|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
fiat tipo 1.6 57 kw |
Autor |
Wiadomość |
Pitex
witamy nowego
Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Sulęciin
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-05-2012, 23:31 fiat tipo 1.6 57 kw
|
|
|
Witam,
nie dawno kupiłem sobie samochód i przyszło do wymiany uszczelka pod głowicą ponieważ cieknie z niej olej, dużo pali i ma mula przez to ze chyba kompresji nie ma,
i teraz mam takie pytanie czy jest wielki problem wymienić uszczelkę i czy trzeba planować głowice z góry dzięki za pomoc do dam że nigdy nie wymieniałem uszczelki i na jakie trudne drobiazgi muszę zwracać uwagę przy tej wymianie z góry bardzo dziękuje za pomoc |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 12-05-2012, 04:40
|
|
|
Pitex napisał/a: | czy trzeba planować głowice |
tak trzeba
Pitex napisał/a: | wielki problem wymienić uszczelkę |
Jako laik sam bym nie robił Bo po ściągnięciu głowicy mogą wyjśc cuda (tfu tfu) |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2012, 05:43
|
|
|
Pitex, Lepiej się sam za to nie bierz skoro nigdy nie wymieniałeś. Oddaj do mechnika jak masz znajomego to zrobi ci za jakies 200 zł całość o ile tylko wystarczy splanować głowicę bo jak przyjdzie coś w niej wymieniać to drożej. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2012, 08:12
|
|
|
Nie ma musu na robienie głowicy, wystarczy oddać do warsztatu na sprawdzenie i wyjdzie czy jest szajs czy może być... Co do samodzielnej wymiany to bez odpowienich narzędzi i odrobiny wiedzy nie podchodź bo będzie tylko gorzej niż przed wymianą. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-05-2012, 09:28
|
|
|
Pitex, jeśli dotąd nie miałeś styczności z demontażem głowicy w jakimkolwiek autku, lepiej sobie odpuść. Jak piszą koledzy, możesz narobić więcej szkód niż pożytku. Ale z drugiej strony, w Tipku nie są to aż tak duże koszty, także może warto czegoś się nauczyć |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2012, 11:07
|
|
|
A moim zdaniem nie jest to takie straszne jak się może wydawać można to zrobić samemu nawet jak kolega tego nie robił jeszcze nigdy...musisz tylko pamiętać o tym ze trzeba ustawić rozrząd na znaki bo bedziesz musiał zdjąc pasek i potem go założyć... i odkręcać wszystko w odpowiedniej kolejności(chodzi mi o kolejność odkręcania śrub kolejność znajdziesz na opakowaniu uszczelki tam będzie jak zakręcać odkręcasz w odwrotnej kolejności )i wiesz sama uszczelka pod glowice to nir wszystko bedziesz jeszcze potrzebowaj pod głowiczke(rozrząd)dekiel rozrzadu i pod kolektory
** Dodano: 12-05-2012, 12:09 **
i podobno ta trzeba na nowych srubach skrecic i oczywiscie kluczem dynamometrycznym skrecic |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-05-2012, 11:17
|
|
|
Bez minimalnego pojecia i doswiadczenia po takiej wymianie jednak dlugo nie pojezdzi o ile wogole odpali a nawet jesli czy da sie gdzies pojechac i wrocic Trzeba chociazby miec wyczucie przy dokrecaniu srub,napinania paska rozrzadu czy pozniejszym ewentualnym dobieraniu plytek zaworowych.Kolega niech sam,,zmierzy"sily.najwyzej rozbierze a zlozy mu mechanik |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-05-2012, 16:40
|
|
|
shagger78, No wiesz ja piszac to mialem na mysli to ze kolegaPitex, nie jest tak do konca zielony i mówiąc ze jest laikiem ma na mysli to ze nie robil uszczelki ze jakiec pojecie o mechanice ma |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 12-05-2012, 19:18
|
|
|
Pitex, KrzychuB,
znam różne szkoły my z kumplem jak robiliśmy uszczelkę w gofie I 1.6 to robiliśmy bez planowania, kumple w kadettach też bez planowania, trzeba ją zdjąć i dobrze oczyścić, najlepiej szczotę na wiertarke i ogień, tak samo możesz blok oczyścić tylko musisz uważać na to żeby gładzi cylindra nie porysować. po takich zabiegach nigdy nie było problemów z nową uszczelką ani nie ciekła ani nie umierała. działała dobrze.
