|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Benzyna] Zgasł i nie chce ruszyć... help :( |
Autor |
Wiadomość |
Angakok
witamy nowego
Dołączyła: 07 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2008, 19:37 [Benzyna] Zgasł i nie chce ruszyć... help :(
|
|
|
witam,
jeśli piszę w nieodpowiednim miejscu to z góry przepraszam.
niedawno, niecały miesiąc temu kupiłam Tipo 1.4 na benzynie z 91r. do tej pory z autkiem nie miałam większych problemów, ale jakieś dwa dni temu jakby stracił ochotę do jazdy, wolniej ruszał z miejsca, nie miał siły rozpędzić się do 100km/h.
Dziś ruszyłam nim spod pracy, kiedy na liczniku było koło 30km/h samochód nie chciał dalej przyspieszyć, zapalił kontrolkę oleju i zgasł. Po kilku próbach znowu zapalił, udało mi się 'przeturlać' nim jakieś 20m w boczną uliczkę i stanął na amen. Nie chciał już więcej odpalić.
Oleju może nie miał zbyt dużo, ale trochę było. Help, jestem kobietą, nie znam się na mechanice co powinnam dalej zrobić? Będę bardzo wdzięczna za wszystkie informację.
Pozdrawiam,
moje gg: 13384517 |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-10-2008, 19:40
|
|
|
Angakok napisał/a: | Oleju może nie miał zbyt dużo, ale trochę było. | i sprawa rozwiązana zatarty silnik remont wyniesie tyle co kupno używki |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Angakok
witamy nowego
Dołączyła: 07 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2008, 19:45
|
|
|
luki21 napisał/a: | Angakok napisał/a: | Oleju może nie miał zbyt dużo, ale trochę było. | i sprawa rozwiązana zatarty silnik remont wyniesie tyle co kupno używki |
niedawno był w serwisie, powiedzieli że ma słabą kompresje na 3 cylindrze... o zatarciu nie wspominali :/ no i chyba dolaliby oleju (albo chociaż zwrócili mi na to uwagę) gdyby jego ilość byłą dramatycznie mała. więc może jest jakieś inne wyjaśnienie... |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-10-2008, 19:48
|
|
|
Angakok napisał/a: | powiedzieli że ma słabą kompresje na 3 cylindrze... | zobacz teraz może kompresję na wszystkich garach bo może wydmuchało uszczelkę |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
Angakok
witamy nowego
Dołączyła: 07 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2008, 19:50
|
|
|
luki21 napisał/a: | Angakok napisał/a: | powiedzieli że ma słabą kompresje na 3 cylindrze... | zobacz teraz może kompresję na wszystkich garach bo może wydmuchało uszczelkę |
dziękuje za info.
gdyby ktoś miał inną koncepcję to będę wdzięczna za podpowiedź.
