|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
zarywanie samochodu |
Autor |
Wiadomość |
Arcich
Wiek: 43 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-06-2007, 17:00 zarywanie samochodu
|
|
|
witam, po odpaleniu samochodu, po przejechaniu kilkunastu metrów zaczyna mi przez chwilkę zanikać moc, jakby brakowało paliwa,takie kilkusekundowe rwania, paliwa mam dużo. Zdaża się to czasami nie jest to normą. Przeważnie rano jak jadę do pracy i zaczyna się w momencie wjeżdżania na główną ulicę która idzie pod górkę, jednak później na prostej jeszcze przez chwile ma to samo. Wiecie co to może być?? |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 05-06-2007, 17:02
|
|
|
Arcich, może lewe powietrze dostaje sprawdź |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-06-2007, 21:56
|
|
|
jeśli masz gaźnik to takie objawy powodują dwie rzeczy, no w sumie więcej
1) problemy z elektrozaworkiem cut-off, pod wlotem powietrza z boku gaźńika wkręcony; nie tyle , że się przycina, choć to też, ale pod wpływem czasu i ciepła się krociec w środku mógł skrzywić i się blokuje; wyjmij, pooglądaj, przeczyść, być może przed wkręceniem podkładkę daj jakąś np 1,5 mm bo może się rozsuwać też już i krociec wybija obudowę a ta przytyka kanaliki; poza tym dziurki w niej muszą tak trafić by był przelot tam; kwestia trafienia z grubością podkładki i kilkukrotnego 'rzeźbienia' elaktrozaworka w zal. co go boli
2)komora pływakowa w gaźniku; coś się poprzestawiało lub problem z pływakami;
3) przytkane kanaliki; zalecane generalne czyszczenie gaźnika po rozebraniu na kawałki; szczególnie zalecany zestaw naprawczy więc wymiana uszczeleczek, gumek, kroćców itp itd po wyczyszczeniu a wręcz może wygotowaniu gaźnika w zal od jego stanu; wiąże się to też z p-ktem 4:
4) lewe powietrze; uszczelka pod podstawą gaźnika jako pierwsza, do tego uszczelki w gaźniku;
po przerobieniu pkt 1 - 4 powinno być ok a na pewno lepiej |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Arcich
Wiek: 43 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 06-06-2007, 10:41
|
|
|
nie mam gaźnika, mam catalizator
** Dodano: 06-06-2007, 11:42 **
grabarz napisał/a: | Arcich, może lewe powietrze dostaje sprawdź |
skąd te lewe powietrze moze dostawać? gdzie tegto szukac?? jak sprawdzic? |
|
|
|
|
grabarz
Pomógł: 18 razy Dołączył: 30 Mar 2007 Posty: 1685 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 06-06-2007, 10:49
|
|
|
Arcich napisał/a: | skąd te lewe powietrze moze dostawać? gdzie tegto szukac?? jak sprawdzic? |
np. dziurawym jakimś wężykiem |
_________________ KAŻDY MOŻE BYĆ MODEM...ALE NIE KAŻDY DO TEGO SIĘ NADAJE |
|
|
|
|
Arcich
Wiek: 43 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 16:43
|
|
|
a do czego to powietrze miałoby się dostawać? Które wężyki posprawdzać i jak:) Jestem laikiem więc ...zrozumcie |
|
|
|
|
chmarka
Wiek: 46 Dołączył: 04 Maj 2007 Posty: 21 Skąd: Długi Bród
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 08-06-2007, 22:32
|
|
|
Też bymsię dołączył do tego pytanka.
U mnie również troche niedomaga, ale tylko na b :(enzynie, na gazie wszystko w porządku. Nie wstawiłem jeszcze obrotomierza więc niewiem przy jakich to jest obrotach Ale dzieje się tak przed znianą biegu na wyższy |
_________________ 1.4ie + LPG 836A4.000
Tipoloty wiecznie żywe!! |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 09-06-2007, 07:55
|
|
|
hehe widzę, że nie jestem jedyny z takim problemem.
Mam bardzo podobnie. Na gazie wszystko ok, a na benzynie podczas jazdy (nawet ze stałą prędkością ) raz na jakiś czas, tak jakby na jakiś ułamek sekundy zabrakło benzyny.
Szarpnie raz, drugi a potem już wszystko ok.
No i też czasem przy ruszaniu, malutka przerwa a potem jakby dostał podwójną dawkę bo nagle dostaje kompa...
Silnik 1.6 ie, Cat ( w sumie to jeszcze nie wiem, czy ten katalizator tam jest, czy może sama puszka została ) |
|
|
|
|
Arcich
Wiek: 43 Dołączył: 03 Mar 2007 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 15-06-2007, 11:37
|
|
|
wygląda na to, że po regulacji popychaczy zaworów, ktore robilem żeby mi autko odpalało po nagrzaniu, zarywanie znikło, od tamtej pory nie zdażyło się ani razu, chyba że to jakiś dziwny zbieg okoliczności i zaraz znowu zacznie, no nie wiem, zobaczymy |
|
|
|
|
macko
Wiek: 42 Dołączył: 05 Cze 2007 Posty: 19 Skąd: kolobrzeg
|
Wysłany: 21-06-2007, 21:46
|
|
|
piotras, u mnie bylo dokladnie to samo czyszczenie potencjometru przepustnicy pomoglo pozdrawiam |
_________________ fiat tipo 1,6ie 94 rok3D i trabi601 z 90r |
|
|
|
|
piotras
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Lip 2005 Posty: 260 Skąd: Trzebnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2007, 12:09
|
|
|
macko, dzięki
Jak będę miał chwilkę to sprawdzę i dam znać czy pomogło |
|
|
|
|
Adzia
Wiek: 72 Dołączył: 07 Sie 2007 Posty: 22 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-08-2007, 23:18
|
|
|
Miałem to samo, ale u mnie były przeżarte od soli kabelki od jakiegoś elektrozaworu , na wysokości gaźnika z prawej strony. Włączyłem silnik i zacząłem ruszać kabelkami po kolei i się okazało że jest jeden zerwany bo ewidentnie silnik gasł jak go dotykałem. |
_________________ TIPO - AUTO WIECZNIE MŁODE |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|