|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak klaksonu - problem w kierownicy. |
Autor |
Wiadomość |
RYQ
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2006 Posty: 44 Skąd: Wrocław / Kietrz
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 10-04-2009, 01:26 Brak klaksonu - problem w kierownicy.
|
|
|
Witam
Mam problem ;]. Klakson odmówił posłuszeństwa. Najpierw profilaktycznie wymieniłem bezpiecznik i przekaźnik r3. Efekt-cisza. Później podłączyłem plusa bezpośrednio z akumulatora do klaksonu. Efekt- nie słyszę na jedno ucho . KOlejnym krokiem było wsadzenie rozebranego przekaźnika R3 i ręczne jego zwarcie- drugim uchem usłyszałem klakson. KOlejnym etapem było rozebranie kierownicy - oba przełączniki działają. Między czarnym a czerwonym kablem po wciśnięciu jest przejście. Między czarnym kablem a masą również. Przewertowałem schematy na forum i wyszło na to, że z przekaźnika R3 do kierownicy idzie niebiesko-biały kabel. Po jego zwarciu z masą klakson działa.
Mało tego, że mam najgorszą z możliwych opcji - czyli prawdopodobnie zerwaną taśmę ( podejżewam że w kierownicy jest taśma, jeżeli makaroniarze wymyślili coś innego to proszę mnie uświadomić) to jeszcze kierownicę z poduszką i kończący się dzisiaj przegląd :/ . Poduszki (a właściwie ładunku) nie chcę absolutnie ruszać. Kwestia bezpieczeństwa jest dla mnie ważna. Nie chciał bym, żeby komuś z mojej rodziny nie zadziała jak będzie potrzebna albo ... mi wystrzeliła w twarz . Ktoś wie jak jest zbudowane przejscie przez kierownicę przewodu klaksona? Jest to taśma czy może jakiś pierścień obrotowy z paluchem? Nic na forum nie znalazłem na ten temat.
Kierownica wygląda tak:
EDIT:
No i zrobione ;] W mojej temprze przeniesienie na kierownicę sygnału klaksonu jest przez pierścień i "palec" po prawej stronie kierownicy. Okazało się, że problemem jest zimny lut w przełączniku wycieraczek. robota na 10 minut(w tym 5min na grzanie lutownicy). Można zamknąć i przenieść do rozwiązanych.
Pozdrawiam
RYQ |
_________________ Tempra '94 SW Liberty 1.6 IE 159AT55B 169kkm
406 D9 '99 Sedan 1.8 XU7JB 296kkm
Wszystkie części Tempra 1.6 SW |
|
|
|
|
kkocurekk
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 124 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-02-2012, 22:38
|
|
|
mam podobny problem tylko ze mój klakson nie działa jak jest mu zimno na 99% sprawa dotyczy właśnie kierownicy i teraz pytanie, jak dostać się do wnętrza kierownicy bez poduszki ? wiem ze ściąga się maskownica u mnie nie jest przykręcona tak ze gdzie trzeba pociągnąć żeby niczego nie urwać? i czy w kierowniczy bez poduszki tez jest to rozwiązane na zasadzie pierścień i palec?
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-02-2012, 03:50
|
|
|
w każdym z 4 rogów są zaczepy. Po prostu mocno odciągasz i wychodzi. Tylko przy tkich temperaturach jak mamy teraz zaczepy się połamią lepiej to robić przy plusowej temperaturze |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
kkocurekk
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 124 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-02-2012, 15:31
|
|
|
ok dzięki wielkie będę próbował jak się cieplej zrobi |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|