Tylne hamulce tarczowe - ręczny nie działa |
Autor |
Wiadomość |
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 05-12-2007, 15:56 Tylne hamulce tarczowe - ręczny nie działa
|
|
|
Witam. Mam problem z miom tipo taki jak w temacie. W ogóle nie działa hamulec ręczny. Nie reaguje na pociągniecie dźwigni. Linki są całe (nie zapieczone), klocki nowe, tarcze w dobrym stanie. Jedyną nieprawidłowość jaką udało mi się zauważyć to, że chyba hamulec jest cały czas zaciągnięty, bo linki są luzne, a gdy je naciągnę, to nie da się ruszyć dźwignią. Problem jest w tym, ze mam tarczówki i nie widziałem tam żadnej regulacji, a cylinderka chyba się nie rozbiera... prosiłbym o radę |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-12-2007, 16:45
|
|
|
Wyjmij klocki , wkręć tłoczek w głąb i dopiero potem skasuj luz tłoczków przez kilkunastokrotne wciśnięcie pedału . Powinno pomóc . |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 21:30
|
|
|
sproboj naciagnac dobrze linke sruba przy dzwigni od recznego jesli tego nie robiles albo padl regulator sily hamowania czy jak to sie zwie na tylniej belce od niego odchodza przewody do kol ja podobnie mialem ale wystarczylo wymienic linke na jedno kolo no i oczywiscie jesli nowe klocki zalozone to one musza sie dotrzec ok 300 km to zajmuje klockom a jesli sa wymieniane klocki i tarcze to ok 500km |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 18-02-2008, 21:37
|
|
|
MARIOVIRUS napisał/a: | sproboj naciagnac dobrze linke sruba przy dzwigni od recznego |
akurat ta śruba skraca tylko skok dźwigni a nie zmienia naciągu linki
MARIOVIRUS napisał/a: | padl regulator sily hamowania czy jak to sie zwie na tylniej belce od niego odchodza przewody do kol |
paść może i padł ale nie ma to nic wspólnego z ręcznym
schab dobrze mówi. Powinna pomóc właśnie taka "samoregulacja", ewentualnie popatrz czy nie masz czegoś zapieczonego i dlatego trzyma w jednej pozycji.
** Dodano: 18-02-2008, 21:38 **
Tak w ogóle to odgrzewasz kotlet a ja a Tobą spójrz na datę postu. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 14:33
|
|
|
Tzn temat ciągle aktualny, bo miałem małą kolizje moim tipkiem, a nie miałem czasu i pieniędzy zeby go naprawić. teraz jest zobiony i właśnie chciałem zająć się tymi hamulcami. Mam drugiego tipolka na części i jeśli to nie pomoże, to przełoże całe zaciski, bo w tamtym są badzo dobre hamulce. Mam jeszcze tylko jedno małe pytanko - czy ten korektor siły hamowania to on jest w ogóle potrzebny?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2008, 14:36
|
|
|
meter30 napisał/a: | czy ten korektor siły hamowania to on jest w ogóle potrzebny?? |
Jest potrzebny, a najlepiej jeszcze jest jak działa |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-02-2008, 14:48
|
|
|
Ja mam hamulce z ABS - em, tylko ze kolejny problem jest taki, ze ten ABS nie działa. Czy w tym wypadku jest tam wprowadzone jakies inne rozwiązanie?? i jak reguluje sie ten korektor siły hamowania?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 27-02-2008, 22:33
|
|
|
Teoretycznie auta z ABS'em nie powinny miec korektora siły hamowania bo regulają siły hamowania zajmuje się własnie ABS. Jednak zdarzało się że były Tipki co miały i ABS i korektor. Generalnie zasada działania korektora polega na tym że dławi lub zwiększa on przepływ płynu na tylne koła. Mechanicznie wyglada to tak że jest na stałe zamocowany na belce tylnej, ma dźwignie która jest połączona z karoserią za pomocą sprężyny. Jak ładujesz auto na tyle to powoduje to ugięcie się sprężyn zawieszenia, w efekcie naciaga czy tam popuszcza tą wajche na korektorze i zwiększa przepływ płynu na tył, tym samym mamy mocniejsze hamulce z tyłu wtedy kiedy ich potrzebujemy czyli jak auto jest załadowane. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 07:23
|
|
|
Dzięki Hipo. Jutro będę się tym bawił. A nie orientujesz się może jak sprawdza się czujniki ABS-u?? |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 28-02-2008, 08:02
|
|
|
Przy sprawdzaniu Ci nie pomoge, wiem tylko że czujnik daje impuls do centralki ale czy jest to jakieś napiecie ciagłe czy tylko piki odpowiadajace ząbkom bądź dołkom na pierścieniu to nie wiem no i nie wiem jakiego rzędu to są wartości i czy da się to zmierzyć zwyczajnym multimetrem. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 15:00
|
|
|
Witam
meter30 napisał/a: | Dzięki Hipo. Jutro będę się tym bawił. A nie orientujesz się może jak sprawdza się czujniki ABS-u?? |
Na kazdym kole, przy łożysku (piaście od wewnątrz koła) masz takie wieńce zębate (kręcące się z piastą), przy tych wieńcach masz najczęściej elementy (nieruchome) - czujniki impulsów.
