Nierówna praca na wolnych obrotach - jaka przyczyna |
Autor |
Wiadomość |
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 13:02 Nierówna praca na wolnych obrotach - jaka przyczyna
|
|
|
Witam
Tak jak w temacie. Wymieniłem monowtryska razem z silniczkiem krokowym i nadal na wolnych obrotach silnik faluje. Co mam jeszcze wymienic ??
Jak sprawdzić czy silniczek krokowy działa prawidłowo ? Ja osobiście odłaczyłem silniczek i po wprowadzeni na obroty - spadał do normalnych wolnych obrotów dłużej niż na popiętym silniczku, czyli chyba działa prawidłowo. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 13:08
|
|
|
Zazwyczaj awarie tego silniczka to nie wysuwanie się króćca lub jego blokada gdy jest wysunięty (wtedy wskakuje silnik na obroty).
A czujnik położenia przepustnicy? Coś z nim robiłęś? W jakim on jest stanie?
Dodatkowo sprawdz dla pewności czy czujnik temp. wody jest w porządku (te od kompa). Jego dane techniczne masz w Downloadzie. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 16:17
|
|
|
Wcześniej wyskakiwał mi błąd na kompie odnośnie położenia przepustnicy, więc wymieniłem wtrysk. Czujnik od wody jest jeden czy więcej ? A ten czujnik co jest przy kolektorze wydechowym, tak mniej więcej pod wtryskiem, to co to za zjawisko ?? |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-06-2007, 16:22
|
|
|
Czujnik pod wtryskiem w kolektorze ssącym z niebieską końcówką jest właśnie od temperatury silnika.Przy samym wtrysku w czarnej plastikowej kopułce jest czujnik temperatury zasysanego powietrza.Poszukaj na forum parametrów tego czujnika i zmierz czy jest dobry.
Z przodu silnika jest jeszcze jeden czujnik temperatury,ale on podaje sygnał tylko do wskaźnika na desce rozdzielczej. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-06-2007, 21:34
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Przy samym wtrysku w czarnej plastikowej kopułce jest czujnik temperatury zasysanego powietrza.Poszukaj na forum parametrów tego czujnika |
szukałem nie znalazłem
znowu problemy z wolnymi mam |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-06-2007, 13:50
|
|
|
konikks, źle to napisałem bo chodziło mi o sprawdzenie czujnika ale tego w kolektorze ssącym.
A czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien mieć coś koło 2.5kΩ przy temperaturze około 20°C. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 22-06-2007, 18:56
|
|
|
Czyli chodzi o czujnik ten przy kolektorze od zasysanego powietrza, czy ten od temperatury wody ?? |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-06-2007, 20:59
|
|
|
forest666, od temperatury wody w kolektorze ssącym.
Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest przy samym wtrysku. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-06-2007, 21:07
|
|
|
ZielonyTBG, daj jakąś fotkę w którym to miejscu... zaćmienie mam |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 22-06-2007, 23:26
|
|
|
tak co do falowania to sprawdzilbym sonde , a u mnie w tipo jak zmienilem czujnik polozenia przepustnicy to tez falowal... musisz pojechac do warsztatu i powiedziec zeby Ci go wyregulowali komputerowo... mi to zrobili i falowanie ustalo :yawinkle: powodzenia... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-06-2007, 06:46
|
|
|
konikks napisał/a: | ZielonyTBG, daj jakąś fotkę w którym to miejscu... zaćmienie mam |
Czujnik temperatury zasysanego powietrza.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2007, 21:38
|
|
|
ZielonyTBG wiesz jaki motyw. wczoraj znowu spadły mi obroty do 500. odłączyłem klemę +, reset kompa i ... bez problemów trzyma 900... ręce opadają |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-06-2007, 11:37 Re: Nierówna praca na wolnych obrotach - jaka przyczyna
|
|
|
forest666 napisał/a: | Witam
Tak jak w temacie. Wymieniłem monowtryska razem z silniczkiem krokowym i nadal na wolnych obrotach silnik faluje. Co mam jeszcze wymienic ??
Jak sprawdzić czy silniczek krokowy działa prawidłowo ? Ja osobiście odłaczyłem silniczek i po wprowadzeni na obroty - spadał do normalnych wolnych obrotów dłużej niż na popiętym silniczku, czyli chyba działa prawidłowo. |
mialem podobny problem do wczoraj, korzystajac z tego forum i pomocy uzytkownikow przeczyscilem potencjometr polozenia przepustnicy i jak reka odjal, rowno pracuje i to nie jak dotychczas 1000 obrotow i falowanie. jestem zadowolony, zajelo mi to 20 min i jest ok |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 24-06-2007, 14:30
|
|
|
gawor06 napisał/a: | musisz pojechac do warsztatu i powiedziec zeby Ci go wyregulowali komputerowo... mi to zrobili i falowanie ustalo :yawinkle: powodzenia... |
Ile taka przyjemność cię wyniosła ? Jak mam tylko pod ręką ASO Fiata, więc strach się tam wybierać
kris65 napisał/a: | przeczyscilem potencjometr polozenia przepustnicy i jak reka odjal |
..jak to zrobiłeś, bo ja odkręciłem swój i jedyne co zaobserwowałem, to wytarte ścieżki oporowe, a czyścić nie było czego, bo wszystko ok. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
gawor06
Pomógł: 8 razy Wiek: 33 Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 517 Skąd: Łód Polesie
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-06-2007, 14:42
|
|
|
forest666 napisał/a: | Ile taka przyjemność cię wyniosła ? Jak mam tylko pod ręką ASO Fiata, więc strach się tam wybierać | wynislo mnie to 50zl... |
_________________ FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
|
|
|
|
|
kris65
Wiek: 59 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 31 Skąd: Newbridge
Województwo: Other
|
Wysłany: 24-06-2007, 17:53
|
|
|
Cytat: | ..jak to zrobiłeś, bo ja odkręciłem swój i jedyne co zaobserwowałem, to wytarte ścieżki oporowe, a czyścić nie było czego, bo wszystko ok |
rozkrecilem gumka do scierania na koncu olowka przetarlem te sciezki, byly bardzo zabrudzone, a pozniej przejechalem wszystko grafitem z olowka, to wszystko, sam sie zdziwilem efektem tego czyszczenia |
_________________ krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 25-06-2007, 15:02
|
|
|
kris65, dobrze zrobiłeś. Pamiętajcie o tym, żeby tych ścieżek nie czyścić rozpuszczalnikami czy benzyną! W ten sposób zmyjecie grafit który jest na ścieżkach. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-06-2007, 21:04
|
|
|
miszko napisał/a: | Pamiętajcie o tym, żeby tych ścieżek nie czyścić rozpuszczalnikami czy benzyną! |
o q... a ja wyczyściłem spirytusem... że też się nie skapłem... ale w sumie działa bez zarzutu... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 25-06-2007, 21:07
|
|
|
Po zamontowaniu innego wtrysku, samochód nadal pali mi chyba dużo gazu
miasto 12l
trasa 10l
jeżeli wtrysk nie spowodował spadku zużycia paliwa to co dalej (parownik po regeneracji ) ? |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
|