Pytanko co do zaworów! |
Autor |
Wiadomość |
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 06-05-2010, 08:19 Pytanko co do zaworów!
|
|
|
Dzwoniłem do mechanika i pytałem o regulacje zaworów powiedzieli mi ze nie da się wyregulować tak o że muszę wymienić szklanki popychaczy jakieś. 1 popychacz 50zł a jest ich 8 + robocizna 400zł = 800zł..... co wy o tym myślicie ?? a muszę to zrobić bo graja jak wielka orkiestra świątecznej pomocy |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 06-05-2010, 08:49
|
|
|
Marcin eS napisał/a: | Dzwoniłem do mechanika i pytałem o regulacje zaworów powiedzieli mi ze nie da się wyregulować tak o że muszę wymienić szklanki popychaczy jakieś. 1 popychacz 50zł a jest ich 8 + robocizna 400zł = 800zł..... co wy o tym myślicie ?? |
Wystarczy?
Prędzej wałek się wyciera niż szklanki, a nawet jeśli już, to wątpię żeby jedna kosztowała tyle.
Swoją drogą, koszty robocizny to kosmos jakiś. Wystarczy zdjąć pasek rozrządu, odkręcić obudowę wałka rozrządu wraz z wałkiem w środku i wymienić szklanki(jeśli o same szklanki chodzi) Godzinka roboty na spokojnie |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
bart128
Pomógł: 6 razy Dołączył: 26 Wrz 2007 Posty: 262 Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-05-2010, 08:53
|
|
|
mysle zebys zmienil zaklad:) regulacja 8 zaworow powinna sie zamknac max w kwocie 100zl. Jesli szklanki bylyby do wymiany{ nie da sie stwierdzic na ucho:) tym bardziej przez telefon} to do wymiany prawdopodobnie bylaby tez cala obudowa walka/walkow rozrzadu, to sie zdarza niezmiernie rzadko, po jakis ogromnych przebiegach czy kilku zatarciach tego samego silnika, ewentualnie nie w wyniku zuzycia ,tylko poudarowo szklanka moze sie uszkodzic po zerwaniu paska rozrzadu, ale tego nikt na oko czy ucho nie zdiagnozuje, to sie mierzy sruba mikrometryczna na przyklad. Prawdopodobnie albo mechanikowi nie chce sie robic z twoim autem i powiedzial ci cene=polowe wartosci auta zebys sie odczepil, albo jest typowym sk..synem naciagaczem:)
ps: na regulacje luzu zaworowego regulowanego wymiennymi plytkami nie jezdzi sie do mietka operatora sprzetu rolniczego z pgru ktory otworzyl zaklad i nazywa sie teraz "mechanik" tylko do zakladu gdzie "robia z fiatami", maja zestaw plytek regulacyjnych, maja pazur do podwazania szklanek, wiedza jak to zrobic bez uszkodzenia silnika, taki zaklad zrobi regulacje w poltorej godziny lacznie z czasem na wystygniecie silnika,skasuje normalna kase za to.
Ja juz raz kupilem samochod z 2.0 dohc gdzie luzy ustawial jakis wiesniak w ten sposob ze pod jedna glowiczka mialem wsadzone dwie uszczelki bo "mechanik" nie mial cienkich plytek regulacyjnych pewnie nie wiedzial nawet gdzie kupic nowe i podniosl sobie uszczelka caly walek wzgledem szklanek, a na drugim walku mialem polamane zyletki miedzy szklanka a plytka tak ze ludzie uwazajcie gdzie oddajecie auta. |
_________________ Solo italiana automobili da Cracovia |
|
|
|
|
jacplac111
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Pietrowice Gł.
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 07-05-2010, 18:30
|
|
|
Ja sam regulowałem luzy zaworów według książki http://allegro.pl/item102...zka_napraw.html wyszło mi idealnie . Zawiozłem do mechanika żeby wszystko tam sprawdził powiedział ,że bardzo dobra robota .Nic nie stuknie teraz i jest troszkę silniejszy. Ponieważ nigdy nie regulowałem sam luzów zajęło mi to jakieś 4 godziny (czyściłem wszystkie części dokładnie dlatego tak długo) .
A pojęcie o mechanice mam małe |
_________________ Niebieskie Tipo 1.4 gaźnik, bez diaglipex'a , BP+LPG ,1992r. |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-05-2010, 20:31
|
|
|
jacplac111, a czy konieczne jest zdjęcie paska rozrządu ?
** Dodano: 07-05-2010, 21:32 **
i czym objawiało się że są luzy już : ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
jacplac111
Wiek: 33 Dołączył: 23 Lut 2010 Posty: 33 Skąd: Pietrowice Gł.
