Pompa podcisnienia |
Autor |
Wiadomość |
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-02-2006, 18:48 Pompa podcisnienia
|
|
|
witam
Czy mogłby mi ktos wyjasnic za co jest odpowiedzialna pompa podcisnienia w układzie hamulcowym?
Jak rozpoznać jej wadliwe działanie ?
Poprosze jeszczeo ewentualne ceny oraz namiary gdzie mozna taki element dostac
pozdrawiam i dziekuje |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2006, 09:06
|
|
|
Pompa jest odpowiedzialna za wytworzenie podciśnienia aby mogło działać serwo hamulca.
na tym moja wiedza się kończy
możesz odłączyć pompę i sprawdzić czy coś się zmieni w działaniu hamulców. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2006, 09:58
|
|
|
ok moja pewnie to samo.Tylko co to jest serwo hamulca? wspomaganie?
jezeli tak----to wiem co jest odpowiedzialne za moje słabe hamulce.
A gdzie znajduje sie twoja -----moje jest przytwierdzona do głowicy i napedzana od wałka rozrzadu---podobno-----w ksiazce "sam naprawiam f tipo" nie ma nic kompletnie na jej temat.
pozdrawiam |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 22-02-2006, 10:45
|
|
|
Servo to caly mechanizm wspomagajacy-hamujacy, czy inaczej taka pompa nożna (pedał hamulca)+wspomaganie podcisnieniem. A uklad masz odpowietrzony? Masz twardy pedał hamulca, czy takie troche "jak w masło"? Predzej samo servo Ci nawaliło. Było juz o tym na forum. Klubowicze cos tam wymieniali, bo im np. hamulce nie odbijały, poszukaj. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-02-2006, 10:47
|
|
|
Serwo to jest wspomaganie hamulców.
Ja nie mam pompy, stosowane są one tylko albo prawie tylko w silnikach diesel'a.
Niestety za wiele nie pomogę. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 22-02-2006, 13:19
|
|
|
problem w tym ze nawet jak jest odpowietrzony to ----ja depa o on po chwili dop blokuje koła----i to szybciej tył niz przod-----tak czy inaczej ta pompa jest u mnie do wymiany---jak gdzies znajde i wymienie zobacze jaki bedzie iała wpływ na hamowanie.
dzieki |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-02-2006, 08:50
|
|
|
Serwo (wspomaganie hamulców) jest to wielka membrana w czarnej blaszanej obudowie.Do niej jest przkręcona pompa hamulcowa.Pompa podciśnienia wytwarza podciśnienie które pomaga Ci aby pedał wchodził lżej.Membrana ta jest cały czas zasysana przez pompe,lecz jest to zamała siła aby "samo" zahamowało.Więc zobacz różnice w twardości pedała przy hamowaniu na zapalonym silniku,i na zgaszonym.Różnica jest dosyć duża.Lecz jeżeli Ci hamuje z opużnieniem to sprawdź pompe i zaciski przy kołach czy nie są zapieczone.No i jeżeli jest zapowietrzony to pedał będzie "rósł". |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-02-2006, 01:21
|
|
|
bartpa
W układzie hamulcowym z wspomaganiem jest tylko Serwo.
Serwo połączone jest pneumatycznie z kolektorem ssącym. To kolektor ssący wytwarza podciśnienie w Serwie. W Serwie jest zawór pozwalający na odsysanie powietrza przez kolektor i gdy silnik nie pracuje to podciśnienie jest dalej utrzymywane przez ten zawór. Przyczyną braku podciśnienia jest nieszczelne Serwo (korozja), niezamykający się zawór w Serwie, nieszczelne połączenie pneumatyczne z kolektorem ssącym. nieszczelne połączenie z pompą hamulcową.
Zlokalizowanie może stanowić trudność przy pracującym silniku - myślę jednak , że znajdziesz charakterystyczny dżwięk wydawany przez powietrze. Silnik także powinien mieć objawy złej "pracy" , gdyż dostaje się do niego więcej fałszywego powietrza.
Nie ma żadnej dodatkowej pompy wytwarzającej podciśnienie. Pompa jest tylko w wspomaganiu układu kierowniczego. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-02-2006, 08:39
|
|
|
Jadodada po części masz racje,ale dotyczy to silników benzynowych.W silnikach wysokoprężnych doładowanych za podciśnienie odpowiada pompa podciśnienia która jest przeważnie na wałku rozrządu.A kolega Bartpa ma silnik posiadający sprężarke która wtłacza powietrze do silnika pod ciśnieniem,więc z kąd tam się weżmie podciśnienie. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Jadodada
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Sty 2005 Posty: 304 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 25-02-2006, 21:48
|
|
|
ZielonyTBG
Dziękuję - "otworzyłeś mi oczy".
