Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dławi się
Autor Wiadomość
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 26-09-2005, 12:58   Dławi się

Witam !

Od czasu do czas gdy rano odpalam, silniczek nie wchodzi na obroty, szarpie i skacze. Gdy próbuję przygazować dusi się. Musze go wyłączyć, ponownie uruchomić i jest ok.
Temat pewnie gdzies był wałkowany. Mam jednak ograniczony dostęp do internetu i nie moge poświęcić zbyt wiele czasu na przeszukiwanie postów.
Będę wdzięczny o sugestie bądź wskazanie postów poświęconych temu zagadnieniu.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-09-2005, 08:03   

Tu ogolne problemy
http://forum.tempra.org/v...ghlight=problem
http://forum.tempra.org/v...ghlight=problem

http://forum.tempra.org/v...ghlight=problem tu masz problem z 2.0 ale 8V
I tu tez cos "o tym" http://forum.tempra.org/v...ghlight=problem

Tu o 2.0 16V http://forum.tempra.org/v...3&highlight=16v
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-09-2005, 13:12   

Oooo..! dużo tego ale dzięki kolego " miszko ".
Po lekturze postów wskazanych przez Ciebie stawiam na okolice przepustnicy i potencjometr położenia przepustnicy.
Muszę dodać jeszcze do wcześniejszej wypowiedzi to, że wzrosło zużycie paliwa.
Jest jeszcze jedna sprawa, która nasunęła mi sie podczas przeglądania postów.
Kiedy hamuję silnikiem jazda nie zawsze jest płynna. Następuje raptowny spadek obrotów i daje się czuć większe obciązenie. Nie ma łagodnego zejścia obrotów.
Jeszcze raz dzięki.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 27-09-2005, 17:22   

M@ciej napisał/a:
Kiedy hamuję silnikiem jazda nie zawsze jest płynna. Następuje raptowny spadek obrotów i daje się czuć większe obciązenie. Nie ma łagodnego zejścia obrotów.
Jeszcze raz dzięki.

To normalne dla silnikow z wtryskiem. Tak "wyczuwalnie" dziala system Cut-Off.
Jak hamujesz silnikiem to odcina paliwo i jedziesz za darmo ;)


Ja mam gaznik i przenigdy u mnie tak nie bylo tego czuc. Pozniej kupilismy UNO z wtryskiem i na pierwszej jezdzie bardzo to odczuwalem, teraz sie juz przyzwyczailem.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
M@ciej 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 57
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 110
Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 28-09-2005, 06:19   Dławi się - ciąg dalszy

miszko napisał/a:
To normalne dla silnikow z wtryskiem. Tak "wyczuwalnie" dziala system Cut-Off.
Jak hamujesz silnikiem to odcina paliwo i jedziesz za darmo


Zgadza się to system CUT-OFF i jadę sobie jak mówisz za darmo. Czasem jednak występuje zjawisko takie jak gdyby samochód zarył. Ale tak może właśnie ma być. Nie będę wnikał ważniejsza w tej chwili jest sprawa, o której pisałem wcześniej.
Prwadę mówiąc nigdy nie wykręcałem przepustnicy i jego potencjometru ale chyba nie ma tam nic takiego czego nie da sie ponownie po sprawdzeniu złożyć ???.
Zawsze musi być tem pierwszy raz :D

[ Dodano: Wto 25 Paź, 2005 11:29 ]
Witam !

No i znalazłem chwilę aby wykręcić czujnik położenia przepustnicy. Myślę sobie wyczyszczę założę i będzie super. I tu moje zdziwienie. Nie dość, że dojście dziadowskie do dolnej śrubki to okazuje się, że zmontowany na stałe i koniec. O okrutna niewiedzo. Czujnik w moim autku można chyba jedynie regulować co do położenia ponieważ " uszy " przez które przechodzą śrubki mocujące mają podłużne otwory w których mogą przesuwać się śrubki. Czyli gdybyśmy przekręcali czujnik dookoła razem z wałkiem wychodzącym z przepustnicy i tyle.
I co wy na to ??
A może dokonać pomiary tylko w jaki sposób ?. Jakie są poprawne pomiary ? Czy ktoś już to robił. Pewnie od tego trzeba było zacząć.
_________________
Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas.
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load