ZMIANA BIEGÓW FIAT Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
Tippo
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 40 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-07-2011, 09:16 ZMIANA BIEGÓW FIAT Tipo 1.4
|
|
|
Witam ostatnio robię swoim Tipo 1.4 co najmniej 26 km dziennie i w związku z tym mam pytanie przy jakiej szybkości najekonomiczniej jest zmieniać biegi bo ja jestem przyzwyczajony ciągnąć dwójkę do 40 km/h , trójkę do 60 km/h czy to nie jest za dużo dla tego silnika ?
Wiem że ten silnik jest bardzo elastyczny no i mam pewien problem żeby ustalić sobie teraz odpowiednią zmiane biegów tak by nie wysilać go i żeby osiągnąć mniejsze spalanie.
Dzięki za podpowiedzi |
_________________ Fiat Panda Seat Marbella/Terra Klub
Astra Bertone Z22SE |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 09-07-2011, 09:22
|
|
|
http://forum.tempra.org/t...ght=eko+driving |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 09-07-2011, 09:41
|
|
|
Nie jest zmieniam dokladnie tak samo. Zauwazylem tylko ze na 3 nie ma co za bardzo ciagnac. zredukuj 1 do 20 / 2 do 50 / 3 do 75-80 i bedzie palil z 9 litrow gazu (jezeli masz gaz i gaznik takie spalanie mam) |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 10-07-2011, 01:15
|
|
|
panowie to czemu mi pali tipko 1.4 gaźnik 12.5 litra na setke jak ciagne każdy bieg mniej więcej do 2500rpm??? Robie odcinki 17km do pracy i z powrotem, silnik jest nagrzany po jakichś 4-5 km, a trasa jest mieszana |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-07-2011, 04:37
|
|
|
palidzojnt221, a gaźnik kiedy czyściłeś i regulowałeś ? jak masz gaz to jedź na regulację reduktora. Ja jużdrugi reduktor ujeżdżam i spalanie na obu takie samo. oczywiście trzeba pamiętać o dobrych świecach i kablach. Sprawdź też czym dobre ciśnienie w oponach - jak masz za mało to potrafi widocznie się na spalanie przełożyć |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
shwax
Pomógł: 8 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Kwi 2011 Posty: 253 Skąd: Pabianice
Województwo: Łódzkie
|
|
|
|
|
Tippo
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 40 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 18:53
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi osobom które odpowiedziały na moje watpliwości.Ostatnio zalożyłem magnetyzer MAKSOR Sport i wlałem 98 Verva i musze powiedzieć że Tipo jest jeszcze bardziej elastyczne,polepszyła się zdecydowanie kultura pracy silnika 1.4 a co do spalania dopiero to sprawdzę . |
_________________ Fiat Panda Seat Marbella/Terra Klub
Astra Bertone Z22SE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 19:02
|
|
|
Tippo napisał/a: | Ostatnio zalożyłem magnetyzer MAKSOR Sport i wlałem 98 Verva i musze powiedzieć że Tipo jest jeszcze bardziej elastyczne,polepszyła się zdecydowanie kultura pracy silnika 1.4 |
proszę Cię |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Tippo
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 40 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 22:59
|
|
|
Możesz rozwinąć o co Ci chodzi?bo troche tak lekceważąco.. Pisze jak jest, może w Bravo tak nie działa,nic Ci nie poradzę. |
_________________ Fiat Panda Seat Marbella/Terra Klub
Astra Bertone Z22SE |
|
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:03
|
|
|
Tippo napisał/a: | bo troche tak lekceważąco ... |
chodzi o to, że ręce mi opadły :p
Sprawa magnetyzerów nie podlega dyskusji.
A co do paliwa 98 - w tym silniku nie będzie różnicy w dynamice.
Zapewne się z tym nie zgodzisz ale wiem co mówię.
Tzw efekt placebo. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Tippo
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 40 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:08
|
|
|
Kolega , nie rób ze mnie idioty ok.
Jeśli napisałem coś na forum to znaczy że tak jest.Nie przyśnilo mi się.