shagger78 napisał/a: | najwyzej rozbierze a zlozy mu mechanik |
nie każdy mechanik chce skręcać rozbabrane |
|
|
|
|
maxi
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 619 Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-05-2012, 19:23
|
|
|
Świstak napisał/a: | nie każdy mechanik chce skręcać rozbabrane |
Praktycznie zdecydowana większość |
_________________ Currently in the garage:
FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP
RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )
Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm |
|
|
|
|
Pitex
witamy nowego
Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: Sulęciin
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-05-2012, 21:47
|
|
|
Dobra oddaje tipo do mechanika bo jak zobaczyłem ile głowica kosztuje to podziękuje za dodatkowe koszty, dzięki wszystkim którzy się wypowiedzieli na ten temat, może i komuś jeszcze się przyda ten post |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-05-2012, 23:44
|
|
|
Świstak napisał/a: | my z kumplem jak robiliśmy uszczelkę w gofie I 1.6 to robiliśmy bez planowania, kumple w kadettach też bez planowania |
metody...achh....
Świstak napisał/a: | trzeba ją zdjąć i dobrze oczyścić, najlepiej szczotę na wiertarke i ogień, |
tak tak tak....a świstak siedzi i zawija.....nie pisz takich bzdur, ze kumple robili...albo podpowiadaj dobrze i nie ucz inncyh robic po taniosci, albo nic nie pisz, bo po takich podpowiedziach beda pretensje, ze od nowa trzeba sciagac glowice...
Otoz Panowie - jakas przyczyna wywalenia uszczelki z pod glowicy jest....najczesciej (oczywiscie golym okiem nie widac) deformacji ulega sama glowica...Nalezy bezwzglednie oddac ja do splanowania (zalecam rowniez sprawdzenie glowicy pod katem mikropekniec), nastgepnie oczyscic dokladnie blok, zastosowac nowa uszczelke pod glowice, nowe sruby mocujace glowice i przykrecic je z odpowiednim momentem kluczem dynamometrycznym, a nie metoda "na dwa łokcie". Dokladnie ustawic znaki na kolach zembatych rozrzadu, zalozyc pasek, napiac i tyle. Nie zapominamy oczywiscie o ewentualnym wyczyszczeniu ukladu chlodzenia z oleju (tu jednak wiele zalezy od tego, jak wywalilo uszczelke), zalaniu nowego plynu i nowego oleju. Po takim zabiegu nie musicie sie martwic, czy za 1000km cos znowu nie padnie....
Uszczelka pewnie z 70zl kosztuje, sruby niech kosztuja drugie tyle, czyli 140zl. plyn 30zl, olej 70zl. Razem daje kwote 240zl. Czy to duzo za to zeby miec spokoj? oczywiscie, jezeli sami nie umiemy i nie chcemy sie nauczyc to tak jak Kolega wyzej napisal, mechanik nie wezmie wiecej jak 200zl roboty. I mamy spokoj....
** Dodano: 17-05-2012, 00:46 **
dochodzi jeszcze koszt planowania glowicy - 70zl. Bo zapomnialem...no coz...to sa samochody, chcemy jezdzic, musimy naprawiac |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-05-2012, 00:05
|
|
|
maniutek
najlepiej robić wiertarką z kolegą - czasem trzeba "trochę" zapłacić żeby mieć dobrze zrobione |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2012, 00:07
|
|
|
ubek napisał/a: | czasem trzeba "trochę" zapłacić żeby mieć dobrze zrobione |
Tomek, bo taka jest prawda....wiesz, ja bawiac sie sporo w mechanike samochodowa naprawde rozne rzeczy widze.....co ludzie sa w stanie zrobic dla oszczednosci...az sie dziwie im glupocie....widziales kiedys koncowke drazkow spieta( opasana wokolo) na "trytytki" ? albo swiatla przod na krotko pod akumulator , bo komus bylo szkoda na elektryka zeby znalazl usterke? niestety...a pozniej takie samochody kupujemy. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 17-05-2012, 00:31
|
|
|
Maniuś mi tego nie musisz mówić - co można samemu pokombinować to ok - ale nie zawsze ma się sprzęt czy wiedzę żeby samemu szukać - a raczej chęci żeby znaleźć bo T/T jakoś skomplikowane nie jest.
Jak sie nie ma chęci to powinno się dać sprzęt komuś kto zna temat i ma te chęci - inaczej wychodzi kupa.
Światła na któtko mówisz... ja u siebie szyber nawet przez bezpieczniki od nowa puszczałem żeby mieć wszystko w bezpiecznikach |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-05-2012, 22:25
|
|
|
ubek napisał/a: | Światła na któtko mówisz... ja u siebie szyber nawet przez bezpieczniki od nowa puszczałem żeby mieć wszystko w bezpiecznikach | nigdy nie myslalem ze to powiem, ale brac z Tomka przyklad. To jest poprawne podejscie do swojego auta. Pzodrawiam |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|