Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Część wskaźników gubi masę..
Autor Wiadomość
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 10:38   Część wskaźników gubi masę..

cześć,

ostatni zauważyłem, że zaraz po porannym starcie nie działa obrotek, wskaźnik paliwa, kontrolka ssania i wskaźnik temperatury silnika.

Ewidentny objaw utraty masy, tym bardziej, że po paru kilometrach (pewnie od drgań na doskonałej polskiej nawierzchni) masa łapie i wskaźniki wszystkie na raz odżywają.

Na schemacie faktycznie wszystkie korzystają z tego samego złącza masy nazwanego w książce "punkt masy tablicy rozdzielczej - strona lewa).

Czy wiecie gdzie to jest ? muszę to zrobić bo mnie denerwuje a nie chcę się bawić w sherlocka holmesa i śledzić przewody.

Nie jest to wg mnie punkt masy pod akumulatorem bo ostatnio to robiłem konserwując podstawkę akumulatora i po odkręceniu było czysto, bez śniedzi, gruby przewód miedziany w bardzo dobrym stanie, poza tym do punktu pod akumulatorem dochodzi z wnętrza auta tylko gruby przewód masowy a ja teraz szukam gdzie są podłączone cienkie kable masowe, które idą z kostek zasilania tablicy rozdzielczej.

Jak ktoś to zlokalizował to HELP :roll:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 12:08   

Z tego co widzę na schemacie, za mesę wskaźników jest odpowiedzialny jeden z kabelków podłączonych przy masie pod akumulatorem. Kolor czarno-fioletowy, są 2 takie same kabelki, jeden z nich idzie do zegarków. Możliwe, że wsuwka zaśniedziała i nie ma połączenia.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-07-2010, 12:09   

masa pod akumulatorem na podłużnicy.

Idziesz wzdłuż czarnego kabla od aku i nie ma siły musisz znaleźć :D
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 12:28   

zbadam to zaraz..ale ciekawi mnie cały czas ten punkt masy oznaczony w schemacie książki "jeżdżę i naprawiam..." jako "60"
zapiąłem wcześniej szukajkę i ktoś tam coś pisał o punkcie masy nad tablicą bezpieczników blisko słupka ale nie za bardzo konkretnie...wg mnie to bardziej tam coś się poluzowało bo cały węzeł pod aku ostatnio robiłem i dokładnie wyczyściłem
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 12:37   

Mosior, u mnie jest to przewód masowy na lewym wsporniku tablicy rozdzielczej i też nie bardzo wiem gdzie dokładnie się to znajduje :? Musisz zanurkować i obadać sytuacje.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-07-2010, 12:44   

no na to wygląda, że muszę się znowu w nurka zabawić i pogrzebać tipkowi w bebechach ale bezwzględnie to muszę zrobić.
Dam znać jak się uporam z tą usterką...

** Dodano: 13-07-2010, 10:52 **
mam diagnozę. To nie masa (sprawdziłem, wyczyściłem i nic), skrzynka bezpieczników też ok....problem w stacyjce, jak padają wskaźniki (raz na kilka dni na dosłownie kilka minut) i poruszałem kluczykiem w stacyjce to od razu odżyły więc wiem co jest problemem. Muszę to teraz rozebrać i obadać o co chodzi.. :doubt:

** Dodano: 29-07-2010, 00:25 **
słuchajcie, rozebrałem w końcu osłonę stacyjki i kolumny kierowniczej. Jest tam kostka z trzema przewodami.

Jednym dochodzi + z aku a dwa to są wyjścia też oba + na skrzynkę bezpieczników i przekaźnik zapłonu. Zrobiłem pomiary i co jakiś jakiś czas jak przekręcam kluczyk włączając zapłon to nie mam wskaźników i kierunków o czym pisałem wyżej.

Wygląda mi na to, że mechanizm w stacyjce odpowiedzialny za przełączanie przy przekręcaniu kluczyka pomalutku kona ...

jak sądzicie - to się da rozebrać czy stacyjka do wymiany ?
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 31-07-2010, 21:04   

Mosior, zazuc fotki bagnetu od oleju i gdzie jest i jak wyglada czujnik poziomu plynu chlodzenia
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-08-2010, 11:44   

bagnet standardowy (pręt z gumką uszczelniacza) w bloku silnika obok odmy. Czujnik temp w bloku silnika - też standardowy. Do czego Ci to potrzebne ? opisana przeze mnie usterka na 90% jest w stacyjce - zbieram się tylko do rozebrania tego mechanizmu żeby sprawdzić o co w nim chodzi i co tam się stało bo nie mam pojęcia

** Dodano: 14-08-2010, 00:31 **
problem rozwiązany. Sprawa okazała się złożona ponieważ w ostatnim stadium przed rozbiórką instalacji były następujące objawy:

odpalam auto, nie działa:
obrotomierz, wskaźnik paliwa, wskaźnik temp silnika, światła cofania, kontrolka ssania, kontrolka ręcznego, spryskiwacze przód i tył, brak kierunków....

po kilku minutach jazdy wracały kierunki ale reszta już nie...