Rożnica w kulturze pracy silnika jest wyraznie zauważalna |
_________________ Fiat Panda Seat Marbella/Terra Klub
Astra Bertone Z22SE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:18
|
|
|
Tippo napisał/a: | Kolega , nie rób ze mnie idioty ok. |
nie robię
Kod: | Ogólne przekonanie jest takie, że jeśli zalejemy do baku benzynę o wyższej liczbie oktanowej, to samochód będzie jeździł szybciej, dynamiczniej, a do tego w niektórych przypadkach nawet mniej palił. Ogólnie moc silnika wzrośnie przynajmniej o te kilka koni mechanicznych. Nic bardziej mylnego. Tak naprawdę silnik musi zostać dopasowany do konkretnego paliwa, a ono powinno być dobrane do danego silnika i jego stopnia modyfikacji, jeśli takie występują.
Liczba oktanowa, jest wyznacznikiem odporności paliwa na spalanie stukowe. W żadnym przypadku wyższa liczba oktanowa nie podnosi mocy silnika sama w sobie. Co więcej, dodatki w niej zawarte, które mają na celu zwiększyć LO, zmniejszają w efekcie ilość energii, jaką paliwo może dostarczyć z danej jednostki objętości podczas procesu spalania. Przeważnie, wraz ze wzrostem liczby oktanowej, wartość opałowa paliwa maleje, co powoduje tak naprawdę spadek mocy, a nie wzrost. |
** Dodano: 06-08-2011, 00:21 **
Tippo napisał/a: | Pisze jak jest, może w Bravo tak nie działa,nic Ci nie poradzę. |
Jak bym miał coś robić przy aucie w celu zwiększenia mocy to tylko " chip tuning "
Nie bawię się w podniesienie mocy za parenaście zł. z allegro |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
pisario
Pomógł: 5 razy Wiek: 37 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 933 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:26
|
|
|
Luczu, z calym szacunkiem ale popieram kolege Tiipo. Ba! MIerzac 5 krotnie przyspieszenie od 0-100 na telefonie za posrednictwem gps na prawie pustym baku 95 mialem wynik gorszy o 0,8 sek (powtarzalnie) w stosunku do zalanego do polowy 98. Znowu na Vpower racing prawie 1,3sek.
W magnetyzery? Nie wierze... szczegolnie ze magicy sprzedaja na allegro juz magnetyzery do instalacji gazowych |
_________________ A pamietasz jak mowiles ze nigdy nie kupisz...
PEUGEOT??? |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 05-08-2011, 23:31
|
|
|
pisario, z tego co pamiętam masz gaźnik. Jak to możliwe, że pojechał szybciej po zmianie oktanów bez zmiany kąta to ja nie wiem. Serio serio.
Ile masz do 100 tak z ciekawości zapytam
** Dodano: 06-08-2011, 00:37 **
jedynym wytłumaczeniem może być to, że paliwo sprzedawane na stacjach ma mniejszą liczbę oktanową niż podawana.
Przykładowo 95 ma 92 a 98 ma 95 |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-08-2011, 08:58
|
|
|
Magnetyzery to jak te stożki z turbinami i chipami to benzynowców podnoszącymi moc o 10km za 100zł , bez obrazy kolego Tippo, ale polecam na przyszłość pieniądze wydać na coś co rzeczywiście pomorze silnikowi ożywić się, co do paliwa 95 a 98 to podejrzewam że różnica w dynamice nie jest spowodowana tymi 3ma oktanami a raczej jakością paliwa, podejrzewam że zalewając 95 na zwykłej stacji na której nik nic nie dolewa do paliwa i jest pierwszej jakości prosto z rafinerii, otrzymamy takie same efekty jak lejąc 98 na jakiejś taniej stacji... |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-08-2011, 17:09
|
|
|
Napiszę tak- magnetyzery to bzdura. Dlaczego? po 1 magnesy używane do magnetyzerów są za słabe, żeby pole magnetyczne działało przez grube przewody a po 2 powietrze atmosferyczne i paliwo (LPG, benzyna czy diesel) nie mają właściwości magnetycznych, więc nawet najmocniejsze pole magnetyczne nie wywiera na nie żadnego wpływu. Praw fizyki nie przeskoczysz...
