Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Nierówne obroty+gaśnięcie+szarpanie...
Autor Wiadomość
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 04-04-2007, 19:42   [Benzyna] Nierówne obroty+gaśnięcie+szarpanie...

Mam taki problem z moim Tipkiem (1.4 gażnik - benzyna): Na zimnym silniku przy wyciągniętym na max ssaniu łapie od razu ale w ułamku sekundy gaśnie. Potem trzeba trochę pokręcić i zapala. Niestety strasznie nierówno chodzi i nie chce złapać wolnych obrotów. Przy próbie wciśnięcia gazu dławi się i ma ochotę zgasnąć. Po chwili kiedy już wreszcie złapie wolne obroty i jakoś reaguje na pedał gazu to przy próbie ruszenia wcale nie ma siły i gaśnie (dodam że niezależnie od tego ile jest wyciągnięte ssanie). Nieraz zgaśnie mi z 5 razy zanim wyjadę z garażu :evil: . Potem jak się już silnik rozgrzeje to na max ssaniu jedzie w miarę dobrze, ale bardzo szarpie na małych biegach przy niskich obrotach. Jest jeszcze taki mankament że prawie cały czas kiedy na wolnych obrotach wciśnie się gaz to najpierw sie dławi a dopiero potem (po ok 1sek) wkręca się na wyższe obroty (na których chodzi pięknie).
Świece wymieniłem, przewody WN też i jest minimalnie lepiej. Potem wymieniłem tą papierową rurę która idzie do filtra powietrza (była pęknięta) i było dobrze przez tydzień a teraz jest jeszcze gorzej. Ogólnie to nie ma reguły bo czasem chodzi całkiem znośnie a czasem nawet nie można ruszyć... Ostatnio zaczął przerywać na gorącym silniku i zgasł :evil: - zalał się... (w centrum miasta :evil: )
Przekopałem forum i z tego co widzę to mogą być przewody podciśnienia i/lub gażnik do czyszczenia... A co Wy o tym sądzicie? Pomóżcie... :piwko:
_________________
banda złego
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-04-2007, 20:16   Re: Nierówne obroty+gaśnięcie+szarpanie...

akj3 napisał/a:
tego co widzę to mogą być przewody podciśnienia i/lub gażnik do czyszczenia... A co Wy o tym sądzicie? Pomóżcie... :piwko:


Z tymi przewodami podcisnienia to całkiem możliwe, miałem podobne objawy, a okazało się że były dziurawe właśnie wężyki od podciśnienia. Trzeba sprawdzić też podkładke pod gażnikiem, mozliwe że łapie tam lewe powietrze.
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 05-04-2007, 09:53   

Ok to teraz pytanie do kogoś kto wymieniał te wężyki. Ile ich jest które to dokładnie? Nie chce któregoś przeoczyć albo odkręcić bez potrzeby nie te... Najlepsza by była fotka z zaznaczonymi wężykami do wymiany... :roll:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-04-2007, 18:26   

w 1.6 (1.4 podobnie): z tyłu silnika masz odcinki krótkie, przez termostaty ro ustrojstw, te wszystkie z tyłu, poza tym na gaźniczku jeden czy dwa, poza tym odcinek od digiplexu do trójnika !!! (trójnik: idzie od silnika do servo i odnoga mniejsza z trójnika do digiplexu), sam trójnik może być pęknięty ale raczej tylko przewody; przewody servo, digi, do silniczka... nie jakieś tanie z castoramy po 40gr/mb bo jak będą cienkie/elastyczne to się będą odkształcać przy zmianach podciśnienia i gorszy efekt niż obecnie masz... twardsze, grubsze; jak paliwowy; wewnętrzna średnica tych z tyłu o ile pamiętam to koło 5mm.... od biedy można coś silikonem przyszczelnić , ale takie rzeźbienie nie jest dobre, jedynie dodatkowo/tymczaswow; mogą być wężyki też popękane po drodze, nie muszą na łączeniach,....
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 06-04-2007, 19:59   

Znalazłem przyczynę. Był nią urwany jeden wypust na który nakłada się przewód podciśnienia (było pęknięte i jak ruszyłem to odpadło). Wkręcony jest w kolektor dolotowy i co mnie bardzo zdziwiło to po odkręceniu był tam płyn chłodniczy... :idea: Dorobiłem mocowanie przewodu - narazie tak na sztukę z wkładu od długopisu ale po świętach wymienię przewody i ten łącznik w kolektorze (jeśli się da dokupić nowy...). Ale ważne że teraz już działa jak należy. Dzięki za pomoc :piwko:
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 09:51   

'wypust' o którym piszesz to może chodzi Ci o termostat, z tyłu silnika u góry są dwa takie wkręcone; przez taki termostat idzie lub nie podciśnienie dalej w zależności od temp silnika; ma to za zadanie np na zimnym silniku poprzez podciśnienie ruszyć 'pompkę' podciśnieniową a ta otwiera gaźniczek podnosząc obroty, jak silnik się zagrzeje to termostacik zamyka podciśnienie do pompki; koniec podciśnień idzie przez takie ustrojstwa... klejenie na 'póki co' tego akurat elementu raczej Ci długo nie wytrzyma; krociec przy digiplexie na przykład jak dobrze dorobisz i porządnie skleisz, uszczelnisz to trzyma, ale plastik przy termostatach jest chyba lipniejszy do tego, poza tym ciepło z silnika może klej drażnić...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-04-2007, 12:24   

Tak. Teraz już wiem że to termostaty :) Da się dokupić to bez problemu? Czy znów będę musiał objeździć wszystkie sklepy i szroty w okolicy? (Zamka drzwi kierowcy dalej nie mogę nigdzie kupić :evil: :sciana: ) Ile taki termostat może kosztować?
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 14:11   

ja termostatu w sklepie nie szukałem (też mi się pęknął króciec jeden z termostatu), bo założyem, że albo będą sprowadzać z tydzień albo krzykną jak za zboże;
na szrocie z 5 zeta bez problemu były;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-04-2007, 15:14   

Dobra. Dzięki Panowie za pomoc :piwko: :)
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mariuszms1 
witamy nowego


Wiek: 42
Dołączył: 07 Kwi 2007
Posty: 9
Skąd: Wodzisław
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-04-2007, 22:28   

w moim rzypadku były take objawy bo ktos prubował czyms wyciągnąc dysze powietrza biegu jałowego co sie nie da i złamał to cos i tam zostawił co doprowadziło do braku odpowiedniej mieszanki więc gasł i szarpał

** Dodano: 14-04-2007, 23:34 **
a zapomniał bym po zostawieniu czegos tam w tej dyszy chciał oszukac te usterke zostawiajac centymetrowa przerwe miedzydzwignia uchylania przepustnicy i zderzakiem na jzj osi gdze powinna miec 0,5 mm chodzi mi o pneumatyczne uchylenie przepustnicy
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 35 days
Network load