Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pilne pytanie, nie równe obroty tipo2.0
Autor Wiadomość
Gość

Wysłany: 21-04-2012, 15:19   Pilne pytanie, nie równe obroty tipo2.0

Witam, nie mam czasu szukać na forum, a mam pilne pytanie. Zastanawiam się nad kupnem Tipo 2.0 ale ma nierówne obroty na benzynie i na gazie, latają +-300obr./minutę. Co to może być i czy bawić się w to? Bardzo proszę o odpowiedz, domysłam się że użytkowanie 2.0 w porównaniu z 1.4 jest droższe ale nie chcę się wpier.... w olbrzymi koszta :?PS. Czytałem że regulator biegu jałowego był wymieniany cokolwiek to jest.
  
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-04-2012, 17:18   

Ja do niedawna mialem 2.0 8v i moim zdaniem jesli ma gaz jest to ekonomiczne auto.Mi srednia wychodzila 11 litrow a jak chcialem szybciej to na bp wtedy ale lepiej nie pytaj ile palilo bo sam nie wiem.Jedynie co moge powiedziec...30 km szybkiej jazdy w kierunku warszawy i wyprzedzenie kilkudziesieciu samochodow to koszt 50 zl :) Ale niemniej fajnie to wspominam :) Kupcowi obecnie pali 13 lpg.Jazda zupelnie inna niz 1.4 i wyprzedzanie zwykle na 5 biegu bez zadnych redukcji.Silnik ten fajnie ciagnie od dolu i to mi sie podobalo...ba...nawet juz tesknie za tym :)
A co do obrotow to nie wiem co moze byc.2.0 8v dosc dobrze znam bo 3 lata sie wozilem z zadowoleniem ale takiej usterki nie mialem.Fakt ze glownie reguluje wolne obroty ten zawor hm...ale skoro wymieniony,moze na niesprawny.Mysle jednak ze pomalu bys to usunal z pomoca forum.
Jak chcesz 2.0 8v to jedz obejrzec i sie przejechac.Wtedy zdecydujesz.Wazniejszy jest pozostaly stan auta by byl w miare do jazdy :) A za falujace obroty urwij troche z ceny i juz :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2012, 08:29   

Pablo84K, tematów o falowaniu obrotów w 2.0 było już trochę i proponuje poszukać. Z grubsza to najpierw zainteresowałbym się zaworem V.A.E gdyż jest to element wykonawczy odpowiadający za regulację wolnych obrotów. Wyczyścić lub wymienić. Dalej trzeba przelecieć po kolei prawie wszystkie czujniki gdyż błędny odczyt z któregoś z nich może wprowadzać kompa w błędne parametry. Nawet emulator (z inst. LPG) sondy jeśli takowy jest, może dać w dupę o czym kolega shagger78, się przekonał, zresztą nie tylko on. Mam ten sam problem ale w 2.0 16V do momentu kiedy silnik był jeszcze w aucie to sprawę załagodziły dopiero czyszczenie V.A.E, sprawdzianie i regulacja CPP, wyczyszczenie i regulacja wychyłu przepustnicy na biegu jałowym, nowie świece (jedna miała trzaśniętą izolację) a i tak jeszcze sobie potrafił skoczyć co jakiś czas tak o 100obr/min. Podejrzewam że padła sonda bo kolorek świec nie był zachęcający. Pasowało by jeszcze sprawdzić czujnik podciśnienia, CWP, i temp. powietrza.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Bdm 



Pomógł: 39 razy
Dołączył: 26 Lip 2007
Posty: 1999
Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2012, 10:22   

VAE to tylko przy obrotach na jałowym, jeśli skaczą, albo auto gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania to na 99% jego wina, można czyścić, można podkładać używki ale rzadko to pomaga, nowy raczej nie dostępny...
_________________
Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551

SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE
     Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-04-2012, 11:07   

JAM_BELFEGOR, to nie ja mialem problemy z emulatorem sondy lambda.ja takowego nigdy nie mialem poprostu :)

Pablo84K, na przepustnicy w 2.0 jest sruba regulacyjna dodatkowego powietrza.Nia mozna wstepnie wyregulowac obroty biegu jalowego.jesli jest wkrecona do konca bo ktos o niej zapomnial moze gasnac na skrzyzowaniach bo vae nie ma juz odpowiedniego zakresu regulacyjnego.Ja nia wyregulowalem i skonczylo sie gasniecie przy dojezdzaniu do skrzyzowan i obroty tez byly ok.

