|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
306-tka, czy bać się francuza ? |
Autor |
Wiadomość |
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 15:25 306-tka, czy bać się francuza ?
|
|
|
Od razu na początku zaznaczę, że to nie ja się rozglądam za nowym autem - póki co pozostaje wierny swojej "Ślicznotce"
Ale do rzeczy, mój kolega nosi się z zamiarem kupna po wakacjach swojego pierwszego auta, a ponieważ nie ma specjalnego pojęcia o samochodach to, poprosił mnie o pomoc przy znalezieniu czegoś sensownego, a ja nauczony doświadczeniem(na przykładzie mojej tempry), że żeby kupić dobre auto, a nie szrota, to trzeba niestety się zacząć rozglądać już parę miesięcy wcześniej dlatego zaczynam już teraz, na razie od pytań
Wybór kumpla padł właśnie na peugeota 306 w wersji 5-drzwiowej, bo takie auto mu się najbardziej widzi(a przecież najważniejsze, żeby się właścicielowi podobało ).
No i tu się zaczyna moja seria pytań do klubowiczów, gdyż ja osobiście nigdy nie miałem do czynienia z tym autem. A więc do rzeczy:
- kumpel jest świeżo po zdaniu prawka, więc raczej nie będzie świrował i nawet nie chciałbym mu podsuwać jakiegoś potwora - jaki silnik byłby najlepszy - chodzi mi głównie o trwałość i ekonomiczność (niestety kumpel uparł się na benzyniaka) więc do wyboru pozostaje 1.4 lub 1.6 ewentualnie 1.1 - tylko tu się zastanawiam, czy nie jest zbyt słaby do takiego auta przez co jego spalanie będzie porównywalne z 1.4?
- jakie są newralgiczne punkty w tych autach jeśli chodzi o korozję, na co zwrócić uwagę przy oglądaniu?
- co lubi padać, jakieś częste usterki - oczywiście chodzi mi o te bardziej kosztowne, na co patrzeć żeby się nie wpuścić w kanał?
- no i oczywiście duperele, które dla laika mogą się wydawać poważną usterką (powód do zbicia z ceny), a w rzeczywistości wystarczy poświęcić parę minutek pod blokiem żeby doprowadzić autko do porządku ( przykładowo tak jak u nas słynny "sierżant", którego wystarczy przesmarować, żeby lewarek działał jak trzeba )
- jeśli jeszcze możecie mi udzielić jakiś wskazówek, porad to byłbym zobowiązany, bo zostałem poproszony o pomoc przy wybraniu czegoś sensownego, a zupełnie nie znam tego auta |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 18:52
|
|
|
Jezdzilem jako pasazer 306 i fajne autko.
1,8 gti czy jakos tak masakrycznie zawodny.
1.4 miala kolezanka i nie widzialem zeby stal w serwisie ale bylo tak ze tu klima nie dzialal tu szybki czyli duperele
Do francuza to musisz miec dobrego mechanika!
No i najwazniejsze kupic zadbany egzemplarz a nie jakas padline! |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 20:47
|
|
|
MupiK napisał/a: | No i najwazniejsze kupic zadbany egzemplarz a nie jakas padline! |
No właśnie dlatego chcę się dowiedzieć czegoś na temat tego autka, żeby mieć jakieś pojęcie na co zwrócić uwagę, coby potem nie kląć
Najbardziej mi się podoba właśnie opcja z silnikiem 1.4, bo łatwiej będzie trafić nie zajeżdżony niż jakieś mocne 1.8, wie ktoś jakie były wersje tych silników (na forum 306-tki znalazłem że były 2 silniki 1.4 o różnych oznaczeniach, ale nie piszą jakie różnice między nimi - czy tylko osprzęt czy np. jeden SPI a drugi MPI ? ) Aha i jeszcze jedno mi się nasunęło - w 97' bodajże był lifting 306-tki, jakie były różnice między starszymi a nowszymi modelami oprócz zauważalnego przodu, który pewnie można przerobić? Jakieś drobne niuanse typu jak w temprze z tyłu znaczki pod lampami a nie na klapie? |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 21:27
|
|
|
o marce się nie wypowiem, bo na każdą markę i model znajdziesz tyle samo zwolenników co przeciwników
a o kupnie autka powiem tyle:
przede wszystkim nich się nie ogranicza do jednej marki i typu, tylko do kilka 3-4 marek i do każdej założy jakie chce wyposażenie rocznik i ile jest gotów za tą markę zapłacić - w kńcu i tak kupi cos innego
druga sprawa, przy autku z tej półki cenowej warto odżałować te 50-100zł i podjechać na diagnostyke
i co najwazniejsze jechać z kimś niezaangażowanym, który będzie gościa studził gdy ten napali się na pierwsze napotkane auto - każdy chyba tak ma a szczegulnie przy pierwszym aucie - nagle mamy zacmę na oczach i nie widzimy oczywistych usterek |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 23:41
|
|
|
Witam
Przed zakupem Temperki brałem pod uwagę min. 306tkę... z tego co się wywiedziałem to 1,4 benzyna to bardzo trwały i niezawodny silnik, ja raczej brałem pod uwagę 1.9D -XUD9 to jeden z najelpszych silników na rynku, trwały i oszczedny. Blachy przyzwoite, o ile egzemplarz nie jest po wypadku, jeszcze warto sprawdzić stan belki tylniego zawieszenia, ale w razie czego pełna jej regeneracja to koszt 300-400 zeta. Auto pojemne i wygodne, jak to francuz, w miarę niezawodne i nie powoduje plajty właściciela w serwisie, ale naprawdę trzeba trochę pogrymasić i obejrzeć kilka egzemplarzy i co ważne się się przejechać, by mieć porównanie, tak aby nie trafić na jakieś padło od picera. Ogólnie polecam. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 13:58
|
|
|
yoyo napisał/a: | a o kupnie autka powiem tyle:
przede wszystkim nich się nie ogranicza do jednej marki i typu, tylko do kilka 3-4 marek i do każdej założy jakie chce wyposażenie rocznik i ile jest gotów za tą markę zapłacić - w kńcu i tak kupi cos innego |
No ja przy kupnie temperki też brałem pod uwagę jeszcze tipo, fieste, ew. escorta ale jak na samym początku postanowiłem że chce temprę to już mi tak zostało
yoyo napisał/a: | druga sprawa, przy autku z tej półki cenowej warto odżałować te 50-100zł i podjechać na diagnostyke |
To wiadomo, bo na diagnostyce wyjdzie głównie jak się ma zawias i czy auto było po jakimś poważnym wypadku.