ps. a jeśli to jednak ta uszczelka to co mam z tym zrobić? i ile to będzie, chociaż w przybliżeniu, kosztować? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 20:39
|
|
|
Angakok, sprawdz w ogole na bagnecie, czy ten olej tam faktycznie jest, przynajmniej bedziemy mogli wykluczyc zatarcie silnika. Tak wlasciwie to kontrolka oleju zapalila sie na dlugo przed jego zgasnieciem? |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 21:31
|
|
|
Angakok, Możesz podać typ silnika? jest na tabliczce znamionowej pod maską np 159A.2000 albo jeśli wiesz odpowiedzieć na pytanie czy to 1.4 na wtrysku czy na gaźniku? Mnie to wygląda jak by zdechł pompa paliwa, miałem dość podobnie ale w innym samochodzie. Ostatnie kilometry przed awarią chodził opornie nie przyspieszał, pod koniec się krztusił a potem kaplica. Trza było z holować, wytargać pompę z baku, wsadzić nową odpowietrzyć ukł. paliwowy. Zmierz oczywiście poziom oleju, żeby zatrzeć silnik trzeba było by naprawdę nie lada nie uwagi, na długo przed zatarciem powinna się zapalić kontrolka oleju (o ile żaróweczka się nie spaliła co raczej wykluczone bo mówisz ze się zaświeciła), po tym jak stanął silnik czuć było by charakterystyczny zapach rozgrzanego metalu. Tak czasem pachną spalone hamulce, albo jak ktoś tnie stal palnikiem szlifierką, podobny zapach. Angakok, przyczyn takiego stano może być trochę ciężko tak spekulować. Jaki jest poziom paliwa? Czasem nawala wskaźnik paliwa pokazuje jeszcze jedna kreskę a w rzeczywistości w baku susza (np. ja tak mam) i wiem że to wina pływaka, ale nie mam czasu by to naprawić poza tym jeżdżę na LPG wiec mnie to nie przeszkadza. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
MrBAD
Dołączył: 07 Paź 2008 Posty: 37 Skąd: localhost
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 21:37
|
|
|
obstawiam, że to pompa paliwa |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 21:39
|
|
|
P.S:
Angakok napisał/a: | Help, jestem kobietą, nie znam się na mechanice | To nie usprawiedliwienie jeśli chcesz jeździć samochodem to musisz miej jakieś pojecie o nim. Musisz kontrolować poziom płynów, oleju, p. chłodniczego, hamulcowego. Rozumieć wszystkie kontrolki z deski rozdzielczej itd. Przykładowo: jedziesz, wciskach hamulec a tu nic, wpadasz na pieszego... i co będziesz się tłumaczyć ze jesteś kobietą i nie wiedziałaś że brakło np płynu hamulcowego. To tylko czysto hipotetyczna stacja ale rozumiesz o co chodzi? Jeśli sama nie wiesz co i jak kontrolować to miej kogoś kto to zrobi przynajmniej raz w miesiącu, mąż, chłopak, sąsiad... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 21:43
|
|
|
Angakok napisał/a: | ale jakieś dwa dni temu jakby stracił ochotę do jazdy, wolniej ruszał z miejsca, nie miał siły rozpędzić się do 100km/h.
|
Angakok napisał/a: | Dziś ruszyłam nim spod pracy, kiedy na liczniku było koło 30km/h samochód nie chciał dalej przyspieszyć, zapalił kontrolkę oleju i zgasł. Po kilku próbach znowu zapalił, udało mi się 'przeturlać' nim jakieś 20m w boczną uliczkę i stanął na amen. Nie chciał już więcej odpalić. | poza ta kontrolka, ktora jak rozumiem zapalila sie przy podrygujacym juz silniku z powodu braku cisnienia reszta wyglada chyba wlasnie na utrate kompresji, co za tym idzie - mocy. No i w koncu calkiem klapa.
** Dodano: 07-10-2008, 22:45 **
JAM_BELFEGOR, hej hej nie atakuj tak mocno! nie napisala ze nie wie gdzie sie sprawdza plyny, tylko ze nie wie co sie stalo ze nie chce zapalic. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-10-2008, 21:50
|
|
|
Wstępnie obstawiam pompę paliwa na razie niech Pani napisze jeszcze tylko typ silnika bo może się okazać ze to gaźnik a tak to już inna bajka pompę mechaniczna ciężej zjechać, choć możliwe.
** Dodano: 07-10-2008, 22:53 **
Ciechu78 napisał/a: | JAM_BELFEGOR, hej hej nie atakuj tak mocno! nie napisala ze nie wie gdzie sie sprawdza plyny, tylko ze nie wie co sie stalo ze nie chce zapalic. | nie atakuje tylko mówię. Nie odbierać tego tak, a raczej jako zachęta do interesowania się stanem swojego samochodu. Po tym jak Angakok napisała, nie wie ile ma oleju, raczej wnioskuje że pod maskę nie zagląda, a powinna.
