Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik 159A6.046 - nie odpala *rozwiazane*
Autor Wiadomość
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-11-2005, 13:29   Silnik 159A6.046 - nie odpala *rozwiazane*

Zaczeło się od braku ssania. Ale to nie jest już mój główny problem. Od przedwczoraj mój silniczek nie zapala. Jedynie raz na 1000 razy coś tam potrafi załapać i po chwili zaśnie. Sprawdziłem już świece , iskre.kopułke. przewody podciśnienia i czujke temperatury i nic wszystko ok. Jedyną rzeczą jaką odkryłem to to że moja pompa paliwa daje małe ciśnienie a mianowicie 0.5 Bara ( powinno być 2.5Bara)

Czy to może być przyczyną że silnik nie pali na benzynie i na gazie ??

Pomocy
_________________

     assistance
 
 skype
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-11-2005, 13:54   

Kamilbanan napisał/a:
Czy to może być przyczyną że silnik nie pali na benzynie i na gazie ??


Na benzynie owszem ale przy gazie juz nie.
Sprawdz gdzie ginie iskra.
Ja np. przy silniku z gaznikiem mialem przeboje z odpalalniem i przyczyna byl uszkodzony CPW
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
koper 


Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 64
Skąd: łódzkie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-11-2005, 15:24   może pompa

sprawdż przekażniki szczególnie pompy i jej bezpiecznik Odepnij na KILKANAŚCIE MINUT wszystkie przewody od akumulatora,sprawdż czujnik wału sprawdż przewody masowe i DOŁADUJ SOBIE AKUMULATOR :D
  
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 13-11-2005, 16:07   

Akumulator naładowany, odłanczałem go nie raz , a co do iskry to iskra jest !!

a do pcw nie mam dojścia musze na jakiś kanał wiechać, tylko jak skoro auto nie jeździ. pewnie skończy się na tym że na lawete go wezme i do warsztatu
_________________

     assistance
 
 skype
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-11-2005, 19:56   

A moze go tak z górki na biegu spróbować zapalić ??
Z tym że kręć wtedy rozrusznikiem też przez chwile.
Potem już jak jedzie na pasku to opory takie same jak w trakcie jazdy i paskowi nic sie nie dzieje.

A jak zaskoczy to moze coś ci sie przetka.

A nie mieszałeś nic przy kablach WN ?? Może źle podłaczone ?? Zamienione fazami dwa ??
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
tba 


Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 19
Skąd: Lubań
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 13-11-2005, 20:13   

Witaj!
Miałem ostatnio podobny problem .Autko nie palilo na benzynce(nie wiem jak na gazie bo dopiero się montuje) . Rozrusznik normalnie kręcił iskra była ,świece ok ... Okazało się , że padła pompa paliwowa(ps często jeżdziłem na oparach) mało tego mechanik stwierdził , że pompka była od modelu z monowtryskiem a ja mam pełny i podobno nie dawała takiego ciśnienia jak trzeba ...Myślę , że przez to świeciła się kontrolka wtrysków ...Ale wszystko powinno się wyjaśnić w tym tygodniu jak odbiorę autko od mechaniora. Jak coś to napisze co i jak i czy jest ok .Ps pompke kupilem śmiganą od znajomego za 150pln . Ziomuś chandluje na allegro jako tedi60 i na bazarku tedi60.bazarek.pl . Może będzie miał jeszcze jakąś pompkę . Pozdro !
_________________
tomba Tipo 1.8ie GranTurismo
  
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 13-11-2005, 21:08   

Kamilbanan napisał/a:
Zaczeło się od braku ssania. Ale to nie jest już mój główny problem. Od przedwczoraj mój silniczek nie zapala. Jedynie raz na 1000 razy coś tam potrafi załapać i po chwili zaśnie. Sprawdziłem już świece , iskre.kopułke. przewody podciśnienia i czujke temperatury i nic wszystko ok. Jedyną rzeczą jaką odkryłem to to że moja pompa paliwa daje małe ciśnienie a mianowicie 0.5 Bara ( powinno być 2.5Bara)

Czy to może być przyczyną że silnik nie pali na benzynie i na gazie


A masz możliwość odpalania na LPG ?
W niektórych instalkach, zwłaszcza z komputerem nie ma możliwości odpalenia na gazie.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
lordabarth 



Pomógł: 33 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2005
Posty: 582
Skąd: Wolbrom
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 13-11-2005, 22:29   

Sprawdz sobie przewody pomiedzy pompa a wyjciem ze zbiornika.Ja mialem taki sam problem.Okazalo sie ze paliwo zamiast trafiac do listwy wtryskowej trafialo do zbiornika.
_________________
Włoskie samochody są ja Media Markt...nie dla idiotów.
     Moneta
 
 skype
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-11-2005, 19:58   

lordabarth napisał/a:
Sprawdz sobie przewody pomiedzy pompa a wyjciem ze zbiornika.Ja mialem taki sam problem.Okazalo sie ze paliwo zamiast trafiac do listwy wtryskowej trafialo do zbiornika.


