Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
306-tka, czy bać się francuza ?
Autor Wiadomość
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 15:25   306-tka, czy bać się francuza ?

Od razu na początku zaznaczę, że to nie ja się rozglądam za nowym autem - póki co pozostaje wierny swojej "Ślicznotce" ;)
Ale do rzeczy, mój kolega nosi się z zamiarem kupna po wakacjach swojego pierwszego auta, a ponieważ nie ma specjalnego pojęcia o samochodach to, poprosił mnie o pomoc przy znalezieniu czegoś sensownego, a ja nauczony doświadczeniem(na przykładzie mojej tempry), że żeby kupić dobre auto, a nie szrota, to trzeba niestety się zacząć rozglądać już parę miesięcy wcześniej dlatego zaczynam już teraz, na razie od pytań :P
Wybór kumpla padł właśnie na peugeota 306 w wersji 5-drzwiowej, bo takie auto mu się najbardziej widzi(a przecież najważniejsze, żeby się właścicielowi podobało ;) ).
No i tu się zaczyna moja seria pytań do klubowiczów, gdyż ja osobiście nigdy nie miałem do czynienia z tym autem. A więc do rzeczy:
- kumpel jest świeżo po zdaniu prawka, więc raczej nie będzie świrował i nawet nie chciałbym mu podsuwać jakiegoś potwora - jaki silnik byłby najlepszy - chodzi mi głównie o trwałość i ekonomiczność (niestety kumpel uparł się na benzyniaka) więc do wyboru pozostaje 1.4 lub 1.6 ewentualnie 1.1 - tylko tu się zastanawiam, czy nie jest zbyt słaby do takiego auta przez co jego spalanie będzie porównywalne z 1.4?
- jakie są newralgiczne punkty w tych autach jeśli chodzi o korozję, na co zwrócić uwagę przy oglądaniu?
- co lubi padać, jakieś częste usterki - oczywiście chodzi mi o te bardziej kosztowne, na co patrzeć żeby się nie wpuścić w kanał?
- no i oczywiście duperele, które dla laika mogą się wydawać poważną usterką (powód do zbicia z ceny), a w rzeczywistości wystarczy poświęcić parę minutek pod blokiem żeby doprowadzić autko do porządku ( przykładowo tak jak u nas słynny "sierżant", którego wystarczy przesmarować, żeby lewarek działał jak trzeba )
- jeśli jeszcze możecie mi udzielić jakiś wskazówek, porad to byłbym zobowiązany, bo zostałem poproszony o pomoc przy wybraniu czegoś sensownego, a zupełnie nie znam tego auta :(
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-05-2008, 18:52   

Jezdzilem jako pasazer 306 i fajne autko.
1,8 gti czy jakos tak masakrycznie zawodny.
1.4 miala kolezanka i nie widzialem zeby stal w serwisie ale bylo tak ze tu klima nie dzialal tu szybki czyli duperele

Do francuza to musisz miec dobrego mechanika!

No i najwazniejsze kupic zadbany egzemplarz a nie jakas padline!
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 20:47   

MupiK napisał/a:
No i najwazniejsze kupic zadbany egzemplarz a nie jakas padline!

No właśnie dlatego chcę się dowiedzieć czegoś na temat tego autka, żeby mieć jakieś pojęcie na co zwrócić uwagę, coby potem nie kląć ;)
Najbardziej mi się podoba właśnie opcja z silnikiem 1.4, bo łatwiej będzie trafić nie zajeżdżony niż jakieś mocne 1.8, wie ktoś jakie były wersje tych silników (na forum 306-tki znalazłem że były 2 silniki 1.4 o różnych oznaczeniach, ale nie piszą jakie różnice między nimi - czy tylko osprzęt czy np. jeden SPI a drugi MPI ? ) Aha i jeszcze jedno mi się nasunęło - w 97' bodajże był lifting 306-tki, jakie były różnice między starszymi a nowszymi modelami oprócz zauważalnego przodu, który pewnie można przerobić? Jakieś drobne niuanse typu jak w temprze z tyłu znaczki pod lampami a nie na klapie?
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-05-2008, 21:27   

o marce się nie wypowiem, bo na każdą markę i model znajdziesz tyle samo zwolenników co przeciwników

a o kupnie autka powiem tyle:
przede wszystkim nich się nie ogranicza do jednej marki i typu, tylko do kilka 3-4 marek i do każdej założy jakie chce wyposażenie rocznik i ile jest gotów za tą markę zapłacić - w kńcu i tak kupi cos innego :P :P :P

druga sprawa, przy autku z tej półki cenowej warto odżałować te 50-100zł i podjechać na diagnostyke
i co najwazniejsze jechać z kimś niezaangażowanym, który będzie gościa studził gdy ten napali się na pierwsze napotkane auto - każdy chyba tak ma a szczegulnie przy pierwszym aucie - nagle mamy zacmę na oczach i nie widzimy oczywistych usterek
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 28-05-2008, 23:41   

