Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z wysokimi obrotami
Autor Wiadomość
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 20:53   Problem z wysokimi obrotami

Niestety pisze ponownie, bo problem ciągle jest.

Objawy mam takie, że przy wyższych obrotach silnik się dusi, trochę szarpie. Efekt jest taki, że prędkość maksymalna jest na prostej około 80km/h na 5 biegu. Więcej gazu mu nie mogę wdusić. Podjazd pod górkę to udręka...

Wczoraj znalazłem trochę czasu żeby się tym zająć. Ostatnio jeździłem na Pb, a ciągle miałem nadzieję, że to wina membran, bo reszta jest wymieniona. Czyli mam nowe świece, kable WN oraz filtr gazu. Kopułka i paluch sprawny. Rozkręciłem sobie reduktor i patrzę, a tam nic... Membranki całe, a jedyny mankament, to fakt, że jeden metalowy okrąg na membranie (wewnętrzny) był trochę wygięty (parownik LOVATO)...

Proszę was o rady. Czytałem forum i ludzie pisali, że to może być wina całego reduktora. Powiedzcie, czy sprawne membrany (w zeszłym roku regenerowałem) nie wystarczą i prawdopodobnie czeka mnie wymiana reduktora:/? Sama instalacja ma 10 lat...

Proszę o pomoc i rady, bo ciągle mam nadzieję, że to trochę tańsze będzie...
     Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 20:57   

Sir-Rafał, Na benzynie tez tak jeździ?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 21:01   

rozumiem że podciśnienia masz wszystkie pozakładane,
tak to wygląda jakby silnik nie mógł sobie więcej gazu wyciagnąć :/
jak tam filtr gazu? regulacja parownika? moze membrany które zakładałes były jakieś lewe, albo sprężyny się już konczą, metal ma to do siebie, ze przed zmęczeniem następuje stwardnienie
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 21:09   

No na PB jeździ jak bez problemu. Wszystko zaczęło się nagle zimą, po swiętach jak były te mrozy. Potem był przestawiony zapłon i na niczym nie chodził. Potem koleś w warsztacie mi ustawił i na PB chodził jakoś na LPG nalej nic. Potem sam sobie ustawiłem, bo kupiłem lampę-teraz jest miedzy 10-11 stopni, ale i tak na LPG zostało, a Pb git. Wymieniłem filtr, bo myślałem, że to to i dalej nic... Membrany mają rok i wyglądają ok-o wiele lepiej niż te co miałem przed regeneracją z zeszłego roku...
Podciśnienie z tego co sprawdzałem jest Ok...
O jakich sprężynach mowa yoyo, ?
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 21:13   

myślałem o sprężynie w parowniku
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 21:18   

Ta co "wypycha" membranę? No ale czy jej by tak naglę się to stało. W przeciągu zaledwie kilku dni-fakt było zimno. Prawdę mówiąc tak daleko nie zaglądałem-dojechałem z rozkręcaniem tylko do wewnętrznej membrany. Czy jest możliwość, że pękła? Ale pytanie, czy to nie wpływałoby na całą pracę, a nie tylko na wysokich obrotach? I co ciekawe ten objaw jest taki, że chwile po skręceniu jechałem na LPG i jeszcze w miarę jeździł, ale po dobrych kilku minutach coraz bardziej mu się odechciało:/
Już raz wyjechałem z Poznaniu z myślą, że jeździ nieźle, to nie tankuje Pb (brak kasy) no i za Poznaniem kulałem się 70km/h do najbliższej stacji... :sciana:
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 21:25   

na wysokich obrotach autko potrzebuje więcej gazu a co za tym idzie wiekszego wychylenia membrany
może rozkręć parownik jeszcze raz na części pierwsze i złóż go krok po kroku, skoro było lepiej przez chwile to tam bym szukał przyczyny

** Dodano: 29-03-2009, 22:27 **
przeszło mi jeszcze przez myśl jakieś uszkodzenie od strony butli, na wielozaworze,
lub może któryś przwód gdzieś dostał pod autem i jest przygnieciony przez co jego przekrój jest mniejszy - mało prawdopodobne ale różne dziwne rzeczy sie zdarzają
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Sir-Rafał 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 137
Skąd: Czarnków
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 29-03-2009, 22:22   

No właśnie szukam czego się da, bo moje pomysły się wyczerpały...

Co do zaworu na butli to butle miałem wymienianą na jesieni i wszystko było ok...
Sprawa tej sprężyny mnie niepokoi i jakoś tak ta opcja mnie przekonuje jeszcze. Szkoda tylko, że dopiero za tydzień będę miał blisko auto, żeby sprawdzić, ale dzięki za pomoc w debacie narazie. Jak ktoś ma jeszcze pomysły to poproszę.
O efektach napiszę...

** Dodano: 09-04-2009, 23:36 **
No i już po wszystkim. Okazało się, że to wina miksera. Pan gazownik mi zmienił średnice i teraz wszystko gra i buczy!!!

Jak ktoś będzie miał problemy z wysokimi obrotami to patrzcie na mikser.

Dzięki wszystkim za pomoc!!!
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load