Ja sprawdzałem i dochodzi ale pod małym ciśnieniem. Myślałem że to filtr więc go wymieniłem. No niby troszeczke pomogło ale nie wiele bo ciśnienie wzrosło z 0.5bara do 0.9 bara ale to i tak za mało powinno być 2.5bara. Silnik potrafi nie raz załapać i w tym załapywaniu wdać jakąś poprawe. więc jutro albo pojutrze wymienie pompe i wtedy będe myślał dalej
_________________

     assistance
 
 skype
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-11-2005, 21:31   

Kamil moze masz jakis syf... na przewodach :-)
Ostantio jak na serisie oponki zmienialem to przyjechalo takie dupne PAJERO coprawda dieselke no i tez nie umial odpalic a jak odpalil to prawie zaraz gasl.
Cisnienie bylo zamale na przewodzie i nie dawalo no to wzialem kompresorek i mu z pistoletu we wlot poszumialo pobuczalo, odpalil i dalej to samo ale ciagnal ciut lepiej no to jeszcze raz to samo no i tym razem musialo przepchac ten caly syf spowrotem do zbiornika bo jak zapalil to juz git bylo :-) czasami glupia rzecz a sprawia wiele problemow

pzdr
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-11-2005, 23:24   

Kamilbanan

Twój przypadek nie jest odosobniony. Temat ten już był przerabiany pod tematem: http://forum.tempra.org/viewtopic.php?t=834

http://forum.tempra.org/v...ighlight=#10086

http://forum.tempra.org/v...rzerwie+problem

W trakcie dochodzenia do przyczyny nieprawidłowej pracy silnika było bardzo dużo wskazań na przyczynę. Jedna była istotna od początku tj. brak prawidłowego ciśnienia w układzie paliwowym. W Twojej listwie wtryskiwaczy jest za małe ciśnienie paliwa. Przyczyna jest w baku. Jeżeli słyszysz pracę pompy to znaczy , że nie jest zatarta a tym samym jest dobra i nie musisz kupować nowej. Przyczyna tkwi w przewodach paliwowych wysokiego ciśnienia , które łączą pompę wewnątrz baku z wyjściem z baku. Przewody te ulegają "starzeniu" i przepuszczają paliwo rozpylając je w baku.
Jak to naprawić:
1. należy kupić ciśnieniowy przewód paliwowy o długości 1 m - jest on wykonany z gumy z oplotem w siatce sizalowej niewtopionej w tę gumę. Przewód ten jest bardzo elastyczny. Ja taki kupiłem w sklepie z częściami do ciężarówek ma on średnicę 7,5 mm odpowiednią do instalacji, która ma połączenia 8 mm. Mój przewód był produkcji niemieckiej i takiego poszukaj, żadnych z tworzywa i nieelastycznych. Z tego przewodu wykonasz dwa odcinki o długościach ok. 5 cm i 18 cm. Najlepiej będzie jak wyjmiesz pompę i pomierzysz.
Krótszy przewód łączy pompę z tłumikiem ciśnienia (jest to miedziana rurka zwinięta w spiralę o kilku zwojach). Dłuższy przewód łączy tę miedziana spiralę z wyjściem z baku. Jeżeli wyjmiesz pompę to te przewody będą mokre od paliwa lub jeden z nich - u mnie mokry był ten dłuższy.
2. należy zaopatrzyć się w manometr. Ja kupiłem taki do pomiaru ciś. w kołach ciężarówek o zakresie 10 barów z przyciskiem do zerowania. Manometr ten miał długą rurkę o średnicy 8 mm. Na tę rurkę manometru założyłem kupiony przewód i połączyłem z pompą , którą ponownie włożyłem do baku bez czujnika poziomu paliwa i bez przewodów oraz tłumika. Załączasz stacyjkę na MAR. Pompa wyłączy się po 10 sekundach i wyłączasz stacyjkę. Wskazanie manometru to ok.8,5 bara i trzyma ciśnienie bardzo długo powoli schodząc do 3 barów i przy tym ciśnieniu przypuszczalnie będzie trzymać powyżej 30 minut. Pomiar wykonaj bezpiecznie stosując odpowiednią ilość opasek zaciskowych. Żadnego otwartego ognia, gdyż masz otwarty bak.
3. Pompy nie wyjmiesz z baku jeżeli nie odkręcisz czujnika poziomu paliwa. Odkręca się go w lewo naciskając na niego aby ugiąć gumową uszczelkę pod nim. Obrócić należy o ok. 30 stopni i wyjąć pionowo. W tym czujniku jest podobny system zamykania jak w korku wlewu oleju do silnika z tym drobnym szczegółem, że w czujniku są zatrzaski, które omija się przez naciskanie czujnika. Należy to zrobić z wyczuciem. Mocno naciskany czujnik łatwo ominie zatrzaski lecz trudniej go obrócić.
4. Do wyjęcia pompy przygotować należy odpowiednie narzędzia. Przydatnym jest mały metalowy ścisk stolarski, którym możesz odkręcić dużą plastikową nakrętkę pompy.
Kolega Sloneczna , który uporał się z tym problemem możesz prześledzić w tym temacie:
http://forum.tempra.org/v...p?p=10135#10135