Nie wiem jak się to sprawdza dokładnie, ale podejrzewam że ich niesprawność wykrywa autotest zanim zgaśnie kontrolksa ABS po uruchomieniu auta.
Napewno zajrzyj pod auto w poblizu ich mocowania, zobacz czy nie odpadły, albo nie są za bardzo zabłocone. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-02-2008, 18:17
|
|
|
niesprawność powinien wykryć autotest ale po przejechaniu kawałka drogi, tzn dopiero jak pojedziesz trochę i zaczną bądź nie zaczną wz wszystkich kół płynąć impulsy to abs albo się załączy do gotowości do pracy albo wywali błąd, na parkingu na postoju abs nie ma jak autotestu zrobić w pełni bez ruchu, może jeydnie w niektórych furkach wykryć usterkę pompy, przekaźników, zasilania czy np kabel przerwany...
masz tarczki zębate przy kołach i czujniki identyczne w zasadzie jak czujnik położenia wału na przykład; hallotrony / czujniki Halla; jak je 'mijają' zęby lub puste przestrzenie (koło się kręci) to w czasei mijania czujniki generują impulsy same z siebie, wytwarzają powiedzmy niskie napięcie, impulsy... multimetr nic konkretnego Ci nie powie, bo napięcie jest dość niskie no i przebiegu nie zobaczysz; jedynie jak podłączysz oscyloskop to powinieneś widzieć piękną sinusoidę jak pokręcisz kołem, musi być idealna, nie poszarpana czy zniekształcona, nie może w niej 'brakować' pojedynczych 'górek' (..że 'wypadają'), będzie tym bardziej 'ściśnięta od lewej do prawej na wyświetlaczu, znaczy o większej częstotliwości im szybciej kręcisz kołem;
tylko na oscyloskopie możesz czujniki sprawdzić na tyle by mieć co do nich pewność, że nie dają zniekształconej sinusoidy albo świrują, wszelkie inne pomiary to takie dla poprawy samopoczucia że coś w ogóle się dzieje i przychodzi od czujnika, ale czy dobre przychodzi - to tego nie wiesz;
gdzieś w temacie podobnym, ale o CPW dawno temu były przykładowe wykresy, poszukaj; |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
suchy08021990
Wiek: 34 Dołączył: 25 Maj 2008 Posty: 17 Skąd: Łomża
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 06:10
|
|
|
a czy ktoś z was może mi napisać na PW jak wymienić taki czujnik???? |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 27-05-2008, 07:35
|
|
|
Jedna śrubka i rozłączyć kostkę - filozofii nie ma tylko trzeba robić delikatnie bo śrubka może być zapieczona. Tipo z ABS zawsze będzie miało korektor siły hamowania, ABS to układ przeciwko blokowaniu się kółek i podczas normalnego hamowania (pełna przyczepność) nie działa. ABS działa jak z koła (z czujnika) nie będzie impulsu będącego funkcją drogi - każde koło teoretycznie kręci się z taką samą szybkością (układ sterujący- pod siedzeniem) zbiera te impulsy. jak hamujesz i koła zwalniają to ABS też nic nie robi - bo koła się kręcą. ABS zaczyna działać jak któreś z kółek sobie przystanie podczas hamowania - nie będzie odczytu z czujnika - wtedy włącza się pompa ABS - obok zwykłej pompki hamulcowej, i naprzemiennie nabija ciśnienie do układu hamulcowego i popuszcza - charakterystyczne bicie na pedale hamulca - pompa hamuje i zwalnia hamowanie za nas . |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-07-2008, 10:48
|
|
|
No to ja sie podepne pod temacik. Rzecz dotyczy ręcznego w moim tipaczu, mam na tyle tarcze i problem polega na tym że prawe tylne koło mi nie hamuje a lewe sie blokuje nawet na asfalcie. Patrzyłem na linki przy kołach i chodza ok z tym ze prawa strona jakby teraz była krótsza bo linka bardziej sie chowa w pancerzu. Co polecacie sprawdzic? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 01-07-2008, 10:53
