Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG przy silniku 1.6 MPI, koszty + pytania o silnik
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-12-2007, 00:05   LPG przy silniku 1.6 MPI, koszty + pytania o silnik

Witam,

Zakładał ktoś z Was instalację gazową do Tempry na silniku 1.6 MPI?
Jaki jest koszt, albo inaczej - ile zapłaciliście za instalację?
Jak się sprawuje, emulator sondy dobrze współgra z komputerem?

To ta sama rodzina co 1.8 i 2.0, więc może porady i problemy będą podobne.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-12-2007, 07:13   

Komputery w 2.0 nie lubią gazu, przynajmniej w 16tce czego sam doświadczyłem, poprzedni właściciel od którego nabyłem sedici miał instalkę I generacji bez emulacji lambdy i trafiło kompa definitywnie, mimo resetów i innych sztuczek nie jest stanie poprawnie pracować na benzynie - po prostu leje tyle wachy że aż strach, teraz po wymianie kompa wszytko z Pb cacy.
Co do problemów innych, jeśli 1.6MPI ma kolektor skonstruowany w taki sam sposób jak 2.0 8V i 16V czuli ze 4 cylinder jest najbliżej przepustnicy to przygotuj sie że będziesz miał nierównomierny skład mieszanki w cylindrach, 1 cylinder za ubogo, 4 za bogato ;] ogólnie znany problem w autach z tego typu kolektorem przy MPI, aby to zminimalizować mikser nie może być od razu na przepustnicy, trzeba go odsunąć ile się da aby przed przejściem przez przepustnicę LPG jak najlepiej się wymieszało z powietrzem i podstawa to 100% szczelność połączenia mikser-przepustnica.

Jaki układ wtryskowy masz w tym aucie - czyja elektronika? Bosch czy IAW MagnettiMarelli-Webera?

Tak się jeszcze patrzę na przebieg Twojej pierwszej Tempry, jeśli druga też ma u Ciebie tyle polatać a widzę że sporo jeździsz to w tej chwili różnica między dobrą instalacją z mikserem a wtryskiem gazu już nie jest zabójcza i może warto dołożyć, tylko podaj jaka elektronika siedzi pod maską to znajdziemy jaki tam jest wtrysk grupowy czy full grupa [pełnej sekwencji jak 16V to na 99% nie będzie] bo to też sporo zmienia, czy auto ma przepływomierz klapkowy czy gorący drut a może tak jak w 2.0 8V i 16V nie ma przeplywki i opiera się tylko na wskazaniach MAP Sensor'a.


pzdr.Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-12-2007, 08:22   

Właśnie już czytałem o tych małych problemach z komputerem. One mają pamięć stałą? Ktoś pisał o tym, że po mimo resetów komputera może się sytuacja nie poprawić. Tylko wydawało mi się, że to ktoś to pisał (może i nawet Ty), że ma to miejsce przy jednostkach 16V.

Co do silnika, to nie mam teraz dostępu do tego auta, ale silnik wygląda dokładnie jak ten.

Tutaj koło kolektora tak na środku silnika, z tą dochodzącą rurką z prawej strony.
To EGR? Też czytałem, że mieliście z tym małe problemy.

Acha i jak ze spalaniem!
W aktualnej Temprze mam 1.6 gaźnik, czyli minimum elektroniki.
Spalanie też wiem, czyl na LPG na trasie potrafi zejść niżej niż 8l, w mieście (tylko mieście) i krótkich trasach około 10l LPG.

Musze poprawić profil, bo już jest 346tys. km.

A rozrząd jak drogi jest? Chodzi mi tutaj o koszt paska i napinacza(y). Jest jeden czy dwa? Rolki balansujące też są? Mówię tutaj odrazu o częściach z ASO.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-12-2007, 08:43   

Miszko, 1,6 MPI to jest praktycznie to samo co 1,6 gaźnik i SPI, ma zmieniony kolektor, wtrysk i zapłon, inny wałek rozrządu plus inne "pierdoły" i nie ma nic wspólnego z 1,8 2,0 DOHC

miszko napisał/a:
A rozrząd jak drogi jest? Chodzi mi tutaj o koszt paska i napinacza(y). Jest jeden czy dwa? Rolki balansujące też są? Mówię tutaj odrazu o częściach z ASO

Konstrukcyjnie to samo, co przy gaźniku

** Dodano: 07-12-2007, 08:47 **
GrzesiekK. napisał/a:
aki układ wtryskowy masz w tym aucie - czyja elektronika? Bosch czy IAW MagnettiMarelli-Webera?

Silniki 1,6 MPI SOHC są oparte na wtrysku GM
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-12-2007, 08:51   

romano, chmm wiesz właśnie tak patrzyłem na ten silnik i zachodziłem w głowę dlaczego ma jeden wałek. Zawsze mi się wydawało, że 1.6 MPI jest DOHC.
romano napisał/a:
Konstrukcyjnie to samo, co przy gaźniku

Tylko się cieszyć ;)

A jak ze spalaniem? Miał ktoś możliwość porównania tego auta z 1.6 gaźnik?
Czuć te pare koni więciej lub inna kulturę pracy?

