 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Docieranie silnika po wymianie panewek ? |
Autor |
Wiadomość |
bl4nc1k

Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 11-10-2007, 17:24 [Benzyna] Docieranie silnika po wymianie panewek ?
|
|
|
Witam mam pytanko niedawno kupilem fiata tipo 2.0 16v byly w nim do zrobienia panewki wał wyjelem po 4 dniach walki w warsztacie i teraz mam pytanie jak juz wymienie panewki jak bedzie z dotarciem jak docierac bo nie wiem pomocy |
|
|
|
 |
ego


Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-10-2007, 18:16
|
|
|
U Mnie to wyglądało tak, jeździłem normalnie,ale nie kręciłem go za bardzo,poprostu jeździłem delikatnie,po ok 800 km zmieniłem olej i zacząłem już jeździć bardziej żwawo po ok 500 km znowu zmieniłem olej i wtedy zaczęła sie jazda no i tak już zostało,silnik dotarł sie bardzo dobrze,na kazdym tłoku idealnie taka sama dobra kompresja i ciśnienie oleju na przyzwoitym poziomie. Masz juz panewki? bo mam na zbyciu na pierwszy szlif... miej świadomośc tego,że panewki i wał to najczulsze miejsce tego silnika |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
 |
bl4nc1k

Wiek: 39 Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 49 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 11-10-2007, 18:33
|
|
|
panewek jeszcze nie mam dopiero jutro idzie wal do szlifu nie znam jeszcze kosztow panewek musze jeszcze wymienic sprzeglo pompe wody i rozrzad by sie przydalo odrazu
** Dodano: 11-10-2007, 18:35 **
ego mozesz napisac jaki olej lales ? |
_________________ BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE |
|
|
|
 |
Raku


Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
 |
ego


Pomógł: 37 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-10-2007, 19:44
|
|
|
bl4nc1k napisał/a: | panewek jeszcze nie mam dopiero jutro idzie wal do szlifu nie znam jeszcze kosztow panewek musze jeszcze wymienic sprzeglo pompe wody i rozrzad by sie przydalo odrazu
** Dodano: 11-10-2007, 18:35 **
ego mozesz napisac jaki olej lales ? |
co do wału to,były one utwardzane powierzchniowo (azotowane czy jakoś tak) i jest pewne ryzyko,że zeszlifujesz tą powierzchnie,nie znam jej grubości dokładnie,ale po szlifie powinieneś oddać wał do utwardzania. Co do panewek to oddam Ci je za 40 zł (przesyłka na mój koszt) firmy federal mogul,taniej napewno nie znajdziesz po remoncie zalałem olejem 10w40 firmy Midland,potem zalałem Mobilem a na koniec Shelem. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
 |
Tomilee


Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 12-10-2007, 20:18
|
|
|
Gdzieś czytałem, że wałów w Tipo nie powinno się szlifować. Natomiast w innej publikacji było, że są 3 lub 4 szlify możliwe. Co do utwardzania (azotowania) to napisali tak w książce z WKF, natomiast jak rozmawiałem z kolesiami ze szlifierni to mówili, iż po szlifowaniu nie powinien wał być miękki i nie trzeba go ponownie azotować. Gdzie jest prawda tego nie wiem, dla świętego spokoju można wał zaazotowac - koszt 200 zł. Szlif wału to 150 - 200 zł, panewki w okolicach 100 - 150 zł. Przy zakładaniu wału zawsze wychodzą jeszcze jakieś uszczelki, zimeringi i inne pierdoły a wtedy robi się drogo. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
 |
miszko


Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-10-2007, 16:26
|
|
|
Zależy od grubości warstwy. Zazwyczaj jest to 1mm, a przy szlifie ściera się około 0,25mm, czyli teoretycznie na 4 razy powinno starczyć. Samo azotowanie nie zmienia wymiarów, robi się to też przy wale "idealnym" czyli takim który jest nowy lub po szlifie. Jedynie na końcu można zrobić polerkę warstwy. Samo azotowanie zwiększa odporność zmęczeniową wału oraz zmniejsza opory tarcia.
Co do tego jakie w T/T są wały to musisz się od kogoś innego dowiedzieć. Sądze, że jednak ma standardową grubość 1mm, no chyba, że są nawęglane (Nissan tak robi).
Po azotowaniu np. ryskiem nie zrobisz rysy na warstwie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|