Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hamulec tył lewa strona(kierowca) :(
Autor Wiadomość
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-06-2006, 10:00   Hamulec tył lewa strona(kierowca) :(

Witam !!!

Mam dosyc duzy problem. Wiec ostatnio pojechalm na przeglad do znajomego i na roklach wyszlo ze tyl lewa strona wogole nie trzyma :( No ok pojechalem sobie na parking do siebie rozebrałem wszystko wyczyscilem itp itd. Samoregulacja byla troszke zapieczona ale zrobilem to okładziny sa nowe prawie jest duzo jeszcze mięsa :) Cylinderki chodza pięknie chodza elegancko i nie ma im co zarzucic. Wymieniane byly przewody hamulcowe układ odpowietrzony. Zalany nowy płyn hamulcowy. Jak zaciągne ręczny to jest siekiera trzyma ostro. Ale gdy podnioslem samochod do gory zakrecilem kolem i wcisnełem pedał hamulca kolo naewt sie nie zatrzymalo a pedal wcisniety byl do oporu, az mnie noga zabolała :)

Wiec jak myslicie co to moze byc? Podejrzewam ze to korektor sily hamowania.Tylko czy on dziala przod-tyl czy prawo-lewo ? Prosze o odpowiedz bo nie wiem co to moze byc. Pozdrawiam.

Zapomniałem dodać ze inne koła trzymaja bardzo dobrze.
_________________
     assistance
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-06-2006, 10:49   

Korektor rozdziela tył-przód.Albo on albo zapowietrzone koło.Popuść odpowietrznik i niech ktoś delikatnie naciśnie pedał hamulca.To powinno wyjaśnić w czym problem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 03-06-2006, 11:21   

ZielonyTBG napisał/a:
Korektor rozdziela tył-przód.Albo on albo zapowietrzone koło.Popuść odpowietrznik i niech ktoś delikatnie naciśnie pedał hamulca.To powinno wyjaśnić w czym problem.


Dzieki za info na temat korektora. Nie wiem czy o to ci chodzi ale odpowietrzałem juz uklad hamulcowy.
_________________
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-06-2006, 12:30   

Jeżeli byłby zapowietrzony układ to by ci pedał miękko chodził. Przyczyną złegdzo diałania może być korektor albo przewód hamulcowy - może być gdzieś zagnieciony(metalowy) lub zatkany (elastyczny). Pierwszą czynnością diagnostyczną musi być sprawdzenie przelotu przez te przewody a dopiero potem korektor.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-06-2006, 14:22   

No wlasnie odkrec odpowietrznik i niech ktos wcisnie pedal hamulca. Zobacz czy w ogole plyn leci. Powinien leciec i to mocno.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-06-2006, 17:33   

Mucha napisał/a:
Ale gdy podnioslem samochod do gory zakrecilem kolem i wcisnełem pedał hamulca kolo naewt sie nie zatrzymalo a pedal wcisniety byl do oporu, az mnie noga zabolała
Witam.W momencie gdy podnosisz tył pojazdu ,korektor siły hamowania blokuje dopływ płynu do na tylne "koła".W takim przypadku aby sprawdzić czy konkretne koło hamuje po podniesieniu tyłu,podłóż coś pod wahacz i opuść trochę nadwozie.W ten sposób wachacz się ugnie ,a korektor otworzy dopływ płynu hamulcowego do cylinderka.Ten patent dotyczy oczywiście układu z tyłu-przód nie jest korygowany.
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 03-06-2006, 17:39   

Może się mylę, ale korektor nigdy nie odcina dopływu tak do końca, z tego, co wiem to on po prostu zmniejsza dopływ, gdyż nawet po odciążeniu tyłu samochodu musi być hamowanie, nie możemy hamować tylko przodem a tył niech sobie jedzie. Jeżeli ktoś ma doświadczenia, że tak nie jest to proszę mnie poprawić gdyż ludzką rzeczą jest błądzić.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
tomekJas 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 18 Maj 2006
Posty: 5
Skąd: Turek
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-06-2006, 18:05   

czasami przyczyna tego, moze byc to, ze przewod gumowy od plynu hamulcowego, peka w srodku. a gdy tak sie stanie, to poprostu bedzie blokowal doplyw plynu a wyciekow na zewnatrz nie bedzie. ale jesli wymieniales przewody, to raczej to odpada. jesli nie da sie nic innego zrobic, to pozostaje dokladne sprawdzenie pompy (poluznij przewod przy pompie w sekcji tylniej i wcisnij hamulec, powinno niezle siknac :D ) lub tez przedmuchanie ukladu sprezonym powietrzem.
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2006, 20:13   

kolega ma o ile dobrze czytałem nowe przewody...

więc raczej tylko zagięty gdzieś porządnie albo ten metalowy odcinek...
a masz ten problem zaraz od momentu założenia nowych przewodów na tył (może też np gwint jakoś ktoś z.. przy łączeniu i tam nie puszcza tak?)

czy sam korektor przytyka sę tylko na jedną stronę... może...
można w zasadzie na próbę go wywalić/pominąć i będziesz wiedział...
albo znów sobie układ zapowietrzyć :) odczepiając ten jeden przewód hamulcowy już za korektorem , zaraz przy tym kole i widzisz czy płyn leci i jak...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Mucha 



Wiek: 39
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 184
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-06-2006, 21:19   

Zrobiłem w/g wskazówek a mianowicie odkreciłem odpowietrznik i potem nacisnelem pedał hamulca i płyn sikał że hej :roll: Juz naprawde nie wiem co mam zrobic. Dziś zauważyłem ze korektor ma spory luz kolo 1cm lub wiecej.Wystepuje on na sprężynce lączacej go (chyba) z jakąś łapką jak dobrze spojrzałem. Nie wiem czy ten luz to tez moze byc przyczyna. Układ jest cały drązny na 100 % bo sprawdzałem na kazdym z kola poczawszy od pompy pozniej wspomaganie ukladu hamulcowego przewody az do odpowietrznikow. Wiec juz sam nie wiem co to moze byc. Stawiam na ten korektor chyba. Jesli wiecie to podajcie jego cene bo znalesc w necie nie moge :( Pozdrawiam.
_________________
     assistance
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-06-2006, 21:42   

w zasadzie poczytaj sobie o nim na forum, był już wałkowany wiele razy, można go bez bólu wywalić i nie będziesz miał specjalnej różnicy tak na teraz przynajmniej a co,jak,czemu to poczytaj...
skoda kupować bez potrzeby; wywalić go możesz, nawet pominąć póki co, będziesz wiedział czy to on to raz; nie kupisz niepotrzebnie drugiego to dwa; a może nawet jak jest on do D to wywalisz go na stałe i szkoda pieniążków na nowy... nawet chyba Miszko bez korektora jeździ...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load