Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Zgasł i nie chce ruszyć... help :(
Autor Wiadomość
Angakok 
witamy nowego


Dołączyła: 07 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2008, 19:37   [Benzyna] Zgasł i nie chce ruszyć... help :(

witam,
jeśli piszę w nieodpowiednim miejscu to z góry przepraszam.

niedawno, niecały miesiąc temu kupiłam Tipo 1.4 na benzynie z 91r. do tej pory z autkiem nie miałam większych problemów, ale jakieś dwa dni temu jakby stracił ochotę do jazdy, wolniej ruszał z miejsca, nie miał siły rozpędzić się do 100km/h.

Dziś ruszyłam nim spod pracy, kiedy na liczniku było koło 30km/h samochód nie chciał dalej przyspieszyć, zapalił kontrolkę oleju i zgasł. Po kilku próbach znowu zapalił, udało mi się 'przeturlać' nim jakieś 20m w boczną uliczkę i stanął na amen. Nie chciał już więcej odpalić.

Oleju może nie miał zbyt dużo, ale trochę było. Help, jestem kobietą, nie znam się na mechanice co powinnam dalej zrobić? Będę bardzo wdzięczna za wszystkie informację.

Pozdrawiam,
moje gg: 13384517
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-10-2008, 19:40   

Angakok napisał/a:
Oleju może nie miał zbyt dużo, ale trochę było.
i sprawa rozwiązana zatarty silnik remont wyniesie tyle co kupno używki
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Angakok 
witamy nowego


Dołączyła: 07 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2008, 19:45   

luki21 napisał/a:
Angakok napisał/a:
Oleju może nie miał zbyt dużo, ale trochę było.
i sprawa rozwiązana zatarty silnik remont wyniesie tyle co kupno używki


niedawno był w serwisie, powiedzieli że ma słabą kompresje na 3 cylindrze... o zatarciu nie wspominali :/ no i chyba dolaliby oleju (albo chociaż zwrócili mi na to uwagę) gdyby jego ilość byłą dramatycznie mała. więc może jest jakieś inne wyjaśnienie...
  
 
luki21 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 1386
Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-10-2008, 19:48   

Angakok napisał/a:
powiedzieli że ma słabą kompresje na 3 cylindrze...
zobacz teraz może kompresję na wszystkich garach bo może wydmuchało uszczelkę
_________________
1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!!
     assistance   Moneta
 
 
Angakok 
witamy nowego


Dołączyła: 07 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2008, 19:50   

luki21 napisał/a:
Angakok napisał/a:
powiedzieli że ma słabą kompresje na 3 cylindrze...
zobacz teraz może kompresję na wszystkich garach bo może wydmuchało uszczelkę


dziękuje za info.
gdyby ktoś miał inną koncepcję to będę wdzięczna za podpowiedź.

ps. a jeśli to jednak ta uszczelka to co mam z tym zrobić? i ile to będzie, chociaż w przybliżeniu, kosztować?
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 20:39   

Angakok, sprawdz w ogole na bagnecie, czy ten olej tam faktycznie jest, przynajmniej bedziemy mogli wykluczyc zatarcie silnika. Tak wlasciwie to kontrolka oleju zapalila sie na dlugo przed jego zgasnieciem?
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 21:31   

Angakok, Możesz podać typ silnika? jest na tabliczce znamionowej pod maską np 159A.2000 albo jeśli wiesz odpowiedzieć na pytanie czy to 1.4 na wtrysku czy na gaźniku? Mnie to wygląda jak by zdechł pompa paliwa, miałem dość podobnie ale w innym samochodzie. Ostatnie kilometry przed awarią chodził opornie nie przyspieszał, pod koniec się krztusił a potem kaplica. Trza było z holować, wytargać pompę z baku, wsadzić nową odpowietrzyć ukł. paliwowy. Zmierz oczywiście poziom oleju, żeby zatrzeć silnik trzeba było by naprawdę nie lada nie uwagi, na długo przed zatarciem powinna się zapalić kontrolka oleju (o ile żaróweczka się nie spaliła co raczej wykluczone bo mówisz ze się zaświeciła), po tym jak stanął silnik czuć było by charakterystyczny zapach rozgrzanego metalu. Tak czasem pachną spalone hamulce, albo jak ktoś tnie stal palnikiem szlifierką, podobny zapach. Angakok, przyczyn takiego stano może być trochę ciężko tak spekulować. Jaki jest poziom paliwa? Czasem nawala wskaźnik paliwa pokazuje jeszcze jedna kreskę a w rzeczywistości w baku susza (np. ja tak mam) i wiem że to wina pływaka, ale nie mam czasu by to naprawić poza tym jeżdżę na LPG wiec mnie to nie przeszkadza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
MrBAD 



