Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zamiana silnika 1.4
Autor Wiadomość
bartol222 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2010, 18:12   zamiana silnika 1.4

Witam

Opłaca się zamienić silnik gaźnikowy (pompka w bloku silnika, kopułka tez, zagazowany) na silnik 1.4 z wtryskiem z pompką w baku? ewentualnie wsadzić silnik bez wtrysku i obsłużyć go gaźnikiem (kolektor dolot + gaźnik) no i dorzucić pompkę do baku bo wtryskowy motor nie ma miejsca na nią ? Oczywiście gaz bym pozostawił.

Powodem zamiany miałby być paskudnie chodzący obecny silnik (drgania, regulacja zaworów) z gaźnikiem oraz jego przebieg (około 227 tys km, przy czym wtryskowy motor ma koło 250 tys ale nigdy nie widział gazu).
Mam do kupienia tipo-dawcę ze zrobionym tylnym zawieszeniem i silnikiem na wtrysku, przy czym po zmianach, reszta tipulca do sprzedania albo na złom.

Zapraszam do debaty.
_________________
boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba

fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby

bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-07-2010, 20:28   

bartol222, ja zostawiłbym ten gaźnikowy i go zrobił, przeciez regulacja zaworów to nie taki znowu koszt, a pracy na pewno dużo mniej ;) Wg. mnie to sie nie kalkuluje w ogóle ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2010, 22:13   

Czyli jak rozumiem chcesz kupić Tipo z 1.4 i.e. i wsadzić z niego silnik do swojego? Jak masz wszystkie elementy to nie ma problemu ale generalnie jest to słabszy silnik, ponadto mający więcej elementów które mogą się popsuć i mieć wpływ na złą pracę silnika. Wrażliwe i często psujące się elementy to: silniczek krokowy, czujniki: CPW, CPP, sonda lambda (przy przebiegu powyżej 250tyś pewnie zdechła) czasem szwankuje digiplex albo komp. Pompa paliwa, nie jeden już wymieniał, a w gaźnikowcu nie masz tych elementów bo wszystko jest realizowane mechanicznie nawet pompa jest mechaniczna i ciężko ją uszkodzić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 04-07-2010, 00:09   

http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk

http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk

powinno pomóc
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2010, 10:43   

nawet się za to nie zabieraj. 1.4 na gaźniku trzeba zrobić i się odwdzięczy bo to raczej jednostka bezawaryjna. 227tys to raczej pasowałoby zrobić przynajmniej pierścionki, korbowód i rozrząd wraz z wałkiem.

Poza tym jak Koledzy pisali - 1.4i.e jest słabszy...
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
bartol222 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2010, 10:55   

Dzięki za odpowiedzi.

Luzy na zaworach zorbie i zobaczymy co będzie z tym silnikiem się działo.

Wiem właśnie ze wtrysk ma całą ozdobę elektroniczną która może się psuć dlatego kupiłem auto na gaźniku-parę problemów mniej :)

Teraz reszta historii mojego pomysłu:

Mam to tipo-dawcę do wzięcia za 500, tylna belka jest zrobiona w zeszłym roku i koła stoją tak | | , natomiast u mnie stoją tak / \, nie wiem jaki jest koszt zrobienia tylnego zawieszenia bo może się opłaca w tej cenie wziąć to auto.

Dalej.. mam maglownicę do wymiany wiec by podeszła, jest tam drugi altek (mój szumi, koszt roboty 150 zł- robiłęm kiedyś w uno) i rozrusznik (zawsze się może przydać).

Czy 500 za auto jest odpowiednią ceną w ramach dawcy ? no i ten silnik na wtrysku jest, a potem resztę auta na złom oddać albo próbowąć sprzedać na części, zawsze jakieś koszty z 500 się wrócą.

Przegląd mam 25 lipca i auto go nie przejdzie stąd moje pomysły na roboty a kasy wielkiej nie mam na naprawy :/ Mam miejsce i czas do robienia z autem i żurawia do wyciągania silnika :)
_________________
boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba

fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby

bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2010, 11:05   

Luczu napisał/a:
http://forum.tempra.org/t...ga%BCnik+wtrysk
pamiętam ten temat oczywiście wszystko to co chłopaki piszą to racja iż gaźnik to przestarzała technologia a wtryski są lepsze, zgadzam się, ale w tym konkretnym przypadku porównując silnik z T/T 1.4 i.e. a 1.4 na gaźniku w/g. mnie lepiej wypada ten drugi ale to tylko w tym przypadku. Po prostu jego prostota to jego największa zaleta :lalala: a jak jeździsz na LPG tym bardziej. Masz wtedy instalację LPG I generacji w której nie ma co się zepsuć (brak emulatorów, elektroniki itp.) jedyne co pilnujesz to regulacji co 6 mc. miej więcej i wymiany filierka co 20.000km

bartol222 napisał/a:
natomiast u mnie stoją tak / \, nie wiem jaki jest koszt zrobienia tylnego zawieszenia
2 razy zestaw naprawczy za ok 50zł czyli 100zł i dużo samo zaparcia albo mechanik który weźmie najmniej 100zł od strony. Czyli albo 100zł i sam robisz albo od 300zł i nie brudzisz się. :lalala:

bartol222 napisał/a:
Luzy na zaworach zorbie i zobaczymy co będzie z tym silnikiem się działo.
to nawet samemu zrobisz tylko największy problem jaki będziesz miał to znalezienie płytek regulacyjnych. Do tego ci potrzeba Duży śrubokręt kawałek grubszej blechy i szlifierka, oraz mały płaski śrubokręcik, na forum znajdziesz jak zrobić sobie narzędzia do tej operacji. Szczelinomierzem badasz sobie tylko jaki grubsze płytki kupić.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
bartol222 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2010, 11:51   

