|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Jak wymienić reduktor w fiat tempra sw 1.6 i.e |
Autor |
Wiadomość |
lolekboi
Wiek: 40 Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 19:01 Jak wymienić reduktor w fiat tempra sw 1.6 i.e
|
|
|
Witam jestem żółtodziobem ( ale uwielbiam moją Tępre i nigdy mnie nie zawiodła ) ale bardzo mi zależy na odnowieniu reduktora. Bardzo proszę o pomoc w temacie jak wyciągnąć reduktor gdzie jest główny zawór gazu bo butla jest gdzieś głęboko w środku i nie mam do niej dostępu. A wiem tyle że jak chce się wyciągnąć reduktor to bezapelacyjnie należy odciąć dopływ gazu. Oraz jakie części mam zakupić do renowacji reduktora. Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję i pozdrawiam. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 19:08
|
|
|
łatwiej będzie jak napiszesz jakiego producenta instalacje LPG posiadasz...
** Dodano: 15-12-2009, 19:10 **
lolekboi napisał/a: | bo butla jest gdzieś głęboko w środku i nie mam do niej dostępu |
może jednak nie zabieraj się za to sam...
nie obraź się ale to jest gaz. chodzi o bezpieczeństwo. po drugie wymienić wnętrzności reduktora to nie taka prosta sprawa. ja bym polecał warsztat jednak. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
lolekboi
Wiek: 40 Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 19:19
|
|
|
Reduktor model Lavato. Czytałem że nie jest to mega trudna sprawa do ogranięcia. Pozdrawiam |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 19:21
|
|
|
mega trudna nie jest ale powiedz mi na prawdę nie wiesz gdzie znajduje się zbiornik LPG w twoim aucie?
** Dodano: 15-12-2009, 19:25 **
opis: http://arbiter.pl/galeria/lovato-regeneracja
tylko żebyy nie było n mnie |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
lolekboi
Wiek: 40 Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:45
|
|
|
No wiem gdzie ale nie wiem jak mam się do niego dostać i czy przy reduktorze jest jakiś zawór zamykający dopływ gazu. Pozdrawiam
** Dodano: 15-12-2009, 20:48 **
Kurcze a jak nie to może faktycznie przejade się do specjalisty tylko kiedy się nauczę i czy zawsze będę musiał płacić za każdą drobnostkę. |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2009, 09:08
|
|
|
lolekboi napisał/a: | czy przy reduktorze jest jakiś zawór zamykający dopływ gazu. |
jest przy wielozaworze, przy butli. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-12-2009, 10:39
|
|
|
lolekboi, Nie trzeba zakręcać butli, bo jest w niej elektrozawór który otwiera przepływ gazu kiedy samochód pracuje na gazie. Cała instalacja nie może być cały czas pod ciśnieniem, kiedy masz silnik wyłączony to nie musisz zakręcać butli. Jeśli chodzi o sam demontaż reduktora to... bierzesz i wyjmujesz Odkręcasz przewód doprowadzający i odprowadzający gaz oraz mocowanie reduktora i po sprawie. Aha, jeszcze trzeba kabelki odpiąć (nie ma znaczenia potem jak potem podłączysz je z powrotem do elektrozaworu). Skoro nie czujesz się dobrze w mechanice to oddaj reduktor do gaziarza i wymieni Ci membrany za około 70-80zł. Niewiele drożej niż robiłbyś to sam, a przynajmniej będziesz spokojniejszy. Po ponownym złożeniu odpal samochód, przełącz na gaz i obserwuj czy nigdzie nie ucieka, w szczególności na miedzianym przewodzie doprowadzającym LPG do reduktora. Na sprawdzenie wycieków gazu jest dobry gesty roztwór wody z mydłem |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-12-2009, 19:36
|
|
|
meter30 napisał/a: | Nie trzeba zakręcać butli, bo jest w niej elektrozawór który otwiera przepływ gazu kiedy samochód pracuje na gazie. |
nie do końca. w tipo miałem starą instalkę bez elektrozaworu przy butli. od któregoś tam roku zmieniły się przepisy i elektrozawór musiał być już montowany. mimo wszystko i tak bym zakręcił...
meter30 napisał/a: | nie ma znaczenia potem jak potem podłączysz je z powrotem do elektrozaworu) |
to dlaczego na każdym elektrozaworze mam zaznaczony +? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 11:22
|
|
|
Widocznie instalacja instalacji nierówna Mam lovato i tam można kabelki na elektrozaworach podpinać przemiennie. Faktycznie jeśli nie wiadomo czy jest elektrozawór to lepiej zakręcić - dużo czasu to nie zajmie. Reasumując wyjęcie reduktora nie jest trudne. Ja mój reduktor sam rozebrałem na atomy i po złożeniu chodził |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
lolekboi
Wiek: 40 Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 11 Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-12-2009, 20:31
|
|
|
meter30 Dziękuję Ci bardzo za pomoc teraz już będe spokojniejszy pozdrawiam.
** Dodano: 29-12-2009, 20:01 **
Dziękuję wszystkim spalanie mi spadło z 14 l gazuna 100 do 9,5 na trasie żecz jasna dziękuje jeszcze raz polecam samemu sobie pokombinować przy reduktorku troche rooty ale efekt nieziemski zaoszcędziłem kupe szmalu i jestem z tego dumny. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|