Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kontr. ładowania nie świeci, ładowania nie ma
Autor Wiadomość
Dani 


Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 18
Skąd: koszalin
Wysłany: 12-06-2007, 09:20   Kontr. ładowania nie świeci, ładowania nie ma

witajcie! proszę o pomoc bo ten samochód mnie zrujnuje.Nie mam ładowania od altka kontrolka też się nie świeci wcale.Wymieniłem alternator na inną urzywkę w dobrym stanie i mam to samo.Czy moze spalila sie kontrolka od ladowania i nie jest zamkniety obwod? no nie wiem bo nie jestem elektrykiem. :sciana: :sciana:

wszystko się wyjaśniło- przepalila się kontrolka ladowania i nie przeplywal przez nia prad wzbudzenia do diody.Oto cala przyczyna , a ja kupilem drugi alternator :sciana: dobra rada dla zainteresowanych sprawdzajcie kontrolke jak sie nie swieci, a nie macie ladowania.
_________________
Danii
  
  
 
 skype
 
Radke 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 48
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1240
Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-06-2007, 10:25   

Sprawdź podłączenia przewodów do alternatora, łącznie z cienkim przewodem do kontrolki.
_________________
Pozdrawiam

Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:

* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d

zapraszam na: www.trade-r.pl
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 12-06-2007, 23:28   

Może ta używka była w takim samym stanie jak Twój.
Ja taki kupiłem i szybko oddałem.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Michu 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 87
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-07-2007, 19:10   

Witam żeby nie tworzyć nowego tematu napiszę tutaj. Mam ten sam problem co w temacie. Żarówka od ładowania wymieniona ( była dobra). A po przekręceniu zapłonu dalej sie nie pali. jakie mogą być jeszcze przyczyny tego stanu rzeczy. Ładowania też całkowicie brak. Błagam pomóżcie mi bo ja to jedynie herbatke z prądem moge wypić a tak jestem zielony. Z góry dzięki bardzo :(
_________________
Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja

Co by nie było zawsze do przodu ...
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 27-07-2007, 19:25   

Wygląda jakby wogóle nie było wzbudzenia, może w altku jakaś dioda padła ? tutaj raczej trzeba udac sie do elektryka z altkiem skoro nie masz zdolności do tych rzeczy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Michu 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 87
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 27-07-2007, 22:55   

Tzn. Hipo lubie grzebać w samochodzie tylko potrzebuje wskazówek przeczytałem posty wszystkie na temat niedziałającej kontrolki ładowania ale niewiele sie dowiedziałem. żarówka zmieniona diody prostujące są w samym "stojanie" nie w regulatorze napiecia. Jak to jest i wogóle o co chodzi :D
_________________
Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja

Co by nie było zawsze do przodu ...
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 28-07-2007, 09:21   

Michu napisał/a:
Tzn. Hipo lubie grzebać w samochodzie tylko potrzebuje wskazówek przeczytałem posty wszystkie na temat niedziałającej kontrolki ładowania ale niewiele sie dowiedziałem. żarówka zmieniona diody prostujące są w samym "stojanie" nie w regulatorze napiecia. Jak to jest i wogóle o co chodzi :D


Diody nie są w stojanie ;) z tyłu do stojania przychodzi taka płytka z diodami. Nie pamietam tam do czego podpięta jest kontrolka. Czy jest wogóle ładowanie to najprościej byłoby spradzić podłączajać miernik do akumulatora i sprawdzić odczyt, a później zapalić i obserwować co sie stanie. Przy rozruchu powinno spać do ~11.xx po chwili wzrosnąc do stanu z przed kręcenia i jeśli będzie ładowanie to wtedy powinno się napięcie zwiekszyć ponad poziom jaki zmierzyłeś na początku.

Wtedy należałoby szukać przyczyny w kablu do kontrolki.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Michu 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 87
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 29-07-2007, 22:20   

Witam. Wczoraj grzebałem troszke poruszałem kablem przy wejściu do alternatora i ładowanie wróciło a dzisiaj heh 20km bez ładowania zrobiłem dojechałem do domu to fura ledwo jechała hamowałem silnikiem żeby światła prądu nie żarły. Dość mam tego samochodu w kółko cały czas coś średnio co 2tyg. coś sie pierd.....i. A ładowanie mierzyłem jak ładował to normalnie było 14v z groszami. jak dzisiaj dojechałem było 10,5V a wiec na samym aku. ciągnął. Zgasiłem to już nie odpalił rozrusznik raz przekrecił. A wiec hmm jak rozumiem albo padł regulator napiecia w którym są diody prostujące razem ze szczotkami (to pamietam) albo kabel do kontrolki czy coś jeszcze mogło paść?? Pozdrawiam
_________________
Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja

Co by nie było zawsze do przodu ...
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-07-2007, 07:02   

Jesli już Ci aku pada to chyba jednak logiczne ze nie ma ładowania. Zresztą stan napięcia 10,5V świadczy o rozładowaniu akumulatora. Regulator to jeszcze nie jest wielki koszt, jakieś 30zł.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Michu 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 87
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-08-2007, 17:45   

Wyjałem ten nędzny alternator. Oczywiście Magneti-Marelli ( powinno się nazywać gównetti :lol: ). Przejechał ok 30tyś był nówka. No i teraz pytanie jak sprawdzić diody prostujące w domowych warunkach jest to możliwe?? I czy regulator napewno jest razem z diodami prostującymi czy mi sie coś pokićkało w bańce. Pozdrawiam.
_________________
Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja

Co by nie było zawsze do przodu ...
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-08-2007, 20:27   

Regulator to regulator a mostek prostowniczy to co innego. Diody można sprawdzić majać odpowiedni multimetr ale najlepiej byłoby je wylutować w tym celu.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Michu 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 87
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 03-08-2007, 20:59   

