Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sportowy walek i inne
Autor Wiadomość
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 01-02-2005, 19:10   Re: Moja temperka

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Jestem zadowolony, sporo zrobiłem i troszke mam do zrobienia.Ze zmian które dokonałem między innymi;wymieniłem zegary na te z obrotem,założyłem halogeny,radyjko,tłumiki nowe ostatni przelotowy.Co planuje to troche podrasować silnik ,strumienice,felgi alu fiatowskie te co szły seryjnie8)


Witaj nie zakładaj strumienicy szkoda kasy ja sobie założyłem w miejsce katalizatora i nic jak chodził tak chodzi tylko troszkę głośniej chodzi mam środkowy tłumik przerobiony na sport i ostatni również sport przelotuwka a strumienicę wywale bo ona tylko przeszkadza więc nie kupuj dobrze ci radzę szkoda kaski a to co ci będą mówić na temat wzrostu mocy to bzdury ona ci podkręca spaliny i nic więcej nierobi jak wychodziły tak wychodzą to tyle odemnie i nie kupuj magnetyzerów to jest oszustwo w polonezie miałem i jak palił tak pali też zero przyrostu na mocy.

Pozdrawiam decyzja należy do ciebie!!!!!!

A propo lepiej kupić wałek sportowy pojechać do mechanika dobrego i on ci doradzi taniej cię wyjdzie i będzie to grało i buczało koszt takiego wałka do tempry 1,6 to około 250-300zł
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-02-2005, 20:22   

A skąd ta cena wałka?? Kto miał by taki wałek wykonać??
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
bajer



Dołączył: 11 Sty 2005
Posty: 48
Skąd: KRAKÓW N-H
Wysłany: 01-02-2005, 21:26   

Słuchaj pytałem u mnie w mieście w pewnej hurtowni motoryzacyjnej i jest taki wałek do tempry koszt masz post wyżej i nazywa się on dokładnie turystyczno-sportowy nieznam się na tym dokładnie ale mam kumpla który tuningował puntoII i jak znim byłem u speca to właśnie mu taki zapodał troszki wiecej pali ale czuc przyrost mocy.
_________________
Tempra 1,6ie zagazowana
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-02-2005, 21:33   

A wiesz może jakieś dane tego wałka? Jaka firma, jakie czasy otwarcia zaworów, jakie wzniosy krzywek itd.?
Bo seryjny wałek można laikowi wcisnąć mówiąc, że to sportowy...
To jest tak samo jak magnetyzery i strumienice :lol:

A jeżeli faktycznie jest "sportowy" to cena jest bardzo atrakcyjna. 8)
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-02-2005, 05:30   

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x


Montaż zamiast katalizatora to tragedia pod żadnym pozorem nie wolno tego robić ,polece fachową literature!!!!!

Strumienica daje sporo między innymi zwiększa moment obrotowy.Pod warunkiem fachowego montażu!!!Czyli zamiast środkowego tłumika !!!


No ale jak dałeś zamiast kata!! to sie nie dziwie bo osiągi spadły znacznie ,można nawet uszkodzić silnik przez taki nie fachowy montaż!!














Co do zegarów Raku wie i napisał kupiłem same wskaźniki za 150 zł na złomie krotoski .Przyjemne było to że tylko zamieniłem i chodziło wszystko.Fabrycznie były wskaźniki z brzęczyko zegarkiem :lol: .Bez prowadzenia kabli obrot zadziałał i jest super
Zmieniłem tylko żarówki i deski uż nie tykam :lol: Bo z poprzednią to
nieźle się bawiłem z podswietlaniem






Dobry wałek kosztuje tyle co samochód sprowadzony zwykły z rajchu. Taki co by mnie urządził mówie o dobrych wałkach .Za 300 zł wałek?? może do malucha to tak :lol: :lol: :lol: :lol:
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-02-2005, 21:43   

Dobry wałek niestety swoje kosztuje, ale można też dać do napawania cena ok 400 zł. Tylko, że po takim zabiegu mogą być problemy z trwałością.
Do silników 1,4/1,6 powinien podejść wałek z uno 1,4 turbo o czasach: dolot - 14/44(238) wydech 36/6(222) i wzniosach odpowiednio 9,5 i 8,8. Tylko nie wiadomo, jakie to przyniesie efekty.
Bajer wybadaj temat tych wałków, bo jak by to były jakieś turystyczno-sportowe to cena jest dosyć atrakcyjna.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-02-2005, 10:24   

Do silników 8zaworowych wałki u Świątka nie przekraczają 1000zł. Więc wałek za 300zł jest albo używany, albo...hmm długo w silniku pracować nie będzie :?

Katalog wałków Świątka
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Krystian


Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 21
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 13-03-2005, 14:02   

Koszt wałka do TEMPRY 1600 to 790 zlotych. Dowiadywałem się już jakiś czas temu.
Montaż oczywiście dodatkowo płatny - głównie we współpracujących ze Świątkiem warsztatach.
  
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 13-03-2005, 15:08   

Orginał nówka w eperze lukłem z ciekawosci 500 stów! 8) .A tak pozatym ciekawe ile sportowy wałek dodał by kucy?? wiecie?? przy silniku 1.600 gaźnik 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Krystian


Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 21
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 13-03-2005, 15:48   

tempra-grafitmetalic napisał/a:
Orginał nówka w eperze lukłem z ciekawosci 500 stów! 8) .A tak pozatym ciekawe ile sportowy wałek dodał by kucy?? wiecie?? przy silniku 1.600 gaźnik 8)


Świątek oferuje trzy rodzaje wałków do "seryjniaków" - wszystkie różnią się teoretycznym przyrostem procentowym mocy. Z tego co pamiętam najtańszy wałek (ten za prawie 800 stówek) daje przyrost ok. 18%, drugi rodzaj to przyrost ok.30%, a najszybszy cosik koło 40% przyrostu ale auto nie ma już wtedy wolnych obrotów (minimum to ok.2500 obr/min :supz: ), a żywotność silnika jest bardzo drastycznie skrócona. :roll:
Sprawdzę w domu dokładne przyrosty mocy i jutro opiszę....bo dane przytoczone zostały "wyciągnięte" zostały z mojej pamięci ...a ta ulotna jest #-o :yay:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load