Dołączył: 07 Paź 2008
Posty: 37
Skąd: localhost
Województwo: Wielkopolskie
Ostrzeżeń:
 4/3/5
Wysłany: 07-10-2008, 21:37   

obstawiam, że to pompa paliwa :doubt:
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 21:39   

P.S:
Angakok napisał/a:
Help, jestem kobietą, nie znam się na mechanice
To nie usprawiedliwienie jeśli chcesz jeździć samochodem to musisz miej jakieś pojecie o nim. Musisz kontrolować poziom płynów, oleju, p. chłodniczego, hamulcowego. Rozumieć wszystkie kontrolki z deski rozdzielczej itd. Przykładowo: jedziesz, wciskach hamulec a tu nic, wpadasz na pieszego... i co będziesz się tłumaczyć ze jesteś kobietą i nie wiedziałaś że brakło np płynu hamulcowego. To tylko czysto hipotetyczna stacja ale rozumiesz o co chodzi? Jeśli sama nie wiesz co i jak kontrolować to miej kogoś kto to zrobi przynajmniej raz w miesiącu, mąż, chłopak, sąsiad...
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
  
     assistance   Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 21:43   

Angakok napisał/a:
ale jakieś dwa dni temu jakby stracił ochotę do jazdy, wolniej ruszał z miejsca, nie miał siły rozpędzić się do 100km/h.
Angakok napisał/a:
Dziś ruszyłam nim spod pracy, kiedy na liczniku było koło 30km/h samochód nie chciał dalej przyspieszyć, zapalił kontrolkę oleju i zgasł. Po kilku próbach znowu zapalił, udało mi się 'przeturlać' nim jakieś 20m w boczną uliczkę i stanął na amen. Nie chciał już więcej odpalić.
poza ta kontrolka, ktora jak rozumiem zapalila sie przy podrygujacym juz silniku z powodu braku cisnienia reszta wyglada chyba wlasnie na utrate kompresji, co za tym idzie - mocy. No i w koncu calkiem klapa.

** Dodano: 07-10-2008, 22:45 **
JAM_BELFEGOR, hej hej nie atakuj tak mocno! nie napisala ze nie wie gdzie sie sprawdza plyny, tylko ze nie wie co sie stalo ze nie chce zapalic.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-10-2008, 21:50   

Wstępnie obstawiam pompę paliwa na razie niech Pani napisze jeszcze tylko typ silnika bo może się okazać ze to gaźnik a tak to już inna bajka pompę mechaniczna ciężej zjechać, choć możliwe.

** Dodano: 07-10-2008, 22:53 **
Ciechu78 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, hej hej nie atakuj tak mocno! nie napisala ze nie wie gdzie sie sprawdza plyny, tylko ze nie wie co sie stalo ze nie chce zapalic.
nie atakuje tylko mówię. Nie odbierać tego tak, a raczej jako zachęta do interesowania się stanem swojego samochodu. Po tym jak Angakok napisała, nie wie ile ma oleju, raczej wnioskuje że pod maskę nie zagląda, a powinna. :lalala:

Dobra sam się ocenzurowałem bo czuje że zrobi się z tego nie potrzeba burza... :lol:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 07-10-2008, 22:28   

