Tarcze zamiast bębnów |
Autor |
Wiadomość |
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-04-2006, 16:58 Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
Kilka dni temu okazało się że mam do wymiany bębny hamulcowe i zastanawiam się czy byłaby mozliwość założenia z tyłu tarcz bo z tego co wiem to w niektórych wersjach były tarcze na tylniej osi. Mam Tipo 1.4 95 rok. Może ktoś coś wie albo ktoś robił taką przekładkę. |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 30-04-2006, 20:30 Re: Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
Młody napisał/a: | Kilka dni temu okazało się że mam do wymiany bębny hamulcowe i zastanawiam się czy byłaby mozliwość założenia z tyłu tarcz . |
Nie pchaj sie w tarcze na tylnej osi. To %#^#%@$ w porownaniu do bebnow wogole nie hamuje:/ |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-04-2006, 20:36
|
|
|
kiedyś ktoś na forum już to poruszał... ale o ile pamiętam nie było warto... koszty ekhm... takiej zabawy a efekty prawdopodobnie ekhm2...
lepiej nie dokładać sobie problemów... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-04-2006, 20:48 Re: Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
lincoln_ napisał/a: | Młody napisał/a: | Kilka dni temu okazało się że mam do wymiany bębny hamulcowe i zastanawiam się czy byłaby mozliwość założenia z tyłu tarcz . |
Nie pchaj sie w tarcze na tylnej osi. To %#^#%@$ w porownaniu do bebnow wogole nie hamuje:/ |
Z tego co słyszałem to problem polega na ustawieniu korektora siły hamowania który ustawiony jest inaczej na tarcze a inaczej na bębny. Zastanawia mnie to że każdy nawet "usportowiony" samochód seryjny posiada cztery tarcze. |
|
|
|
|
picek
Wiek: 50 Dołączył: 20 Lut 2006 Posty: 400 Skąd: Gogolin
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 16:29
|
|
|
Korektor to raz a może i pompy się różnią.Dawka płynu podawana na tył jest większa. |
_________________ Audi |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 16:43
|
|
|
Możliwe że tak jest. Będę musiał podjechać do kogoś kto się tym zajmuje i dokładnie wszystkiego się dowiedzieć. Ważne żeby nie hamowały gorzej. Ale ten wygląd . |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 18:44
|
|
|
Młody napisał/a: | ...Ale ten wygląd... |
Nooo... Przy aluskach pięknie wyglądają tarcze z tyłu...
Chciałbym tak tylko mam felgi stalowe, a przeróbkę uważam za nieopłacalną...
Lepiej kupić T/T (najlepiej 2.0) które ma oryginalnie tarcze z tyłu. Tylko ten ABS...(ja nie cierpie) |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 21:08
|
|
|
No właśnie o to chodzi bo jestem na etapie kupna pięknych alu szesnastek i chciałbym żeby z tyłu błyszczały krwisto czerwone zaciski z zielonymi klockami Greenstuff a nie okropne bębny. |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-05-2006, 21:20
|
|
|
MiKuS napisał/a: | Lepiej kupić T/T (najlepiej 2.0) które ma oryginalnie tarcze z tyłu. Tylko ten ABS...(ja nie cierpie) |
ABS da sie odlaczyc. Wiec nie jest zle, tylko ten gowniany reczny na tarczach...bleeee |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 07:35
|
|
|
lincoln_ napisał/a: | tylko ten gowniany reczny na tarczach |
Jeżeli jest dobrze ustawiony to jego skuteczność można porównać do bębnowego... |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 08:45 Re: Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
Młody napisał/a: | Kilka dni temu okazało się że mam do wymiany bębny hamulcowe i zastanawiam się czy byłaby mozliwość założenia z tyłu tarcz bo z tego co wiem to w niektórych wersjach były tarcze na tylniej osi. Mam Tipo 1.4 95 rok. Może ktoś coś wie albo ktoś robił taką przekładkę. |
Nie ma to żadnego sensu. Nic nie dająca ingerencja w układ hamulcowy. Lepiej już zamontuj sobie np. większe tarcze z przudu - przecież to w końcu przód hamuje, a tył najwyżej zwalnia. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
lincoln_
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lis 2005 Posty: 140 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 13:34
|
|
|
MiKuS napisał/a: |
Jeżeli jest dobrze ustawiony to jego skuteczność można porównać do bębnowego... |
Tu sie nie zgodze. Niestety w Tipo reczny tarczowy to pomylka. Jezdzilem z bebnowym jak i tarczowym (nawet kilka modeli) i zawsze tarczowy wymiekal. |
_________________ Z rajdowym pozdrowieniem Lincoln
BYŁ Fiat Tipo EVO II 1,4ie PMS Edition
www.rajdowy.info | gg#1135336
"Mamy swój świat, w którym...zapach palonej gumy" |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-05-2006, 16:34 Re: Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Młody napisał/a: | Kilka dni temu okazało się że mam do wymiany bębny hamulcowe i zastanawiam się czy byłaby mozliwość założenia z tyłu tarcz bo z tego co wiem to w niektórych wersjach były tarcze na tylniej osi. Mam Tipo 1.4 95 rok. Może ktoś coś wie albo ktoś robił taką przekładkę. |
Nie ma to żadnego sensu. Nic nie dająca ingerencja w układ hamulcowy. Lepiej już zamontuj sobie np. większe tarcze z przudu - przecież to w końcu przód hamuje, a tył najwyżej zwalnia. |
Ja nie chcę żeby tył lepiej mi hamował bo może być tak samo jak na bębnach tylko chodzi o wygląd. |
|
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 05 Sty 2005 Posty: 1166 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 20:22 Re: Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
Młody napisał/a: |
Ja nie chcę żeby tył lepiej mi hamował bo może być tak samo jak na bębnach tylko chodzi o wygląd. |
Dla samego wyglądu to tym bardziej nie ma sensu ingerencja w układ hamulcowy. |
_________________ Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-05-2006, 20:29 Re: Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
Marcin - fiattipo.pl napisał/a: | Młody napisał/a: |
Ja nie chcę żeby tył lepiej mi hamował bo może być tak samo jak na bębnach tylko chodzi o wygląd. |
Dla samego wyglądu to tym bardziej nie ma sensu ingerencja w układ hamulcowy. |
u Mnie i tak słabo widać z tyłu tarcze,chyba,że założysz odpowiednie felgi |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-05-2006, 11:05
|
|
|
To mowicie, ze tarczowe z tylu slabiej hamuja niz bebnowe? A jak by zdjac regulator? A co do pompy, chmm trzeba by sprawdzic w ePer
Chmm co do pompy i wiekszej ilosci podawanego tam plynu trzeba sie zgodzic. Bo musi byc wieksza sila na tarczowe hamulce podawana, aby zahamowaly tak jak bebnowe. Bo w bebnowych dochodzi do "samozakleszczania się". Chyba nawet kiedys wiedzialem, ze to do 8 razy mniejsza sila moze byc przy bebnowych. To znaczy okladziny gdy dotkną bebna sa "pociagane sila tarcia" i same sie dociskaja. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|