Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytanko co do zaworów!
Autor Wiadomość
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-05-2010, 08:19   Pytanko co do zaworów!

Dzwoniłem do mechanika i pytałem o regulacje zaworów powiedzieli mi ze nie da się wyregulować tak o że muszę wymienić szklanki popychaczy jakieś. 1 popychacz 50zł a jest ich 8 + robocizna 400zł = 800zł..... co wy o tym myślicie ?? a muszę to zrobić bo graja jak wielka orkiestra świątecznej pomocy :D
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 06-05-2010, 08:49   

Marcin eS napisał/a:
Dzwoniłem do mechanika i pytałem o regulacje zaworów powiedzieli mi ze nie da się wyregulować tak o że muszę wymienić szklanki popychaczy jakieś. 1 popychacz 50zł a jest ich 8 + robocizna 400zł = 800zł..... co wy o tym myślicie ??


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Wystarczy?
Prędzej wałek się wyciera niż szklanki, a nawet jeśli już, to wątpię żeby jedna kosztowała tyle.
Swoją drogą, koszty robocizny to kosmos jakiś. Wystarczy zdjąć pasek rozrządu, odkręcić obudowę wałka rozrządu wraz z wałkiem w środku i wymienić szklanki(jeśli o same szklanki chodzi) ;D Godzinka roboty na spokojnie :D
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
bart128 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Wrz 2007
Posty: 262
Skąd: Krakow
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-05-2010, 08:53   

mysle zebys zmienil zaklad:) regulacja 8 zaworow powinna sie zamknac max w kwocie 100zl. Jesli szklanki bylyby do wymiany{ nie da sie stwierdzic na ucho:) tym bardziej przez telefon} to do wymiany prawdopodobnie bylaby tez cala obudowa walka/walkow rozrzadu, to sie zdarza niezmiernie rzadko, po jakis ogromnych przebiegach czy kilku zatarciach tego samego silnika, ewentualnie nie w wyniku zuzycia ,tylko poudarowo szklanka moze sie uszkodzic po zerwaniu paska rozrzadu, ale tego nikt na oko czy ucho nie zdiagnozuje, to sie mierzy sruba mikrometryczna na przyklad. Prawdopodobnie albo mechanikowi nie chce sie robic z twoim autem i powiedzial ci cene=polowe wartosci auta zebys sie odczepil, albo jest typowym sk..synem naciagaczem:)

ps: na regulacje luzu zaworowego regulowanego wymiennymi plytkami nie jezdzi sie do mietka operatora sprzetu rolniczego z pgru ktory otworzyl zaklad i nazywa sie teraz "mechanik" tylko do zakladu gdzie "robia z fiatami", maja zestaw plytek regulacyjnych, maja pazur do podwazania szklanek, wiedza jak to zrobic bez uszkodzenia silnika, taki zaklad zrobi regulacje w poltorej godziny lacznie z czasem na wystygniecie silnika,skasuje normalna kase za to.
Ja juz raz kupilem samochod z 2.0 dohc gdzie luzy ustawial jakis wiesniak w ten sposob ze pod jedna glowiczka mialem wsadzone dwie uszczelki bo "mechanik" nie mial cienkich plytek regulacyjnych pewnie nie wiedzial nawet gdzie kupic nowe i podniosl sobie uszczelka caly walek wzgledem szklanek, a na drugim walku mialem polamane zyletki miedzy szklanka a plytka :) tak ze ludzie uwazajcie gdzie oddajecie auta.
_________________
Solo italiana automobili da Cracovia
  
 
 
jacplac111 


Wiek: 33
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Pietrowice Gł.
Województwo: Opolskie
Wysłany: 07-05-2010, 18:30   

Ja sam regulowałem luzy zaworów według książki http://allegro.pl/item102...zka_napraw.html wyszło mi idealnie . Zawiozłem do mechanika żeby wszystko tam sprawdził powiedział ,że bardzo dobra robota .Nic nie stuknie teraz i jest troszkę silniejszy. Ponieważ nigdy nie regulowałem sam luzów zajęło mi to jakieś 4 godziny (czyściłem wszystkie części dokładnie dlatego tak długo) .
A pojęcie o mechanice mam małe :D
_________________
Niebieskie Tipo 1.4 gaźnik, bez diaglipex'a , BP+LPG ,1992r.
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 07-05-2010, 20:31   

jacplac111, a czy konieczne jest zdjęcie paska rozrządu ?