Na zakończenie proszę sprawdź:
1. czujnik ciśnienia bezwzględnego, a szczególnie jego połączenie pneumatyczne z kolektorem ssącym. To połączenie to rurka plastikowa obok czujnika temperatury powietrza na kolektorze. Ta rurka przechodzi pod kolektorem i łączy się z czujnikiem ciś. bezwzględnego ukrytego w czarnej skrzynce za kolektorem. Ten czujnik jest odpowiedzialny za kąt wyprzedzenia zapłonu.
2. Czujnik fazy znajdujący się na bocznej powierzchni kopułki rozdzielacza zapłonu. Do tej kopułki przyłączone są przewody wysokiego napięcia. Czujnik ten jest odpowiedzialny za otwarcie wtryskiwaczy paliwa na odpowiednich cylindrach.

Ogólnie jeżeli jest za małe ciś. paliwa w listwie to wtryskiwacz „leje” paliwo jak z strzykawki, a jeżeli ciś. jest właściwe to tworzy się „mgiełka”, która doskonale miesza się z powietrzem tworząc odpowiednią mieszankę paliwową.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Chiquita 



Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 502
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-11-2005, 21:00   

WIELKIE THX DLA Jadodada

Faktycznie przewody w pompie paliwa były jak sito.

Teraz autko śmiga jak nowe :D :D :D :D :D :D :D :D

Dziś pogoniłem golfa2 GTI

Znowu gra muzyka


Jadodada Dostasłeś odemnie punkt że mi pomogłeś. Jeszcze raz thx


Temat możemy uznać za zamiknięty, a na koniec che podziękować też innym za cenne rady
_________________

     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 15-11-2005, 21:37   

Temat przyklejony... przeżuciłem też go do odpowiedniego działu :)
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Adonay 



Wiek: 43
Dołączył: 11 Kwi 2007
Posty: 377
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-12-2007, 08:18   

Chyba dzisiaj to obejrzę, bo to chyba u mnie ta pompa siadła, albo sobie jaja robi :sciana:
Mogę prosić o króciutki opis gdzie ją znajdę i jak wygląda ?
_________________
był : Tipo 1.4
są : Ford Fiesta 1.3
Opel Astra 1.4 16V :P
     Moneta
 
 
Michu 


Wiek: 37
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 87
Skąd: Olsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 12-12-2007, 01:03   

Pompe masz w bagażniku, nie wiem jak w tipo ale w temprze s.w tam sie znajduje do niej "otworek" , zdejmij dywanik i pod nim powinna być plastikowa zaślepka, pod nią masz, przewody wychodzace ze zbiornika:zasilanie pompy, czujnik piomu paliwa, i przewody od zasilania silnika paliwem. Mocowane to jest na taką "zakretke" jak słoik jak ją odkrecisz możesz wyciagać cały "zestaw" pompa wraz z czujnikiem poziomu paliwa połączony z podstawą wciskaną w gorę zbiornika. Żeby łatwiej było Ci wyciagnać tą podstawe najpierw musisz wykrecisz o 90* czujnik poziomu paliwa taki z wtykiem na dwa przewody ( powineneś poznać, okragły). A później już z górki, w takim filterku z siatki masz osadzoną pompe paliwa do której dochodzą dwa przewodziki i wężyk który lubi sobie sie zestarzeć. Nie wiem czy pomogłem, może zagmatwałem sprawe, ale późna pora jest. Pozdrawiam
_________________
Był Fiat Tempra 1.6SXi.e SW + gaz
Jest Alfa Romeo 155 2.5 V6 92r + sekwencja

Co by nie było zawsze do przodu ...
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load