Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trudny pierwszy rozruch silnika 1.9 TD
Autor Wiadomość
zola 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 50
Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-11-2009, 21:21   Trudny pierwszy rozruch silnika 1.9 TD

Witam.Mam problem ze swoją temperówką,już w sumie 2 rok on trwa i w końcu chce go naprawić bo mi szkoda jej.Problem polega na tym że jeśli odpalam silnik w niskich temperaturach (lub jak całkowicie ostygnie w zimie) strasznie nie równo chodzi jakieś 5 sec dopóki lekko nie przegazuje jej.
Sądzę że wina leży po stronie pompy i wtrysków,odkąd ją mam (3 lata) nie było nic dotykane i pewnie najwyższa pora odwiedzić pompiarza.
I jeszcze przy odpalaniu również kopci na siwo,tu sadzę że to uszczelniacze wyrobione juz,bo podczas jazdy nie kopci na siwo i oleju tragicznie też nie bierze ok 1,5 l na 10tyś przy ostrej jeździe.Może to być ich wina czy już powoli silnik mówi mi papa.Przebieg kij razy oko ok 300 tyś z czego ja zrobiłem 150.
Jak ktoś ma pomysły co mogło padnąć to bym był wdzięczny.

I jeszcze jedno,wiem że nie ten dział ale to pytanie tylko i wyłącznie z ciekawości,jaki największy alternator jest zastosowany w temprze,ja mam w swojej 90A to największy?? A jak tak to można z czegoś dopasować bez przerabiania jakiś mocny ok 120-150A??Chciałbym zastosować jakiś mocniejszy w przyszłym sezonie bo standard nie doładowuje dobrze aku. Proszę traktować to pytanie jako dodatek i nie za bardzo rozwijać tego tematu.

Pozdrawiam
Szymon
_________________
Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja..
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-11-2009, 22:07   Re: Trudny pierwszy rozruch silnika 1.9 TD

Witam
zola napisał/a:

...jeśli odpalam silnik w niskich temperaturach (lub jak całkowicie ostygnie w zimie) strasznie nie równo chodzi jakieś 5 sec dopóki lekko nie przegazuje jej.
Sądzę że wina leży po stronie pompy i wtrysków,odkąd ją mam (3 lata) nie było nic dotykane i pewnie najwyższa pora odwiedzić pompiarza.


To moze być wina termostatu, na termostacie jest min. takie ciegło do zimnego rozruchu, tez tak miałem, a po wymianie termostatu (nie dogrzewał silnika) mineło, a może samo ciegło trzeba wyregulowac na pompie. Oczywiście wtryski tez warto czasem sprawdzic i wyregulować

Cytat:

I jeszcze przy odpalaniu również kopci na siwo,tu sadzę że to uszczelniacze wyrobione juz,bo podczas jazdy nie kopci na siwo i oleju tragicznie też nie bierze ok 1,5 l na 10tyś przy ostrej jeździe.Może to być ich wina czy już powoli silnik mówi mi papa.Przebieg kij razy oko ok 300 tyś z czego ja zrobiłem 150.


To moga być pierscienie, kiedy silnik się zagrzeje lepiej doszczelniają, więc i przestaje dymic, ale to uroda silnika o duzym przebiegu.

Cytat:

I jeszcze jedno,wiem że nie ten dział ale to pytanie tylko i wyłącznie z ciekawości,jaki największy alternator jest zastosowany w temprze,ja mam w swojej 90A to największy?? A jak tak to można z czegoś dopasować bez przerabiania jakiś mocny ok 120-150A??Chciałbym zastosować jakiś mocniejszy w przyszłym sezonie bo standard nie doładowuje dobrze aku. Proszę traktować to pytanie jako dodatek i nie za bardzo rozwijać tego tematu.


A to chyba masz jakis upływ pradu albo mało jeździsz, ten alternator spokojnie powiniem wystarczyć, u mnie nie sprawia najmniejszego problemu.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
zola 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 50
Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-11-2009, 22:35   

Cytat:
To moze być wina termostatu, na termostacie jest min. takie ciegło do zimnego rozruchu, tez tak miałem, a po wymianie termostatu (nie dogrzewał silnika) mineło, a może samo ciegło trzeba wyregulowac na pompie. Oczywiście wtryski tez warto czasem sprawdzic i wyregulować


Ale to tak jak mówiłem trwa to 5 sekund wiec przez ten czas termostat i tak się nie zdąży nagrzać wiec to raczej odpada.Później chodzi miodzio.

sheriffnt napisał/a:
To moga być pierscienie, kiedy silnik się zagrzeje lepiej doszczelniają, więc i przestaje dymic, ale to uroda silnika o duzym przebiegu.


I tu tez kopci przez mniej więcej 5 sekund i z rury w tym monecie jak jak akurat silnik chodzi na 2 czy 3 gary (takie mam bynajmniej wrażenie) z rury wydechowej widać mocniejszy strzał tego dymu.I później wszystko ustępuje.I chodzi tak jak powinno.

sheriffnt napisał/a:
A to chyba masz jakis upływ pradu albo mało jeździsz, ten alternator spokojnie powiniem wystarczyć, u mnie nie sprawia najmniejszego problemu.

No upływ prądu mam bo skądś 2kW prądu na audio misi się brać :) Ale jak już mówiłem chce tylko wiedzieć czy jest większy i możliwość jego zamontowania i nie chce drążyć tego tematu bo to temat rzeka.Nie chce drążyć,po co na co dla czego,tylko wiedzieć czy jest możliwość zamontowania większego altka bez jakiś cudów :)
_________________
Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja..
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-11-2009, 22:40   

Witam
Nie chodzi o nagrzanie termostatu, tylko o urządzenie rozruchowe sprzęzone (w jednym kawałku) z termostatem. Przy zimnym rozruchu przyspiesza nieco zapłon.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
zola 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 50
Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-11-2009, 22:41   

sheriffnt, hmmmm a tego to ja nie wiedziałem :) A to urządzonko trzeba wymienić razem z termostatem??
_________________
Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja..
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-11-2009, 22:50   

Witam
nie jestem w tej chwili na 100% pewien czy to jest jeden element, trzeba obejrzec termostat, z niego wystaje takie walcowe cos, z którego idzie linka do pompy wtryskowej, (nie linka gazu), ale tego co pamietam to chyba było razem z termostatem.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-11-2009, 00:17   

zola, sprawdź czy grzeją wszystkie świece żarowe,bo wygląda jak by któraś padła.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
zola 



Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 50
Skąd: Namysłów
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-11-2009, 08:23   

ZielonyTBG, właśnie zapomniałem dodać w temacie że świece wszystkie sprawne.W tamtym roku jak mi sie tak działo to też na pierwszy strzał poszły świece do wymiany bo na chłopski rozum to mi przyszło tylko do głowy,kupiłem nówki boscha i dalej to samo było.Świece grzeje normalnie chyba,na desce czujnik pokazuje,jak sprawdzałem je prostownikiem też wszystkie grzały...
_________________
Czasami spotykasz na swojej drodze osobę, której nie należy wku*wiać. To właśnie jestem Ja..
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load