Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tipo 1.4 16V nie uruchamia się po wymianie modułu
Autor Wiadomość
kptys 
witamy nowego


Dołączyła: 13 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: starogard
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-11-2012, 16:42   Tipo 1.4 16V nie uruchamia się po wymianie modułu

:sciana:
Mam problem z fiatem Tipo 1.4 16V z 1990 roku win ZFA16000002370196. Klient przyjechał autem na sznurku do warsztatu. Mamy mały warsztacik i nie naprawiamy z reguły fiatów, ale prosił i zostało. Stwierdziliśmy brak iskry, padnięty moduł i cewka. Cewkę wymieniliśmy, z modułem był większy problem. W końcu klient znalazł moduł wyglądający identycznie (od astry), jego ma 7 pin (2 wyjścia z jednej strony i 5 z drugiej). Niestety teraz jest iskra, ale nadal nie mogę uruchomić auta, mechanik rozłożył ręce i chce się poddać, a ja muszę pomów klientowi.
Pomocy - Kasia
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-11-2012, 17:35   

kptys napisał/a:
Mam problem z fiatem Tipo 1.4 16V

kptys napisał/a:
Mamy mały warsztacik i nie naprawiamy z reguły fiatów

i lepiej dla Fiatów żeby tak zostało...
:roll:
kptys napisał/a:
W końcu klient znalazł moduł wyglądający identycznie

Masakra jakaś, jak można wkładać części które "wyglądają" identycznie i dziwić się że nie działa.

Znajdźcie moduł do fiata i wtedy sprawdźcie(żeby nie było że OT) ;D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-11-2012, 18:21   

kasiu, w fiatach tipo nie występuje silnik 1.4 16v. więc albo ktoś ten silnik tam przeszczepił z jakiegoś nowszego fiata ( w co wątpię ) albo nie wiecie nawet co naprawiacie ( bardziej realistyczny scenariusz ).

w każdym razie proponujemy zacząć naprawę od zastosowania części, które faktycznie są przeznaczone do konkretnego silnika, a nie części które wyglądają podobnie...
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
kptys 
witamy nowego


Dołączyła: 13 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: starogard
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 13-11-2012, 18:45   

znaleźliśmy schematy do silnika, okazało się, że jest to 1.6 DGT ie, ale dalej nie chodzi. Sprawdzone mam wszystko, a złośliwości typu, zostawcie jak się nie znacie, można zostawić sobie, wielu na forum bym zagięła wiedzą a zdażają się problemy, jeżeliu jakiś "mechanik" wcześniej namieszał. Jest tu inna cewka (od favoritki), inne rzeczy elektryczne też są pozamieniane. Chcieliśmy pomóc, ale w tym wypadku chyba nic z tego
  
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2012, 18:53   

Skoro iskra jest to co z paliwem? Dochodzi? Jakie były objawy że auto przyjechało na sznurku, zgasło na światłach czy np po postoju nie chciało odpalić?

** Dodano: 13-11-2012, 18:54 **
I najlepiej wstaw zdjęcie silnika żeby dokładnie wiedzieć co tam siedzi pod maską, bo dla kogoś nie obeznanego to wszystkie są identyczne :)
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2012, 19:13   

To co z was za warsztat? kompletny schemat w łape, prawidłowy dla tego silnika osprzet (modul) i skladac wszystko od nowa. Mysle, ze to jedyny sposob. Chyba ze dalej chcecie rzezbic w gownie jak poprzedni wlasciciel, to zycze powodzenia.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-11-2012, 22:10   

kptys napisał/a:
okazało się, że jest to 1.6 DGT ie
i mechanik myli go z 16V?Slepy by zobaczył ze to na jednym wałku. :red_kartka:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2012, 22:23   

Bo to takie mechaniki. Proponuje, aby zamiast
kptys napisał/a:
Mamy mały warsztacik i nie naprawiamy z reguły fiatów
nie naprawiali w ogole niczego i sie przebranżowili np na specjalistow do spraw dojrzewania bananow, tudziez konserwatorow powierzchni gruntowanych, ostatecznie niech beda kanarami albo ida do policji...
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2012, 22:39   

Widzę ze na tym forum też sami znawcy co wszystkie auta na pamieć znają, a jak wam podstawić nowe auto to nawet nie rozróżnicie czy to benzyna diesel czy na wode :roll: Modem nie jestem ale proponował bym komuś rozsądnemu posprzątanie tego tematu tak żeby koleżanka miała chociaż jakieś poszlaki i pomogła naprawić auto, żeby jakiś użytkownik tipo nie musiał kręcić się po warsztatach i narzekać że fiat to złom....
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-11-2012, 22:41   

A co tu sprzatac? czy Twoim zdaniem ten temat w ogole cos wnosi? moge go zamknac, ewentualnie wyrzucic jezeli taka jest Wasza wola.
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-11-2012, 22:42   

na początek CPW do wymiany moim zdaniem.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
kptys 
witamy nowego


