Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
gdzie silniczek krokowy
Autor Wiadomość
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 26-04-2008, 15:12   gdzie silniczek krokowy

witam mam głupie pytanie
gdzie na tej fotce znajduję się silniczek krokowy w 2.0 ?

_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-04-2008, 16:44   

Zaraz z lewej strony akumulatora,pod tym grubym wezem co idzie do termostatu. Na górze jest wtyczka. Jak powiększysz zdjęcie to zobaczysz,zaznaczyłem CI strzałką ;D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 26-04-2008, 17:03   

w tej wtyczce są tylko 2 przewody a nie 4 tak ma być ?

dam rade wykręcić ten silniczek , rozebrać i wyczyścić ? :)
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-04-2008, 17:10   

Tak tylko dwa przewody maja być. Silniczek ma tylko dwa piny we wtyczce i wtyczka również.
Tak da się go rozkręcić. Na dole masz jednego węża i z boku masz drugiego,ściągnij je i odkręć go z uchwytu. Jak go rozbierzesz to przed rozkręceniem środka,zmierz ile jest wkręconą nakrętke (taka mała) bo od tego zależy jak bedziesz miał wolne obroty,jak skręcisz za bardzo albo za mało to bedzie gubił wolne obroty.... Ze dwa lata temu pisałem o tym na forum,dałem też foty,jak to wygląda jak jest rozkręcone...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-04-2008, 08:47   

Są dwa piny bo to nie jest żaden silniczek krokowy tylko zawór elektromagnetyczny, jego uchylenie regulowane jest stopniem wypełnienia fali prostokątnej którą jest sterowany przez ECU wtrysku, co do czyszczenia jak Ego napisał, zmierz co trzeba i rozbieraj, dla pomocy proszę bardzo, tak samo wygląda jego wetrze u nas: czyszczenie zaworu dodatkowego powietrza VAE
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-04-2008, 09:47   

GrzesiekK., tylko,że u Nas ten elektrozawór wygląda troszke inaczej,tzn jego dolna część,ale środek tak sam ;D
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 27-04-2008, 11:27   

wielkie dzięki za info
jutro wezme się za czyszczenie i dam znać jak poszło
pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-04-2008, 16:05   

ego napisał/a:
GrzesiekK., tylko,że u Nas ten elektrozawór wygląda troszke inaczej,tzn jego dolna część,ale środek tak sam ;D


Czytaj ze zrozumieniem, napisałem że dokładnie tak samo wygląda jego wnętrze a nie cały VAE ...

pzdr. Grzesiek
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 01-05-2008, 18:29   

zawór rozebrany wyczyszczony i poskładany ... wolne obroty wróciły do normy
przyczyną problemów była jedna z tych sprężynek która znajduje się w zaworze , wytarła się trochę i zablokowała tulejkę znajdującą się pomiędzy tymi dwiema sprężynkami .... odwrócenie jej o 180 stopni + wyczyszczenie i zasmarowanie całości pomogło

btw zawór w tipo 2.0 8v różni się od tego z coupe 2.0 16v/2.0 16vT tylko tym że ten kątownik metalowy jest przykręcony dwiema śrubami a nie trzema a cała reszta to samo ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 0 days
Network load