Co do paliwa o wyższej liczbie oktanowej: Sprawa była poruszana już wielokrotnie i za każdym razem po większych czy mniejszych dyskusjach dochodziliśmy wspólnie do wniosków, że moc i osiągi nie zmieniały się w jakiś znaczący sposób, ale poprawiała się kultura pracy silnika. Chodzi o cichszą pracę oraz łatwiejsze wkręcanie się w obroty na biegu jałowym, więc chyba nie ma sensu rozgrzebywać tego tematu ponownie. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
Tippo
Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 40 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-08-2011, 17:19
|
|
|
Jako że założyłem temat wypada mi co nieco się ustosunkować chyba.
Luczu napisał/a: | A co do paliwa 98 - w tym silniku nie będzie różnicy w dynamice. |
Pisałem o kulturze pracy w sensie elastyczności i podtrzymuje,działa dalej...
Luczu napisał/a: | Jak bym miał coś robić przy aucie w celu zwiększenia mocy to tylko " chip tuning " |
Myślę że chiptuning owszem ale dopiero po wzbogaceniu silnika i ukladu wydechowego w sportowe zamienniki dobrej jakości.Nie myśle aby był wielki sens wyciskać coś z seryjnych elementów.
Cytat: | W magnetyzery? Nie wierze... szczegolnie ze magicy sprzedaja na allegro juz magnetyzery do instalacji gazowych |
Magnetyzery Maksor miały badania Automobilklubu Śląskiego jeśli dobrze pamiętam.A co do magów do gazu to się zgadzam,ba widziałem ostatnio na allegro magnetyzery powietrza...
Bdm napisał/a: | co do paliwa 95 a 98 to podejrzewam że różnica w dynamice nie jest spowodowana tymi 3ma oktanami a raczej jakością paliwa, podejrzewam że zalewając 95 na zwykłej stacji na której nik nic nie dolewa do paliwa i jest pierwszej jakości prosto z rafinerii, otrzymamy takie same efekty jak lejąc 98 na jakiejś taniej stacji... |
Zawsze tankuje na Orlenie ( zbieram punkty hehe; ) wcześniej już tankowałem 98 i zmiana w kulturze pracy silnika była
zauważalna za każdym razem.Zapewne masz racje,nie upieram się , może to być lepsza jakość paliwa a zakupu magnetyzera nie żałuje,chodziło mi głównie o zmniejszenie spalania bo ostatnio sporo jeżdze.
Jelcyn napisał/a: | poprawiała się kultura pracy silnika |
Własnie.A co do magnetyzerów to nie wchodze w fachową dyskusję bo się tak nie znam , pisze jedynie na podstawie własnych obserwacji..26 kilometrów dziennie to według Was dużo dla jednak już dość leciwego autka ?? |
_________________ Fiat Panda Seat Marbella/Terra Klub
Astra Bertone Z22SE |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-08-2011, 20:59
|
|
|
Tippo napisał/a: | .26 kilometrów dziennie to według Was dużo dla jednak już dość leciwego autka ?? |
hehe ja robilem po 226km dziennie i nic sie nie działo....czytając poprzednie posty to nie wiem jak u Ciebie z silnikiem ale 9l/100km to sporo jak na 1,4 moj nie chce 7ltr przekroczyc pozdrawiam "gaźnikowców" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-09-2011, 18:36
|
|
|
to ja też dorzucę parę groszy bo poruszane tematy są mi znajome.
po.1 kiedy na początku lat 90 ( i pod koniec 80 ) powstały silnika fiatów T/T na stacjach nawet nie było paliwa 98 czy 100 oktanowego. te silniki nie potrafią korzystać z dodatków uszlachetniających w tych paliwach... sama liczba oktanowi z kolei powoduje że paliwo pali sie mniej "jadowicie" dlatego silnik może pracować ciszej czy kulturalniej ale na pewno nie przybędzie mu mocy i spalanie nie zmniejszy się. dokładanie tych 20gr na litrze i lanie takiej 98 w T/T to głupota.
polecam małą lekturę .
