Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moja tempra 1,6lpg i jej bolączki.
Autor Wiadomość
nwd 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 17
Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 13-04-2007, 20:39   Moja tempra 1,6lpg i jej bolączki.

Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Do niedawna miałem fieste i korzystałem z fkp a teraz zawędrowałem tu. Więc najpierw opisze auto: 1,6 gaźnik (lpg), 1994r, wcześniej była lekko puknięta w drzwi od kierowcy, wiśnia itp. Mam pare pytań. Więc zacznę od przodu auta:
(Silnik) na lpg niekiedy gaśnie mi na zakrętach i strasznie szarpie jak jest zimny (normalne na lpg) ale i jak jest ciepły to przy dodawaniu gazu i zdejmowaniu nogi też. Mam chyba posadzony termostat i nie wiem, czy wymieniać z obudową czy nie i jaka jest normalna temp silnika w mieście na krótkich trasach i przy jakiej powinien załączać się wentylator (ręczny ;D ).
Drzwi od kierowcy są z innego auta i szyba jest na korbkę moje pytanie brzmi: czy i jak mogę wstawić elektryczne sterowanie (mam w drzwiach przyciski od szyb i jak ten od manualnej naciskam to słychać jakby coś tam chciało się poruszyć). Drzwi mi opadły i nie wiem jak za to się zabrać czy dać jakieś podkładki, czy jakieś tuleje na tokarce wytoczyć w środek zawiasów.
Tylne zawieszenie: Siadło i to już nie ta tempra (z podniesioną du..ą). Wiem, że sprężyny mam do wymiany ale jakie zprężyny polecacie? Tylne koło stoi tak / l czy do wymiany tylko tujeje czy cos jeszcze przy okazji sprawdzić?
Centralny zamek na pilota: Wszystko prawie pięknie ale poza tym, że muszę powymieniać czujniki w drzwiach to mam taki dylemat że nie zamyka mi sie bagarznik jakby siłownik nie działał (co z tym zrobić i jak sprawdzić?).
Wnętrze ogólnie ok ale plastiki konsola środkowa od nawiewów itp. jest popękana i trzeszczy w czasie jazdy na wybojach. Z jakiego modelu mogę wstawić coś w podobie (brawo?) czy nic się nie wykombinuje?
Mieszane: Ssanie po wyciągnięciu powinno o ile podnieść obroty i jakie obroty na biegu jałowym powinien mieć rozgrzany silnik?

** Dodano: 13-04-2007, 21:49 **
Przepraszam za błędy
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2007, 20:54   

heh... aleś się naprodukował, może łatwiej i właściwie powinno tak być - by porozdzielać to na osobne tematy w pasujących działach... najwyżej sobie w tych działach doczytasz...

szukaj na forum:
:arrow: gaśnie na LPG, szarpie itp itd: regeneracja reduktora, wymiana membran i sprężynek, zaworków, czyszczenie ze szlamu, wymienić filterek od gazu, na koniec dobrze wyregulować instalację LPG; pamiętać by filtr powietrza był dobry, czysty, nie zabity a także ! świece, kable, ogólnei zapłon; powinno pomóc a i mocy odzyskasz i spalanie spadnie; chyba, że 'coś jeszcze' masz w tym temacie, ale wpierw to wypada sprawdzić/zrobić;

:arrow: termostat? nie mylisz z termowłącznikiem wkręconym w chłodnicę? termostat na silniku, pod kopułką od zapłonu (idą tam kable) reguluje przepływ płynu chłod. więc i za temp odpowiada; pomijając korki i nietypowe sytuacje temp silnika powinna wynosić 90'C, jeśli coś z nią nie tak to sprawdź układ, czyli termostat, czy układ nie zapowietrzony (!), szczelny, czy pompa OK, chłodnica nie zasyfiona (wymyć), sprawna itp itd, a jeśli dalej temp nieprawdiłowa to termostat; sam wkład ludzie wymieniali;
TERMOWŁĄCZNIK (w zasadzie termostat, ale nie ten 'prawdziwy' ;D )zaś masz wkręcony w chłodnicę z lewej na dole tuż nad wężem; przez niego idzie masa na wentylator, zaś plus jest na wentylatorze cały czas; jak temp silnika zbyt wzrośnie a pompa i układ nie wyrobi już to wzrasta też temp płynu i chłodnicy, więc podgrzewa ten wkręcony termowłącznik a on włącza wentylator (coś jak bimetal w piecach gazowych czy ruskich ;D urządzeniach), konkretnie zwiera tą masę dla której stanowi przerwę, a wentylator idzie 'zbijając' temperaturę, aż zbije do okolic 90'C; powinien się włączać... właśnie.. chyba 95'C choć u mnie jest skopany termowłącznik lub chłodnica może przypchana bo mi startuje zaraz powyżej 100'C czyli chyba za późno;

