|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
POMOCY!! TEMPRA 1.8 i.e PEŁNY WTRYSK |
Autor |
Wiadomość |
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2005, 13:25 POMOCY!! TEMPRA 1.8 i.e PEŁNY WTRYSK
|
|
|
TEMPRA 1.8ie Z96 A PROBLEM PRZERASTA MECHANIKÓW , A MIANOWICE JEST TAK ;
PALI BEZ PROBLEMÓW NA BĘZYNIE BOJEST ZAŁOŻONY KOMP DO GAZU ALE PODCZAS CHAMOWANIA ,ZWALNIANIA I WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA SPADAJĄ OBROTY DO 400 NO I GAŚNIE ,NO I JESZCZE WŁACZA SIĘ KONTROLKA CHECK ALE ZARAZ GAŚNIE, TAKIE SĄ OBJAWY I NA GAZIE I NA BENZ,AUTO NIE GAŚNIE JEŻELI ZWALNIAM POWOLI ALE KONTROLKA SIĘ ZAPALA,SPRAWDZAŁEM NA KOMPIE I NIE MA ŻADNYCH BŁĘDÓW , W INNYCHPOSTACH TEŻNIE MA NIC NA TEMAT 1.8 ie +GAZ . POMOCY CZEKAM NA POSTY LUB ADRES DOBREGO WARSZTATU W OPOLU I OKOLICACH |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-03-2005, 15:35 Re: POMOCY!! TEMPRA 1.8 i.e PEŁNY WTRYSK
|
|
|
andrzej napisał/a: | TEMPRA 1.8ie Z96 A PROBLEM PRZERASTA MECHANIKÓW , A MIANOWICE JEST TAK ;
PALI BEZ PROBLEMÓW NA BĘZYNIE BOJEST ZAŁOŻONY KOMP DO GAZU ALE PODCZAS CHAMOWANIA ,ZWALNIANIA I WCIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA SPADAJĄ OBROTY DO 400 NO I GAŚNIE ,NO I JESZCZE WŁACZA SIĘ KONTROLKA CHECK ALE ZARAZ GAŚNIE, TAKIE SĄ OBJAWY I NA GAZIE I NA BENZ,AUTO NIE GAŚNIE JEŻELI ZWALNIAM POWOLI ALE KONTROLKA SIĘ ZAPALA,SPRAWDZAŁEM NA KOMPIE I NIE MA ŻADNYCH BŁĘDÓW , W INNYCHPOSTACH TEŻNIE MA NIC NA TEMAT 1.8 ie +GAZ . POMOCY CZEKAM NA POSTY LUB ADRES DOBREGO WARSZTATU W OPOLU I OKOLICACH |
Sprawdż silnik krokowy i go przeczyść .Wychodzi na to że nie podaje powietrza do kolektora,omijając przepustnice.
Najlepiej go wymontuj i podłącz do 12 V bezpośrednio czy zawór się otwiera.Jeśli zawór sie otwiera i działa poprawnie zobacz czy do chodzi do niego sygnał z centralki styk nr 34 w
centralce.Zobacz też poprawność działania przekażnika na podszybiu tego po lewej. |
|
|
|
|
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 12-03-2005, 20:34
|
|
|
dzięki zaporade , chyba mam walnienty silniczek krokowy ale dokładniej sprawdzę w poniedziałek , |
_________________ Tempra 1.8 i.e SW listopad 1996 |
|
|
|
|
RADZIO
Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 21 Skąd: Olesno
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-03-2005, 17:57
|
|
|
Ja ze swojej strony moge polecic ci dobrych "gazownikow" ulokowani sa koło Kluczborka a dokładnie Biadacz-Przybkowice na trasie Kluczbork-Łódz jak rowniez naprawde dobrego elektromechanika w Olesnie.Jak co to pisz podam ci dokładne namiary i telefony.Jesli chcesz oczywiscie pozdrawiam |
_________________ RADZIO Tempra 1,6 i.e 93r. 230tyś.przebiegu i zagazowana |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 13-03-2005, 21:21
|
|
|
Witam krajanów |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-03-2005, 22:09 Centralka
|
|
|
Kolego Andrzej
U mnie też spada do 400 obrotów i potem podnosi się na 600 obrotów. Tyle mam na wyświetlaczu jak silnik jest "gorący".
Dlaczego się podnosi?
Ja twierdzę , że centralka uruchamia sygnał na wtryskach i te podają paliwo do silnika lub zwiększają dawkę aby utrzymać obroty ca.850 ± 50.
Jeżeli paliwa nie ma lub jest za mało to regulacja powietrza przez "Silniczek krokowy" jest teoretyczna.
Jeżeli kontrolka od wtryskiwaczy się świeci to wskazuje na centralkę, która ich w tym czasie nie uruchamia.
Sprawdź połączenia elektryczne zasilania centralki czyli przewody "plus" i "minus".
Sprawdź również te czujnik, które są odpowiedzialne przy procedurze "hamowania silnikiem" - czy jest na nich zasilanie czyli przewody plus i minus.
Gdyby centralka uległa uszkodzeniu to w niej jest prodcedura pozwalająca na normalną kontynuację jazdy do serwisu.
Jest też dodatkowy wolny styk w centralce do sterowania wtryskiwacza, w celu wykorzystania tego styku dla tego wtryskiwacza, który nie jest sterowany przez centralkę. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2005, 18:54
|
|
|
Ja bym stawiał na potencjometr pewnie już jest wytarty i iskrzy a komp świruje. Spotkałem się już z 2 takimi przypadkami.
Czasami wystarczy wyczyścić i wyregulować. |
|
|
|
|
andrzej
Wiek: 50 Dołączył: 12 Gru 2004 Posty: 22 Skąd: Grębocice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-03-2005, 21:42
|
|
|
niestety musiałem skożystać z porady u elektromechaika i podłączyć autko do kompa , były tam jakieś błędy i po ich wykasowaiu auto chodzi bez uwag (jak na razie )koszt tej usługi wyniósł 150 zł i tak tanio bo inni chcieli mi wymieniać silnik krokowy,sonde lambda,potecjometr,i inne gadżety za poad 800zł. dzieki wszystkim za porady |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|