Dołączyła: 13 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: starogard
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-11-2012, 11:15   

jesteście dupki, potrafię rozpoznać 16V od 8- zaworowego. Dzięki nie skorzystam z waszej pomocy, możecie skasować temat
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-11-2012, 12:17   

ahhh co za chamskie i złośliwe forum :D uwielbiam je haha
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
osama 33 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 49
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 324
Skąd: Łódz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-11-2012, 16:48   

Leśniczy napisał/a:
ahhh co za chamskie i złośliwe forum :D uwielbiam je haha

Łooo Bardzo złe forum i jeszcze bardziej złośliwe :yahoo: :crazy: :supz: :supz:
_________________
fiat uno 1,4 ,omega 1987,Ford eskort,Fiat Tempra,espero, Opel Senator 2,6 .seat toledo,Opel senator 3.0 24v,
Omega Kombi 96/97 2.016v
Ford windstar 3,8 Eskort kombi 1,8 td
omega 2,5 v6 Tipo 1,4,Laguna
opel astra kombi 1,7d f tempra 1,9td
     Moneta
 
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 14-11-2012, 19:04   

kptys napisał/a:
wielu na forum bym zagięła wiedzą a zdażają się problemy


ZDAŻAJĄ się problemy z ortografią, jak mniemam.. haha
     Moneta
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-11-2012, 19:42   

No i masz, obraziła się Pani.
kptys napisał/a:
jesteście dupki
o masz, czuje sie dotkniety.
kptys napisał/a:
potrafię rozpoznać 16V od 8- zaworowego
jak widać w pierwszym poscie.
kptys napisał/a:
Dzięki nie skorzystam z waszej pomocy
cieszymy sie, ze moglismy pomoc.

A tak od siebie. Nastepnym razem prosze dokladnie precyzowac o co Ci chodzi. To forum jest naprawde pomocne i wielu z Nas naprawde zawsze sobie nawzajem pomaga. Nowi uzytkownicy, jezeli z grubej rury nie pokaza sie ze zlej strony zawsze otrzymuja od nas konkretne odpowiedzi. Z tym ze prosze, przeczytaj swoj pierwszy post, a pozniej nastepny. Czego oczekujesz? ze z Twojego Tipo do dzis nie wiedzac z jakim silnikiem zrobimy Ferrari z cewka od favoritki? Pomysl troche. Jezeli ktos tam namieszal w elektryce to nie sztuka jest rzezbic w gownie jak poprzednicy, tylko nalezy doprowadzic auto do oryginalu. Po to szereg ludzi w latach 90-tych wzielo gruba kase do kieszeni projektujac tipo i projektujac modul do tipo, zeby takie wlasnie modul siedzial w tym samochodzie. Jakbym byl waszym klientem i na dzien dobry uslyszal "panie, cos sie wymysli, cos sie przerobi" (a wasze posty swiadcza wlasnie o takiej techn ice pracy) to bez wzgledu na to, czy przyjechalbym maluchem, czy nowym mercedesem zabralbym sie z takiego warsztatu i wystosowal mu odpowiednia opinie wsrod znajomych i na forach internetowych, aby przypadkiem nikt juz u was nie zawital. Sorry, rynek tak dziala. Albo jestescie konkretni i sie szanujecie (oczywiscie zakladam, ze macie pojecie o naprawach samochodow), albo jestescie zwyklym warsztaciekiem pt: "U Pana Henia za stodołą".

THE END
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
kptys 
witamy nowego


Dołączyła: 13 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: starogard
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-11-2012, 08:59   

jesteśmy warsztatem, który się szanuje, ale na taką naprawę jaka powinna być wykonana biedny robotnik nie ma pieniędzy, tak więc auto stoi aż uzbiera kasę. To że powinna być inna cewka, to wiemy, że powinien być właściwy moduł też wiemy, ale jest jeden problem nigdzie nie można go kupić. Nawet serwis fiata rozkłada ręce, bo po oryginalnych numerach nie dojdzie do tego co powinno być. Klient rozłożył ręce i powiedział że nie ma pieniędzy. Moduł powinien być tak:http://www.summitracing.com/parts/acc-35363. Może ktoś z Was jerdnak będzie miał właściwy moduł na module jest nr GM 493 9J15
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-11-2012, 11:26   

kptys,daj wreszcie zdjecie silnika bo samych 1.6 bylo conajmniej kilka rodzai.Wtedy moze ktos pomoze.Wiem ze do tipo 2.0 pasuje modul VW BOSCH bez zadnych przerobek.Sam jezdzilem kilka lat i bylo bez zadnych problemow.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kptys 
witamy nowego


Dołączyła: 13 Lis 2012
Posty: 5
Skąd: starogard
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 15-11-2012, 12:03   

zdjęcie silnika i modułu

** Dodano: 15-11-2012, 12:06 **
nie weszły mi zdjęcia, może wyślę Ci na e-mail

** Dodano: 15-11-2012, 17:12 **
Dzięki wszystkim za zainteresowanie, auto już wyjechało z warsztatu o własnych siłach. Banał poszła nowa cewka, której parametry "na sucho" były w porządku. Pomogła stara lampa stroboskopowa

** Dodano: 15-11-2012, 17:13 **
a złośliwcom życzę powodzenia :lalala:
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load