|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Za slabo hamujacy tyl |
Autor |
Wiadomość |
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-05-2013, 20:22 Za slabo hamujacy tyl
|
|
|
Witam.Mam wrazenie ze tyl w tipo za slabo hamuje.Bylem co prawda niedawno na przegladzie i facetpowiedzial ze jest dobrze a nawet stwierdzil ze korektor hamowania rowniez dziala.Zaczelo sie od tego iz zauwazylem ze tylne tarcze lubia rdzewiec.Na jesieni wymienialem nowe tarcze i klocki (nowe z oryginalu) i juz sa pokryte warstwa rdzy.Dodam ze nie dlatego ze jezdze delikatnie.Mam w nawyku ostre hamowanie i bardzo czesto nawet na suchym asfalcie zalacza sie ABS.Co jakis czas przecieram jadac na recznym tylne tarcze co by nie zarosly rdza bo inaczej kolejny komplet bylby potrzebny.Zagladalem ostatnio do korektora z kanalu.Naciagnalem sprezyne zwiekszajac sile hamowania na maks ale to dalej za malo.Zdjalem oslone korektora i tloczki sa czyste nie zardzewiale.Pomocnik mi naciskal hamulec to nieco sie ruszaly ale tak ok 1mm.Zauwazlem tez ze jeden ma tendencje do puszczania plynu-bardzo delikatnie sie spod niego saczy przy maksymalnym wcisnieciu hamulca.Samochod na suchym asfalcie dosc mocno nurkuje przodem.Gdy jednoczesnie hamuje noznym i recznym tego nurkowania juz nie ma ale i droga hamowania sporo sie zmniejsza i chcialbym zeby wlasnie tak hamowal normalnie.Jedyne co przychodzi do glowy to wywalic ten korektor.Wiem ze temat juz wiele razy byl o wywaleniu ale tez nie wiem czy to pomoze.Rurek nie musze wymieniac bo sa zdrowe jedynie jakies zlaczki wkrecic.Tylko czy gwinty na wszystkich 4 rurkach w kolrektorze sa takie same?Ktora rurke z ktora zlaczyc?O blokowanie tylu nie musze sie martwic bo abs bedzie tego pilnowal.Doradzcie bo na przegladzie mowia ze dobrze a ja widze po kilku objawach ze jest zle.Ostatnio na mokrym tez przod wpadl mi w poslizg a po tyle nie widac bylo ze cokolwiek hamuje. |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-05-2013, 20:56
|
|
|
wywal korektor, bedzies zmiał heble jak ta lala, przyłacza do korektora u mnie były w dwóch wymiarach, w polonezie korektor mam sprawny, jak podniosłem tył kiedys i mi dziewczyna naciskała z całych sił to kluczem dałem rade piaste przekręcic a na asfalcie jak sie ostro depnie to tył tez stoi, na Twoim miejscu bym korektor ominał i po problemie |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
pit14
Pomógł: 13 razy Wiek: 56 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 463 Skąd: Kraśnik
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 31-05-2013, 21:43
|
|
|
kiedy ostatnio zmieniałeś płyn hamulcowy ? - nie zapominaj że jest higroskopijny i łapie wodę tył wtedy gorzej hamuje płyn pisze że wymiana co 2 lata ale i 4 da radę chyba że jest nieszczelność Pytanie ? a jak zachowuje się pedał hamulca na wyłączonym silniku ? twardy ? czy leci do połowy i przy kolejnych naciśnięciach wyżej? |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 31-05-2013, 22:11
|
|
|
pit14, plyn wymieniany na poczatku zimy.Pedal twardy-nie rosnie wiec nie zapowietrzony.Hamulec jest ostry-nie ma problemu uruchomic abs na suchym asfalcie.Jedynie tyl moglby lepiej hamowac bo jak hamuje noznym i pomagam nieco recznym to droga hamowania wyraznie krotsza i przedem az tak nie nurkuje.Dziwne jest tylko to ze na przegladzie na rolkach wyniki hamowania prawidlowe.
Musialbym jeszcze odlaczyc abs i zrobic test gdzies na piasku czy tylne kola da sie zablokowac hamulcem noznym-co o tym myslicie?Bo jesli mimo mocnego naciskania sldu nie bedzie z tylnych kol to napewno nie jest prawidlowo.
Aha...jeszcze jedno.Takie zlaczki by zastapic korektor da sie kupic gotowe?Jakie tam sa gwinty? |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-06-2013, 12:05
|
|
|
Pewnie że są http://allegro.pl/lacznik...3291133891.html nie pamiętam dokładnie ale chyba w korektorze są dwa typy gwintów M10x1 i M12x1 wszystkie wewnętrzne |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
hipek72436
witamy nowego
Wiek: 36 Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 9 Skąd: katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-07-2013, 13:12
|
|
|
na pewno są dwa rodzaje gwintów |
|
|
|
|
mareki1971.70
Wiek: 53 Dołączył: 16 Lip 2013 Posty: 18 Skąd: Poniatowa
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-07-2013, 12:06
|
|
|
Właśnie coś takiego ostatnio robiłem, wyrzuciłem korektor, aby połączyć przewody po nim musowo zastosować dwie złączki M10x1/M12x1, oczywiście gwint wewnętrzny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|