Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zdejmowanie przednich drzwi kierowcy
Autor Wiadomość
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2012, 16:10   Zdejmowanie przednich drzwi kierowcy

Witam. Mam pewien problem ponieważ nie mogę zdjąć przednich drzwi kierowcy. Czytałem że wystarczy odkręcić ogranicznik oraz dwie śruby przy zawiasach na klucz 10. Po odkręceniu drzwi nadal nie schodzą. Poradzicie coś ?
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 21-01-2012, 16:31   

Oba zawiasy i ogranicznik usunięte? Przerabiałem to, pomogło podstawienie lewarka samochodowego pod drzwi i lekka perswazja. Oczywiście w drzwiach pojawiło się małe wgłębienie, ale to były drzwi przeznaczone na złom, więc mnie to mało przeszkadzało. Ale podejrzewam, ze podłożenie grubszej deski z twardego drewna pozwoliłoby uniknąć.
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2012, 17:40   

Jelcyn, Aha czyli trzeba trochę siły użyć :D jutro spróbuje ponownie. Muszę je zdjąć aby pod zawiasy dać podładki ponieważ sworznie w nich się juz wyrobiły i drzwi mają luz przez co nie domykają się czasami ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
MARIOVIRUS 


Pomógł: 18 razy
Wiek: 35
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 571
Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-01-2012, 18:19   

Lasgo07, ja bym to wyrgulowal na zamku na twoim miejscu a nie jakies cudowanie z podkladkami
_________________
Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest
     assistance   Moneta
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2012, 18:47   

MARIOVIRUS, regulowałem ale nic nie dało.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 21-01-2012, 22:04   

Normalne ze z czasem drzwi opadaja bo raz to ciezar a dwa moga byc wyrobione zawiasy.Gdybys podjechal do blacharza by ustawil dzwi nie uzywalby do tego zadnego klucza bo tylko narobilby sobie roboty z pozniejszym ustawianiem szczelin.
Uchyla sie lekko drzwi tak na 20-30 cm od progu lapiesz za dplny rant(mozesz podlozyc sobie szmatke by w rece sie nie wpijalo)i ciagniesz do gory.jak uslyszysz trzeszczenie to sprawdz jak sie zamykaja.Jak nie chcesz nadwyrezac sie pomoz sobie lewarkiem tylko podloz deske czy szmatke.No i z umiarem.Lepiej lewarowac 5 razy niz raz a za duzo.Kazdy doswiadczony blacharz tak Ci drzwi podniesie-tym sposobem.I szczerze radze-nie zdejmuj ich poki co,bo mozesz sobie zrobic gorzej niz jest.Tym bardziej jesli teraz szpary masz w miare rowne.Powodzenia.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2012, 00:38   

shagger78, Chodzi o to że u mnie takie podnoszenie właśnie pogarsza sprawę ponieważ wyrobiony jest ten bolec wbity pomiędzy oboma zawiasami. Jedyny sensowny pomysł jaki mi przychodzi do głowy to uniesienie drzwi na zawiasach i włożenie podkładki która podniesie je odrobinę a resztę wyregulować na zamku. Całość skręcić bo w tej chwili mam masakrę ponieważ drzwi na dołku wyskakują mi z zamka i się otwierają. Opuszczenie jest spore jak się złapię i porusza do góry.

** Dodano: 22-01-2012, 00:41 **
I w tym momencie jak drzwi się zamkną po kilku traśnięciach to szczeliny są w porządku. Przy otwartych niestety nie. Szczelina między tylnymi drzwiami jest większa i wyraźnie widać opuszczenie przednich.

** Dodano: 22-01-2012, 00:42 **
Można to zaobserwować też po uszczelce. Jutro zrobię jakieś fotki i wstawię jak sobie z tym poradziłem.
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-01-2012, 01:27   

Lasgo07, jak dalej będziesz tak trzaskał, to tylko kwestia czasu jak zewnętrzny mechanizm zamka drzwi poleci ; ) w woli przypomnienia jest nie rozbieralny ( nitowany ). Wiem z doświadczenie miałem podobną sytuację. Przyjrzyj się dokładnie, czy właśnie ząbek tego zamka się nie wyrobił, bo możliwe że już nie łapie bolca drzwi i tu właśnie tkwi problem, dalsze objawy to dociskanie drzwi, by mogły się swobodnie zamknąć. Z natury wymiana zamka automatycznie eliminuje problem.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-01-2012, 10:59   

Z tego co piszesz to widzę, że mam podobny problem z moimi drzwiami. Regulacja zamkiem nic nie pomogła. Jest on ustawiony w takiej pozycji, że drzwi jakoś się zamykają, ale właśnie potrafią odskoczyć w trakcie jazdy. Na razie po zamknięciu blokuje je "grzybkiem" od środka i mam spokój, ale jako że w planach jest montaż centralnego to muszę zająć się sprawą. Znajomy blacharz polecił podobny sposób jak Jelcyn, tylko podnosić delikatnie i z wyczuciem. Odradzam za to zdejmowanie drzwi (szczególnie w pojedynkę) - zrobiłem tak kiedyś w polonezie ojca (ten sam problem) i straciłem ładnych parę godzin na ich właściwe ustawienie, a co się przy tym nakombinowałem to głowa mała :?
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2012, 11:12   

shagger78 napisał/a:
Uchyla sie lekko drzwi tak na 20-30 cm od progu lapiesz za dplny rant(mozesz podlozyc sobie szmatke by w rece sie nie wpijalo)i ciagniesz do gory.jak uslyszysz trzeszczenie to sprawdz jak sie zamykaja.Jak nie chcesz nadwyrezac sie pomoz sobie lewarkiem tylko podloz deske czy szmatke.No i z umiarem.Lepiej lewarowac 5 razy niz raz a za duzo.Kazdy doswiadczony blacharz tak Ci drzwi podniesie-tym sposobem.I szczerze radze-nie zdejmuj ich poki co,bo mozesz sobie zrobic gorzej niz jest.Tym bardziej jesli teraz szpary masz w miare rowne.