I jak spalanie?

** Dodano: 07-12-2007, 08:52 **
Chyba najważniejsze pytanie, czy warto się "pchać" w taki silnik z takim wtryskiem, czy może jednak lepiej brać gaźnikowy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2007, 09:40   

miszko napisał/a:
Chyba najważniejsze pytanie, czy warto się "pchać" w taki silnik z takim wtryskiem, czy może jednak lepiej brać gaźnikowy.

A co to miszko, chcesz zmieniać serducho ?? :(
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-12-2007, 09:51   

Nie, ale mam idee, aby może Uniacza swojego sprzedać, dołożyć coś i kupić jakąś Tempre SW ;)

Zastanawiałem się troche nad silnikami 1.9TD...
Akurat na allegro widziałem Tempre SW 1.6 na MPI, ale nie zarejestrowana i bez instalacji. Przy gaźniku w Temprze zapłaciliśmy 1150zł (butla w kole).
Przy wtrysku pewnie teraz coś koło 1400-1500zł trzeba będzie zapłacić.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 07-12-2007, 10:38   

Tak sie patrzę na ten silnik i widzę że kolektor ssący jest bardzo podobny do kolektorów z uno turbo i.e, centralne rozprowadzenie powietrza w kolektor wiec nie powinno być żadnych problemów ze składem mieszanki przy zwykłym mikserze montowanym przez przepustnicą.

Ten EGR to bym wyeliminował, bo zapewne już nie działa jak należy po tylu latach ;]

Układy wtryskowe GM są mi zupełnie obce, więc nie pomogę z ewentualnych rozważaniach pomiędzy LPG na mikserze a wtryskiem, po prostu nie wiem które sterowniki sobie z nimi radzą, zapewne nasz rodzimy STAG300 obsłuży ale ręki sobie nie dałbym obciąć ;]

Szczerze jeśli miałbym pojeździć tym autem i wydać na instalke 1500-1600zł na mikserze to dołożyłbym do sekwencji, w tej chwili do 4 cylindrówki założysz przewaznie w okolicach 2400zl a nieporownywalne osiagi i ogólna kultura pracy auta no i spalanie mniejsze wzgledem miksera.

Tylko 1.6 to trochę nie za mało jak do SW??


pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 07-12-2007, 19:25   

ja ostatnio płaciłem do wtrysku jednopunktowego 1400 zl , tylko ,że butla używana , z nowa butla 1500
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Jarek 5TT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 62
Dołączył: 20 Lis 2005
Posty: 297
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 08-12-2007, 16:07   

Identyczny silnik mam obecnie w Dedrze SW to jest 90 konny w miarę żwawy motorek , w/g mnie oszczędny na trasie do max 7l/100 i w mieście nie ma cudów ok. 10l/100
GrzesiekK. napisał/a:
nie za mało jak do SW

wydaje mi się ze starczy te 90 KM no jak się nie wozi kompletu osób i ciężarów
miszko napisał/a:
Czuć te pare koni więciej lub inna kulturę pracy

też to moje zdanie , ja miałem taki jak Miszko gaźnik i obecnie ten ( silnik) i jest wyraźnie zmiana na +( dynamika, osiągi,ciszej przy więkrzym gazie) , choć gaźnik palił mniej szczególnie w zimie.Obecnym przejechałem ok 20t km i nic tak jak w poprzednich.
No i gaz , też jestem zdania że tylko wtrysk sekwencyjny miałem możliwość jazdy (nie w Temprze) przed i po założeniu , nie ma różnicy te same osiągi przy wyprzedzaniach prędkości warto więc odżałować te parę stów zwróci się bo wzrost spalania gazu jest ( przynajmniej w tym aucie co jeździłem) żaden można powiedzieć pali tyle co benzyny.
     Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 08-12-2007, 18:40   

Dzięki za odpowiedźi, a może chmm szukać coś opartego na silniku 1.9 TD?

Kiedyś o mały włos nie kupiliśmy Tempry 1.9 TD, ale była w takim sobie stanie i jej nie wzieliśmy...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-12-2007, 18:53   

miszko napisał/a:
a może chmm szukać coś opartego na silniku 1.9 TD


DObry motorek, ważne tylko żeby nie był zajechany. Jeśli takiego trafisz to się pocieszysz bo ma tylko 90KM ale za to żwawo ciagnie na każdym biegu no i śmiało idzie sie wyrobić w 6l/100km.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Mati 


Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 59
Skąd: Łomianki
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 10-12-2007, 19:09   

Hipo napisał/a:
miszko napisał/a:
a może chmm szukać coś opartego na silniku 1.9 TD


DObry motorek, ważne tylko żeby nie był zajechany. Jeśli takiego trafisz to się pocieszysz bo ma tylko 90KM ale za to żwawo ciagnie na każdym biegu no i śmiało idzie sie wyrobić w 6l/100km.


Może tylko 90km ale duzy moment obrotowy, więc łądnie się zbiera :)
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load