Przeczytałem uważniej posty bartpa.
Jeżeli u niego hamulce blokują to serwo jest "dobre" i nie ma co w nim grzebać, a tym bardziej w pompie podciśnienia w Turbo Diesel.
Można podejrzewać pompę hamulcową lecz ja zostawiłbym ją na końcu.
Słabiej hamują przednie i do nich należy się zabrać.
Wyjąć klocki (i przeczycić rowek dzielący okładzinę na dwie symetryczne części - jeżeli jest zapchany oraz) przeczyścić papierem ściernym tarcze i klocki. To na jakiś czas pomoże.
W tym czyszczeniu papierem chodzi o to aby zedrzeć z klocków rdzę , która wbiła się z tarcz hamulcowych, które już po miesiącu postoju łapią korozję (najmocniej na styku z klockami - wtedy mamy hamowanie pulsacyjne).
Może się jednak okazać , że cylinderki w zaciskach są nieszczelne (osłonki również) i klocki są pod wpływem płynu hamulcowego.
Może być również tak , że należy wymienić klocki i tarcze gdyż są za "cienkie".
Jeżeli stan techniczny hamulców przednich jest dobry to należy wymienić uszczelki w pompie hamulcowej. |
_________________ Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991. |
|
|
|
|
sloneczna
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Sty 2005 Posty: 370 Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-02-2006, 22:38
|
|
|
Dotyczy 1,9 D ,TD .
Masz uszkodzoną pompe VAKUM podciśnienia .Hamulce twarde tak jak na zgaszonym silniku. Są nowe pompy ale dosyć drogie .używkę można kupić za 150 zł .U mnie padła i zaczeło się od rannego odpalenia po chwili pedał robił się normalny .Chwila co dzień się wydłużała ,aż pompa przestała pompować .Nie ma tam nic do wymiany trzeba nowy egzemplarz .Często się zużywają jak długo jeżdzi się na oleju.Wyciera się obudowa z wirnikiem i nie pompuje .
Ewentualnie sprawdz zawór ten przy pompie czy nie zacięty .
Mam taką pompe z bocznym wylotem prawie nowa 200zł
Stan używki można łatwo rozpoznać po wałku przekażnikowym (jak nie masz pojęcia to wez mechanika aby ją ocenił,łatwo się idzie naciąć ) |
|
|
|
|
bartpa
Wiek: 40 Dołączył: 21 Lut 2006 Posty: 29 Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-02-2006, 16:55
|
|
|
dzieki wielki za wszystkie odpowiedzi!!!! na pewno rozszezyły moja wiedze na ten temat--sam stoi jeszcze u blachaza ---dop po nim zawedruje do mechanika. Chce zmianic pompe podcisnienia gdyz poprzedni własiciel auta mowił iz były w niej regenerowane jakies zabki (kiedys podobno przez nia brakło "hamulcow")Z tego co piszecie u mnie nie ma takich objawow ktore wskazywałyby ze działa nie prawidłowo.Tak czy inaczej chce ja wymienic.Zobacze co to da. |
_________________ e34 m60b40 |
|
|
|
|
karymaster
witamy nowego
Dołączył: 21 Mar 2007 Posty: 1 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-03-2007, 16:47
|
|
|
Czy mógłby ktoś podać namiary na sklep w necie z ta częścią? Szukam od wczoraj i nic nie znalazłem. Proszę o pomoc |
|
|
|
|
BeerfaN
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 150 Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-03-2007, 15:39
|
|
|
W moim dieslu (poprzednie auto) była pęknięta tulejka łącząca wałek z pompą. Pompa ślizgała się, co objawiało się tym, że po hamowaniu trzeba było trochę odczakać, zanim znowu zadziała wspomaganie. Hamulce były nadal, ale wciśnięcie pedału hamulca wymagało niezłej siły.
Zanim kupisz części poszukaj, czy np wężyk z podciśnieniem nie jest nieszczelny. Na próbę możesz go ściągnąć i sprawdzić, czy pompa zasysa. Nieefektywna praca wspomagania może być spowodowana równie dobrze np. sparciałą uszczelką przy mocowaniu przewodu podciśnienia do serwa, niekoniecznie musi to od razu byc pompa. |
_________________ Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm
159A3.0000.75.37.430 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|