Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Benzyna] Zmiana gaźnika
Autor Wiadomość
mosci777 
witamy nowego



Dołączył: 23 Cze 2007
Posty: 1
Skąd: Wierzchowiska
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 26-06-2007, 20:55   [Benzyna] Zmiana gaźnika

Panowie mam pytanie mianowicie czy jest możliwe założenie ( zamienienie ) do tipo 1.4 z gaźnikiem, jednopunktowego wtrysku paliwa tesz od tipo??? Czy jest możliwa taka zamiana i czy dużo jest do wykonania przeróbek???
  
 
 
nessuno 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 63
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 170
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-06-2007, 22:26   

Hmmm, Polak potrafi :lol: , więc pewnie i to jest możliwe, ale czy gra warta świeczki? Czy byłoby to opłacalne? Wątpię, przeróbek niemało musiałbyś zrobić i chyba jednak łatwiejsze byłoby posunięcie " w drugą stronę" czyli z wtrysku na gaźnik. Zapewne pojawią się tutaj głosy tych, którzy większe pojęcie w tej materii mają i sensownie Ci to wytłumaczą. Ja odradzałbym taki zabieg z tego względu, że auto z gaźnikiem łatwiejsze w obsłudze, mniej awaryjne, żwawsze. Co nie znaczy, że wtryski są złe.
_________________
Tempra 1.6 SXie kat.SW 159A3.046
     Moneta
 
 skype
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-06-2007, 10:46   

Był już gdzieś taki sam temat :szukaj:
Po pierwsze po co chcesz zakładać wtrysk? bo w tym wieku autka oszczędności na paliwie nie poczujesz,
Musisz założyć kilka czujników, CPP, CPW, sondę lambda, el. pompkę paliwa, pod niektóre czujniki musiałbyś wiercić w silniku...
oprócz "gaźnika" z wtryskiem musisz zaopatrzyć się w komputer, instalacje do niego, nową pokrywę filtra powietrza... A jak złożysz wszystko do kupy to sie okaże ze coś nie teges...
Silnik na wtrysku ma mniej mocy, co również przy tym wieku pojazdów jest dość istotne, ze względu na spadek mocy dotyczący wyeksploatowania silnika
Wszystkie te operacje przewyższą koszty fachowej naprawy gaźnika (ok 200-300zł za zregenerowany - jak nówkę) gaźniki nie są wcale takie złe ;)
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-06-2007, 12:35   

Robota nie warta zachodu, za dużo dłubaniny, choć jakbyś miał "dawcę" i warunki to takie straszne to nie jest.
Do wymiany: pompa paliwa, wtrysk, kolektor ssący z czujnikiem, komputer, wiązka, zamontowanie sondy lambda, do zrobienia dolot, pochłaniacz para paliwa-choć nie koniecznie i coś by się jeszcze znalazło
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 27-06-2007, 13:37   

romano napisał/a:
Robota nie warta zachodu, za dużo dłubaniny, choć jakbyś miał "dawcę" i warunki to takie straszne to nie jest.
Do wymiany: pompa paliwa, wtrysk, kolektor ssący z czujnikiem, komputer, wiązka, zamontowanie sondy lambda, do zrobienia dolot, pochłaniacz para paliwa-choć nie koniecznie i coś by się jeszcze znalazło



Dochodzi jeszcze sprawa wałka rozrządu, ten od gaźnika różni się od wtryskowego.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
MiKuS 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Mar 2006
Posty: 612
Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-06-2007, 13:44   

dokładnie, przecież we wtrysku aparat zapłonowy jest na wałku...
_________________
Tipo 1.4 Gaźnik
     Moneta
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-06-2007, 13:38   

GrzesiekK. napisał/a:
Dochodzi jeszcze sprawa wałka rozrządu, ten od gaźnika różni się od wtryskowego.

MiKuS napisał/a:
dokładnie, przecież we wtrysku aparat zapłonowy jest na wałku...

Nic nie szkodzi na przeszkodzie, żeby został seryjny wałek i aparat w bloku wszystko będzie działać.
Słabsze wersje gaźnikowe miały taki sam(czasy, wzniosy) wałek jak wtryskowe, dopiero mocniejsze(78KM) miały inny wałek. A to nawet lepiej mieć "mocniejszy" wałek i możliwość regulacji zapłonu.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 28-06-2007, 17:32   

A co do mocy, to wtryski były zdławione katalizatorem który to gaźnik go nie ma ;)
Więc po przeróbce wcale słabszy jak gaźnik być nie musi.

A czujnik od temperatury wody? W 1.4ie jest chyba taki nie? A czujnik temp. powietrza?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load