Ojciec mi to samo mówi żeby kupić te zestawy naprawcze, ściągacz na placu bo akurat nie mamy ściągacza i tył samemu zrobić.
Coś takiego ? http://moto.allegro.pl/it...ahacza_tyl.html

Płytek regulacyjnych jest sporo, Motorino ma po 5 zł za sztukę tylko sprowadzają na następny dzień a Viamot ma za 9 za sztukę od ręki.

Ostatnio kupiłem tulejki metalowo gumowe na wahacz (te mniejsze od przodu) i jedna jest tak zapieczona ze nie idzie jej ściągnąć i jestem ogólnie niepocieszony tym faktem, ale jak kupie ściągacz to będę walczył dalej z tym tematem :) A jak nie zejdzie to wahacz do wymiany :/ i maglownica bo luzy mam pierońskie..
_________________
boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba

fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby

bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-07-2010, 21:57   

bartol222 napisał/a:
Coś takiego ? http://moto.allegro.pl/it...ahacza_tyl.html
tak tylko kup sobie jakieś markowe różnica w cenie żadna.
bartol222 napisał/a:
Płytek regulacyjnych jest sporo, Motorino ma po 5 zł za sztukę tylko sprowadzają na następny dzień a Viamot ma za 9 za sztukę od ręki.
to dobrze, jakiś czas temu był deficyt pytałem w paru miejscach i nie mieli.
Cytat:
:) A jak nie zejdzie to wahacz do wymiany :/ i maglownica bo luzy mam pierońskie..
no to szybko sobie to zrób bo zniszczysz migiem opony
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 10:27   

500zł za dawcę to cena na rzut oka żadna ale żeby określić czy warto to trzeba sprawdzić, które części są w lepszym stanie niż w Twoim tipolocie. Zresztą jak piszesz, z części 500zł raczej spokojnie wyciągniesz.

Co do tylnej belki i kół /\ to tu akurat mogę się wypowiedzieć dokładnie bo robiłem sam obie strony.
Lepiej zrobić niż przekładać belkę bo nie wiadomo jakie części są w dawcy i już koledzy pisali, że na CXie zrobili 10tys i znowu się posypał.

Ja kupiłem w Motorino zestawy fabryczne (Ipergom - włoski na pierwszy montaż).

Faktycznie po rozebraniu wszystkie części zestawu identyczne z tym co wyszarpałem tylko trochę nowsze :badgrin:

Trzeba sporo czasu i zaparcia ale zrobisz.

Ja miałem najgorzej z tym, że po tylu latach woda weszła między śrubę i tuleję i materiały się połączyły korozją na tle mocno, że z żadnej strony nie udało się wybić śruby, nawet po obcięciu łba i walenia młotem 3kg z kontrą 5kg :sciana:

Walenie młotem spowodowało jednak, że wewnętrzna ściana sanek się na tyle odkształciła (ok 5mm ze wchodzac pod auto zobaczylem kawalek śruby i dobrałem się do niej mała tarczą na szlifierce kątowej. Odkształecenie sanek to nie problem bo śruba jest tak potężna, że skręcając zestaw po wymianie ścianka się od razu prostuje.

Ważne jest aby nie odkręcać nakrętki ze śruby bo później się przydaje do obracania śrubą i równomiernego nacinania tarczą bo na raz tego sie uciac nie da gdyż blokuje profil sanek.

Później już z górki, jak wyjmiesz wahacz to na imadle sobie wymienisz bebechy bez problemu, montaż to już czysta przyjemność.

Do roboty prawej strony musisz zdjąć bak, bz tego nawet nie kombinuj bo szkoda nerwów. U mnie zdjęcie baku pierwszy raz po 17 latach nie było żadnym problem, wszystkie śruby puściły bez problemów ale weź porządny klucz nasadkowy.

Cena zestawów po 58zł na stronę, robota moja więc 3 browarki a przyjemność patrzenia jak auto prosto stoi i jak ciszo pracuje zawieszenie - bezcenne ;D

Przy okazji jak zwaliłem bak to go wyczyściłem (w sumie nie było w nim wody ani syfów..) i zrobiłem konserwację podłogi bagażnika, rdzy nie było ale umyłem myjką ciśnieniowa i pojechałem warstwę bitexu
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-07-2010, 05:29   

Mosior napisał/a:
Ja kupiłem w Motorino zestawy fabryczne (Ipergom - włoski na pierwszy montaż).
też mam polecam
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load