** Dodano: 07-05-2010, 21:32 **
i czym objawiało się że są luzy już : ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
jacplac111 


Wiek: 33
Dołączył: 23 Lut 2010
Posty: 33
Skąd: Pietrowice Gł.
Województwo: Opolskie
Wysłany: 08-05-2010, 10:18   

Zdejmowałem pasek i całą górną cześć głowicy


Bardzo mi stukały pod maską i nie palił dobrze na jeden cylinder
_________________
Niebieskie Tipo 1.4 gaźnik, bez diaglipex'a , BP+LPG ,1992r.
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-05-2010, 21:02   

jacplac111, a po co ściągałeś to wszystko :?: Tylko nie mów że do regulacji zaworów :!:
Wystarczy zdjąć dekiel aby dostać się do zaworów i odessać olej strzykawką i to wszystko.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 08-05-2010, 21:03   

ZielonyTBG, czyli można śmiało robić bez ściągania rozrządu ? A jak później wałkiem przekręcać ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 08-05-2010, 21:16   

Luczu, robiłem regulację u siebie,czyli w silniku 1.6 OHC.Ściągasz dekiel,potem odsysasz olej strzykawką bo przeszkadza,wbijasz dwójkę i przepychasz auto w celu obrotu wałka rozrządu.Mierzysz luz i jeżeli jest zły to wyciągasz płytkę i dobierasz odpowiednią.
Aby wyciągnąć płytkę ustawiasz krzywkę do góry czyli tak jak podczas pomiarów,ustawiasz szklankę wycięciem do Ciebie i wciskasz szklankę wkładając płaski śrubokręt lekko wygięty między wałek a płytkę.Naciskasz na śrubokręt i szklanka z płytką się chowa.Podpierasz wtedy szklankę na kancie i popuszczasz śrubokręt.Wkładasz cienki śrubokręt we wcześniej nastawione wycięcie i podważasz płytkę.Płytka unosi się i łapiesz ją palcami lub szczypcami i to wszystko. 8) 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 09-05-2010, 01:37   

ZielonyTBG, dzięki za konkretne info :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 09-05-2010, 09:11   

Luczu, nie ma problemu.Zostały mi po Temprze dwa śrubokręty i kawałek płaskownika którym blokowałem szklankę.Jak będę na garażu to zrobię fotkę i zobaczysz jak to się przedstawia.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bartol222 


Wiek: 40
Dołączył: 28 Lut 2010
Posty: 41
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-05-2010, 19:21   

poka poka te patenty bo 1,6 i 1,4 to prawie to samo i opisz wymiary płaskownika :) grubość może nie ale ile ci wyszło od wałka do szklanki. Dzięki wielkie.
_________________
boskie uno (wymknęło się na złom) 1.4 i.e.s. LPG '94 jedna elektryczna szyba

fiat tipo (sprzedany) 1,4 gaźniczor zagazowany '93 dwie elektryczne szyby

bmw e34 520 sekwencja '90 żadnej elektrycznej szyby ale za to lusterka są
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 13-05-2010, 21:03   


Tak to wygląda.Wiem że śmiesznie ale bardzo ułatwia życie 8) 8) Czerwony,mały śrubokręt jest do wyjmowania płytki,drugi wygięty śrubokręt (widoczna większa połowa) służy do wciskania szklanki i płaskownik do podpierania szklanki we wciśniętej pozycji.Na tył płaskownika nie patrzcie,bo był on z odzysku i ten bajer na końcu do niczego nie jest potrzebny.
Wymiary to szerokość-3mm
wysokość przy czubku-7mm
wysokość przy końcu -9mm
Do tego płyteczki i jazda 8) 8) 8)
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-05-2010, 23:44   

ZielonyTBG, dzięki :)
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-05-2010, 20:37   

panowie! :( mechanik mi regulował zawory delikatnie zmniejszył się ten dźwięk ale nie w tym problem. Moje tipo dziwnie pracuje takie pierdzenie jest nie pracuje płynnie tylko tak sobie pyrka o co chodzi?? :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2010, 20:40   

może źle ustawił.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-05-2010, 20:57   

nie mam pojecia.... jutro do przycisne :( :sciana:
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-05-2010, 21:31   

To niech ustawi jak mówi fabryka, poszukaj na forum.
Bodaj
0.40/0,45

+/- 0.05
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-05-2010, 21:43   

tak ustawil
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-05-2010, 22:31   

może rozrząd o ząbek przestawił o ile ściągał pasek. Może zapłon do ustawienia

** Dodano: 17-05-2010, 23:31 **
Jedź do niego i niech to obluka
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-05-2010, 19:16   

jutro auto jedzie na wymianę wałka rozrządu i na inne podzespoły, będzie jak nowy :)
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 24-05-2010, 20:01   

ile kosztuje taki wałek ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 26-05-2010, 19:48   

za wałek zapłaciłem 290 zł. jutro frezarka w ruch idzie bo nie ma malutkiego wycięcia na aparat zapłonowy. i zobaczymy po wymianie tylu części i planowaniu głowicy jak to będzie ;) zdam relacje ;) jak mi się uda zrobię fotki jak wałek był wytarty :szok:
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 26-05-2010, 20:42   

Marcin eS napisał/a:
jak mi się uda zrobię fotki jak wałek był wytarty


koniecznie :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Marcin eS 



Wiek: 33
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 153
Skąd: Wroc!aw
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 28-05-2010, 08:03   






Chyba widać który stary a który nowy. tu pokazałem jedną stronę bo już nie miałem jak zrobić foty drugiej strony ;)
_________________

_________________________________________
Fiat Tipo 1.4 3D 93'
Honda(hania) CR-V 2000r. 2.0 148KM
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 32 days
Network load