Też mam podobny problem. Drzwi opadły już tak, że górna krawędź przy zamykaniu zaczepia o tylne drzwi.
Mam rozumieć że takie podciągnięcie do góry pomoże? Czyli jak je podniosę to zostaną w tej pozycji do której zostaną uniesione? Zamek wymieniłem w wakacje, bo był już wyrobiony ale to nie pomogło i dalej trzeba trzaskać. Zauważyłem że jak je uniose i spróbuje zamknąć to zamykają się leciutko czyli to kwestia tylko tego żeby je jakoś unieść.
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 22-01-2012, 12:34   

a nie próbowaliście młotkiem i przecinakiem jakby przebic górny zawias do przodu???? spowoduje to uniesienie drzwi i nie trzeba sie bac o to ze drzwi sie wgniota od podnosnika
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
     assistance
 
Dziąbal 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 237
Skąd: Elbląg
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 22-01-2012, 14:50   

Ja w ostatnich dniach uporałem sie z problemem opadajacych drzwii kierowcy, luz był na dolnym sworzniu. Spryskałem wd-40 i pozostało na siłę unosić je i poruszać na boki po chwili odpuściło i drzewii zeszły, założyłem drugi sworzeń z zapasowych drzwii i idealnie lekko się zamykają.
_________________
TempRa 1.8
Tipo 3D 1.8
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2012, 15:20   

Ja poradzilem sobie z drzwiami w wyzej opisany sposob ale lewarka nie uzywalem tylko recznie do gory.Mozna tez poprosic kolege i pociagnac we dwoch.Od rak rant drzwi napewno sie nie pognie.Unosic jak wiadomo trzeba na rogu po drugiej stronie niz zawiasy.Do tego zamek kierowcy byl juz wyrobiony i drzwi potrafily sie otwierac na nierownosciach nawet co kilka metrow.Probowalem rzezbic zamek i mimo ze jest nierozbieralny go naprawilem i zlozylem ale nie na dlugo to dzialalo.Ostatecznie pomoglo zalozenie uzywanego ale nie zuzytego zamka z allegro za 10 zl.I juz dwa lata jest spokoj.Zapadka w zamku powleczona jest cienko plastykiem-jesli jest on juz przetarty albo wcale juz go nie ma znaczy ze zamek juz sie wysluzyl.Zakupilem zamek (wersje z centralnym zamkiem)w ktorym ow plastyk nie byl ruszony na fotce i jak sie okazalo zamek w bdb.stanie mi sprzedano.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2012, 15:51   

Czyli trzeba ciągnąc w góre aż coś przeskoczy tak?
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Lasgo07 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1802
Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2012, 16:42   

Zatem jakoś sobie poradziłem z tym problemem. Po pierwsze to zauważyłem że na sworzniu górnym nie ma śrubki wkręconej od spodu. Wkręciłem śrubkę i mocno dokręciłem to samo na dole ponieważ było lużno. Po dokrecęniu luz niby się skasował i podregulowałem na zamku. Drzwi jakoś się zamykają pod warunkiem że nie można trzaskać bo wtedy odskakują. Z moich obserwacji to czeka mnie w najbliższym czasie wymiana sworzni w drzwiach jak nie cąłych zawiasów i wymiana zamka w drzwiach ponieważ rygiel już się troszkę przytarł. Narazie nie biorę się za to ponieważ pogoda jest tragiczna i szybko robi się ciemno na dworze. NA wiosnę na spokojnie ogarnę ten temat aby było cacy ;)
_________________
FIAT COUPE 2,0 16V 139KM
     assistance   Moneta
 
 skype
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-01-2012, 00:43   

D@wIdS napisał/a:
Czyli trzeba ciągnąc w góre aż coś przeskoczy tak?

Tak wystarczy pociagnac do gory jezeli drzwi sa opadniete.Troche sie podegna zawiasy czy blacha w poblizu ich mocowania i beda wyzej.Najprostsza i najlepsza metoda na podniesienie opadajacych drzwi.Szczegolnie w wersiach 3 drzwiowych gdy drzwi sa dluzsze i ciezsze trzeba to robic co jakis czas.Jesli recznie to spokojnie mozna niemal z calej sily.Drzwi nie oderwiesz recznie.A do dolu jakby trzeba bylo to zawsze latwiej pojda.Ja jesli podginam to nieco wiecej niz trzeba bo po kilku zamknieciach i tak sobie opadna odrobine i wtedy jest juz jak trzeba.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-01-2012, 17:01   

Próbowałem ale chyba mam za mało siły haha Szarpie aż całe auto się unosi ale nie chcą się odgiąć :D Chyba z tym lewarkiem spróbuje. Tą metodą można prostować drzwi w każdym samochodzie? Kuzyn ma audi 80 i też ma opadnięte :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
shwax 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Kwi 2011
Posty: 253
Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-01-2012, 23:40   

D@wIdS, a co ma marka do tego? Fakt, drzwi w Lambo albo Mercu SLS raczej nie wyprostujesz w ten sposób :lalala: , ale poza tym próbuj śmiało (tylko pamiętaj, z wyczuciem) ;)
_________________
Był: Fiat Tipo 1.4 '95
Jest: VW Golf III 1.6 '94
  
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-01-2012, 21:26   

shwax, tak tylko pytam żeby sienie okazało że coś mu tam urwe :)
Spróbuje jutro, bo póki co jestem zabiegany że nawet chwili na wyciągnięcie lewarka nie mam ;P
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load