Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Docieranie silnika po wymianie panewek ?
Autor Wiadomość
bl4nc1k 


Wiek: 39
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 49
Skąd: szczecin
Wysłany: 11-10-2007, 17:24   [Benzyna] Docieranie silnika po wymianie panewek ?

Witam mam pytanko niedawno kupilem fiata tipo 2.0 16v byly w nim do zrobienia panewki wał wyjelem po 4 dniach walki w warsztacie :) i teraz mam pytanie jak juz wymienie panewki jak bedzie z dotarciem jak docierac bo nie wiem pomocy :)
     assistance
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-10-2007, 18:16   

U Mnie to wyglądało tak, jeździłem normalnie,ale nie kręciłem go za bardzo,poprostu jeździłem delikatnie,po ok 800 km zmieniłem olej i zacząłem już jeździć bardziej żwawo ;D po ok 500 km znowu zmieniłem olej i wtedy zaczęła sie jazda 8) no i tak już zostało,silnik dotarł sie bardzo dobrze,na kazdym tłoku idealnie taka sama dobra kompresja i ciśnienie oleju na przyzwoitym poziomie. Masz juz panewki? bo mam na zbyciu na pierwszy szlif... miej świadomośc tego,że panewki i wał to najczulsze miejsce tego silnika :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
bl4nc1k 


Wiek: 39
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 49
Skąd: szczecin
Wysłany: 11-10-2007, 18:33   

panewek jeszcze nie mam dopiero jutro idzie wal do szlifu nie znam jeszcze kosztow panewek musze jeszcze wymienic sprzeglo pompe wody i rozrzad by sie przydalo odrazu :)

** Dodano: 11-10-2007, 18:35 **
ego mozesz napisac jaki olej lales ?
_________________
BYŁA TOYOTA CELICA STI
JEST TIPO SEDICIVALVOLE
     assistance
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 11-10-2007, 18:47   

Proponuję lać DOBRY syntetyczny olej i zmieniać go częściej niż mówią mechanicy i jest to napisane w książce!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-10-2007, 19:44   

bl4nc1k napisał/a:
panewek jeszcze nie mam dopiero jutro idzie wal do szlifu nie znam jeszcze kosztow panewek musze jeszcze wymienic sprzeglo pompe wody i rozrzad by sie przydalo odrazu :)

** Dodano: 11-10-2007, 18:35 **
ego mozesz napisac jaki olej lales ?

co do wału to,były one utwardzane powierzchniowo (azotowane czy jakoś tak) i jest pewne ryzyko,że zeszlifujesz tą powierzchnie,nie znam jej grubości dokładnie,ale po szlifie powinieneś oddać wał do utwardzania. Co do panewek to oddam Ci je za 40 zł (przesyłka na mój koszt) firmy federal mogul,taniej napewno nie znajdziesz ;D po remoncie zalałem olejem 10w40 firmy Midland,potem zalałem Mobilem a na koniec Shelem.
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 12-10-2007, 20:18   

Gdzieś czytałem, że wałów w Tipo nie powinno się szlifować. Natomiast w innej publikacji było, że są 3 lub 4 szlify możliwe. Co do utwardzania (azotowania) to napisali tak w książce z WKF, natomiast jak rozmawiałem z kolesiami ze szlifierni to mówili, iż po szlifowaniu nie powinien wał być miękki i nie trzeba go ponownie azotować. Gdzie jest prawda tego nie wiem, dla świętego spokoju można wał zaazotowac - koszt 200 zł. Szlif wału to 150 - 200 zł, panewki w okolicach 100 - 150 zł. Przy zakładaniu wału zawsze wychodzą jeszcze jakieś uszczelki, zimeringi i inne pierdoły a wtedy robi się drogo.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 13-10-2007, 16:26   

Zależy od grubości warstwy. Zazwyczaj jest to 1mm, a przy szlifie ściera się około 0,25mm, czyli teoretycznie na 4 razy powinno starczyć. Samo azotowanie nie zmienia wymiarów, robi się to też przy wale "idealnym" czyli takim który jest nowy lub po szlifie. Jedynie na końcu można zrobić polerkę warstwy. Samo azotowanie zwiększa odporność zmęczeniową wału oraz zmniejsza opory tarcia.

Co do tego jakie w T/T są wały to musisz się od kogoś innego dowiedzieć. Sądze, że jednak ma standardową grubość 1mm, no chyba, że są nawęglane (Nissan tak robi).

Po azotowaniu np. ryskiem nie zrobisz rysy na warstwie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 81 days
Network load