Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pomylone biegi wycieraczek-przód
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 12-01-2012, 18:56   Pomylone biegi wycieraczek-przód

Witam, jak w temacie. Gdy włączę pierwszy bieg wycieraczki co jakiś czas się załączają, gdy dam drugi raz w dół wycieraczki chodzą ciągle i bardzo szybko. Pierścień gdy manetka jest w pozycji zero w ogóle nie załącza czasówki. dopiero jak manetkę przełączę w pozycję pierwszą przekręcenie pierścienia załącza czasówkę, ale tylko na pierwszej pozycji. raz do góry wycieraczka zrobi jeden ruch. Spryskiwacze, szyba tył i ogrzewanie tylnej szyby ok. Tak sie dzieje w żony Tipo, w moim jest "książkowo". Mam zapasową manetkę i ją dzisiaj podmieniłem, to samo, zmiana przekaźnika z mojego auta do jej to samo :sciana: Czy miał ktoś taki problem, dodam że co jakiś czas wycieraczki zrobią prawie cały ruch, zatrzymają się, ruszą się o 2 centymetry i wracają, ale myślę że smarowanie prowadnic i czyszczenie silnika załatwi tą sprawę. Nurtuje mnie tylko ta dziwna praca wycieraczek :(
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-01-2012, 23:37   

Dziwne objawy...tak jakby gdzies przewody zamienione miejscami lub brak dobrej masy.Proponuje sprawdzic wtyke przy silniku bo moze zasniedziala albo ktos cos poprzekladal.A pod przekladnia silnika jest plastykowa pokrywka.Odhacz zaczepy,odegnij troche styki by bardziej dolegaly do kola,wyczysc stary smar z kolka i naloz nowego ale cienko i juz nie beda sie zatrzymywac.Temat znany-jest tu gdzies nawet instrukcja jak naprawic zacinajace sie wycieraczki.Ostatnio tez robilem to u siebie.Przy okazji warto tez przeczyscic oski(po wysunieciu ich)na ktore zakladasz ramiona.Przesmarowac je jak i wszytkie przeguby ciegien.W dziale moje auto opisalem moja naprawe wycieraczek-odnosnie zielonego tipo 1.6 ie.Pozdrawiam i powodzenia.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2012, 15:07   

Jedyne co zostaje, to zwarcie w instalacji. Skoro wycieraczki pracują szybko, to znaczy że silnik jest ok. Wycieraczki składają sie z: silnika, manetki i przekaźnika. Skoro wszystkie elementy sa ok, to znaczy że jest gdzieś zwarcie. Tak jest od poczatku, czy stało się to nagle?
     Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 13-01-2012, 19:55   

Kupiłem to auto w sierpniu i tak jest od tamtej pory. Ale zwarcie musi być w skrzynce bezpieczników, no bo gdzie indziej?
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2012, 21:41   

Może też być przy manetce. Poszukaj w innych tematach o wycieraczkach. Manetka na biegach pośrednich powinna zmieniac opór pomiędzy którymiś pinami. Jak masz miernik to najpierw sprawdzasz manetkę, a potem szukasz który pin w manetce odpowiada pinom w przekaźniku, podłączasz manetkę i sprawdzasz czy opór się zmienia przy przekaźniku.
Jest też mozliwość że ktoś namieszał w elektryce.
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-01-2012, 22:21   

przy silniczku znajduje się jeszcze bieżnia i ślimak ( wszystko w takiej białej obudowie ) ta bieżnia ma coś wspólnego z prędkością działania wycieraczek. miedziane styki, które po tej bieżni "jeżdżą" mogą byc nadpalone lub zaśniedziałe, proponuje tam zajrzeć. niestety zabieg wymaga wyjęcia całego mechanizmu wraz z silnikiem
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
lynx 


Pomógł: 10 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-01-2012, 22:37   

Leśniczy,
przy problemach z bieżnią/stykami w mechaniźmie wycieraczki pracują wolniej albo przerywają. Autor pisze że wycieraczki pracują z max predkością, więc silniczek i mechanizm jest raczej ok.
     Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 15-01-2012, 19:02   

Ja miałem objawy zacinania i owszem problem tkwił w bieżni i blaszkach się po niej poruszających. Wina była chyba po stronie smaru, bo było go tam dużo. Wytarłem wszystko, dałem minimum nowego, dogiąłem blaszki i jest ok. Skoro wymiana manetki nie przyniosła efektu to problem może tkwić tylko w napędzie lub instalacji ale raczej to pierwsze.
Samo rozebranie to nic trudnego. Podszybie (kilka śrubek typu torks), następnie 4 śrubki trzymające szkielet i silniczek. Następnie 3 śrubki które trzymają silniczek i jedna na osi. Żeby dostać się do bieżni nie trzeba wielkich kombinacji, wszystko na zatrzaski :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Gość

Wysłany: 22-01-2012, 20:28   

mam zapasowy silnik wiec na nim poczwiczę tylko teraz pogoda nie sprzyja :?
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-01-2012, 23:28   

Pamiętam jak ja miałem problemy z wycieraczkami, że działały tylko na jednokrotne machnięcie, skutkiem czego przy deszczu musiałem cały czas trzymać za manetkę. Wykręciłem mechanizm i przy silniczku pod taką plastikową obudową były 3 kable, bodajże czerwony, zielony i niebieski. Zwarłem na stałe zielony i czerwony, skutek był taki że zaczęły działać wycieraczki czasowe, a na 1 i 2 biegu machały bardzo szybko, dlatego też obstawiałbym na jakieś zwarcie przy silniczku ;)
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
Gość

Wysłany: 27-01-2012, 18:50   

No dobra, było -7stopni ale świeciło słońce. Wziąłem się do roboty, sworznie w mechanizmie zardzewiałe i zatarte. Wybiłem, przeleciałem papierem i nasmarowałem. Jest gitara, silnik podmieniłem bo miałem zapasowy ale z biegami nic się nie zmieniło. To musi być skrzynka bezpieczników, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Ale jej już wymieniać nie będę-trudno :zolta: Dzięki za wszystko
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load