Pol roku temu jakies widzialem identyczne tipo i tez z pulaw(poznaje po kolach i wnetrzu,fotelach,zdjecia nawet na tle tej samej sciany)Mialem kupowac ale bylo z zatartym silnikiem.Na 99 proc to ten egzemplarz.Tyle tylko ze nieoplacalne dla mnie bylo wiezienie go na lawecie bo mam ok.100 km a i cena byla stosunkowo wysoka.Chyba 2 tys wtedy.Ogloszenie bylo na sprzedajemy.pl bodajrze.Moze byc ze silnik wymieniony albo panewki podlatane...Sprawdz to kolego.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-04-2012, 13:17   

Pablo84K, problem falujących obrotów nie jest raczej niczym poważnym w tym silniku i jest to do ogarnięcia.
pewnego razu po odpaleniu swojego 2.0 nie trzymał obrotów. spadały na 300, wracały na 800 i tak co chwilę a czasami aż gasł. oczywiście problemem był zawór VAE. wyciągnięcie go, wyczyszczenie i wsadzenie z powrotem to 30 min zabawy ....
innym elementem który powoduje dokładnie takie objawy jak opisujesz to uszkodzony czujnik cieczy ( taki niebieski, wkręcony w korpus termostatu ) koszt nowego takiego czujnika 30zł ( oczywiście przed wymianą stan tego czujnika możesz sprawdzić zwykłym miernikiem cyfrowym ) .... generalnie rzecz biorąc tipo 2.0 8v to prosta konstrukcja i czarów tam nie ma. każdy problem ogarniesz z pomocą naszego forum. a zakup jak najbardziej polecam. GT to zupełnie inna bajka niż 1.4 i nie chodzi mi tylko o silnik ale i o całe wyposażenia, które przeważnie w wersjach z mniejszymi silnika nie występuje. te samochody nawet zupełnie inaczej się prowadzą.
jedyne co powinno cię interesować przezd zakupem to kondycja silnika ( chodź osobiście uważam te silniki za niezniszczalne ) to jednak idioto-odporne nie są. 2.0 8v podobnie jak 16v, 20v i parę innych jednostek o tej pojemności z rodziny fiata są bardzo czułe na kiepski olej lub jego braki w silniku. a ta czułość objawia się panewkami :)
apetyt na olej to ma na pewno, a w związku z tym należy go kontrolować i uzupełniać. jeśli będziesz tego przestrzegał to nie ubijesz tego silnika nawet gdybyś chciał ... warto również wybrać się na sprawdzenie kompresji i próbę olejową. badanie kosztuje ok 20zł a dowiesz się sporo o kondycji silnika ....
Tipo GT może ci dać wiele frajdy ale może cię też ładnie szarpnąć po kieszeni dlatego przed zakupem warto uzgodnić ze sprzedającym, żę chcesz podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić parę rzeczy, w tym oczywiście kompresję ...jeśli nie wypluje przynajmniej po 12 bar na cylindrze to może z nim być źle, a na próbie olejowej dowiesz się czy będzie brał olej litrami czy hektolitrami :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-04-2012, 17:32   

Bdm napisał/a:
jego wina, można czyścić, można podkładać używki ale rzadko to pomaga,
jak widzisz w co najmniej dwóch przypadkach pomogło :lalala:
shagger78 napisał/a:
JAM_BELFEGOR, to nie ja mialem problemy z emulatorem sondy lambda.ja takowego nigdy nie mialem poprostu :)
Wydawało mi się że to ty pisałeś o emulatorze sondy ale może coś pomyliłem. :lalala:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Gość

Wysłany: 23-04-2012, 22:10   

No temat padł, Tipek miał "korniki" w bagażniku. Po obejrzeniu zdjęć przysłanych od sprzedającego okazało się że praktycznie nie ma połączenia nadkoli z podłużnicą. Teraz to się chyba wstrzymam, bo mój szrot jest technicznie ok, gorzej z wyglądem, no chyba że trafi mi się jakieś kombi w zaje... stanie do 2tys.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load