:arrow: 'elektryczne podnoszenie szyb' możesz wstawić, było na forum poruszane, a jak masz instalację już to tym bardziej, kupujesz tylko (jeśłi nei ma w drzwiach) silniczek z tą 'sprężyną' podnoszącą szybę i przygwizdami i montujesz całość dołączając do instalacji, w miejsce korbki; jest to do dostania ew ze szrotu; czy masz ale odłączone (wątpię) jakieś resztki czy całe musisz kupić - to zobaczysz jak zdejmiesz tapicerkę z drzwi (jak - było na forum; ogólnie kilka śrub przy rączce i pólce, reszta zatrzaski, uważaj tylko na osłonę klamki zamka wewnętrznej bo tam pęknąć mogą zatrzaski);

:arrow: to , że drzwi opadły niekoniecznie musi się skończyć tulejkami; zaiwasy możesz nieco po odkręceniu podnieść i dokręcić, podobnie jak opuścisz szybę i nieco poćwiczysz to w rękach możesz je poprostować/pokrzywić drzwi jak źle dociskają/nierówno (bo może nie opadły a się odkształciły z czasem to się zdarza); potem tylko to ucho za które zachodzi zamek musisz popuścić śruby i ustawić by lekko ale dobrze drzwi się domykały; tuleje na zawiasach to ostateczność, znaczy malutkie podkładki, nie przesadzaj!; ale regulować minimum 'ucho' w słupku będziesz musiał a i drzwi może w rękach poprostować;

:arrow: zawiecha z tyłu - niekoniecznie sprężyny, choć może też... a jakie - to było na forum 'jakie sprężyny ...'; ale raczej amorki jak wymienisz z tyłu (b. możliwe) to już będzie bilsko 'tego'; tuleje wahaczy, ogólnie zestaw naprawczy wahaczy, chyba , że chcesz b. dobrze a nie chcesz się bawić z tym to możesz ew całe wahacze; to przez nie koła masz z tyłu / \

:arrow: zamek: nie zamyka bagażnik - oczywiście w sensie, że nie rugluyje, zatrzaśniesz ale 'na klucz' nie zarygluje? niezależnie czy masz 'fabryczny' zamek z siłownikiem czy dokładany siłwnik do zwykłego zamka na klucz (tu łatwo do zwykłego dołożyć zwykły siłownik i cięgno) to musisz sprawdzić woltomierzem / multimetrem ustawionym na woltomierz czy na kabelkach na siłownik w ogóle w momencie zamykania / otwierania przychodzio + / - lub - /+ by go napędzać; dwa kable do siłownika, w momencie ruchu zasilanie o polaryzacji zależnej od kierunku ruchu (zam/otw) brak zasilania - kable i ich połączenia, wątpię by centralka jak inne drzwi OK; jeśli jest zasilanie - siłownik do wymiany czy cały zamek jak masz zespolony fabryczny z siłownikiem;

:arrow: plastiki - raczej nie dopasujesz, tylko z tempry; na trzeszczące plastiki.. hmm.. na pólkę z tyłu ewentualnie powciskać między półkę a szybę gąbkę ale najlepsza jest silikonowo=gumowa,. silikonowa uszczelka do okien (weź czarną of course) z kanalikeim pustym w środku; na półkę działa, jak powciskasz w plastiki i je podokręcasz też pomoże;

:arrow: na luzie /jałowym powinien mieć około 900 obr/min; ssanie podnosi znacznie, ale do ilu, hmm... połowy? zależy jak masz linkę wyregulowaną, naciągniętą i czy gaźnik masz czysty i w porządku;

......ufffff.......... ile drukowania...

chyba wszystko, co powinno pomóc; pozdr.
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
  
     assistance   Moneta
 
 
nwd 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 17
Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 13-04-2007, 21:01   

Tak, ale to ogólnie. Ze szlamu szukałem jak sie czyści i nie znalazłem odp (wiem że jest korek i go zdejmowałem i nic nie wylatywało), filtr nowy od gazu a i stożek zamontowałem (nie wpływa negatywnie), membrany pewnie zajechane ale zastanawiam sie czy mogą to być poduszki pod silnikiem
  
