|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Silnik 1.4 i.e. - wymiana koła pasowego (dolnego)? |
Autor |
Wiadomość |
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-09-2007, 12:17 Silnik 1.4 i.e. - wymiana koła pasowego (dolnego)?
|
|
|
Jak odkręcić koło pasowe (dolne)? Chcę założyć wspomaganie do wersji bez... i najtrudniejsze właśnie wydaje mi się wymiana koła pasowego (na szersze). Widziałem jak się męczył gość na schrocie - młotek, przecinak i jazda, ja wolałbym to zrobić w bardziej cywilizowany sposób.
Trzeba jakoś blokować? No oczywiście poza włączeniem biegu i zaciągnięciem ręcznego |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 12-09-2007, 12:42
|
|
|
ciężko powiedzieć. Kumpel ściągał je tak że blokował je dwoma łyżkami i ściągał kluczem ale koleś jest na tyle silny że mu to poszło łatwo. operacja w 3 osoby niestety. a śruby zapieczone |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-09-2007, 14:12
|
|
|
Jak koleś uzywał młotka i przecinaka to widać jakiś bandyta bez narzędzi bo koło jest na imbusy przykręcone, fakt dość mocno ale daje się odkręcić. Trzeba zapodać bieg i najlepiej mieć drugą osobe która przytrzyma samochód hamulcem. Wtedy odkręcasz śrubki. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
TiP016V;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Lis 2005 Posty: 178 Skąd: WRC
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-09-2007, 15:05
|
|
|
w benzyniaku jest na przykrecone centralnie na srube ;
) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-09-2007, 17:30
|
|
|
Taki lekki EXTRIM Zakładasz klucz na nakrętkę i go blokujesz opierając o coś "twardego" po czym wsiadasz do auta,robisz obrót rozrusznikiem i gotowe. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
golcu
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 35 Skąd: Mikołów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 12-09-2007, 20:02
|
|
|
Jestem na forum od niedawna, a widziałem już chyba z pięć tematów z opisem odkręcania tego koła. Jeden z nich podaje:
http://forum.tempra.org/t...zadu-vt5368.htm
ZielonyTBG napisał/a: | Taki lekki EXTRIM Zakładasz klucz na nakrętkę i go blokujesz opierając o coś "twardego" po czym wsiadasz do auta,robisz obrót rozrusznikiem i gotowe. |
W ostateczności i tak można, ale zawsze jest te ryzyko że coś się urwie, o coś ten klucz zahaczy lub niewiadomo co.
Hipo napisał/a: | Jak koleś uzywał młotka i przecinaka to widać jakiś bandyta bez narzędzi bo koło jest na imbusy przykręcone, fakt dość mocno ale daje się odkręcić. Trzeba zapodać bieg i najlepiej mieć drugą osobe która przytrzyma samochód hamulcem. Wtedy odkręcasz śrubki. |
Nie wiem o jakim kole pasowym jest tu mowa, ale jeśli o kole dolnym (wału korbowego) to w moim silniku było przykręcane jedną centralną nakrętką na klucz o rozmiarze 36 którą odkręca się w lewo (przeciwnie do wskazówek zegara). Włączenie biegu i zaciągnięcie (lub też naciśnięcie) hamulca nic tu nie da. Wtedy silnik jest blokowany dopiero przy kołach, a co za tym idzie moment musi przejść przez cały silnik, skrzynie, półosie i dopiero tam jest blokowany. W moim przypadku zabrakło mi miejsca żeby to odkręcić.
Najlepszym sposobem jest zablokowanie koła zamachowego przez górny otwór (ja wsadziłem tam mniejszy koniec przedłużki grzechotki), a odkręcałem solidnym kluczem o metrowym ramieniu.
Można też skorzystać z naszych dobrych kolegów - młotka i przecinaka . Ale wtedy trzeba załatwić nową nakrętkę, więc myśle że nie warto...
No i jeszcze jedno. Jak się w ten sposób odkręci, to trzeba z podobną siłą nową nakrętkę jakoś przykręcić i wtedy co ? Też młotek i przecinak ? Lepiej załatwić dobry klucz i zablokować te koło zamachowe. |
_________________ Fiat Tempra 1.6 ie LPG 92' digital 159.A3.046 digiplex 2 |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-09-2007, 13:53
|
|
|
Sorki za zamieszanie, akurat miałem diesla więc dieslem się zasugerowałem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-09-2007, 17:06
|
|
|
W moim samochodzie wyglada to tak - samo koło pasowe jest przykręcone 4 śrubami imbusowymi do 2 koła (od wałków balansowych) następnie koło od balansów jest przykręcone dużą śrubą. Przykręcam ją/ odkręcam tak, iz zrobiłem sobie taki klucz (w kaszlakach był podobny do prądnicy) w środku ma otwór pod śrubę tą dużą a na obwolucie ma otwory na te 4 imbusy. Odkręcanie wygląda tak, iż wykręcam te 4 imbusy (z tym nie ma dużego problemu) ściągam to koło pasowe i zakładam ten klucz przykręcając go imbusami (może być tylko swoma) na śrubę nakładam nasadke i odkręcam trzymając za ten super klucz własnej konstrukcji. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|