje w niej podciśnienie, które powoduje (niezależnie od zasysania powietrza przez filtr) także zasysanie niewielkich ilości powietrza przez pochłaniacz. Powietrze to wymywa pary paliwa z węgla aktywowanego. Proces ten wielokrotnie może się powtarzać. Elektrozawór, sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, umożliwia zasysanie par paliwa ze zbiornika w ściśle określonych warunkach pracy silnika (temperatura, obciążenie itd.)
Moim zdaniem albo ci łapie lewe powietrze albo pasuje wyczyścić i wyregulować czujnik położenia przepustnicy który podaje informacje o położeniu przepustnicy do komputera który na podstawie kilku parametrów dobiera dawkę wtryskiwanego paliwa.
Czujnik położenia przepustnicy steruje silnikiem krokowym. |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-11-2005, 13:00
|
|
|
Wydaje mi się że problem z zapalaniem i rozładowywaniem nowego akumulatora u gary'ego jest podobny jak u mnie.
Odsyłam do przejrzenia innego postu (w szeczgólności wypowiedzi na 2 stronie. Oto link:
[kliknij tutaj]
P.S. Nie wiem jaki masz silnik, ale akumulator 45Ah to raczej za mało (tym bardziej, że masz starszą instalację LPG). Optymalny to 55 Ah dla silników 1,6. Ja mam 50Ah i wydaje mi się, że czasem jest to zbyt mała pojemność. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
gary
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lut 2005 Posty: 188 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-11-2005, 22:53
|
|
|
Ale ja instalacje gazowa mam nowa ... z kompem ... nie sadze ze ona jest stara zakladana byla w zeszlym roku ... no moze nie az tak nowa ale nie az tak stara ... przeczyscilem dzisiaj idealnie klemy mialem osad na nich straszny mozliwe ze to w jakis sposob nie doladowywalo mi akumulatora i padal... tzn. padl mi raz ale przy zapalaniu rano slychac bylo ze troche musi zakrecic silnikiem ... zeby zapalic nie duzo ale z 2 - 3 razy obrocic czyms tam musi zeby zapalil... |
_________________ Fiat Tempra 1.6ie Wtrysk(1-punkt) + gaz (Z Kompem) Produkcja 1994rok.
Auto Na Ktore Trzeba Miec Pieniadze ... Na Naprawe |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 21-11-2005, 22:58
|
|
|
Sorry z tą starą instalacją. Nie dokładnie musiałem przeczytać Twój post.
Co do rozruchu to klemy mogą być przyczyną ale inna sprawa to np. "zasyfiona" śruba mocująca kabel masowy do karoserii.
A czytałeś podany przez mnie link? Polecam. Może przyczyna tkwi właśnie w samym rozruszniku?
Raz jeszcze podkreślę, że masz za małą pojemnośc akumulatora. Podaj dokładnie typ silnika (tzn pojemnośc i czy na wtrysku czy gaźnik) to podam Ci jaką powinieneś mieć pojemnośc baterii. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-11-2005, 09:42
|
|
|
dzejbi napisał/a: |
Nie wiem jaki masz silnik, ale akumulator 45Ah to raczej za mało (tym bardziej, że masz starszą instalację LPG). Optymalny to 55 Ah dla silników 1,6. Ja mam 50Ah i wydaje mi się, że czasem jest to zbyt mała pojemność. |
Nie popadajmy w skrajnosci. U mnie przy 1.4 jest akumulator 40Ah i uwazam, ze jest optymalny. Mniejsza pojemnosc, to tez szybsze ladowanie. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
dzejbi
Wiek: 44 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 310 Skąd: Łódź, Warszawa
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-11-2005, 10:30
|
|
|
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Nie popadajmy w skrajnosci. U mnie przy 1.4 jest akumulator 40Ah i uwazam, ze jest optymalny |
Zgadza się, ale dla 1,4.
Marcin - tipoklub.tk napisał/a: | Mniejsza pojemnosc, to tez szybsze ladowanie. |
Tak, ale i szybsze rozładowywanie co w przyszłości zaowocuje szybszym zużyciem baterii czyli krótsza jej żywotnością. |
_________________ ZAMÓW KOSZULKĘ LUB KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ Z LOGO TTT
www.koszulki-klubowe.prv.pl
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|