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2007, 21:04   

Termostat proponuję wymienić cały tzn. z obudową kosztuje koło 50zł, powinien się otwierać przy mniej więcej 83-87 C. Normalna temp. silnika to trochę ponad 90 stopni a wentylator załącza się mniej więcej przy 100.
Co do szyby i siłownika, to najlepiej byłoby rozbroić drzwi i zobaczyć jak to tam w środku wygląda.
Mnie też tył siedzi, ale to przez butlę :D A co do koła to trzeba pewnie będzie wymienić zestaw naprawczy tylnego wahacza, mnie to czeka w najbliższym czasie :( .
Siłownik tylnej klapy jest prawie na wierzchu, a jego wyjęcie to kwestia odkręcenia dwóch śrub i wypięcia wtyczki i można go spokojnie oblukać na wierzchu. Chyba, że istnieje jeszcze taka ewentualność iż w zamku klapy jest taki patent, że jak przekręcisz kluczyk bodajże w lewo i wyciągniesz go, zamek zostaje pod kątem i nie otwiera się wtedy razem z centralnym nie został przypadkiem w takiej pozycji?
Konsola trzeszczy, bo trzeszczeć musi :D taki już urok Fiatów.
Silnik na biegu jałowym powinien mieć ok 800-850obr./min.
Ssanie przy pełnym wyciągnięciu powinno podnieść obr w granicach bodajże 3000obr./min., ale tego nie jestem pewien :(
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
  
     Moneta
 
 
nwd 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 17
Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 13-04-2007, 21:09   

dzięki polansky. U mnie za termostat z obudową wołają 81zł, drzwi są na manuala ale w aucie mam elektyczne ogólnie, u mnie na jałowym mam ok 1000-1100, a na ssaniu 1500 na maxa
  
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-04-2007, 21:16   

no, dodrukowałem resztę w pierwszym poście;
poszukaj o czyszczeniu; nie tyle , że korek w parowniku; zakręć instalację (gaz) wypal resztę gazu z instalacji aż zdechnie silnik, odkręć reduktor i wyjmij (ostrożnie by nie ułamać rurki z gazem), rozbierz reduktor i _w środku_ wyczyść, bo nie wszystko wyleci przez ew 'korek', być może wygotować reduktor nawet będzie trzeba; w zestawie naprawczym będziesz miał komplet membran, sprężynek, grzybków, zaworkw i pierdołków i rysunek co do czego;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-04-2007, 21:20   

To drogawo za ten termostat, możesz się jeszcze spróbować pobawić w wymianę samego wkładu ( gdzieś jest dokładny opis w download). Wolne obroty masz troszkę za wysokie, spróbuj skręcić je trochę śrubą od wolnych obrotów w gaźniczku, a jeśli chodzi o ssanie to coś jest z nim do d***. Być może siłownik pneumatyczny?? Ja swój mam odłączony i zaślepiony przewód podciśnienia, który do niego idzie przez co moje "ssanie" działa tylko na zasadzie wymuszania wyższych obrotów, na gazie i tak nic więcej ssanie nie daje :D .
A z szybą to nie do końca rozumiem, masz rączkę z przyciskami i oprócz tego korbkę?
Jeśli tak to mechanizm jest raczej manualny, więc trzeba by zdobyć elektryczny, a jak wciskasz przyciski to powinno być słychać przekaźnik w okolicach skrzynki z bezpiecznikami.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
nwd 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 17
Skąd: b-stok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 15-04-2007, 20:22   

Patrze, że tu chłopaki naprawde służą pomocą!!! Dzięki i będę powoli robił temperówkę chodź ostatnio mam mało czasu wolnego to postaram się zrobić co się da! Pozdrawiam
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2007, 08:39   

Ja ma tylko sugestię co do drzwi.

Jak opadły, to podłóż pod nie deskę i podciągnij ostrożnie w górę. Pójdą wyżej i już :) Uważaj tylko, żeby nie pogiąć spodu drzwi. Jeszcze możesz się porozglądać za całymi drzwiami - na allegro zdażają się kompletne za niewielkie pieniądze. Wymienisz i masz elektrykę i kolor :)

Co do chłodzenia - z doświadczenia wiem, że termostat to tylko nowy. Wymiana wnętrza nie zawsze zdaje egzamin i więcej na tym umoczysz, niż zaoszczędzisz.

Co do obrotów, to najpierw musisz mieć sprawny, czysty gaźnik i zapłon a później szukać innych powodów.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load