Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca na wolnych obrotach - jaka przyczyna
Autor Wiadomość
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-06-2007, 13:02   Nierówna praca na wolnych obrotach - jaka przyczyna

Witam

Tak jak w temacie. Wymieniłem monowtryska razem z silniczkiem krokowym i nadal na wolnych obrotach silnik faluje. Co mam jeszcze wymienic ??

Jak sprawdzić czy silniczek krokowy działa prawidłowo ? Ja osobiście odłaczyłem silniczek i po wprowadzeni na obroty - spadał do normalnych wolnych obrotów dłużej niż na popiętym silniczku, czyli chyba działa prawidłowo.
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 20-06-2007, 13:08   

Zazwyczaj awarie tego silniczka to nie wysuwanie się króćca lub jego blokada gdy jest wysunięty (wtedy wskakuje silnik na obroty).

A czujnik położenia przepustnicy? Coś z nim robiłęś? W jakim on jest stanie?
Dodatkowo sprawdz dla pewności czy czujnik temp. wody jest w porządku (te od kompa). Jego dane techniczne masz w Downloadzie.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-06-2007, 16:17   

Wcześniej wyskakiwał mi błąd na kompie odnośnie położenia przepustnicy, więc wymieniłem wtrysk. Czujnik od wody jest jeden czy więcej ? A ten czujnik co jest przy kolektorze wydechowym, tak mniej więcej pod wtryskiem, to co to za zjawisko ??
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-06-2007, 16:22   

Czujnik pod wtryskiem w kolektorze ssącym z niebieską końcówką jest właśnie od temperatury silnika.Przy samym wtrysku w czarnej plastikowej kopułce jest czujnik temperatury zasysanego powietrza.Poszukaj na forum parametrów tego czujnika i zmierz czy jest dobry.
Z przodu silnika jest jeszcze jeden czujnik temperatury,ale on podaje sygnał tylko do wskaźnika na desce rozdzielczej.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2007, 21:34   

ZielonyTBG napisał/a:
Przy samym wtrysku w czarnej plastikowej kopułce jest czujnik temperatury zasysanego powietrza.Poszukaj na forum parametrów tego czujnika


szukałem nie znalazłem :(

znowu problemy z wolnymi mam :evil:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-06-2007, 13:50   

konikks, źle to napisałem bo chodziło mi o sprawdzenie czujnika ale tego w kolektorze ssącym.
A czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien mieć coś koło 2.5kΩ przy temperaturze około 20°C.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-06-2007, 18:56   

Czyli chodzi o czujnik ten przy kolektorze od zasysanego powietrza, czy ten od temperatury wody ??
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-06-2007, 20:59   

forest666, od temperatury wody w kolektorze ssącym.
Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest przy samym wtrysku.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-06-2007, 21:07   

ZielonyTBG, daj jakąś fotkę w którym to miejscu... zaćmienie mam 8)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-06-2007, 23:26   

tak co do falowania to sprawdzilbym sonde , a u mnie w tipo jak zmienilem czujnik polozenia przepustnicy to tez falowal... musisz pojechac do warsztatu i powiedziec zeby Ci go wyregulowali komputerowo... mi to zrobili i falowanie ustalo :yawinkle: powodzenia...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-06-2007, 06:46   

konikks napisał/a:
ZielonyTBG, daj jakąś fotkę w którym to miejscu... zaćmienie mam 8)


Czujnik temperatury zasysanego powietrza.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-06-2007, 21:38   

ZielonyTBG wiesz jaki motyw. wczoraj znowu spadły mi obroty do 500. odłączyłem klemę +, reset kompa i ... bez problemów trzyma 900... ręce opadają :|
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
kris65 


Wiek: 59
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Newbridge
Województwo: Other
Wysłany: 24-06-2007, 11:37   Re: Nierówna praca na wolnych obrotach - jaka przyczyna

forest666 napisał/a:
Witam

Tak jak w temacie. Wymieniłem monowtryska razem z silniczkiem krokowym i nadal na wolnych obrotach silnik faluje. Co mam jeszcze wymienic ??

Jak sprawdzić czy silniczek krokowy działa prawidłowo ? Ja osobiście odłaczyłem silniczek i po wprowadzeni na obroty - spadał do normalnych wolnych obrotów dłużej niż na popiętym silniczku, czyli chyba działa prawidłowo.


mialem podobny problem do wczoraj, korzystajac z tego forum i pomocy uzytkownikow przeczyscilem potencjometr polozenia przepustnicy i jak reka odjal, rowno pracuje i to nie jak dotychczas 1000 obrotow i falowanie. jestem zadowolony, zajelo mi to 20 min i jest ok :D
_________________
krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu
     Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 24-06-2007, 14:30   

gawor06 napisał/a:
musisz pojechac do warsztatu i powiedziec zeby Ci go wyregulowali komputerowo... mi to zrobili i falowanie ustalo :yawinkle: powodzenia...


Ile taka przyjemność cię wyniosła ? Jak mam tylko pod ręką ASO Fiata, więc strach się tam wybierać ;)

kris65 napisał/a:
przeczyscilem potencjometr polozenia przepustnicy i jak reka odjal


..jak to zrobiłeś, bo ja odkręciłem swój i jedyne co zaobserwowałem, to wytarte ścieżki oporowe, a czyścić nie było czego, bo wszystko ok.
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
gawor06 



Pomógł: 8 razy
Wiek: 33
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 517
Skąd: ŁódŸ Polesie
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 24-06-2007, 14:42   

forest666 napisał/a:
Ile taka przyjemność cię wyniosła ? Jak mam tylko pod ręką ASO Fiata, więc strach się tam wybierać ;)
wynislo mnie to 50zl...
_________________
FIAT TIPO 1.6 DOHC + LPG
Škoda Favorit 135L 91r igła
  
 
 skype
 
kris65 


Wiek: 59
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 31
Skąd: Newbridge
Województwo: Other
Wysłany: 24-06-2007, 17:53   

Cytat:
..jak to zrobiłeś, bo ja odkręciłem swój i jedyne co zaobserwowałem, to wytarte ścieżki oporowe, a czyścić nie było czego, bo wszystko ok


rozkrecilem gumka do scierania na koncu olowka przetarlem te sciezki, byly bardzo zabrudzone, a pozniej przejechalem wszystko grafitem z olowka, to wszystko, sam sie zdziwilem efektem tego czyszczenia
_________________
krzysiek Fiat Tipo 1.4 ie '89
kris65@onet.eu
     Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-06-2007, 15:02   

kris65, dobrze zrobiłeś. Pamiętajcie o tym, żeby tych ścieżek nie czyścić rozpuszczalnikami czy benzyną! W ten sposób zmyjecie grafit który jest na ścieżkach.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-06-2007, 21:04   

miszko napisał/a:
Pamiętajcie o tym, żeby tych ścieżek nie czyścić rozpuszczalnikami czy benzyną!


o q... a ja wyczyściłem spirytusem... że też się nie skapłem... ale w sumie działa bez zarzutu...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 25-06-2007, 21:07   

Po zamontowaniu innego wtrysku, samochód nadal pali mi chyba dużo gazu

miasto 12l
trasa 10l

jeżeli wtrysk nie spowodował spadku zużycia paliwa to co dalej (parownik po regeneracji ) ?
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 34 days
Network load