Ja również obstawiam na pompe paliwa, mialem podobna sytuacje ze samochod szarpał na paliwie. Potem jak zgasł to juz nie zapaliłem, zatarła sie pompa paliwa. Nie tragiczny wydatek około 200 zł u dobrego mechanika.Oczywscie popieram wątek że trzeba sprawdzic olej i podstawowy rzeczy w autku jak filtry, kable WM itd...
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Angakok 
witamy nowego


Dołączyła: 07 Paź 2008
Posty: 4
Skąd: warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 08-10-2008, 11:16   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
P.S:
Angakok napisał/a:
Help, jestem kobietą, nie znam się na mechanice
To nie usprawiedliwienie jeśli chcesz jeździć samochodem to musisz miej jakieś pojecie o nim. /...ciach.../. i co będziesz się tłumaczyć ze jesteś kobietą i nie wiedziałaś że brakło np płynu hamulcowego.


mylnie mnie zrozumiałeś. nie staram się usprawiedliwiać bo niczym nie zawiniłam. jednak jak sam zauważyłeś niewiele wiem na temat samochodów, między innymi dlatego pytam, aby się dowiedzieć.

Cytat:

To tylko czysto hipotetyczna stacja ale rozumiesz o co chodzi? Jeśli sama nie wiesz co i jak kontrolować to miej kogoś kto to zrobi przynajmniej raz w miesiącu, mąż, chłopak, sąsiad...


jak pisałam wstawiłam go na warsztat (ASO), żeby znający się na rzeczy mężczyzna powiedział kilka słów. zwrócił uwagę na kompresję, gdyby brakowało mu płynów zapewne zostałabym o tym poinformowana.

nie mniej sprawdziłam poziom oleju, sąsiad spojrzał i też powiedział, że oleju jest wystarczająco dużo. późnym wieczorem samochód odpalił (chociaż silnik pracował jak traktor, klekotał i rozwijał ledwo prędkość 40km/h) ale udało się doprowadzić go pod dom.

silnik jest na jednopunktowym wtrysku. w dowodzie rejestracyjnym mam podaną pojemność 1372. pod maskę zajrzę po powrocie z pracy i podam info z tabliczki znamionowej. paliwa jest pół baku ;) więc hipoteza o jego braku raczej odpada.

dziękuje za wszystkie odpowiedzi,
zapewne w przyszłym tygodniu czeka mnie wizyta u mechanika, dam znać jak coś się wyjaśni.

pozdrawiam,
Angakok

ps. luki21 - uszczelkę sąsiad też sprawdził - jest.
  
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 08-10-2008, 11:28   

Angakok, uszczelka zawsze bedzie :) tylko bedzie mininimalnie przycisnieta w pewnym miejscu i łapie lewe powietrz wiec uszczelke na dobra sprawe tak gołym okiem nie sprawdzisz trzeba zdjac głowice i dopiwero widac któredy powietrze łapie
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
sniff 



Wiek: 44
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 172
Skąd: Zduńska Wola
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 08-10-2008, 20:40   

Jeżeli to wtrysk to ja także obstawiam pompę paliwa. A co do uszczelki, to jest kilka sposobów na sprawdzenie. Przede wszystkim kontrolować czy pod korkiem wlewu oleju nie robi się maź o kolorze kawy z mlekiem, dwa to sprawdzić czy nie ubywa wody z układu chłodzenia(ale trzeba mieć pewność że pozostała część układu jest szczelna), oraz czy nie ubywa oleju a przybywa wody(najpierw w zbiorniczku wyrównawczym będzie widać pływający olej). Jeżeli autko spełnia któreś z powyższych to uszczelka.
_________________
Żyj szybko i nie patrz na przeszłość
Moje autko:
Tipo 1.4 1992r motor 159A2.000
http://sk2.pl/sniff
     assistance
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 08-10-2008, 21:34   

Angakok, o to chodziło już nie musisz sprawdzać typu silnika. Tak jak wyrze sprawdziłbym stan pompy i czy filtr paliwa się nie zapchał. Może wtryskiwacz nawala. W każdym bądź razie wizyta u mechanika nie nieunikniona.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load