|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Diagnostyka na szarpakach |
Autor |
Wiadomość |
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2011, 10:47 Diagnostyka na szarpakach
|
|
|
Z racji ze jeszcze nie bylem mam pytanie. Czy jesli pojechalbym na stacje diagnostyczna, na tzw szarpaki, beda oni w stanie oreslic co dokladnie np. bije w zawieszeniu? Ktory element. Czy tylko ogolnie powiedza przednie prawe kolo ? |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 07-03-2011, 11:29
|
|
|
pisario, kolega był to mu powiedzieli co dokładnie nawala. 20 zł kosztowało |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 11:51
|
|
|
Ja byłem w zeszłym roku na przeglądzie, to zagoniłem majstra raz jeszcze do kanału, co by sprawdził wszystko raz jeszcze, bo pukało z prawej strony Majster twierdził ze jest wsio OK ale wlazł z powrotem pod auto i ręcznie wybadał luzy na drążku wychodzącym z maglownicy |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-03-2011, 15:23
|
|
|
Hmm.. no dobrze to sie musze wybrac |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 16:31
|
|
|
Fajnie macie. Ja jak byłem pewnego dnia prawie rok temu, bo walił stabilizator(gumy miały kilka mm luzu względem nowych), to poszarpali, posprawdzali i stwierdzili, że tam jest wszystko super i można jeździć skasowali 30 zł... |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 21:09
|
|
|
Na szarpakach to badają tylko i wyłącznie siłę tłumienia amortyzatorów wyrażoną w %. Jeśli coś ci stuka to jedź na stację gdzie ustawia się zbieżność zawieszenia. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-03-2011, 21:27
|
|
|
Na szarpakach można sporo zdiagnozować, ale to tak jak z mechanikami - nie każdy potrafi i nie każdemu się chce. |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-03-2011, 10:21
|
|
|
potwierdzam z tymi trzepakami to różnie bywa .... ja za swojego czasu mając problemy z zawieszeniem byłem w czterech różnych zakładach z trzepakami ( w tym ASO FIATA ) oraz u panów którzy organoleptycznie badali całe zawieszeni i za każdym u wszystkich słyszałem tą samą diagnozę czyli "ma pan zawieszenie w stanie perfekcyjnym i nic nie ma prawa stukać"
gości z fiata jako, że uważałem za najlepszych fachowców molestowałem tak długo aż w końcu usłyszałem " a może się panu wydaje że stuka ?"
po pół roku bujania sie ze stukającym zawieszeniem i regularnym odwiedzaniu co miesiąc innych mechaników , odpaliłem epera zobaczyłem jak zbudowane jest zawieszenie w tipo i stwierdziłem, że stukają silentbloki na drążku stabilizacyjnym, znajdujące sie mniej więcej pod nogami kierowcy i pasażera no i miałem racje
w każdym razie wracajać do tematu trzepaków jakieś poważniejsze zużycia elementów zawieszenia powinny zostać wykryte przez "mechaników" a koszt nie będzie duży bo od 10-30zł ( uwaga w ASO FIATA jako że mnie znali za trzepaki nie wzieli nic )phiii szok
a i tak jak pisał Jelcyn, ja bym celował w stacje gdzie zajmują się zbieżnością bo tam nawet bez trzepaków będą wiedzieli co jest grane |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
wladeczek22
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 02 Cze 2010 Posty: 135 Skąd: Mrozy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-03-2011, 15:59
|
|
|
Jelcyn napisał/a: | Na szarpakach to badają tylko i wyłącznie siłę tłumienia amortyzatorów wyrażoną w %. Jeśli coś ci stuka to jedź na stację gdzie ustawia się zbieżność zawieszenia. |
nie prawda szarpak to płyta która przesuwa się w cztery strony i sprawdza się na nich zawieszenie i na szarpaku widać dokładnie w którym miejscu jest luz
a do badania amortyzatorów jest inne urządzenie płyta która skacze góra dół |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|