Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa podcisnienia
Autor Wiadomość
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 21-02-2006, 18:48   Pompa podcisnienia

witam
Czy mogłby mi ktos wyjasnic za co jest odpowiedzialna pompa podcisnienia w układzie hamulcowym?
Jak rozpoznać jej wadliwe działanie ?
Poprosze jeszczeo ewentualne ceny oraz namiary gdzie mozna taki element dostac
pozdrawiam i dziekuje
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2006, 09:06   

Pompa jest odpowiedzialna za wytworzenie podciśnienia aby mogło działać serwo hamulca.
na tym moja wiedza się kończy :(
możesz odłączyć pompę i sprawdzić czy coś się zmieni w działaniu hamulców.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2006, 09:58   

ok moja pewnie to samo.Tylko co to jest serwo hamulca? wspomaganie?
jezeli tak----to wiem co jest odpowiedzialne za moje słabe hamulce.
A gdzie znajduje sie twoja -----moje jest przytwierdzona do głowicy i napedzana od wałka rozrzadu---podobno-----w ksiazce "sam naprawiam f tipo" nie ma nic kompletnie na jej temat.
pozdrawiam
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-02-2006, 10:45   

Servo to caly mechanizm wspomagajacy-hamujacy, czy inaczej taka pompa nożna (pedał hamulca)+wspomaganie podcisnieniem. A uklad masz odpowietrzony? Masz twardy pedał hamulca, czy takie troche "jak w masło"? Predzej samo servo Ci nawaliło. Było juz o tym na forum. Klubowicze cos tam wymieniali, bo im np. hamulce nie odbijały, poszukaj.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
  
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-02-2006, 10:47   

Serwo to jest wspomaganie hamulców.
Ja nie mam pompy, stosowane są one tylko albo prawie tylko w silnikach diesel'a.
Niestety za wiele nie pomogę.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2006, 13:19   

problem w tym ze nawet jak jest odpowietrzony to ----ja depa o on po chwili dop blokuje koła----i to szybciej tył niz przod-----tak czy inaczej ta pompa jest u mnie do wymiany---jak gdzies znajde i wymienie zobacze jaki bedzie iała wpływ na hamowanie.
dzieki
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2210
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-02-2006, 08:50   

Serwo (wspomaganie hamulców) jest to wielka membrana w czarnej blaszanej obudowie.Do niej jest przkręcona pompa hamulcowa.Pompa podciśnienia wytwarza podciśnienie które pomaga Ci aby pedał wchodził lżej.Membrana ta jest cały czas zasysana przez pompe,lecz jest to zamała siła aby "samo" zahamowało.Więc zobacz różnice w twardości pedała przy hamowaniu na zapalonym silniku,i na zgaszonym.Różnica jest dosyć duża.Lecz jeżeli Ci hamuje z opużnieniem to sprawdź pompe i zaciski przy kołach czy nie są zapieczone.No i jeżeli jest zapowietrzony to pedał będzie "rósł".
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-02-2006, 01:21   

bartpa

W układzie hamulcowym z wspomaganiem jest tylko Serwo.
Serwo połączone jest pneumatycznie z kolektorem ssącym. To kolektor ssący wytwarza podciśnienie w Serwie. W Serwie jest zawór pozwalający na odsysanie powietrza przez kolektor i gdy silnik nie pracuje to podciśnienie jest dalej utrzymywane przez ten zawór. Przyczyną braku podciśnienia jest nieszczelne Serwo (korozja), niezamykający się zawór w Serwie, nieszczelne połączenie pneumatyczne z kolektorem ssącym. nieszczelne połączenie z pompą hamulcową.

Zlokalizowanie może stanowić trudność przy pracującym silniku - myślę jednak , że znajdziesz charakterystyczny dżwięk wydawany przez powietrze. Silnik także powinien mieć objawy złej "pracy" , gdyż dostaje się do niego więcej fałszywego powietrza.

