Cos nie gra -rozrusznik?/ |
Autor |
Wiadomość |
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2006, 14:52 Cos nie gra -rozrusznik?/
|
|
|
MAM TIPO 1.6 PRZEKRECAM KLUCZYK I NIC DO WCZORAJ BYŁO OKL PALIŁ ODRAZU a DZIS WOGULE NIE MA REAKCJI. WZIOIŁEM WIEC INNY ROZRUSZNIK tez z tipo tyle ze z innego silnika nie pasoweał. wiec p[rzełozyłem te małe uzadzenie na rozruszniku ta sprezyna w srodku pasował idealnie- był taki sam wkładac i krece cos parskło ale nie zakrecił . POMOCY samochod stoi . Generalnie prad do rozrusznika dochodzi bo iskrzy jak dortyka nie frassobliwie kluczem .ale palic nie chce pozdrawiam prosze o pomoc
** Dodano: 09-10-2006, 16:21 **
a moze jakis bezpiecznik?? |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-10-2006, 15:36
|
|
|
jesli dochodzi prad do malego przewodu zasilajacego uklad uruchamiajacy to musi byc cos w rozruszniku. a moze za maly prad dochodzi |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2006, 19:49
|
|
|
NIE ROZUMIEM GENERLANI NIC SIE NIE DZIEJE JAK PRZEKRECAM STACYJKE ? A CO MOZE BYC Z ROZRUSZNIKIEM POZDRAWIAM |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 09-10-2006, 22:08
|
|
|
hmm... od biedy możesz mieć stacyjkę wyjechaną ale to chyba bardzo rzadki byłby przypadek; napięcie na rozruszniku(kablu)warto zmierzyć, podłącz woltomierz/multimetr pod masę i główny kabel rozrusznika, czy jest tam 12V czy jest jakiś znaczący spadek jak chcesz zakręcić, do np poniżej 10V;
o ile wiem do samego kręcenia blokad nie ma, masz stacyjkę z osobną linią na rozrusznik, choć to chyba przez przekaźnik jakiś jest przekazywane (+ z AVV w stacyjce, jak na AVV w stacyjce dajesz + czuli poz AVV kluczyka to wtedy rozpoczyna kręcić rozrusznikiem), bo sama linia w stacyjce by się upaliła przy takim poborze; więc AVV ze stacyjki powinno wyzwolić jakiś przekaźnik, tak sądzę, a ten dopiero (większej mocy) podaje z kabla grubszego więks grubym kablem; prócz tego by rozrusznik nie przekręcił się z silnikiem ale by zakręcił kiey trzeba jest w nim bendix, czyli o ile wiem sprzęgiełko, chyba na elektromagnesie (osobny kabelek), to sprzęgiełko pozwala rozrusznikowi zakręcić a potem odłącza go żeby po zapaleniu zaraz nie piłował dalej; to chyba wszystko co na początek musisz sprawdzić; zasilania rozrusznika i ten drugi drutek; na oba chyba +12V masz podczas kręcenia, przed zapaleniem; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 10-10-2006, 09:29
|
|
|
unknown jedyne zasilanie jakie idzie na rozrusznik to ze stacyjki plus aby zalaczyc elektromagnes. gruby przewod idzie bezposrednio z aku do jednego polaczenia elektromagnesu. musi tak byc aby mial pelna moc i aby mogl zakrecic. elektromagnes gdy dostanie zasilanie ze stacyjki zalacza przeplyw pradu pomiedzy dostarczonym napieciem z akumulatora a plusem rozrusznika. przekaznikow nie ma.
jesli chodzi o sprawdzenie to:
potrzebujesz pomocnika.
tak jak pisal unknown podpinasz miernik napiecia pod ten cienki przewod idacy do elektromagnesu a kolega (badz kolezanka) musi przekrecic kluczyk i powinno pojawic sie napiecie rowne napieciu akumulatora. jesli to jest wporzadku trzeba sprawdzic czy dziala elektromagnes i puzniej rozrusznik. nie musisz sprawdzac go w samochodzie. njlepiej go wyjmij bedzie prosciej.
jesli chodzi o kostke stacyjki to tu sie mylisz. jakis czas temu koles kupowal odemnie wlasnie te kostke bo mu sie spierniczyla. koszt wyniosl 15 zl plus przesylka. jesli rozrusznik i elektromagnes jest wporzadku do napewno ta kostka bedzie do wymiany. mocowana na 2 srubki wiec chwila roboty. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-10-2006, 12:10
|
|
|
dziekuje za pomoc tak z brzegu
napiecie jest ok chociarz cos tam kombinowane było bardzo bo sa 3 kjable poskrecane jeden zwiatraka leci magia jakas . tasma skrecone. Wiec jak sprawdzic działanie elektromagnes u i samego rozrusznika . Tak ładnie go wyczysciłem nafta ze wolałbym go miec niz cos innegowesadzic he pozdrawiam dziekuje a ile moze kosztowac taki elektromagnes ? |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-10-2006, 10:49
|
|
|
elektromagnes to koszt 50-70 zlotych zalezy od firmy i sklepu. |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 13-10-2006, 15:18
|
|
|
muszw w koncui naprawic ten samochód wyciagłem rozrusznik kolejny raz w sumie.
Jak sprawdzic czy działa rozrusznik . Gdzie podłaczyc co zeby zeby sprawdzic
pozdrawiam pomocy |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-10-2006, 18:28
|
|
|
Podłączasz pod aku:minus na obudowe,plus na śrube tą bardziej oddaloną od stojanu silnika i trzeci kabel też plus z wsuwką do załączania rozrusznika.Główne kable muszą być grube a ten z wsuwką cieńki.Najlepiej wkręć rozrusznik w imadło bo może śmigać po warsztacie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
soldys23
Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 28 Skąd: slask
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2006, 15:27
|
|
|
Rozrusznik działa stwierdził elektryk bo ja nie umiałem go podłaczyc heh ale i tak cos nie gra ze 2 razy zapalił i juz znowu nie chce czy to moze byc słaby akumulator?? jak długo ładowac askumulator Czy tez padnieta stacyjka
a Pozdrawiam |
|
|
|
|
TEMPRAWG
Pomógł: 17 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lut 2005 Posty: 414 Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-10-2006, 16:18
|
|
|
podejrzewam ze aku wysiada. moja centra na drugi dzien po uplywie gwarancji zaczela siadac. TE CH... WYNALAZKI. ale mam juz nowy varta 3 lata gwarancji i cele powlekane wloknem. po rozbiciu obudowy mozna dalej uzytkowac. narazie nie bede sprawdzal. hihi
a tak wogole to daj elektrykowi aku niech ci sprawdzi. zajmie to pewnie ze 2 dni ale bedziesz wiedzial na czym stoisz |
_________________ BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G
Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY
tel.0723-121-618 |
|
|
|
|
simek
witamy nowego
Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 3 Skąd: śląsk
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 10-11-2006, 10:56
|
|
|
Miałem u siebie podobne objawy. Okazało się, że były zimne luty na połączeniach zwojenia z komutatorem. Po przelutowaniu wszystkich połączeń rozrusznik działa jak nowy.
:yawinkle: |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|