Dobra sam się ocenzurowałem bo czuje że zrobi się z tego nie potrzeba burza... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 07-10-2008, 22:28
|
|
|
Ja również obstawiam na pompe paliwa, mialem podobna sytuacje ze samochod szarpał na paliwie. Potem jak zgasł to juz nie zapaliłem, zatarła sie pompa paliwa. Nie tragiczny wydatek około 200 zł u dobrego mechanika.Oczywscie popieram wątek że trzeba sprawdzic olej i podstawowy rzeczy w autku jak filtry, kable WM itd... |
|
|
|
|
Angakok
witamy nowego
Dołączyła: 07 Paź 2008 Posty: 4 Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-10-2008, 11:16
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | P.S:
Angakok napisał/a: | Help, jestem kobietą, nie znam się na mechanice | To nie usprawiedliwienie jeśli chcesz jeździć samochodem to musisz miej jakieś pojecie o nim. /...ciach.../. i co będziesz się tłumaczyć ze jesteś kobietą i nie wiedziałaś że brakło np płynu hamulcowego. |
mylnie mnie zrozumiałeś. nie staram się usprawiedliwiać bo niczym nie zawiniłam. jednak jak sam zauważyłeś niewiele wiem na temat samochodów, między innymi dlatego pytam, aby się dowiedzieć.
Cytat: |
To tylko czysto hipotetyczna stacja ale rozumiesz o co chodzi? Jeśli sama nie wiesz co i jak kontrolować to miej kogoś kto to zrobi przynajmniej raz w miesiącu, mąż, chłopak, sąsiad... |
jak pisałam wstawiłam go na warsztat (ASO), żeby znający się na rzeczy mężczyzna powiedział kilka słów. zwrócił uwagę na kompresję, gdyby brakowało mu płynów zapewne zostałabym o tym poinformowana.
nie mniej sprawdziłam poziom oleju, sąsiad spojrzał i też powiedział, że oleju jest wystarczająco dużo. późnym wieczorem samochód odpalił (chociaż silnik pracował jak traktor, klekotał i rozwijał ledwo prędkość 40km/h) ale udało się doprowadzić go pod dom.
silnik jest na jednopunktowym wtrysku. w dowodzie rejestracyjnym mam podaną pojemność 1372. pod maskę zajrzę po powrocie z pracy i podam info z tabliczki znamionowej. paliwa jest pół baku więc hipoteza o jego braku raczej odpada.
dziękuje za wszystkie odpowiedzi,
zapewne w przyszłym tygodniu czeka mnie wizyta u mechanika, dam znać jak coś się wyjaśni.
pozdrawiam,
Angakok
ps. luki21 - uszczelkę sąsiad też sprawdził - jest. |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 11:28
|
|
|
Angakok, uszczelka zawsze bedzie tylko bedzie mininimalnie przycisnieta w pewnym miejscu i łapie lewe powietrz wiec uszczelke na dobra sprawe tak gołym okiem nie sprawdzisz trzeba zdjac głowice i dopiwero widac któredy powietrze łapie |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
sniff
Wiek: 44 Dołączył: 08 Wrz 2008 Posty: 172 Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-10-2008, 20:40
|
|
|
Jeżeli to wtrysk to ja także obstawiam pompę paliwa. A co do uszczelki, to jest kilka sposobów na sprawdzenie. Przede wszystkim kontrolować czy pod korkiem wlewu oleju nie robi się maź o kolorze kawy z mlekiem, dwa to sprawdzić czy nie ubywa wody z układu chłodzenia(ale trzeba mieć pewność że pozostała część układu jest szczelna), oraz czy nie ubywa oleju a przybywa wody(najpierw w zbiorniczku wyrównawczym będzie widać pływający olej). Jeżeli autko spełnia któreś z powyższych to uszczelka. |
_________________ Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 08-10-2008, 21:34
|
|
|
Angakok, o to chodziło już nie musisz sprawdzać typu silnika. Tak jak wyrze sprawdziłbym stan pompy i czy filtr paliwa się nie zapchał. Może wtryskiwacz nawala. W każdym bądź razie wizyta u mechanika nie nieunikniona. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|