Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaka to właściwie temperatura ?
Autor Wiadomość
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2010, 16:41   jaka to właściwie temperatura ?

może banalne pytanie ale jak dokładnie działa wskaźnik temp na desce DGT tzn która kreska to jaka temp ? przykładowo na tej fotce temp silnika wynosi ile ? 80-85C ?
lub np. kreska niżej to ile ? dwie pierwsze kreski to 50C ?

  
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-02-2010, 17:00   

80 stopni raczej
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2010, 17:17   

kreska to 10'C początek 30'C, koniec 150'C
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2010, 18:50   

Raku napisał/a:
kreska to 10'C początek 30'C, koniec 150'C


więc na fotce jest jaka temp? 80 czy 89 ? bo to spora różnica ?
  
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-02-2010, 18:54   

Leśniczy napisał/a:
80 czy 89 ? bo to spora różnica ?

Przeciez wyraznie widac, ze 80st, przeciez Raku, co to dokładnie wytłumaczył ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2010, 18:57   

egon., jeśli kreska to 10 stopni. wiec na fotce równie dobrze może być 89 ? bo kolejna kreska zaplali się przy 90?
po za tym jeśli początek to 30C a każda kreska to 10 więc obecnie deska wyświetla 70C ( proszę policzyć kreski zaczynając od 30
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-02-2010, 19:36   

Pierwsza kreska (mówię o tych chudych kreskach) to 30C, więc wskaźnik pokazuje 80C, a nie 70C ;)
Nie znam się, ale na zdrowy rozum to pewnie gdy temperatura jest np. 84C to zaokrągla w dół, gdy zaś np. 86C to w górę, ale mogę się mylić.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-02-2010, 19:37   

początek to do 30'C, a więc 30 już jest, więc pierwsza kreska na wskaźniku to 30-40'C.

Skala jest co 10'C więc temperatura na fotce to 70-79,999(...)9'C.
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-02-2010, 22:41   

DGT jak wspomniali koledzy wyżej ma od 30 - 150 st.

nie jest on aż tak dokładny. Wachania wskaźnika są co 10 st. tak więc tutaj pokazuje Ci od 75.1 do 85 od 85.1 do 95 zapala się nastepna kreska itd..
a tak naprawdę to zmiana następuje co stopień... czyli zaokrągla jeśli jest mniej niz pół to w dół.. więcej to w górę..
dlatego czasami można zaobserwować szybkie zmienianie się temperatury na wskaźniku..
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-02-2010, 23:58   

dzisiaj trochę się przyjrzałem desce i wyraźnie widać że przy 50 90 i 130C podziałka jesst przedłużona w dół co by wskazywało że pierwsze dwie to 50C ( lub ciut poniżej ) więc na fotce silnik ma 80 z hakiem ( pytanie właśnie z jakim hakiem ) i przy ilu zapala sie 90. w praktyce powiem tak podczas jazdy mam ciągle tak jak na zdjęciu. na postoju wskakuje kolejna kreska czyli ile ? kiedy wskoczy kreska powyżej 90 natychmiast do akcji wkracza wentylator i zbija kreskę w dół.
DARREK, czy twoja deska zachowuję się podobnie i czy wentylator wskakuję przy 90 czy kreskę powyżej ?

  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-02-2010, 00:04   

Leśniczy, mam tak jak Ty. W czasie jazdy 80, na postoju 90 i wł wentylatora. A jestem po wymianie termostatu.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-02-2010, 00:06   

ciechu, DARREK, a czy zdarza wam się że podczas spokojnej jazdy w trasie ( teraz w zimie ) temp czasami, na chwile spadnie kreskę niżej niż na fotce ?
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-02-2010, 00:09   

Leśniczy, nie, zawsze po nagrzaniu mam niezmiennie te 80. Nawet przy -20'c
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 24-02-2010, 00:47   

ciechu napisał/a:
Leśniczy, nie, zawsze po nagrzaniu mam niezmiennie te 80. Nawet przy -20'c

mi czasami podczas spokojnej jazdy w trasie 80-90km/h potrafi spaśc na chwilę kreske niżej ale może to wynikać z tego że 2.0 przy takich prędkościach "nie ma co robić" ponadto ty chyba śmigasz na LPG którego temp spalania jest wyższa.
w każdym razie temat troche mi rozjaśnij sprawę
dziękuje wszystkim za pomoc

** Dodano: 24-02-2010, 00:49 **
nie wiem komu dać "pomógł" ciechu, czy DARREK,
  
 
Jelcyn 



Pomógł: 59 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Gru 2008
Posty: 3248
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 24-02-2010, 00:59   

Leśniczy napisał/a:
nie wiem komu dać "pomógł" ciechu, czy DARREK,
jak chcesz, to możesz obu, nie ma limitu
_________________
NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA
     assistance   Moneta
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2010, 11:07   

ja non stop mam 90 st czy to lato czy zima, czy stoję czy jadę. Jak temperatura wskoczy mi kreskę wyżej, czyli ok 100 to słyszę już wentylator. TEż jestem po wymianie termostatu i wszystkich uszczelek w silniku. Czasami jak stoję w korku to temperatura skacze do nawet 130. ale wentylator wskakuje na najwyższy bieg.
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 24-02-2010, 11:13   

DARREK napisał/a:
Czasami jak stoję w korku to temperatura skacze do nawet 130. ale wentylator wskakuje na najwyższy bieg.
hmmm, to chyba zdecydowanie za dużo. Chyba że w 2.0 tak jest. Jednak w 1.6 i na wtrysku i w gaźniku nigdy nie przekroczyła mi wskazówka/wskaźnik 100'c. Nawet latem w korku. Co najwyżej wentylator załączał się częściej, ale dawał radę z chłodzeniem.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
DARREK 



Pomógł: 22 razy
Wiek: 39
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 502
Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-02-2010, 22:25   

ciechu napisał/a:
DARREK napisał/a:
Czasami jak stoję w korku to temperatura skacze do nawet 130. ale wentylator wskakuje na najwyższy bieg.
hmmm, to chyba zdecydowanie za dużo. Chyba że w 2.0 tak jest. Jednak w 1.6 i na wtrysku i w gaźniku nigdy nie przekroczyła mi wskazówka/wskaźnik 100'c. Nawet latem w korku. Co najwyżej wentylator załączał się częściej, ale dawał radę z chłodzeniem.


miałem tak... teraz nie wiem, bo jeszcze nie zdarzyła mi się taka sytuacja. Po wymianie uszczelek w silniku narazie spokój. płyn mi uciekał uszczelką. tam gdzie wchodzi do bloku, obok świec, leciało na silnik i momentalnie wyparowywało...
_________________
Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load