|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Nierówne obroty+gaśnięcie+szarpanie... |
Autor |
Wiadomość |
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 04-04-2007, 19:42 [Benzyna] Nierówne obroty+gaśnięcie+szarpanie...
|
|
|
Mam taki problem z moim Tipkiem (1.4 gażnik - benzyna): Na zimnym silniku przy wyciągniętym na max ssaniu łapie od razu ale w ułamku sekundy gaśnie. Potem trzeba trochę pokręcić i zapala. Niestety strasznie nierówno chodzi i nie chce złapać wolnych obrotów. Przy próbie wciśnięcia gazu dławi się i ma ochotę zgasnąć. Po chwili kiedy już wreszcie złapie wolne obroty i jakoś reaguje na pedał gazu to przy próbie ruszenia wcale nie ma siły i gaśnie (dodam że niezależnie od tego ile jest wyciągnięte ssanie). Nieraz zgaśnie mi z 5 razy zanim wyjadę z garażu . Potem jak się już silnik rozgrzeje to na max ssaniu jedzie w miarę dobrze, ale bardzo szarpie na małych biegach przy niskich obrotach. Jest jeszcze taki mankament że prawie cały czas kiedy na wolnych obrotach wciśnie się gaz to najpierw sie dławi a dopiero potem (po ok 1sek) wkręca się na wyższe obroty (na których chodzi pięknie).
Świece wymieniłem, przewody WN też i jest minimalnie lepiej. Potem wymieniłem tą papierową rurę która idzie do filtra powietrza (była pęknięta) i było dobrze przez tydzień a teraz jest jeszcze gorzej. Ogólnie to nie ma reguły bo czasem chodzi całkiem znośnie a czasem nawet nie można ruszyć... Ostatnio zaczął przerywać na gorącym silniku i zgasł - zalał się... (w centrum miasta )
Przekopałem forum i z tego co widzę to mogą być przewody podciśnienia i/lub gażnik do czyszczenia... A co Wy o tym sądzicie? Pomóżcie... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
|
bob96
Pomógł: 7 razy Wiek: 63 Dołączył: 23 Lis 2004 Posty: 519 Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-04-2007, 20:16 Re: Nierówne obroty+gaśnięcie+szarpanie...
|
|
|
akj3 napisał/a: | tego co widzę to mogą być przewody podciśnienia i/lub gażnik do czyszczenia... A co Wy o tym sądzicie? Pomóżcie... |
Z tymi przewodami podcisnienia to całkiem możliwe, miałem podobne objawy, a okazało się że były dziurawe właśnie wężyki od podciśnienia. Trzeba sprawdzić też podkładke pod gażnikiem, mozliwe że łapie tam lewe powietrze. |
_________________ Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 05-04-2007, 09:53
|
|
|
Ok to teraz pytanie do kogoś kto wymieniał te wężyki. Ile ich jest które to dokładnie? Nie chce któregoś przeoczyć albo odkręcić bez potrzeby nie te... Najlepsza by była fotka z zaznaczonymi wężykami do wymiany... |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-04-2007, 18:26
|
|
|
w 1.6 (1.4 podobnie): z tyłu silnika masz odcinki krótkie, przez termostaty ro ustrojstw, te wszystkie z tyłu, poza tym na gaźniczku jeden czy dwa, poza tym odcinek od digiplexu do trójnika !!! (trójnik: idzie od silnika do servo i odnoga mniejsza z trójnika do digiplexu), sam trójnik może być pęknięty ale raczej tylko przewody; przewody servo, digi, do silniczka... nie jakieś tanie z castoramy po 40gr/mb bo jak będą cienkie/elastyczne to się będą odkształcać przy zmianach podciśnienia i gorszy efekt niż obecnie masz... twardsze, grubsze; jak paliwowy; wewnętrzna średnica tych z tyłu o ile pamiętam to koło 5mm.... od biedy można coś silikonem przyszczelnić , ale takie rzeźbienie nie jest dobre, jedynie dodatkowo/tymczaswow; mogą być wężyki też popękane po drodze, nie muszą na łączeniach,.... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 06-04-2007, 19:59
|
|
|
Znalazłem przyczynę. Był nią urwany jeden wypust na który nakłada się przewód podciśnienia (było pęknięte i jak ruszyłem to odpadło). Wkręcony jest w kolektor dolotowy i co mnie bardzo zdziwiło to po odkręceniu był tam płyn chłodniczy... Dorobiłem mocowanie przewodu - narazie tak na sztukę z wkładu od długopisu ale po świętach wymienię przewody i ten łącznik w kolektorze (jeśli się da dokupić nowy...). Ale ważne że teraz już działa jak należy. Dzięki za pomoc |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2007, 09:51
|
|
|
'wypust' o którym piszesz to może chodzi Ci o termostat, z tyłu silnika u góry są dwa takie wkręcone; przez taki termostat idzie lub nie podciśnienie dalej w zależności od temp silnika; ma to za zadanie np na zimnym silniku poprzez podciśnienie ruszyć 'pompkę' podciśnieniową a ta otwiera gaźniczek podnosząc obroty, jak silnik się zagrzeje to termostacik zamyka podciśnienie do pompki; koniec podciśnień idzie przez takie ustrojstwa... klejenie na 'póki co' tego akurat elementu raczej Ci długo nie wytrzyma; krociec przy digiplexie na przykład jak dobrze dorobisz i porządnie skleisz, uszczelnisz to trzyma, ale plastik przy termostatach jest chyba lipniejszy do tego, poza tym ciepło z silnika może klej drażnić... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-04-2007, 12:24
|
|
|
Tak. Teraz już wiem że to termostaty Da się dokupić to bez problemu? Czy znów będę musiał objeździć wszystkie sklepy i szroty w okolicy? (Zamka drzwi kierowcy dalej nie mogę nigdzie kupić ) Ile taki termostat może kosztować? |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-04-2007, 14:11
|
|
|
ja termostatu w sklepie nie szukałem (też mi się pęknął króciec jeden z termostatu), bo założyem, że albo będą sprowadzać z tydzień albo krzykną jak za zboże;
na szrocie z 5 zeta bez problemu były; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-04-2007, 15:14
|
|
|
Dobra. Dzięki Panowie za pomoc |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
Mariuszms1
witamy nowego
Wiek: 42 Dołączył: 07 Kwi 2007 Posty: 9 Skąd: Wodzisław
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-04-2007, 22:28
|
|
|
w moim rzypadku były take objawy bo ktos prubował czyms wyciągnąc dysze powietrza biegu jałowego co sie nie da i złamał to cos i tam zostawił co doprowadziło do braku odpowiedniej mieszanki więc gasł i szarpał
** Dodano: 14-04-2007, 23:34 **
a zapomniał bym po zostawieniu czegos tam w tej dyszy chciał oszukac te usterke zostawiajac centymetrowa przerwe miedzydzwignia uchylania przepustnicy i zderzakiem na jzj osi gdze powinna miec 0,5 mm chodzi mi o pneumatyczne uchylenie przepustnicy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|