Witam
Przed zakupem Temperki brałem pod uwagę min. 306tkę... z tego co się wywiedziałem to 1,4 benzyna to bardzo trwały i niezawodny silnik, ja raczej brałem pod uwagę 1.9D -XUD9 to jeden z najelpszych silników na rynku, trwały i oszczedny. Blachy przyzwoite, o ile egzemplarz nie jest po wypadku, jeszcze warto sprawdzić stan belki tylniego zawieszenia, ale w razie czego pełna jej regeneracja to koszt 300-400 zeta. Auto pojemne i wygodne, jak to francuz, w miarę niezawodne i nie powoduje plajty właściciela w serwisie, ale naprawdę trzeba trochę pogrymasić i obejrzeć kilka egzemplarzy i co ważne się się przejechać, by mieć porównanie, tak aby nie trafić na jakieś padło od picera. Ogólnie polecam.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-05-2008, 13:58   

yoyo napisał/a:
a o kupnie autka powiem tyle:
przede wszystkim nich się nie ogranicza do jednej marki i typu, tylko do kilka 3-4 marek i do każdej założy jakie chce wyposażenie rocznik i ile jest gotów za tą markę zapłacić - w kńcu i tak kupi cos innego :P :P :P

No ja przy kupnie temperki też brałem pod uwagę jeszcze tipo, fieste, ew. escorta ale jak na samym początku postanowiłem że chce temprę to już mi tak zostało :P

yoyo napisał/a:
druga sprawa, przy autku z tej półki cenowej warto odżałować te 50-100zł i podjechać na diagnostyke

To wiadomo, bo na diagnostyce wyjdzie głównie jak się ma zawias i czy auto było po jakimś poważnym wypadku.

yoyo napisał/a:
i co najwazniejsze jechać z kimś niezaangażowanym, który będzie gościa studził gdy ten napali się na pierwsze napotkane auto - każdy chyba tak ma a szczegulnie przy pierwszym aucie - nagle mamy zacmę na oczach i nie widzimy oczywistych usterek

Od tego właśnie mam być ja :badgrin:

sheriffnt napisał/a:
z tego co się wywiedziałem to 1,4 benzyna to bardzo trwały i niezawodny silnik, ja raczej brałem pod uwagę 1.9D -XUD9 to jeden z najelpszych silników na rynku, trwały i oszczedny.


No właśnie ja chętniej bym widział francuza w dieslu, bo słyszałem, że to dobre silniki i naprawdę mało palą - sprubuje go jeszcze przekonać do diesla :P

sheriffnt napisał/a:
jeszcze warto sprawdzić stan belki tylniego zawieszenia, ale w razie czego pełna jej regeneracja to koszt 300-400 zeta.

Chodzi Ci o tą typową przypadłość jak to widać w części 106-tek, że wysłużone egzemplarze mają jakby przestawioną tylną oś? Tzn. przykładowo lewe tylne koło jest schowane głęboko w nadkole podczas gdy prawe wystaje. W 306-tkach tył też jest tak rozwiązany na takiej belce :roll:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 30-05-2008, 14:43   

polansky napisał/a:
W 306-tkach tył też jest tak rozwiązany na takiej belce

Tak
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 30-05-2008, 19:49   

Witam
polansky napisał/a:

Chodzi Ci o tą typową przypadłość jak to widać w części 106-tek, że wysłużone egzemplarze mają jakby przestawioną tylną oś? Tzn. przykładowo lewe tylne koło jest schowane głęboko w nadkole podczas gdy prawe wystaje. W 306-tkach tył też jest tak rozwiązany na takiej belce :roll:

To rozwiąznia typowe dla wielu francuskich aut, tzw belka skrętna, jej rola to zarówno resor jak i stabilzacja poprzeczna, to głowna tajemnica zawieszenia francuskich aut, daje komfort i dobre prowadzenie, nie znosi jednak przeciążeń powyżej założonych przez producenta, wtedy niestety skraca się jej żywot, ale rzecz jest naprawialna :)
PS Belka skrętna to także typowe rozwiązanie w niemieckich czołgach czasu II wojny św. - Tygrys i Pantera :lol:
PS 2 Silnik 1,9 D Peżo/Cytryna lepiej się zbiera niż nasze fiatowskie 1,9TD (te starsze), zresztą kolejne (póżniejsze) silniki 1,9 Fiata oparły się właśnie na konstrukcji XUD9.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-05-2008, 21:50   

Gadałem właśnie z kumplem i przekazałem mu to co się dzięki wam dowiedziałem. Stwierdził, że właśnie dzisiaj gadał ze swoim kolegą ze studiów, który ma właśnie 306-tke 1.9 i podobno jest zachwycony tym autem.
Tak więc prawdopodobnie da się przekonać do dieselka ;)
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 01-06-2008, 10:26   

A ja powiem tak - pomoc w kupnie używanego samochodu jest jak próba pogodzenia skłóconego małżeństwa, można się nieźle przejechać. Czego Tobie ofkoz nie życzę.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
Stivi 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 812
Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-06-2008, 10:55   

306 fajne autko. Szwagier kupil ale w kombiku 1,9 TD. Dobre wyposazenie i nawet spoko to jedzie.. wyjezdzil swoje i teraz sprzedaje bo chce kupic model wyzej.
_________________
było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG

jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4
     assistance
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load