Zdjałem tą plastikową osłonę alternatora. Jak rozumiem diody są po przeciwnej stronie od regulatora napięcia. w takim śmiesznym radiatorze. Teraz pytanie w jaką pozycje ustawić multimetr żeby sprawdzić czy działają mam tam jakieś w nim bajery tylko jak to sprawdzić hehe. Pozdrawiam
_________________
Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja

Co by nie było zawsze do przodu ...
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-08-2007, 22:01   

Powinien być taki z symbolem diody.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
emeres 



Wiek: 50
Dołączył: 05 Lip 2006
Posty: 116
Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-08-2007, 21:05   

Jeżeli kontrolka ładowania nie świeci się po przekręceniu kluczyka to najprawdopodobniej poszedł regulator napięcia (zakładam, że żarówka sprawna). Regulator jest zintegrowany z szczotkotrzymaczem i do niego wpinany jest przewód od kontrolki.

** Dodano: 07-08-2007, 22:12 **
No i szczotki warto sprawdzić.
_________________

Był Fiat Uno 1.0 LPG
Jest Fiat Tempra 1.6 gaźnik 93r LPG 215 000 km
Jest fiat Brava 1.6 16v 98r LPG 180 000 km
     assistance
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 17-08-2007, 16:29   

Nie dawno mialem dokłasnie taki sam problem jak autor postu. Wymieniłem regulator i jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy. Koszt ok 40 zł



Poprawiłem byki i literówki żeby dało się to czytać
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
Michu 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 87
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 17-08-2007, 21:21   

Zgodzę się z przedmówcą :) jakiś czas temu wyjałem ten nędzny alternator i wymieniłem regulator. No i rzeczywiście to w tym tkwił problem. Dobrze że koszt niewielki 30zł tak po znajomości za regulator. Pozdrawiam
_________________
Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja

Co by nie było zawsze do przodu ...
     assistance
 
 
Carol 



Wiek: 34
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 05-09-2007, 13:47   

Dla mnie gdy pękła obudowa alternatora przy śrubach kontrolka wcale się nie świeciła a alternator nie ładował a wręcz chodził na zwarciu bo wirnik dotykał stojanu, wiec gdy samochód stał rozładowywało akumulator. :sciana: To wtedy zmieniłem cały alternator. Nie było sensu nowej obudowy kupować bo dorzuciłem 20 zł i miałem drugi alternator.
_________________
Fabbrica Italiana di Automobili Torino Tipo 1.4 i.e '93 motor: 160A1.046
     Moneta
 
 
daniel 



Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 23
Skąd: Będzin
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 15-09-2007, 10:35   

umnie to dopiero sa jaja ladowania brak jest minimalne alternatory wymienione bo mam 2 tipa na czesci regulator napiecia tez wymieniony kontrolka ladowania gasnie normalnie a lad brak niestety na kablu bo pobudzenia mam 2 wolty co to moze byc bezpieczniki ok sam sie gubie a mechanikiem jestem
_________________
TIPO 1.6 DOHC gaz

jestem wolny ale wciaz przed toba!!!!!!!!
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 15-09-2007, 19:59   

Skoro tylko 2V to musi być gdzieś zwarcie. Spróbuj zrobić mu obejscie na próbe i wtedy sprawdzić czy jak dasz te ~ 12V na wzbudzenie to czy altek zastartuje z ładowaniem.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
daniel 



Wiek: 43
Dołączył: 19 Sty 2007
Posty: 23
Skąd: Będzin
Województwo: Śląskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 16-09-2007, 11:42   

Hipo napisał/a:
Skoro tylko 2V to musi być gdzieś zwarcie. Spróbuj zrobić mu obejscie na próbe i wtedy sprawdzić czy jak dasz te ~ 12V na wzbudzenie to czy altek zastartuje z ładowaniem.
dalem mu prosto z aku 12 i wtedy to lad calkiem swieci dziwne
_________________
TIPO 1.6 DOHC gaz

jestem wolny ale wciaz przed toba!!!!!!!!
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-09-2007, 07:25   

A odpiąłeś wtedy to fabryczne wzbudzenie przed wstawieniem bajpasa ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-09-2007, 19:53   

u mnie calkiem inna bajka
wczoraj jezdzilem normalnie , rano ide do auta i zonk , zero pradu , kable i odpalil od razu , przejechalem 5 kilometrow , zgasilem i odrazu odpalilem , chodzil , przelozylem naladowany akumulator , postal 5 godzin , wisadlem i znowu nic
gdzies prad ucieka , rozrusznik ?
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-09-2007, 20:26   

- czy na pewno zero prądu? czy tylko brak iskry do odpalenia? bo może coś z zapłonem być jak tylko tej iskry brak; wtedy to inny dział;
- brak prądu i rozładowanie akumulatora - albo sam akku do D i ma np wewnętrzne zwarcie albo coś go rozładowuje, nie ma wyjąsia; tym 'coś' może być najprędzej alternator, ale wypada z miernikiem szukać gdzie prąd uchodzi odpinając np kable, wyjmując bezpieczniki, szukając zwarcia...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-09-2007, 08:56   

napewno zero pradu po przekreceniu kluczyka zero reakcji az wskazniki od DGt przygasaja , probowane na dwoch dobrych aku
a iskra napewno jest bo od kabli odpala odrazu
dzis niedziela jutro trzeba dojakiegos lektryka podskoczyc

** Dodano: 24-09-2007, 15:08 **
no i wyjasnilo sie co pozeralo prad , byl to alarm , teraz jest odlaczony , nie oplaca sie go naprwaiac , najpowazniejsza wada jest to , ze central z pilota nie dziala :D
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load