http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf
po 2. magnetyzer firmy maksor. jest droższy od innych, a to dlatego że firma musiała "sfinansować" parę lewych opinii wydanych przez kluby motoryzacyjne. magnetyzer to zwykłe oszustwo i naciąganie ludzi wierzących w bajki lub wprost pisząc .. naiwnych. akurat tak się składa, że magnetyzer maksor znam ... bo poprzedni właściciel tipo mi taki za fundował.
jeździłem z nim, bez niego , testowałem spalanie, przyspieszenie itp. absolutnie zero efektu ... może nawet trochę gorzej szło z magiem przy obrotach powyżej 4500 obr. a tłumaczyłbym to zwężką na przewodzie palia, którą stanowi sam magnetyzer !!!
Tippo napisał/a: | J
Myślę że chiptuning owszem ale dopiero po wzbogaceniu silnika i ukladu wydechowego w sportowe zamienniki dobrej jakości.Nie myśle aby był wielki sens wyciskać coś z seryjnych elementów.
|
wszystkie elementy silnika oraz jego osprzęt zarówno jednostek benzynowych jak i ropniaków już w momencie projektowania ma wytrzymać większą moc niż silnik bedzie generował. robi się tak dziesiątek lat ... dlatego też wiele osób szczególnie posiadaczy TDI decyduje sie na zmianę programu sterującego pracą silnika. praktycznie każdy warsztat tym sie zajmujący gwarantuje bezpieczny przyrost mocy ok 20-25%.
jednostka lucza JTD też się do tego nadaje. kumpel ma takie bravo JTD i po programie ma 126hp. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 04-09-2011, 20:11
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | jednostka lucza JTD też się do tego nadaje. kumpel ma takie bravo JTD i po programie ma 126hp. |
zgadza się. Da się zrobić spokojnie trochę ponad 135 koni i nawet zwiększyć moment o nieco ponad 100 nm ( w sumie wyniesie ponad 300 ) ale tutaj zapora to wymiana sprzęgła i dwumasu.
polecam zaglądnąć :] http://cinsoft.pl/index.p...ekty&nazwa=fiat |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
bleczkinsan
Wiek: 42 Dołączył: 27 Sty 2013 Posty: 5 Skąd: Parczew
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 28-01-2013, 18:59
|
|
|
jestem początkującym kierowcą i trochę się mi w głowie rozjaśniło po przeczytaniu tego tematu. dziękuję:) |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 28-01-2013, 23:24
|
|
|
bleczkinsan, Cieszymy się, że temat się przydał jednak przypominam że na forum nie odkopuje się starych tematów Tak na przyszłość :p No chyba, że post wniesie coś konkretnego i pomocnego w danym temacie i może się przydać po długim czasie zamrożenia tematu |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
robertRK
Pomógł: 7 razy Wiek: 49 Dołączył: 23 Maj 2009 Posty: 523 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-01-2013, 16:51
|
|
|
Luczu, a ja wyczytałem że bezproblemowe zwiększenie mocy w naszych silnikach to 138 KM i 260 Nm momentu ... |
_________________ Roberto
Był : Fiat Tipo 2.0 GT Aut
Był : Fiat Tipo 1.9 TDs SX
Był : Fiat Marea 1.9 JTD 110 SX
Był : pożyczony Peugeot 307 HDi
Jest : Renault Megane II CC |
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-01-2013, 16:55
|
|
|
W jtd jest dwumas? Zrobić dolot, wydech, większego icka i jtd robi się spokojnie pod 150km, bez ingerencji w sami silnik. |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 30-01-2013, 17:53
|
|
|
robertRK, ilu użytkowników tyle opinii na temat mocy i momentu jakie zniesie jtd 8v Oczywiście to zależy w jakim stanie mamy dwumas i sprzęgło u jednego wytrzyma 260 nm a u drugiego się rozdupcy przy 220.
Bdm napisał/a: | W jtd jest dwumas? |
tak. Nie wiem czemu ale sporo osób się dziwi ;d
** Dodano: 30-01-2013, 17:54 **
Bdm napisał/a: | bez ingerencji w sami silnik. |
w silnik tak ale chodzi o przeniesienie napędu i głównie o moment obr. |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
|