Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tykanie spod maski i falujace obroty
Autor Wiadomość
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-04-2007, 17:05   Tykanie spod maski i falujace obroty

Witam, z moim tipkiem dzieją się dziwne rzeczy.
Po przekręceniu kluczyka jeszcze przed odpaleniem z pod maski słuchać takie tykanie, widać ze coś tam pracuje nie wiem czy jest to jakiś regulator obrotów czy coś bo jak pociągnę linke od gazu to tego tykanie nie słychać ,ale urzondzonko- taki guziczek nadal chodzi, po odpaleniu samochodu obroty falują czasami jak dodam gazu i nagle puszcze wyglądną na to jakby chciał zgasnąć (nieśmiało zapala się kontrolka ładowania).
Zamontowałem sobie ostatnio licznik obrotkiem i na obrotomierzu widać dokładnie jak obroty falują, i w związku z tym mam jeszcze jedno pytanie ile powinien on wskazywać na wolnych obrotach przy silniku 1.4 i.e.

SP. Na zdjęciu zamieszczam miejsce skąd dochodzi to tykanie.


Liczę na wasza pomoc./
POZDRAWIAM
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-04-2007, 17:45   

Na ogół wolne obroty powinny być około 800obr/min. jeśli jest poniżej 600 to na pewno jest ich trochę za mało a powyżej 1000-1100 są za wysokie, tylko na zimnym silniku po odpaleniu powinieneś mieć ok. 1000 jak już się nagrzeje to tak koło 800-850obr/min. Na gazie to możesz mieć trochę wyższe obroty.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 07-04-2007, 13:05   



Zamieszczam tu filmik do powyzszego tematu.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
Qmaty 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 44
Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 88
Skąd: Osiek
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-04-2007, 13:39   

Też miałem podobną historie z tym regulatorem biegu jałowego,po odpaleniu auta silnik zachowywał sie tak jakby sie ktoś bawił pedałem gazu,obroty falowały w granicach 600-1200, ale nie było tego tykania...Miałem w zapasie taki regulator- wymieniłem i jak ręka odjął-silnik równiutko zaczął pracować. Na ciepłym miał ok 900 obr a rano po odpaleniu zimnego silnika ok 1100 obr.Podejrzewam ze wystarczy czyszczenie i smarowanie tego silniczka i powinno wszystko wrócić do normy.Nie zaszkodzi też zrobić reset komputera przed tym wszystkim....
  
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-04-2007, 16:33   

Ale czy to na pewno to ten regulator. Na allegro, są po 140zł, i nie chciał bym wymieniać go niepotrzebnie, i jakby nie patrzeć to jest to już jakiś grosz, a ostatnio trochę już wydałem na mojego Tipolonga.
Chciałbym jeszcze dodać że na ciepłym silniku na wolnych obrotach, chodzi tak na pół gwizdka, i trzecie budą.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-04-2007, 00:37   

Rozbierz go wymyj i nasmaruj i wyczyść styk który znajduję się w miejscu gdzie krokowiec styka się z przepustnicą.Może ten styk nie kontaktuje i w tym problem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 30-04-2007, 20:52   

No i wymieniłem ten regulator i co...? i nic!. Dalej to samo, tyka jak tykał, no może obroty trochę podskoczyły, ale wskazówka jeszcze nieśmiało się przemieszcza, ja się nagrzeje to jest różnie, raz opiera się o tą igiełkę i czuć jak delikatnie trzęsie budą, a z innym razem obroty są już normalne. O co tu chodzi, może gdzieś jakiś przekaźnik padł, czy cuś. Macie jeszcze jakieś porady ???

Pozdro.
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 30-04-2007, 21:42   

yyy ja mam pomysł ... jedź do mechaniora ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-05-2007, 07:33   

Witam,
Sprawdz niebieską wtyczkę w kolektorze dolotowym w okolicach pompy wspomagania to czujnk temperatury. Wchodzą tam dwa przewody które lubią się łamać. miałem podobny problem i okazało się że jeden z tych przewodów (przy samej wtyczce jest ułamany). Pomogło lutowanie i teraz wszystko gra.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 02-07-2007, 21:05   

Matizz, uporałeś sie z tym problemem? mam podobny :(
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Matizz 



Wiek: 41
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 216
Skąd: Lubin
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-07-2007, 16:53   

Cytat:
Matizz, uporałeś sie z tym problemem? mam podobny


Wiesz co, dawno nie zaobserwowałem tego tykania, i tak naprawdę nie winem co to powodowało, na początku wymieniłem silnik krokowy ale gdy ten nowy się rozleciał (PATRZ temat [BENZYNA\LPG]!!! Ratunku, Pomocy ;( ( !!! ) wymieniłem go na stary, wymieniłem również CPP. No i teraz dział dobrze (odpukać)
POZDRO
_________________
TIPO 1.4 i.e 1994r. przebieg 100tys :D (Podtlenek Butanu- LPG)
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-07-2007, 21:23   

dzięki za odpowiedź. coraz bardziej dochodzę do przekonania że z CPP coś u mnie nie tak...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load