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 08-05-2010, 10:18
|
|
|
Zdejmowałem pasek i całą górną cześć głowicy
Bardzo mi stukały pod maską i nie palił dobrze na jeden cylinder |
_________________ Niebieskie Tipo 1.4 gaźnik, bez diaglipex'a , BP+LPG ,1992r. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2010, 21:02
|
|
|
jacplac111, a po co ściągałeś to wszystko Tylko nie mów że do regulacji zaworów
Wystarczy zdjąć dekiel aby dostać się do zaworów i odessać olej strzykawką i to wszystko. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 08-05-2010, 21:03
|
|
|
ZielonyTBG, czyli można śmiało robić bez ściągania rozrządu ? A jak później wałkiem przekręcać ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 08-05-2010, 21:16
|
|
|
Luczu, robiłem regulację u siebie,czyli w silniku 1.6 OHC.Ściągasz dekiel,potem odsysasz olej strzykawką bo przeszkadza,wbijasz dwójkę i przepychasz auto w celu obrotu wałka rozrządu.Mierzysz luz i jeżeli jest zły to wyciągasz płytkę i dobierasz odpowiednią.
Aby wyciągnąć płytkę ustawiasz krzywkę do góry czyli tak jak podczas pomiarów,ustawiasz szklankę wycięciem do Ciebie i wciskasz szklankę wkładając płaski śrubokręt lekko wygięty między wałek a płytkę.Naciskasz na śrubokręt i szklanka z płytką się chowa.Podpierasz wtedy szklankę na kancie i popuszczasz śrubokręt.Wkładasz cienki śrubokręt we wcześniej nastawione wycięcie i podważasz płytkę.Płytka unosi się i łapiesz ją palcami lub szczypcami i to wszystko. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 09-05-2010, 01:37
|
|
|
ZielonyTBG, dzięki za konkretne info |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 09-05-2010, 09:11
|
|
|
Luczu, nie ma problemu.Zostały mi po Temprze dwa śrubokręty i kawałek płaskownika którym blokowałem szklankę.Jak będę na garażu to zrobię fotkę i zobaczysz jak to się przedstawia. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
bartol222
Wiek: 40 Dołączył: 28 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-05-2010, 19:21
|
|
|
poka poka te patenty bo 1,6 i 1,4 to prawie to samo i opisz wymiary płaskownika grubość może nie ale ile ci wyszło od wałka do szklanki. Dzięki wielkie. |
_________________ boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba
fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby
bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 13-05-2010, 21:03
|
|
|
Tak to wygląda.Wiem że śmiesznie ale bardzo ułatwia życie Czerwony,mały śrubokręt jest do wyjmowania płytki,drugi wygięty śrubokręt (widoczna większa połowa) służy do wciskania szklanki i płaskownik do podpierania szklanki we wciśniętej pozycji.Na tył płaskownika nie patrzcie,bo był on z odzysku i ten bajer na końcu do niczego nie jest potrzebny.
Wymiary to szerokość-3mm
wysokość przy czubku-7mm
wysokość przy końcu -9mm
Do tego płyteczki i jazda |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 13-05-2010, 23:44
|
|
|
ZielonyTBG, dzięki |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 20:37
|
|
|
panowie! mechanik mi regulował zawory delikatnie zmniejszył się ten dźwięk ale nie w tym problem. Moje tipo dziwnie pracuje takie pierdzenie jest nie pracuje płynnie tylko tak sobie pyrka o co chodzi?? |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 20:57
|
|
|
nie mam pojecia.... jutro do przycisne |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-05-2010, 21:43
|
|
|
tak ustawil |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 17-05-2010, 22:31
|
|
|
może rozrząd o ząbek przestawił o ile ściągał pasek. Może zapłon do ustawienia
** Dodano: 17-05-2010, 23:31 **
Jedź do niego i niech to obluka |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-05-2010, 19:16
|
|
|
jutro auto jedzie na wymianę wałka rozrządu i na inne podzespoły, będzie jak nowy |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 24-05-2010, 20:01
|
|
|
ile kosztuje taki wałek ? |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 26-05-2010, 19:48
|
|
|
za wałek zapłaciłem 290 zł. jutro frezarka w ruch idzie bo nie ma malutkiego wycięcia na aparat zapłonowy. i zobaczymy po wymianie tylu części i planowaniu głowicy jak to będzie zdam relacje jak mi się uda zrobię fotki jak wałek był wytarty :szok: |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 26-05-2010, 20:42
|
|
|
Marcin eS napisał/a: | jak mi się uda zrobię fotki jak wałek był wytarty |
koniecznie |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Marcin eS
Wiek: 33 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 153 Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 28-05-2010, 08:03
|
|
|
Chyba widać który stary a który nowy. tu pokazałem jedną stronę bo już nie miałem jak zrobić foty drugiej strony |
_________________
_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM |
|
|
|
|
|