|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Tylne koła lepiej hamują od przednich |
Autor |
Wiadomość |
Baca122
witamy nowego
Dołączył: 20 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: Żarki Letnisko
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 14:20 Tylne koła lepiej hamują od przednich
|
|
|
Witam mam taki nietypowy przypadek że tak jak w temacie i nie wiem co morze być przyczyną nie mam korektora siły hamowania .Czy zastosowanie płynu DOT4 zamiast DOT3 ma jakieś znaczenie w książce napisane jest że DOT 4 jest do układu z ABS.Dodam że jak się mocno naciśnie na hamulec to blokuje pierwsze tylne koła .Wszystko jest odpowietrzone .Jest jeszcze coś takiego jak naciskam pedał hamulca to tak jakby wolno opadał.Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 14:28
|
|
|
Baca122 napisał/a: | Witam mam taki nietypowy przypadek że tak jak w temacie i nie wiem co morze być przyczyną nie mam korektora siły hamowania |
Skoro go nie masz, to znasz już odpowiedź.
O ile przy dobrym zawieszeniu (amorki i springi) oraz oponach na tyle, da się jechać i tył nie blokuje pierwszy, tak jeśli choć jedna z tej rzeczy jest kiepska, to tył może blokować szybciej To samo na śniegu czy lodzie. |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-02-2011, 23:06
|
|
|
Baca122, załóż korektor siły hamowania na tylną oś. Sprawdź stan przednich hamulców, klocki tarcza, może już nie ma co hamować. Wyczyszczenie / odtłuszczenie tarcz zacisków na pewno by nie zaszkodziło. Płyn hamulcowy DOT 3 czy 4 (czwórka jest po prostu lepszym płynem dlatego zalecanym do abs) nie ma nic tu do rzeczy. Być może do wymiany są przewody elastyczne przednich hamulców (sugerował by to lekko wpadający hamulec). Baca122 napisał/a: | Wszystko jest odpowietrzone | kto i jak odpowietrzał? Wile osób tak pisze potem okazuje się że jest to nie prawidłowo zrobione co w efekcie tylko pogorszyło sprawę (do układu dostało się więcej powietrza niż wyszło).
** Dodano: 20-02-2011, 23:07 **
P.S płynów DOT 3 i 4 nie powinno się mieszać. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 21-02-2011, 08:40
|
|
|
Płyn tutaj nie ma znaczenia. Nie masz korektora i stąd problem. Hamulce bębnowe przy tej samej sile w układzie hydraulicznym będą lepiej hamowały niż przy układzie tarcza/zacisk. Dlatego, że potrzeba tam mniejszej siły do uzyskania tej samej siły hamowania, a efekt samodociskania się szczęk potęguje tą siłę. Jeżeli nie masz korektora ta sama siła idzie na wszystkie koła. Tył jest mniej obciążony, ma bębny i szybciej zblokuje się niż ciężki przód.
Swojego czasu w Temprze zrobiłem tak, że wywaliłem ten korektor. Hamulce są z pewnością lepsze, ale tył na śliskiej nawierzchni blokuje się szybciej. Tempra już nie robi takich tras jak kiedyś, głównie służy jako wózek do zakupów więc rodzice jeżdżą ostrożniej. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|