Pytanie o prędkości przy 3000RPM |
Autor |
Wiadomość |
MaXXMisiek
Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 20-11-2006, 16:22 Pytanie o prędkości przy 3000RPM
|
|
|
Witam wszystkich. Niestety mój Tipochodzik nie posiada obrotomierza a że bida w portwelu trzeba by na zimę zacisnąc pasa z paliwkiem. Może ktoś może pomóc i ppodac jakie prędkości rozwija Tipek przy 3000 RPM na kazdym z pięciu biegów. Najlepiej dla pojemności 1.4 i kółeczkach 13". Z góry dzięki |
_________________ LOVE - PEACE - POPLINA |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-11-2006, 21:41
|
|
|
Poszukaj w instrukcji maksymalnych prędkości dla poszczególnych biegów i podziel je przez 2 . Powinno ci wyjść : 1 = 25km/h ; 2 = 40 ; 3 = 60 , - dalej pojawiają się różnice , ale i tak powinno ci wyjść 4 ~ 80 ; 5 ~90 |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-11-2006, 22:18
|
|
|
4 i 5tka o wieeeeeeeeeeeele dluzsze
jakbys mial 4 i 5 roznice 10kmh to bys zadnej roznicy nie odczul im wyzszy bieg tym musi byc wieksza roznica, dlatego najmniejsza jest miedzy 1 a 2, bo 1 nie moze byc zbyt krotka
w Uno 4rka dokrecila sie do 190ciu gdzie odcinka jest 6800, czyli 3 tysie sa przy ok 90
a na 5tce lepiej nawet nie wspominac
a w Tipo skrzynia byla odczuwalnie odrobine dluzsza
ale tak mniej wiecej ale duzo dokladniej:
1- 23kmh
2 - 38kmh
3 - 56kmh
4 - 85kmh
5- 115kmh
dla 14cali sklanialbym sie ze jest ew. jeszcze troche dluzsza dla modeli 93-95 |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
striff
Dołączył: 17 Lis 2006 Posty: 22 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 20-11-2006, 23:00
|
|
|
no u mnie w 1.4 3000obr/min mam na 5 przy 90-100km/h przy felgach 15" ... na nizszych biegach nie zdazylem sie przypatrzyc ale jutro to zrobie wiec napisze a jezeli chodzi o porownanie z uno 1.4 to tipo ma o wiele krotsze przelozenia... takie przynajmniej odczucie pozostalo po posiadanym wczesniej uniaku (niestety bez obrotomierza) |
_________________ Tipo 1.4i DGT KONI / H&R |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-11-2006, 00:11
|
|
|
coz, moze dlatego ze mam porownanie do mocniejszej wersji Tipka
o Uno wtryskowym a Tipo bylo gaznik z mocniejsza gora wlasnie 93-95
moze dlatego mial dluzsze przelozenia
wszystkie przelozenia sa w ksiazce ktora zreszta mam, wiec dla wtrysku wystarczy dokrecic do odciecia, sczytac predkosc i policzyc do odpowiedniej wersji konkretnego modelu z danego rocznika
nie mam jeszcze ksiazki Uniaka dlatego nie moge bezposrednio porownac,
ale sluze wiedza nt. liczenia przelozen uwzgledniajac rozmiar opon, obcykany temat |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
MaXXMisiek
Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 13:47
|
|
|
Uff a ja myślałem że kręcę za mocno Tak to jest jak sie jest zieloniutkim i ma sie pierwsze autko.
myślałem że to za dużo
1 - 10
2 - 25
3 - 35
4 - 55
5 - wzwyż |
_________________ LOVE - PEACE - POPLINA |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-11-2006, 15:06
|
|
|
MaXXMisiek napisał/a: | Uff a ja myślałem że kręcę za mocno Tak to jest jak sie jest zieloniutkim i ma sie pierwsze autko.
myślałem że to za dużo
1 - 10
2 - 25
3 - 35
4 - 55
5 - wzwyż |
A ogólnie - bo nie do końca rozumiem sens pytania - o co ci chodzi ?
- Boisz się "przekręcić" silnik ?
- Chcesz oszczędzać silnik ?
- Chcesz oszczędzać paliwo ?
Bo - paradoksalnie - oszczędność paliwa i silnika to nie to samo , a wręcz jest ze sobą w sprzeczności ! |
|
|
|
|
MaXXMisiek
Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 22-11-2006, 15:31
|
|
|
Chodziło mi tu raczej o oszczędnośc paliwka bo gdzieś wyczytałem że aby Tipek palił jak najmniej to powinno sie zmieniać biegi najlepiej nie przekraczając 3000RPM. Wiem że zmiana przy zbyt niskich obrotkach to lasowanie silnika i dlatego szykam optymalnych predkości do zmiany przełożeń |
_________________ LOVE - PEACE - POPLINA |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 22-11-2006, 21:10
|
|
|
w dawnym 159A2.000 czyli 1.4 gaznik 93-95
ekonomia przy przyspieszaniu na pol spustu
1 -20
2 15-40
3 35-65
4 60-90
5 80-
ciagniecie z 5tki od 55 to zupelny bezsens |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-11-2006, 08:38
|
|
|
MaXXMisiek napisał/a: | Chodziło mi tu raczej o oszczędnośc paliwka bo gdzieś wyczytałem że aby Tipek palił jak najmniej to powinno sie zmieniać biegi najlepiej nie przekraczając 3000RPM. Wiem że zmiana przy zbyt niskich obrotkach to lasowanie silnika i dlatego szykam optymalnych predkości do zmiany przełożeń |
Czyli zmieniasz biegi na wyższe wtedy , kiedy powinieneś wręcz zredukować !
Generalnie powinno się trzymać silnik pomiędzy obrotami maksymalnego momentu obrotowego ( w tym aucie ~3 500 obr ) , a maksymalnej mocy ( ~5 500 ) ! Auto wtedy przyspiesza , prawdopodobieństwo powstania spalania stukowego jest mniejsze . Natomiast zmiana biegów przy obrotach ~3 000 da taki skutek , że po kilkunastu tys. km. będziesz wymieniał wszystkie panewki . I całe oszczędności na paliwie pójdą się pieprzyć ... |
|
|
|
|
ManiekPIM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 120 Skąd: Częstochowa
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-11-2006, 10:27
|
|
|
Ja staram się utrzymywać obroty na 4 i 5 biegu powyżej 2500, na 3 powyżej 2000, dynamika jest zachowana przy takich parametrach a spalanie w mieście zamyka mi się zawsze w 10l(gazu). Kolega Schab ma rację szczególnie jak na gazie jeździsz. Pozdro |
_________________ W Temprze pokochałem moją Żonę raz pierwszy . |
|
|
|
|
Radke
Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1240 Skąd: Błonie k/W-wy
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 26-11-2006, 21:30
|
|
|
Tempra 1.6 gaźnik (159A3.000) przy 3000 obr/min:
I: 25km/h, II: 42km/h, III: 61km/h, IV: 80km/h, V: 98km/h.
Wstecznego nie sprawdzałem |
_________________ Pozdrawiam
Moja Tempra to już historia. Obecnie jest:
* Opel Astra Caravan 1.7DTL
* Citroen C4 Grand Picasso aut
* Fiat Uno 1.4 VAN
* Polonez Truck Plus 1.9d
zapraszam na: www.trade-r.pl |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-11-2006, 21:40
|
|
|
na wstecznym będzie to około 26 km/h dla 1.6, dla 1.4 ciut mniej |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|