Poczytałem na forum i rozebrałem przełącznik awaryjnych mimo, że te cały czas działały ok. Przełącznik w środku wyglądał ok ale po czyszczeniu i rozginaniu blaszek kierunki wróciły już na stałe i problemu nie ma po starcie.

Reszta nadal nie żyła (nałożyły się dwa różne problemy w czasie).

Prześledziłem schematy i zrobiłem analizę krok za krokiem w instalacji zaczynając od stacyjki.

Wynik analizy wskazał że prąd ze stacyjki dochodzi do skrzynki z bezpiecznikami ale na żadnym z wyjść martwych obwodów nie ma prądu. Schemat pokazuje, że wszystkie urządzenia są oparte właśnie o jeden PIN ze stacyjki.

Można by na skróty i spinać na krótko ale tego nie lubię :red_kartka: więc wyszarpałem skrzynkę z auta i zabrałem do domu na "stół operacyjny" :badgrin:

Diagnoza była taka, że metalowe słupki spinające obie płytki drukowane przestały stykać z otworkami, w które były wciśnięte (utlenienie powierzchni + rozszerzalność termiczna i zrobiła się mikro przerwa).

Podoginałem, podlutowałem, zmontowałem, wsadziłem do auta i .... wszystko śmiga jak tralala :) nawet pozostałe elementy rozjaśniały.

Temat do zamknięcia i do wykorzystania w podobnych przypadkach.
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
paziak 



Wiek: 33
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 25
Skąd: Krasnystaw
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-11-2010, 21:45   

Witam w moim przypadku dzieje sie analogicznie odwrotnie niż w twoim zaraz po zapaleniu wszystko jest ok jednak po pewnym czasie gdy wszystko złapie swoja temperaturę liczniki zaczynaja wariować , delikatne dociśnięcie tablicy w okolicach check control powoduje poprawne działanie .
Odkręciłem tablicę i wyczyściłem wszystkie styki z tyłu jednak problem znikł tylko częściowo o czym pisze wyżej :)
myslę że nie jest to problem masy pod aku ani wina stacyjki z która mam tez problemy ale o tym nie będe sie tu rozpisywał
Może ma ktos jakies sugestje ??
     assistance   Moneta
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-01-2011, 16:17   

wyjmij tablice bezpieczników i dokładnie posprawdzaj połączenia. Widziałem z bliska jak to wygląda więc z biegiem lat i od naszych "równych" dróg może się tam parę rzeczy poluzować. Niedużo roboty a warto
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 02-01-2011, 17:03   

A u mnie wszystkie wskazniki dzialaja i kontrolki ale nie podswietla mi sie i w nocy nic nie widze :sciana:
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 02-01-2011, 17:06   

Darek91, może po prostu spalone żarówki ?
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 05-01-2011, 16:33   

ja wątpię w żarówki bo jest ich parę i żeby się wszystkie popaliły...
wyjmij zegary, odszukaj ścieżkę od oświetlenia i podają na nią prąd jakimś kabelkiem (+).

Sprawdź czy coś zaświeci.

Jak wszystko to sprawdź konektor we wtyczce, jak nic nie zaświeci to sprawdź czy ścieżka nie ma gdzieś przerwy - ja miałem właśnie przerwaną ścieżkę w zegarach, które kupiłem. Odszukałem, polutowałem i jest git :partyman:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-01-2011, 17:35   

Z tego co pamiętam (nie mam teraz samochodu pod ręką) to nie podświetlają mi sie "nawiewy"
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 09-01-2011, 20:56   

na nawiewach są 2 żarówki tylko może są spalone
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Darek91 



Wiek: 32
Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 125
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 13-01-2011, 16:03   

W liczniku wymienilem...Byly spalone
_________________
159A3.000
Stop eco-terrorism, fuck the fuel economy!
  
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 13-01-2011, 16:05   

Darek91, mówiłem
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
pabblo666 


Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 45
Skąd: łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-01-2011, 21:14   

koledzy też mam problem z zegarami mianowicie wszystko działa tylko czasem po odpaleniu niedziała wskażnik paliwa i obrotomierz czasem odpale i wszystko gra a czasem nie i niema znaczenia ile kilometrów zrobie po odpaleniu jak nie działa to już nie zadziała
_________________
PABBLO666
  
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-01-2011, 12:49   

pabblo666, za te objawy odpowiada masa na podłużnicy pod podstawą akumulatora :) a dokładniej 1 z 2 wsuwek :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-01-2011, 14:45   

albo to co było u mnie (masa wszędzie była czyściutka a jednak problemy z elektryką były) - opisałem dokładnie parę postów wyżej
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load