yoyo napisał/a: | i co najwazniejsze jechać z kimś niezaangażowanym, który będzie gościa studził gdy ten napali się na pierwsze napotkane auto - każdy chyba tak ma a szczegulnie przy pierwszym aucie - nagle mamy zacmę na oczach i nie widzimy oczywistych usterek |
Od tego właśnie mam być ja
sheriffnt napisał/a: | z tego co się wywiedziałem to 1,4 benzyna to bardzo trwały i niezawodny silnik, ja raczej brałem pod uwagę 1.9D -XUD9 to jeden z najelpszych silników na rynku, trwały i oszczedny. |
No właśnie ja chętniej bym widział francuza w dieslu, bo słyszałem, że to dobre silniki i naprawdę mało palą - sprubuje go jeszcze przekonać do diesla
sheriffnt napisał/a: | jeszcze warto sprawdzić stan belki tylniego zawieszenia, ale w razie czego pełna jej regeneracja to koszt 300-400 zeta. |
Chodzi Ci o tą typową przypadłość jak to widać w części 106-tek, że wysłużone egzemplarze mają jakby przestawioną tylną oś? Tzn. przykładowo lewe tylne koło jest schowane głęboko w nadkole podczas gdy prawe wystaje. W 306-tkach tył też jest tak rozwiązany na takiej belce |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 30-05-2008, 14:43
|
|
|
polansky napisał/a: | W 306-tkach tył też jest tak rozwiązany na takiej belce |
Tak |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 19:49
|
|
|
Witam
polansky napisał/a: |
Chodzi Ci o tą typową przypadłość jak to widać w części 106-tek, że wysłużone egzemplarze mają jakby przestawioną tylną oś? Tzn. przykładowo lewe tylne koło jest schowane głęboko w nadkole podczas gdy prawe wystaje. W 306-tkach tył też jest tak rozwiązany na takiej belce |
To rozwiąznia typowe dla wielu francuskich aut, tzw belka skrętna, jej rola to zarówno resor jak i stabilzacja poprzeczna, to głowna tajemnica zawieszenia francuskich aut, daje komfort i dobre prowadzenie, nie znosi jednak przeciążeń powyżej założonych przez producenta, wtedy niestety skraca się jej żywot, ale rzecz jest naprawialna
PS Belka skrętna to także typowe rozwiązanie w niemieckich czołgach czasu II wojny św. - Tygrys i Pantera
PS 2 Silnik 1,9 D Peżo/Cytryna lepiej się zbiera niż nasze fiatowskie 1,9TD (te starsze), zresztą kolejne (póżniejsze) silniki 1,9 Fiata oparły się właśnie na konstrukcji XUD9. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-05-2008, 21:50
|
|
|
Gadałem właśnie z kumplem i przekazałem mu to co się dzięki wam dowiedziałem. Stwierdził, że właśnie dzisiaj gadał ze swoim kolegą ze studiów, który ma właśnie 306-tke 1.9 i podobno jest zachwycony tym autem.
Tak więc prawdopodobnie da się przekonać do dieselka |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
slavol
Pomógł: 7 razy Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2005 Posty: 200 Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 01-06-2008, 10:26
|
|
|
A ja powiem tak - pomoc w kupnie używanego samochodu jest jak próba pogodzenia skłóconego małżeństwa, można się nieźle przejechać. Czego Tobie ofkoz nie życzę. |
_________________ Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-) |
|
|
|
|
Stivi
Pomógł: 5 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 812 Skąd: Sanok
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 01-06-2008, 10:55
|
|
|
306 fajne autko. Szwagier kupil ale w kombiku 1,9 TD. Dobre wyposazenie i nawet spoko to jedzie.. wyjezdzil swoje i teraz sprzedaje bo chce kupic model wyzej. |
_________________ było Tipo 1.4 AGT 5D 160A1.046 LPG
Tipo 1.4ie 3D 160A1.046 LPG
Bravo 1.6 16v 182AB LPG
Stilo 1.6 16v LPG
jest.. Peugeot 106 s16 TU5J4 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|