Nie ma żadnej dodatkowej pompy wytwarzającej podciśnienie. Pompa jest tylko w wspomaganiu układu kierowniczego.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2210
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-02-2006, 08:39   

Jadodada po części masz racje,ale dotyczy to silników benzynowych.W silnikach wysokoprężnych doładowanych za podciśnienie odpowiada pompa podciśnienia która jest przeważnie na wałku rozrządu.A kolega Bartpa ma silnik posiadający sprężarke która wtłacza powietrze do silnika pod ciśnieniem,więc z kąd tam się weżmie podciśnienie. :D
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Marea SW 1.9JTD ELX 186A6.000
Jest:Lancia Lybra 1.6 16V
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2006, 21:48   

ZielonyTBG

Dziękuję - "otworzyłeś mi oczy".
Przeczytałem uważniej posty bartpa.
Jeżeli u niego hamulce blokują to serwo jest "dobre" i nie ma co w nim grzebać, a tym bardziej w pompie podciśnienia w Turbo Diesel.
Można podejrzewać pompę hamulcową lecz ja zostawiłbym ją na końcu.
Słabiej hamują przednie i do nich należy się zabrać.
Wyjąć klocki (i przeczycić rowek dzielący okładzinę na dwie symetryczne części - jeżeli jest zapchany oraz) przeczyścić papierem ściernym tarcze i klocki. To na jakiś czas pomoże.
W tym czyszczeniu papierem chodzi o to aby zedrzeć z klocków rdzę , która wbiła się z tarcz hamulcowych, które już po miesiącu postoju łapią korozję (najmocniej na styku z klockami - wtedy mamy hamowanie pulsacyjne).
Może się jednak okazać , że cylinderki w zaciskach są nieszczelne (osłonki również) i klocki są pod wpływem płynu hamulcowego.
Może być również tak , że należy wymienić klocki i tarcze gdyż są za "cienkie".
Jeżeli stan techniczny hamulców przednich jest dobry to należy wymienić uszczelki w pompie hamulcowej.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
sloneczna 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Sty 2005
Posty: 370
Skąd: ostrzeszów wlkp
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2006, 22:38   

Dotyczy 1,9 D ,TD .
Masz uszkodzoną pompe VAKUM podciśnienia .Hamulce twarde tak jak na zgaszonym silniku. Są nowe pompy ale dosyć drogie .używkę można kupić za 150 zł .U mnie padła i zaczeło się od rannego odpalenia po chwili pedał robił się normalny .Chwila co dzień się wydłużała ,aż pompa przestała pompować .Nie ma tam nic do wymiany trzeba nowy egzemplarz .Często się zużywają jak długo jeżdzi się na oleju.Wyciera się obudowa z wirnikiem i nie pompuje .
Ewentualnie sprawdz zawór ten przy pompie czy nie zacięty .


Mam taką pompe z bocznym wylotem prawie nowa 200zł
Stan używki można łatwo rozpoznać po wałku przekażnikowym (jak nie masz pojęcia to wez mechanika aby ją ocenił,łatwo się idzie naciąć )
     assistance   Moneta
 
 skype
 
bartpa 



Wiek: 40
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 29
Skąd: chelmek(małopolska)
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2006, 16:55   

dzieki wielki za wszystkie odpowiedzi!!!! na pewno rozszezyły moja wiedze na ten temat--sam stoi jeszcze u blachaza ---dop po nim zawedruje do mechanika. Chce zmianic pompe podcisnienia gdyz poprzedni własiciel auta mowił iz były w niej regenerowane jakies zabki (kiedys podobno przez nia brakło "hamulcow")Z tego co piszecie u mnie nie ma takich objawow ktore wskazywałyby ze działa nie prawidłowo.Tak czy inaczej chce ja wymienic.Zobacze co to da.
_________________
e34 m60b40 :) :) :)
  
 
 
karymaster 
witamy nowego


Dołączył: 21 Mar 2007
Posty: 1
Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-03-2007, 16:47   

Czy mógłby ktoś podać namiary na sklep w necie z ta częścią? Szukam od wczoraj i nic nie znalazłem. Proszę o pomoc
  
 
BeerfaN 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 150
Skąd: Warszawa Marysin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-03-2007, 15:39   

W moim dieslu (poprzednie auto) była pęknięta tulejka łącząca wałek z pompą. Pompa ślizgała się, co objawiało się tym, że po hamowaniu trzeba było trochę odczakać, zanim znowu zadziała wspomaganie. Hamulce były nadal, ale wciśnięcie pedału hamulca wymagało niezłej siły.

Zanim kupisz części poszukaj, czy np wężyk z podciśnieniem nie jest nieszczelny. Na próbę możesz go ściągnąć i sprawdzić, czy pompa zasysa. Nieefektywna praca wspomagania może być spowodowana równie dobrze np. sparciałą uszczelką przy mocowaniu przewodu podciśnienia do serwa, niekoniecznie musi to od razu byc pompa.
_________________
Temperówka 1,6 gaźnik'93 140kkm


159A3.0000.75.37.430
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 7 days
Network load