|
|
|
tipacz napisał/a: | Co polecacie sprawdzic? | Musisz wyciagnąć zacisk i dobrze wyczyścić,zwłaszcza tego bolca co masz na Nim dzwignie od ręcznego,one często rdzewieja w środku,jak zrobisz to i nadal bedzie kiepski ręczny to nasmaruj linke... Ja tak miałem w bravo,strasznie ciężko chodził ręczny,okazało sie,że miałem zasyfione zaciski,rozebrałem wszystkie,wyczyściłem i zdrowo nasmarowałem,głownie chodzi o prowadnice zaciskow. Nastepnie nalałem do pancerza od linki ręcznego wd-40,efekt jest taki,że ręczny mam na 1 ząbek |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-07-2008, 22:10
|
|
|
Problem polega na tym ze linka chodzi dobrze, nie blokuje jej itp. Tylko jak pisalem jest mniejsza odleglosc od mocowania linki (pancerza) do dzwigni idacej do zacisków.
Prosze o pomoc - pilne! |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 08:15
|
|
|
To zobacz jak wyglada to na łączeniu linek pod podłogą na wysokości ręcznego,byc może tam Ci sie linka przesunęła... Zresztą wejdź do kanału i bedziesz wszystko wiedział... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-07-2008, 10:17
|
|
|
ego, podniosłem auto, odkreciłek koło, zdjąłem zacisk i sie okazało że ledwo co chodzi tłoczek! w porywach jakies 0,5mm :-( tylko nie bardzo wiem jak sie do tego zabrac. Zapsikałem to penetratorem, nastepnie smarem w sprayu i nic nie pomogło. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 10:27
|
|
|
tipacz żeby wyciagnac tłoczek,musisz troszke pomachac dźwignia od ręcznego,jak juz troche wyjdzie to trzeba go poprostu wykręcić. Natomiast żeby go wkręcic,nie wystarczy tylko Nim kręcić,trzeba go równiez dociskać w dół. |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 02-07-2008, 11:23
|
|
|
Tylko problem jest taki, że jak machałem dzwignia to wyszedł tylko troche i dalej ni hu hu. Chyba trzeba bedzie wymienic zacisk :-( ale wtedy trzeba bedzie ospowietrzac układ. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 12:42
|
|
|
tipacz napisał/a: | Tylko problem jest taki, że jak machałem dzwignia to wyszedł tylko troche i dalej ni hu hu. Chyba trzeba bedzie wymienic zacisk :-( ale wtedy trzeba bedzie ospowietrzac układ. | bo dalej musisz go wykręcić,czytasz co napisałem w poście wyżej? jak wyciągniesz tłoczek to i tak bedziesz musiał odpowietrzac układ... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-07-2008, 15:57
|
|
|
dokładnie tak jak pisze ego, jeśli jest tak jak myślę (sam mam bębny) to tłoczek ma wewnątrz taaki obrotowy gwint pod zawleczką, mogło Ci się to rozsypać,
jak wyjmiesz tłoczek i okaze się że jest całe to delikatnie drobnym papierkiem czyścisz tłoczek z takiego osadu, czyścisz cylinderek wewnątrz, zmieniasz uszczelkę w połowie tłoczka (ona uszczelnia i odpowiada za cofanie się tłoczka), składasz całość do kupy, teoretycznie koniec, ale skoro i tak zapowietrzasz układ to proponowałbym zrobić to samo z drugiej strony, po czym koło po kole po kolei odpowietrzyć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-07-2008, 11:24
|
|
|
A jak nie wiem jaki płyn był wczesniej zalany to moge bez problemu zalac np DOT-4? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2008, 11:29
|
|
|
tipacz napisał/a: | A jak nie wiem jaki płyn był wczesniej zalany to moge bez problemu zalac np DOT-4? | kolega kiedys pomieszał dot-3 z dot-4 i mowil,ze spadła mu skutecznosc hamulców, jak zalał całość dot-4 hamulce sie zdecydowanie poprawiły.... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|